Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ministerul Afacerilor Interne si Ministerul Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii au operationalizat proiectul pilot privind eliberarea certificatelor de cazier judiciar in sistem electronic.
Incepand din1 februarie versiunea pilot a aplicatiei permite eliberarea certificatelor de cazier judiciar pentru persoanele fizice, de cetatenie romana, care nu sunt inscrise in evidentele Sistemului National de Evidenta a Cazierului Judiciar Roman – ROCRIS.
Cetatenii au la dispozitie doua mecanisme de acces pentru obtinerea certificatului de cazier: direct prin autentificarea in portalul hub.mai.gov.ro sau prin accesarea GHISEUL.ro, cele doua platforme fiind interconectate.
“Digitalizarea fluxului de eliberare a certificatului de cazier judiciar permite cetatenilor obtinerea documentului pe loc, indiferent de locatia din care solicita eliberarea. Acest proiect reprezinta un pas important pentru simplificarea relatiei dintre Ministerul Afacerilor Interne si cetateni, in beneficiul cetatenilor. Prin implementarea serviciului public electronic de obtinere a certificatului de cazier judiciar, Guvernul Romaniei pune nevoile reale ale cetatenilor in centrul procesului de digitalizare”, a declarat ministrul Afacerilor Interne, Lucian Nicolae Bode.
Proiectul pilot va fi extins, aplicatia pentru eliberarea electronica a certificatului de cazier judiciar urmand a fi disponibila atat pentru persoanele fizice care au inscrise mentiuni in cazier, cat si pentru persoanele juridice din Romania, pana la finalul lunii iulie 2023.
„Continuam procesul de digitalizare a serviciilor publice si lansam, impreuna cu Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei si MAI, cazierul judiciar online, asa cum am promis public anterior. Practic, oferim celor aproape 2 milioane de romani care merg anual la sectia de politie pentru a obtine acest document posibilitatea de a il accesa la cateva click-uri distanta. Serviciul devine disponibil 24/24, 7 zile din 7, fara a mai fi conditionat de programul de lucru cu publicul, facilitand interconectarea serviciilor institutiilor publice. Le multumesc echipelor tehnice din MCID, ADR si MAI care au lucrat intens la operationalizarea acestui serviciu, in ultimele luni, si au realizat interconectarea ghiseul.ro cu hub-ul de servicii al MAI. Le multumesc, de asemenea, colegilor parlamentari care au sustinut si votat legea nr. 3/2023, in special deputatului George Tuta, alaturi de care am initiat acest proiect legislativ adoptat si promulgat recent”, a declarat ministrul Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii, Sebastian Burduja.
Potrivit Legii nr. 3/ 03.01.2023, pentru completarea art. 28 din Legea nr. 290/2004, privind cazierul judiciar, la solicitarea persoanelor fizice sau juridice, certificatul de cazier judiciar se elibereaza gratuit si in forma electronica. Certificatele de cazier judiciar eliberate in forma electronica sunt semnate cu semnatura electronica calificata si sunt asimilate inscrisurilor autentice.
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Examen Consultant Fiscal 2024
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Manual de politici contabile - Stick USB
Mecanismele de obtinere a certificatului de cazier judiciar electronic:
-prin intermediul platformei www.ghiseul.ro, pentru utilizatorii care sunt inregistrati sau doresc sa se inregistreze in platforma. Solicitarea cazierului se face urmand procedura de validare a identitatii electronice folosind un card bancar inrolat 3D Secure, emis de o institutie bancara din Romania. in urma validarii, acestia vor fi redirectionati catre platforma HUB.MAI.GOV.RO, pentru completarea online a cererii tip.
-prin platforma HUB.MAI.GOV.RO, pentru utilizatorii care nu sunt inregistrati in GHISEUL.RO sau nu detin un card bancar emis de o institutie bancara din Romania. Solicitantii vor completa un formular disponibil in platforma, iar pentru a li se stabili cu certitudine identitatea, se vor prezenta fizic, o singura data, la un ghiseu al MAI care ofera servicii publice.
In prima faza, certificarea identitatii va fi realizata prin prezentarea la unitatile de politie care elibereaza certificate de cazier, urmand ca in cursul acestui an certificarea identitatii sa poata fi facuta la toate institutiile MAI care ofera servicii publice (e.g.: Serviciile publice comunitare pentru eliberarea permiselor de conducere, pasapoartelor, cartilor de identitate).
Dupa validarea contului, pentru eliberarea certificatului de cazier, cetatenii vor accesa sectiunea „servicii”, vor selecta motivul solicitarii dintr-o lista disponibila, vor trimite cererea precompletata deja cu datele de stare civila, iar sistemul va genera automat certificatul de cazier judiciar, semnat electronic. Valabilitatea certificatului emis este de 6 luni de la data eliberarii.
Sistemul ofera posibilitatea de a verifica autenticitatea documentului, pe baza numarului de inregistrare a certificatului de cazier si al CNP-ului persoanei.
Prin implementarea etapizata a acestui proiect se asigura timpul necesar optimizarii tehnice si functionale a serviciului, dar si adoptarea masurilor administrative in vederea asigurarii disponibilitatii si suportului necesar oricaror servicii publice electronice.
Astfel, asigurarea suportului vizeaza, pe de o parte, componenta tehnica (echipamente, solutii tehnice) si resurse umane specializate (personal tehnic), si, pe de alta parte, asistenta acordata utilizatorilor prin asigurarea de personal pentru suport permanent ce va fi disponibil telefonic, prin web sau e-mail.
Sursa: MAI
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
ANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceNoua formularistica a cazierului fiscal116 Fapte inscrise in cazierul fiscalFiscul schimba conditiile de declarare a inactivitatii fiscaleMFP: Se reduce birocratia si se extinde accesul autoritatilor si institutiilor publice la cazierul fiscal al contribuabililorUltimele articole
Serviciul Programari online ANAF. Ce recomanda institutia contribuabililorServiciul PROGRAMARI ONLINE pus la dispozitie de ANAFAdeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFCe metode au la dispozitie contribuabilii pentru a depune, solicita sau elibera documente fiscale onlineANAF modifica legislatia privind inregistrarea/anularea inregistrarii in scopuri de TVAArticole similare
Obligatia declararii veniturilor din cedarea folosintei bunurilor mobile sau imobileCum accesati dosarul fiscal? Prevederi ANAFPersoanele inregistrate in SVP pot plati online, prin GHISEUL.RO, peste 30 de impozite si contributii fiscale(Informare ANAF)GHISEUL.RO va aduce o serie de noi servicii in ce priveste plata online a taxelorPropunere: Prin platforma GHISEUL.RO vor putea fi platite Rovinieta si taxa de podUltimele articole
ANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceCe metode au la dispozitie contribuabilii pentru a depune, solicita sau elibera documente fiscale onlineContribuabilii au la dispozitie 15 zile pentru a depune Notificarea privind intentia de mediere in cazul executarii siliteANAF: Doua milioane de contribuabili folosesc deja SPV. Care sunt avantajele serviciului electronic?Din 25 octombrie acccesul in incinta ANAF se va face doar cu Certificat VERDEAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"