Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva
la 30 Aug. 2019
Specialistii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala arata cum se poate face transferul unei case de marcat detinuta initial de o societate radiata din oficiu de ONRC catre o noua societate.
“In cazul societatilor radiate din oficiu de ONRC cum se face transferul AMEF in cazul in care utilizatorul isi face o noua societate. O recomandare ANAF spunea ca preluarea AMEF se face prin contract de la persoana fizica care detinea societatea radiata. Mai este valabila? Intreb in calitate de tehnician service AMEF”, a intrebat unul dintre contribuabili.
Raspunsul oficial ANAF
Radierea de la Registrul Comertului a persoanelor fizice autorizate/ a intreprinderilor individuale, inseamna doar scoaterea acestora din registrul profesionistilor. Trebuie avut in vedere faptul ca persoana fizica autorizata/ intreprinderea individuala, nu formeaza un subiect de drept distinct de persoana fizica care desfasoara o activitate in una din formele prevazute de lege (PFA sau intreprindere individuala), aceasta rezultand si din prevederile art. 31 din Codul civil referitoare la patrimoniul persoanei fizice.
In consecinta, rezulta ca drepturile si obligatiile unei persoane fizice, indiferent ca se nasc din raporturi juridice civile, profesionale, fiscale, sunt ale persoanei fizice, iar PFA sau intreprinderea individuala isi inceteaza existenta prin moarte.
Cele mentionate nu au aplicabilitate in ceea ce priveste alte forme de organizare (SRL, SA etc.)
Potrivit dispozitiilor art. 4 alin. (9) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborat cu prevederile art. 66 - 70 din Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) si (2) (...) isi inceteaza activitatea, sunt obligati sa asigure pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pentru o perioada de 10 ani, fapt consemnat in procesul verbal incheiat la extragerea acesteia.
Totodata, utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal are obligatia de a comunica informatii privind radierea de la ONRC si instrainarea AMEF, prin intermediul formularului F4105, iar distribuitorul autorizat sau unitatea acreditata pentru comercializare au obligatia de a transmite formularul F4103 prin care comunica achizitia aparatului de la utilizatorul pentru care a fost emis certificatul de atribuire a numarului unic de identificare.

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2023 varianta tiparita

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2023
Operatorul economic nou infiintat respecta dispozitiile privind fiscalizarea, respectiv atribuirea numarului de ordine prevazute de normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare, pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Raspunsul specialistilor ANAF a fost oferit in cadrul sesiunii de asistenta online sustinuta de institutie miercuri – 28 august.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Societate radiata din oficiu de ONRC. Transferul casei de marcat catre o noua societate":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Ordinul 112/2015 pentru aprobarea unor formulare din domeniul TVAMinistrul Finantelor, despre modificarea OUG 114/2018: Eliminarea taxei pe lacomie nu afecteaza bugetulANAF: Certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu socialLivrare intracomunitara de bunuri. Cum tratam operatiunile aferente?Impozit pe profit si impozit specific. Cum aflam ce tip de impozit datoram?Ultimele articole
Utilizarea SPV este OBLIGATORIE incepand cu 1 martie 2022 pentru persoanele fizice si juridiceLuni, 27 martie 2023, este termenul limita de depunere a 8 declaratii fiscaleBuletin informativ ANAF: 3 noutati fiscale publicate in Monitor in perioada 06-10 martie 2023Ghidul Monografiilor Contabile: monografiile care pun cel mai des probleme in practica in acest anGHID: Procedura inregistrarii in scopuri de TVA
Mai multe articole despre ANAF
Articole similare
Raportare ANAF prin Declaratia 394, in cazul incasarii prin bon fiscal cu emitere de factura.Inspectorii Antifrauda deruleaza verificari de tip blitz! Amenzi de peste 4,1 milioane de leiTermenul pentru conectarea caselor de marcat electronice la ANAF a fost prelungit pentru anumiti operatori economiciObligativitate utilizare AMEF in cazul livrarii bunurilor si incasarii lor la domiciliul persoanelor fiziceControale ANAF 2022: Au fost aplicate amenzi in valoare de peste 360 milioane lei in primele 5 luni ale anuluiUltimele articole
Achizitionare casa de marcat. Cum se va completa D101 pentru a scadea costurile?Reminder ANAF: Utilizatorii de aparate de marcat electronice au obligatia de a depune formularul D4109Microintreprindere: Exista obligativitatea depunerii declaratiei 4109 pentru case de marcat electronice neutilizate?Controale ANAF: Inspectorii au desfasurat verificari in luna iunie la peste 4.200 de contribuabiliDefectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?
Mai multe articole despre amef
Articole similare
Datorii si creante ale societatii catre o SOCIETATE RADIATA. Cum procedam la scoaterea din evidenta?
Mai multe articole despre societate radiata

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA in 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"