Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Specialistii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala arata cum se poate face transferul unei case de marcat detinuta initial de o societate radiata din oficiu de ONRC catre o noua societate.
Raspunsul oficial ANAF
In consecinta, rezulta ca drepturile si obligatiile unei persoane fizice, indiferent ca se nasc din raporturi juridice civile, profesionale, fiscale, sunt ale persoanei fizice, iar PFA sau intreprinderea individuala isi inceteaza existenta prin moarte.
Cele mentionate nu au aplicabilitate in ceea ce priveste alte forme de organizare (SRL, SA etc.)
Potrivit dispozitiilor art. 4 alin. (9) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborat cu prevederile art. 66 - 70 din Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) si (2) (...) isi inceteaza activitatea, sunt obligati sa asigure pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pentru o perioada de 10 ani, fapt consemnat in procesul verbal incheiat la extragerea acesteia.
Totodata, utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal are obligatia de a comunica informatii privind radierea de la ONRC si instrainarea AMEF, prin intermediul formularului F4105, iar distribuitorul autorizat sau unitatea acreditata pentru comercializare au obligatia de a transmite formularul F4103 prin care comunica achizitia aparatului de la utilizatorul pentru care a fost emis certificatul de atribuire a numarului unic de identificare.

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Operatorul economic nou infiintat respecta dispozitiile privind fiscalizarea, respectiv atribuirea numarului de ordine prevazute de normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare, pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Raspunsul specialistilor ANAF a fost oferit in cadrul sesiunii de asistenta online sustinuta de institutie miercuri – 28 august.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
ANAF NU a mai publicat agenda obligatiilor fiscale pentru luna aprilie 2020Procedura reactivarii contribuabilului in inactivitate. Norme aprobate prin OANAF nr. 700Declaratia 150Pentru anul 2014 se mai depune in 2015 declaratia 205?ANAF a republicat Ordinul pentru reinregistrarea in scopuri de TVAUltimele articole
Contractul de inchiriere. 5 intrebari si raspunsuri utile persoanelor fiziceSAF-T ANAF: Lista persoanelor EXCEPTATE de la depunerea D406 a fost extinsaBilant ANAF. Termen de transmitere situatii financiare pentru ONG-uri in 2025D406 in 2025. Cum se inregistreaza in D406 serviciile intracomunitareSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorArticole similare
Controale ANAF 2022: Au fost aplicate amenzi in valoare de peste 360 milioane lei in primele 5 luni ale anuluiDeclaratia F4109. Termen depunere si instructiuni de completareFormularul c801 – Ghidul CompletAMEF: Documentele necesare distribuitorilor pentru autorizareCe asteptari are MFP de la Registrul de Evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale?Ultimele articole
Aparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Cum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TransportProiect OUG privind E-Factura: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceNeconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiArticole similare
Datorii si creante ale societatii catre o SOCIETATE RADIATA. Cum procedam la scoaterea din evidenta?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"