keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

OFICIAL! Incepand cu 1 februarie 2023, certificatul de cazier judiciar poate fi obtinut online prin platformele ghiseul.ro si hub.mai.gov.ro

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Stancu Alina la 02 Feb. 2023
OFICIAL! Incepand cu 1 februarie 2023, certificatul de cazier judiciar poate fi obtinut online prin platformele ghiseul.ro si hub.mai.gov.ro
Tags: cazier fiscal, eliberare cazier fiscal, ghiseul ro

Ministerul Afacerilor Interne si Ministerul Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii au operationalizat proiectul pilot privind eliberarea certificatelor de cazier judiciar in sistem electronic.

Incepand din1 februarie versiunea pilot a aplicatiei permite eliberarea certificatelor de cazier judiciar pentru persoanele fizice, de cetatenie romana, care nu sunt inscrise in evidentele Sistemului National de Evidenta a Cazierului Judiciar Roman – ROCRIS.

 

Cetatenii au la dispozitie doua mecanisme de acces pentru obtinerea certificatului de cazier: direct prin autentificarea in portalul hub.mai.gov.ro sau prin accesarea GHISEUL.ro, cele doua platforme fiind interconectate.

 

“Digitalizarea fluxului de eliberare a certificatului de cazier judiciar permite cetatenilor obtinerea documentului pe loc, indiferent de locatia din care solicita eliberarea. Acest proiect reprezinta un pas important pentru simplificarea relatiei dintre Ministerul Afacerilor Interne si cetateni, in beneficiul cetatenilor. Prin implementarea serviciului public electronic de obtinere a  certificatului de cazier judiciar, Guvernul Romaniei pune nevoile reale ale cetatenilor in centrul procesului de digitalizare”, a declarat ministrul Afacerilor Interne, Lucian Nicolae Bode.

 

Proiectul pilot va fi extins, aplicatia pentru eliberarea electronica a certificatului de cazier judiciar urmand a fi disponibila atat pentru persoanele fizice care au inscrise mentiuni in cazier, cat si pentru persoanele juridice din Romania, pana la finalul lunii iulie 2023.

 

„Continuam procesul de digitalizare a serviciilor publice si lansam, impreuna cu Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei si MAI, cazierul judiciar online, asa cum am promis public anterior. Practic, oferim celor aproape 2 milioane de romani care merg anual la sectia de politie pentru a obtine acest document posibilitatea de a il accesa la cateva click-uri distanta. Serviciul devine disponibil 24/24, 7 zile din 7, fara a mai fi conditionat de programul de lucru cu publicul, facilitand interconectarea serviciilor institutiilor publice. Le multumesc echipelor tehnice din MCID, ADR si MAI care au lucrat intens la operationalizarea acestui serviciu, in ultimele luni, si au realizat interconectarea ghiseul.ro cu hub-ul de servicii al MAI. Le multumesc, de asemenea, colegilor parlamentari care au sustinut si votat legea nr. 3/2023, in special deputatului George Tuta, alaturi de care am initiat acest proiect legislativ adoptat si promulgat recent”, a declarat ministrul Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii, Sebastian Burduja.

 

Potrivit  Legii nr. 3/ 03.01.2023, pentru completarea art. 28 din Legea nr. 290/2004,  privind cazierul judiciar, la solicitarea persoanelor fizice sau juridice, certificatul de cazier judiciar se elibereaza gratuit si in forma electronica. Certificatele de cazier judiciar eliberate in forma electronica sunt semnate cu semnatura electronica calificata si sunt asimilate inscrisurilor autentice.
 

Mecanismele de obtinere a certificatului de cazier judiciar electronic:

 

-prin intermediul platformei www.ghiseul.ro, pentru utilizatorii care sunt inregistrati sau doresc sa se inregistreze in platforma. Solicitarea cazierului se face urmand procedura de validare a identitatii electronice folosind un card bancar inrolat 3D Secure, emis de o institutie bancara din Romania. in urma validarii, acestia vor fi redirectionati catre platforma HUB.MAI.GOV.RO, pentru completarea online a cererii tip.

 

Atentie! Contribuabilii pot plati taxele si impozitele in aplicatia Ghiseul.ro direct de pe telefonul mobil. DETALII»

 

-prin platforma HUB.MAI.GOV.RO, pentru utilizatorii care nu sunt inregistrati in GHISEUL.RO sau nu detin un card bancar emis de o institutie bancara din Romania. Solicitantii vor completa un formular disponibil in platforma, iar pentru a li se stabili cu certitudine identitatea, se vor prezenta fizic, o singura data, la un ghiseu al MAI care ofera servicii publice.

 

In prima faza, certificarea identitatii va fi realizata prin prezentarea la unitatile de politie care elibereaza certificate de cazier, urmand ca in cursul acestui an certificarea identitatii sa poata fi facuta la toate institutiile MAI care ofera servicii publice (e.g.: Serviciile publice comunitare pentru eliberarea permiselor de conducere, pasapoartelor, cartilor de identitate).

 

Dupa validarea contului, pentru eliberarea certificatului de cazier, cetatenii vor accesa sectiunea „servicii”, vor selecta motivul solicitarii dintr-o lista disponibila, vor trimite cererea precompletata deja cu datele de stare civila, iar sistemul va genera automat certificatul de cazier judiciar, semnat electronic. Valabilitatea certificatului emis este de 6 luni de la data eliberarii.

 

Sistemul ofera posibilitatea de a verifica autenticitatea documentului, pe baza numarului de inregistrare a certificatului de cazier si al CNP-ului persoanei.

 

Prin implementarea etapizata a acestui proiect se asigura timpul necesar optimizarii tehnice si functionale a serviciului, dar si adoptarea masurilor administrative in vederea asigurarii disponibilitatii si suportului necesar oricaror servicii publice electronice.

 

Astfel, asigurarea suportului vizeaza, pe de o parte, componenta tehnica (echipamente, solutii tehnice) si resurse umane specializate (personal tehnic), si, pe de alta parte, asistenta acordata utilizatorilor prin asigurarea de personal pentru suport permanent ce va fi disponibil telefonic, prin web sau e-mail.


Sursa: MAI

 

Stancu Alina de Stancu Alina
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016