Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Specialistii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala arata cum se poate face transferul unei case de marcat detinuta initial de o societate radiata din oficiu de ONRC catre o noua societate.
Raspunsul oficial ANAF
In consecinta, rezulta ca drepturile si obligatiile unei persoane fizice, indiferent ca se nasc din raporturi juridice civile, profesionale, fiscale, sunt ale persoanei fizice, iar PFA sau intreprinderea individuala isi inceteaza existenta prin moarte.
Cele mentionate nu au aplicabilitate in ceea ce priveste alte forme de organizare (SRL, SA etc.)
Potrivit dispozitiilor art. 4 alin. (9) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborat cu prevederile art. 66 - 70 din Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) si (2) (...) isi inceteaza activitatea, sunt obligati sa asigure pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pentru o perioada de 10 ani, fapt consemnat in procesul verbal incheiat la extragerea acesteia.
Totodata, utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal are obligatia de a comunica informatii privind radierea de la ONRC si instrainarea AMEF, prin intermediul formularului F4105, iar distribuitorul autorizat sau unitatea acreditata pentru comercializare au obligatia de a transmite formularul F4103 prin care comunica achizitia aparatului de la utilizatorul pentru care a fost emis certificatul de atribuire a numarului unic de identificare.
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Operatorul economic nou infiintat respecta dispozitiile privind fiscalizarea, respectiv atribuirea numarului de ordine prevazute de normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare, pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Raspunsul specialistilor ANAF a fost oferit in cadrul sesiunii de asistenta online sustinuta de institutie miercuri – 28 august.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Declaratii fiscale care vor fi transmise obligatoriu electronic de la 1 ianuarie 2018Util: Procedura de scoatere din evidenta a persoanelor inregistrate in scopuri de TVAANAF va transmite notificari tuturor contribuabililor care nu au depus declaratiile fiscaleANAF: 2,74 milioane lei sume stabilite suplimentar, in urma inspectiilor din luna octombrie 2024Deficiente constatate de ANAF la verificarea contului 455 ( sume datorate asociatilor)Ultimele articole
Vineri, 27 decembrie 2024, termenul limita de depunere a declaratiei 390 VIESControale antifrauda: Inspectorii au descoperit o schema frauduloasa cu caracter transfrontalier privind TVANoutati fiscale 2025. Ce modificari apar in privinta TVANivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025Regim special de scutire TVA pentru intreprinderile miciArticole similare
HG 355/2023: 7 modificari aduse la Normele metodologice ale caselor de marcatEmiterea anticipata a facturii: Declararea in decontul de TVA si in Formularul 394Microintreprindere: Exista obligativitatea depunerii declaratiei 4109 pentru case de marcat electronice neutilizate?Inspectorii Antifrauda deruleaza verificari de tip blitz! Amenzi de peste 4,1 milioane de leiFormularul c801 – Ghidul CompletUltimele articole
Cum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TransportProiect OUG privind E-Factura: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceNeconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiCum se declara in D394 facturile si bonurile fiscaleArticole similare
Datorii si creante ale societatii catre o SOCIETATE RADIATA. Cum procedam la scoaterea din evidenta?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"