Atentie contabili!


Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Programarea cotelor de TVA la noile case de marcat. Exceptii (raspuns oficial ANAF)

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Alina Georgiana Costache la 20 Aug. 2019
Tags: case de marcat, programare cote de tva, amef, 479/2003

Utilizarea si configurarea noilor case de marcat inca mai ridica semne de intrebare in randul contribuabililor. De exemplu, una dintre intrebarile la care a trebuit sa raspunda specialistii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se refera la modelele de case de marcat AVIZATE care permit schimbarea TVA, fara inlocuirea memoriei fiscale. Cand se folosesc acestea si cand NU?

In cadrul sesiunii de intrebari si raspunsuri, din 14 august, organizata de ANAF pe pagina de Facebook, pe tema Caselor de marcat, facilitati, obligatii si termene, unul dintre cititori a adresat mai multe intrebari:

“Incerc o centralizare a intrebarilor:
1. In cazul schimbarii punctului de lucru este necesara inlocuirea memoriei fiscale?
2. In cazul schimbarii puntului de lucru pe langa F4105 depusa de utilizator mai trebuie ca unitatea sa depuna si F4102?
3. De ce unele modele de case de marcat AVIZATE permit schimbarea TVA, fara inlocuirea memoriei fiscale si altele doar cu inlocuirea memoriei fiscale. Casele de marcat nu trebuie sa respecte acealeasi caracteristici tehnice?
4. In cazul suspendarii activitatii utilizatorul trebuie sa depuna F4109 sau e suficient sa anunte perioada suspendata prin F4105?
5. In cazul activitatilor sezoniere este necesar depunerea F4109 pentru lunile fara activitate sau e suficient anuntarea unei perioade de insctivitate prin F4105?"
 

Raspunsul ANAF


“1. Inlocuirea memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate nu este obligatorie in cazurile enumerate in cuprinsul art. 4 alin. (10) din OUG nr. 28/1999.
Rezulta ca memoria fiscala trebuie inlocuita in cazurile in care schimbarea punctului de lucru nu se realizeaza prin mutarea unui punct de lucru apartinand utilizatorului de la un stand la altul, in cadrul unui complex comercial situat la aceeasi adresa sau nu consta in schimbarea denumirii strazii de la locul de instalare. 
 
2. Schimbarea locului de instalare se comunica de catre utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal prin intermediul formularului F4105.

Distribuitorul autorizat ori unitatea acreditata pentru service care a efectuat instalarea la noul punct de lucru, transmite formularul F4102.
 
3. Configuratia, precum si caracteristicile tehnice si functionale ale aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din OUG nr. 28/1999 sunt stabilite prin normele metodologice de aplicare a ordonantei de urgenta (HG nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare). in functie de tipul activitatii in care urmeaza a fi utilizate, pot exista unele diferente. Spre exemplu, potrivit art. 33 A lit. c) din HG nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, aparatele de marcat electronice fiscale trebuie sa asigure, prin comenzi de la tastatura, programarea cotelor de taxa pe valoarea adaugata, respectiv a minimum 4 niveluri de cota, cu exceptia aparatelor de marcat electronice fiscale destinate activitatilor de taximetrie, de schimb valutar, de comercializare a marfurilor in magazinele amplasate in aeroporturile internationale, la care se programeaza o singura cota de taxa pe valoarea adaugata. Totodata, in conformitate cu dispozitiile art 46 alin. (1) lit. a) din acelasi act normativ, memoria fiscala trebuie sa aiba capacitatea de a stoca minimum 30 de inregistrari de modificari de cote de taxa pe valoarea adaugata
 
4. In situatia in care utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal opteaza pentru pastrarea dispozitivului, are obligatia de a transmite F4109 - Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate conform anexei la Procedura de transmitere a datelor, aprobata prin OPANAF 627/2018, pentru fiecare luna in care nu utilizati aparatul de marcat electronic fiscal.
 
5. Da, F4109 - Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate conform anexei la Procedura de transmitere a datelor, aprobata prin OPANAF 627/2018, se transmite pentru fiecare perioada de raportare in care aparatul de marcat electronic fiscal nu este utilizat.”

Va aducem la cunostinta ca, urmare a numeraselor intrebari venite din partea contribuabililor pe aceasta tema, ANAF a decis sa mai organizeze o sesiune de asistenta online si in data de 21 august (miercuri), tot pe tema “Case de marcat: facilitati, obligatii, termene”..
Intrebarile pot fi adresate specialistilor ANAF incepand de miercuri, 21 august 2019, de la ora 09:00. 
Alina Georgiana Costache de Alina Georgiana Costache
Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.manager.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Programarea cotelor de TVA la noile case de marcat. Exceptii (raspuns oficial ANAF)":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016