Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Specialistii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala arata cum se poate face transferul unei case de marcat detinuta initial de o societate radiata din oficiu de ONRC catre o noua societate.
Raspunsul oficial ANAF
In consecinta, rezulta ca drepturile si obligatiile unei persoane fizice, indiferent ca se nasc din raporturi juridice civile, profesionale, fiscale, sunt ale persoanei fizice, iar PFA sau intreprinderea individuala isi inceteaza existenta prin moarte.
Cele mentionate nu au aplicabilitate in ceea ce priveste alte forme de organizare (SRL, SA etc.)
Potrivit dispozitiilor art. 4 alin. (9) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborat cu prevederile art. 66 - 70 din Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) si (2) (...) isi inceteaza activitatea, sunt obligati sa asigure pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pentru o perioada de 10 ani, fapt consemnat in procesul verbal incheiat la extragerea acesteia.
Totodata, utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal are obligatia de a comunica informatii privind radierea de la ONRC si instrainarea AMEF, prin intermediul formularului F4105, iar distribuitorul autorizat sau unitatea acreditata pentru comercializare au obligatia de a transmite formularul F4103 prin care comunica achizitia aparatului de la utilizatorul pentru care a fost emis certificatul de atribuire a numarului unic de identificare.
Operatorul economic nou infiintat respecta dispozitiile privind fiscalizarea, respectiv atribuirea numarului de ordine prevazute de normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare, pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Raspunsul specialistilor ANAF a fost oferit in cadrul sesiunii de asistenta online sustinuta de institutie miercuri – 28 august.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Buletin informativ: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 12-18 decembrie 2015Cazierul fiscal in raport cu firma. Ce determina pierderea codului de TVA?Formulare pentru inregistrarea in scopuri de TVA la depasirea plafonului de 220.000 lei. Ce obligatii avem?TVA stabilit suplimentar in urma inspectiei fiscale. Cum procedam?Inregistrarea contractului la ANAF in cazul serviciilor prestate in strainatate. Studiu de caz cu Irina DumitrescuUltimele articole
D101 si D101 grup fiscal. Formularele au fost modificate prin Ordinul 206/2025Codul CAEN. Exista vreun termen limita pentru actualizarea lui de la 1 ianuarie 2025?Erori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Noutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025D205 in 2025. Precizari ANAF privind noua declaratie informativa 205Articole similare
Noi documente necesare conectarii caselor de marcat la ANAF in cazul anumitor operatori economiciMicrointreprindere: Exista obligativitatea depunerii declaratiei 4109 pentru case de marcat electronice neutilizate?Ce contine regimul sanctionator pentru utilizatorii caselor de marcat electronice fiscaleProgramarea cotelor de TVA la noile case de marcat. Exceptii (raspuns oficial ANAF)Achizitionare casa de marcat. Cum se va completa D101 pentru a scadea costurile?Ultimele articole
Aparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Cum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TransportProiect OUG privind E-Factura: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceNeconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiArticole similare
Datorii si creante ale societatii catre o SOCIETATE RADIATA. Cum procedam la scoaterea din evidenta?
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"