Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Atunci cand o societate comerciala este declarata inactiva si radiata de la platitor de TVA cu data de 24 iunie 2016 pentru sediu expirat, apare o problema privind unele cheltuieli si deducerea acestora. Vom constata astfel in ce masura cheltuelile efectuate pana la obtinerea deciziei de reactivare sunt in totalitate nedeductibile (inclusiv salariile si cheltuileile cu amortizarile) sau nedeductibile (doar TVA si cheltuilelile aferente achizitiilor).
In situatia in care societatea este declarata inactiva in situatiile reglementate de art. 92 din Codul de procedura fiscala vor fi incidente consecintele reglementate de art. 11 alin. 6) din Codul fiscal.Astfel, pentru o astfel de societate care desfasoara activitati economice in perioada de inactivitate, sunt supusi obligatiilor privind plata impozitelor, taxelor si contributiilor sociale obligatorii prevazute de prezentul cod, dar, in perioada respectiva, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate.
In concluzie, textul dispozitiilor mentionate mai sus, de o maniera fara echivoc, stabileste ca toate cheltuielile indiferent de natura acestora sunt nedeductibile la calculul rezultatului fiscal in ceea ce priveste impozitul pe profit. In aceste conditii, chiar si cheltuielile cu salariile si obligatiile fiscale aferente acestora vor avea acelasi regim, desi ca regula generala potrivit art. 25 alin. (2) din Codul fiscal cheltuielile cu salariile si cele asimilate salariilor astfel cum sunt definite potrivit titlului IV – Impozitul pe venit sunt cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal, desigur cu aplicarea exceptiilor privind cheltuielile expres nedeductibile si a celor deductibile limitat.
Masura sanctionatorie prevazuta de art. 11 alin. (6) din Codul fiscal privind nedeductibilitatea cheltuielilor in perioada declaririi inactivitatii contribuabilului reprezinta o exceptie de la regula generala plasata in Cadrul Titlului II - impozitul pe profit, pe fondul mentinerii obligatiei de plata a tuturor impozitelor, taxelor si contributiilor care decurg din activitatea desfasurata.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2026
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
Cartea verde a contabilitatii 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma - Consultant fiscal, expert contabil si auditor
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Reactivare SOCIETATE INACTIVA. Care va fi regimul TVA?Achizitii de la o SOCIETATE INACTIVA si vanzare bunurilor respective. Cum facturam?Societate declarata inactiva pentru expirare sediu. Cum depunem Declaratia 010 cand firma redevine activa?Articole similare
Deductibilitatea cheltuielilor aferente autovehiculelor inchiriate angajatilorDeducerea TVA-ului pentru cazare salariat. Cum procedam?Legea 172/2020. Decontarea cheltuielilor de transport, cazare si masa in cazul deplasarilorSocietate cu activitate suspendata | DEDUCTIBILITATE CHELTUIELI si Declaratia 394Cheltuieli de protocol. Cum se poate deduce TVA-ul?Ultimele articole
Diurna externa in perioada sarbatorilor legale. Calcul corect si deductibilitate fiscalaCreante neincasate in 2025. Deductibilitatea cheltuielilor + ajustarea TVA-uluiCheltuieli deductibile. DEDUCTIBILITATE CHELTUIELI AUTO daca masina are regim mixtCe trebuie sa stiti despre deductibilitatea TVA la cheltuielile pentru teambuildingTVA si cheltuielile auto: Cand ai deducere integralaArticole similare
E-Transport: Cum se declara valoarea totala a bunurilor pentru obtinerea codului UITPierderile fiscale NU se mai pot recupera decat in limita a 7 ani consecutivi. Declaratii necesareInregistrarea in scop de TVA cu intarziere. Cum se corecteaza situatia?OPANAF pentru aprobarea modelului formularului 307Facilitatile fiscale cu privire la educatia timpurie sunt suspendate pana la data de 31 decembrie 2021Ultimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Persoane afiliate | Situatii care obliga la aplicarea TVA la incasareInregistrarea punctului de lucru la organele competente. Cum procedam?Ce etape urmam pentru reinnoirea certificatelor digitale pentru semnatura electronica in 2013Declaratia 394: este optionala furnizarea CNPOPANAF nr. 1.100: Care sunt cele mai importante modificari recente!Ultimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
Limitarea dreptului de folosinta pentru persoanele cu functii de conducere a unui singur autoturismDocumentar fiscal privind impozitul pe salariiAchizitie bunuri din UE. Care e tratamentul fiscal?PFA: Cheltuieli personale efectuate din contul deschis pe cabinet. Registrul de evidenta fiscalaDeductibilitate cheltuieli auto PFA. Limitele deduceriiUltimele articole
CHELTUIELI DEDUCTIBILE si limita de 5% la impozit. Se aplica pentru fiecare cheltuiala in parte?CHELTUIELI DEDUCTIBILE. Deductibilitate cheltuieli AUTO daca masina are regim mixtCheltuielile deductibile. In cazul unui PFA, cheltuielile cu cazarea si masa pot fi deductibile?Ce trebuie sa stiti despre deductibilitatea TVA la cheltuielile pentru teambuildingTVA si cheltuielile auto: Cand ai deducere integrala
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



