Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pentru a clarifica modul in care se aplica prevederile Ordinului ANAF 59/20.01.2014 privind modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3/2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate de catre persoanele impozabile stabilite in Romania pentru importuri si achizitii de bunuri/servicii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene, va redam in randurile urmatoare un exemplu practic al unei firme de transport din Romania (firma T) platitoare de TVA care efectueaza servicii de transport in tarile UE.
Firma T trimite periodic camioane pentru a duce si aduce bunuri din tarile UE . Soferii de pe aceste camioane fac frecvent alimentari cu motorina de la "Benzinariile"din aceste tari si pe care le achita pe baza de "bon fiscal", se cazeaza in diverse unitati hoteliere de unde de asemenea primesc facturi si bonuri fiscale,i apeleaza la servicii de restaurant si platesc taxe rutiere de acces si taxe rutiere de acces ( ex. taxa autostrada ).
TVA-ul de pe aceste documente se poate recupera prin solicitarea rambursarii acestuia din tara in care a fost platit, avand ca baza legala art. 147^2 alin (2) din Codul fiscal care prevede posibilitatea rambursarii TVA de catre alte state membre catre persoane impozabile stabilite in Romania:
" (2) Persoana impozabila stabilita in Romania poate beneficia de rambursarea TVA aferente importurilor si achizitiilor de bunuri/servicii efectuate in alt stat membru, in conditiile prevazute in norme."
Metodologia privind modul de solicitare a rambursarii TVA este descrisa in detaliu la punctul pct. 491, alin (1)-(33) din Normele de aplicare ale Codului fiscal prin transpunerea prevederilor Directivei 2008/9/CE a Consiliului din 12 februarie 2008 de stabilire a normelor detaliate privind rambursarea taxei pe valoarea adaugata, prevazuta in Directiva 2006/112/CE, catre persoane impozabile stabilite in alt stat membru decat statul membru de rambursare si ale Directivei 2010/66/UE a Consiliului din 14 octombrie 2010 de modificare a Directivei Consiliului 2008/9/CE de stabilire a normelor detaliate privind rambursarea taxei pe valoare adaugata, prevazuta in Directiva 2006/112/CE, catre persoane impozabile stabilite in alt stat membru decat statul membru de rambursare.
Astfel firma T, pentru a obtine rambursarea TVA din statul membru de rambursare va trebui sa intocmeasca si sa depuna electronic cate o cerere de rambursare ( formularul 318 "Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, depusa potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal", pe cale electronica, pentru fiecare stat membru respectiv prin intermediul ANAF. Firma T intocmeste asemenea cereri trimestrial ( tine cont de prevederile din normele de aplicare ale codului fiscal prin care se stipuleaza ca o cerere de rambursare se intocmeste pentru o perioada de maxim un an si de minim 3 luni calendaristice ).
In cererea de rambursare pentru Germania, firma T are o factura de 1200 de euro pentru achizitia unor piese de schimb si un bon fiscal de 255 euro pentru motorina, fapt pentru care trebuie sa le anexeze scanate la cerere, conditie estentiala rambursarii in conformitate cu prevederile aliniatului 11 ( obligativitatea anexarii de copii de pe documentele care au o valoarea mai mare de 1000 euro si de 250 de euro pentru documente de achizitie combustibili ).
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Contabilitatea HORECA Monografii contabile si cazuri practice
Cererile se considera depuse doar dupa ce au fost furnizate toate detaliile necesare si dupa ce primeste confirmarea electronica. Confirmarea corectitudinii cererii se face doar dupa ce sunt indeplinite toate conditiile prin atribuirea unui numar de referenta cererii de rambursare (318). Acest numar trebuie inscris pe toate documentele pentru care s-a cerut rambursarea TVA, numar care se regaseste in dosarul fiscal al firmei T de pe site-ul ANAF ( aplicatia " Acces controlat la dosarul contribuabilului ").
Dupa aprobarea cererilor de rambursare de catre statele membre rambursarea contravalorii acestora se face in contul in lei indicat de firma T.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Procedura rambursarii TVA din state membre ale UE. Care sunt noile modificari?Articole similare
Achizitie intracomunitara la bunuri pana la 10.000 euro. Cum facturati?Import de bunuri. Care va fi tratamentul fiscal al sumei TVA achitate in vama?Facturare produse achizitionate din China. Tratament contabil si fiscalANAF anunta noua procedura de primire a cererilor de rambursare a TVADreptul de deducere la aplicarea TVA la incasare. ExceptiiUltimele articole
TVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleDigitalizare ANAF. Ce programe vor fi implementate de institutie in 2024Sistemul de Garantie-Returnare (SGR) Romania. 2 studii de caz importanteANAF a publicat Ghidul privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii EuropeneGhid ANAF privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii EuropeneArticole similare
ACHIZITII de bunuri cu TVA 24% si livrare cu 9%. Cum aplicam regimul TVA corect?Cum facem o cerere de rambursare de TVA aferenta achizitiei de combustibil in UE?Ce declaratii fiscale au termen la 25 februarie 2015?Facturi cu TVA de la neplatitor de TVA. Cum procedam?Ajutor de minimis. Cum gestionam TVA-ul?Ultimele articole
Cheltuieli deductibile: tot ce trebuie sa stiiJoi, 25 aprilie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleTransport international de bunuri. Cine are obligatia obtinerii codului UITTVA Intracomunitar: ghidul completTVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleArticole similare
Factura emisa pentru livrari de combustibilRO e-Transport: Ce date se declara in sistem incepand cu 1 ianuarie 2023?Inregistrarea in scopuri de TVA pe teritoriul CEE a firmei de transport persoaneArticole similare
Corectii majore prin Normele de aplicare a Codului fiscalFlorin Citu face bilantul celor trei luni de guvernare: Avem un efect pozitiv asupra economiei!Calendar ANAF: Care sunt obligatiile fiscale cu termen la 16 noiembrie?TOT ce trebuie sa stie firmele care deconteaza transportul angajatilorNoutati Legislatie Fiscala 13-17 aprilie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Subventii la accizele pentru COMBUSTIBIL acordate de Finante transportatorilor si distribuitorilor din Romania Inspectorii ANAF-Antifrauda au identificat un prejudiciu de peste 9.7 milioane de lei in domeniul ride-sharingE-Factura si achizitia de COMBUSTIBIL. Se pot folosi facturi simplificate, care sunt exceptate de la transmiterea in sistem?Modificari TVA 2024. TOT trebuie sa stiiSistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"