Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Operatiuni privind incasari prin card bancar si ajustare TVA aferent sumelor returnate. Care e procedura privind Split TVA?

de Ionut Udriste la 05 Sep. 2017 Exclusiv
Tags: card bancar, split tva, og 23/2017, contul de tva

In analiza pe care v-o propunem prin cele de mai jos, avem ca exemplu o societate hoteliera care incaseaza contravaloarea serviciilor hoteliere atat prin numerar, cat si substitute de numerar (carduri bancare) pentru care se elibereaza concomitent bonul fiscal. Intervin si situatii cand avem operatii de genul credit refund respectiv returnare de bani pe card clientilor care fac refuz la plata pe canal bancar.

Vom vedea ce document este necesar pentru ajustarea bazei de impozitare si TVA-ul aferent banilor returnati pe card. Din punct de vedere al split TVA, vom vedea care va fi procedura in aceste cazuri.
 
Iata raspunsul specialistului:
 
Potrivit prevederilor art. 34 lit. f din Norma metodologica pentru aplicarea OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata (HG 479/2003), corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal este o functie interzisa a aparatelor de marcat electronice fiscale.
   
Art 36 din HG 479/2003 reglementeaza modul cum se corecteaza o operatiune dupa emiterea bonului fiscal:
 
"Pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
 
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

 Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Vezi detalii

a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
 
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
 
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata".
 
In situatia dumneavoastra, anexand dovada returului de bani catre cumparator , se poate intocmi un proces verbal in care sa se mentioneze motivele stornarii operatiunii si nota contabila cu valorile bazei impozabile si a TVA cu semnul minus prin care se storneaza operatiunea initiala.
   
In ceea ce priveste modalitatea de corectare/ajustare a TVA dupa aparitia OG 23/2017, la art 9 alin 1 lit e, f , g din aceasta ordonanta se prevede  urmatoarele:
"Conturile de TVA se debiteaza cu:
e) sume rezultate ca urmare a unor corectii in urma unor erori materiale in procesul de plata, pentru care restituirea se efectueaza intr-un alt cont decat un cont de TVA;
f) sume rezultate ca urmare a corectarii facturilor sau ca urmare a ajustarii bazei de impozitare a TVA conform art. 287 din Codul fiscal, pentru care restituirea se efectueaza intr-un alt cont de TVA;
g) sume rezultate ca urmare a corectarii facturilor sau ca urmare a ajustarii bazei de impozitare a TVA conform art. 287 din Codul fiscal, pentru care restituirea se efectueaza intr-un alt cont decat un cont de TVA".
   
Asadar, ordonanta prevede transferul TVA colectat (debitarea contului de TVA) in cazul corectiilor, dar se asteapta ordinul ministrului finantelor publice care sa reglementeze in detaliu procedura de aplicare a acestei ordonante.
 
 
 
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal
 
 
 
 
 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Operatiuni privind incasari prin card bancar si ajustare TVA aferent sumelor returnate. Care e procedura privind Split TVA?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016