Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In randurile urmatoare, stabilim cum se considera cheltuiala din bonul fiscal de achizitie de imprimate care are o valoare totala peste 100 euro si nu are factura si nici CUI al beneficiarului trecut pe bonul fiscal.
Daca bonul fiscal are o valoare mai mare de 100 EUR sau nu are tiparit codul de inregistrare in scopuri de TVA, nu se poate deduce TVA. In acest caz, trebuie solicitata factura de la furnizor.
Deducerea TVA de pe documentului justificativ bon (fara factura) se poate face daca:
- valoarea bonului inclusiv TVA este sub 100 euro si
- bonul are tiparit codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului.
Conform Art. 4 din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, bonul fiscal este documentul emis de aparatul de marcat electronic fiscal, care trebuie sa cuprinda cel putin:
- denumirea si codul fiscal ale operatorului economic emitent;
- adresa de la locul de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal;
- logotipul si seria fiscala ale aparatului;
- numarul de ordine;
Cartea Verde a Contabilitatii 2026
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Booking & Airbnb Solutii fiscal-contabile pentru companii
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- data si ora emiterii;
- denumirea fiecarui bun livrat sau serviciu prestat;
- pretul sau tariful unitar;
- cantitatea; valoarea pe fiecare operatiune, inclusiv TVA, cu indicarea cotei de taxa;
- valoarea totala a bonului, inclusiv TVA; valoarea totala a TVA pe cote de taxa, cu indicarea nivelului de cota;
- valoarea totala a operatiunilor scutite de TVA, precum si valoarea altor taxe care nu se cuprind in baza de impozitare a TVA, daca este cazul.
Inregistrarea in contabilitate a bunurilor achizitionate sau a serviciilor prestate, achitate cu numerar sau card bancar, pe baza de bon fiscal, se poate efectua in urmatoarele conditii:
1. entitatea solicita furnizorului factura aferenta bunurilor livrate sau serviciilor prestate, avand ca anexa bonul fiscal emis de aparatul de marcat electronic fiscal;
sau
2. entitatea justifica cheltuielile efectuate fie prin documente care atesta intrarea in gestiune a bunurilor achizitionate, fie cu alte documente cum sunt: ordin de deplasare, decont de cheltuieli, la care se anexeaza bonul fiscal, documentele respective fiind aprobate de persoana care autorizeaza efectuarea acestor cheltuieli.
Astfel, pentru a inregistra in contabilitate cheltuielile cu bunurile si serviciile achizitionate cu bon fiscal societatea:
- fie solicita furnizorului factura aferenta serviciilor prestate, avand ca anexa bonul fiscal emis de aparatul de marcat electronic fiscal, in conformitate cu prevederile OUG 28/1999, daca bonul fiscal nu are calitatea unei facturi simplificate cu CIF beneficiar tiparit pe bon;
- fie justifica cheltuielile efectuate cu documente care atesta intrarea in gestiune a bunurilor achizitionate, cu ordin de deplasare, decont de cheltuieli, la care se anexeaza bonul fiscal, documentele respective fiind aprobate de persoana care autorizeaza efectuarea acestor cheltuieli.Bonurile fiscale trebuie sa respecte continutul minim prevazut de OUG 28/1999.
Cheltuielile astfel inregistrate pot fi considerate deductibile la determinarea profitului impozabil cu obligatia respectarii prevederilor art. 25 din Legea nr.227/2015 privind Noul Cod fiscal privind deductibilitatea cheltuielilor.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea - Economist si expert contabil
Economist Experienta: - 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Nou: rezumat modificari aduse de Legea nr. 148 din 2012Loteria bonurilor fiscale continua cu o noua extragere in data de 17 septembrieDeducerea TVA pentru combustibili. Conditii care tin de companiiRefacturare cheltuieli catre salariatii proprii. Casa de marcatAparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Ultimele articole
Se pot inregistra facturile si bonurile fiscale pe un furnizor generic, in loc de furnizorul real? Ce riscuri exista?Decont precompletat RO e-TVA si BONURI FISCALE: cum tratezi diferenteleSAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleTVA deductibil. Cum se deduc bonurile fiscale de combustibilArticole similare
BON FISCAL deductibil 50% pentru PFA. Cum se inregistreaza?Firme inchise fiindca nu foloseau casa de marcat. Sanctiuni de 2 milioane euroAchizitionare combustibil pe baza de bonuri fiscale. Cum procedam privind TVA-ul?Facturile de avans. Cota de TVA va fi de 9% sau de 19%Ce modifica Legea nr. 148 din 2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electroniceUltimele articole
Unde gasesti numarul bonului fiscal si ce rol areBON FISCAL: ce este, ce trebuie sa contina si ce amenzi risti daca nu il emitiCard POS. La incasarea prin POS exista obligatia emiterii facturii?Bonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025BON FISCAL. Se mai poate deduce TVA-ul in baza unui BON FISCAL in 2025?Articole similare
Organizare team building pentru angajati. Documente justificative pentru deductibilitatea cheltuielilor si TVAAtentie: Vine valul 4 de noutati fiscale 2021! Specialistii explica:Cheltuieli deductibile. DEDUCTIBILITATE CHELTUIELI AUTO daca masina are regim mixtCheltuieli de deplasare efectuate de colaboratori. DEDUCTIBILITATE CHELTUIELI si TVADiurna externa in perioada sarbatorilor legale. Calcul corect si deductibilitate fiscalaUltimele articole
Creante neincasate in 2025. Deductibilitatea cheltuielilor + ajustarea TVA-uluiCe trebuie sa stiti despre deductibilitatea TVA la cheltuielile pentru teambuildingTVA si cheltuielile auto: Cand ai deducere integralaLeasing operational autovehicul. DEDUCTIBILITATE CHELTUIELI si TVA in acest cazCadouri de Paste in 2025. Platiti CAS, CASS si impozit pe venit pentru aceste cheltuieli?Articole similare
HG 84 din 2013 modifica normele privind TVA la incasareSocietatea cu cod de TVA anulat. Cum procedam privind deducerea TVA aferenta achizitiilor?TVA - Codul Vamal ComunitarFactura de cazare: Deductibilitatea cheltuielilor si TVA107 solutii pentru noile taxe si impoziteUltimele articole
[GHID] DEDUCERE TVA si cheltuieli cu combustibilul auto: cand deduci 100%, cand 50% si cum inregistrezi corect in contabilitateDreptul de DEDUCERE TVA: Ce faci daca organele fiscale iti refuza acest drept?DEDUCERE TVA in 2026. Speta utila privind REFUZUL dreptului de deducereTVA la incasare, cod TVA anulat. Ce se intampla cu deducerea TVA?Foaie de parcurs. Despre deducerea TVA in cazul intocmirii foilor de parcursArticole similare
Protocol din 2013. Ce tratament TVA se aplica?Obtinere dividende in 2022. La stabilirea CASS, pentru incadrarea in plafon, se cumuleaza toate veniturile persoanei?Dividende distribuite unui asociat care relizeaza venituri din salarii. Se datoreaza CASS?Declaratia informativa nerezidenti. Sume facturate in 2015 si platite in 2016. Cum completam?Masuri de dorit, scheme de evaziune si de ce PFA-urile pot plati de trei ori contributii. Interviu Adrian BentaUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



