Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Specialistii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala arata cum se poate face transferul unei case de marcat detinuta initial de o societate radiata din oficiu de ONRC catre o noua societate.
Raspunsul oficial ANAF
In consecinta, rezulta ca drepturile si obligatiile unei persoane fizice, indiferent ca se nasc din raporturi juridice civile, profesionale, fiscale, sunt ale persoanei fizice, iar PFA sau intreprinderea individuala isi inceteaza existenta prin moarte.
Cele mentionate nu au aplicabilitate in ceea ce priveste alte forme de organizare (SRL, SA etc.)
Potrivit dispozitiilor art. 4 alin. (9) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborat cu prevederile art. 66 - 70 din Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) si (2) (...) isi inceteaza activitatea, sunt obligati sa asigure pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pentru o perioada de 10 ani, fapt consemnat in procesul verbal incheiat la extragerea acesteia.
Totodata, utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal are obligatia de a comunica informatii privind radierea de la ONRC si instrainarea AMEF, prin intermediul formularului F4105, iar distribuitorul autorizat sau unitatea acreditata pentru comercializare au obligatia de a transmite formularul F4103 prin care comunica achizitia aparatului de la utilizatorul pentru care a fost emis certificatul de atribuire a numarului unic de identificare.

Manual de politici contabile - Stick USB

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Operatorul economic nou infiintat respecta dispozitiile privind fiscalizarea, respectiv atribuirea numarului de ordine prevazute de normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare, pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Raspunsul specialistilor ANAF a fost oferit in cadrul sesiunii de asistenta online sustinuta de institutie miercuri – 28 august.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
OANAF 2264/2016 a adus mai multe modificari privind TVA-ul si declararea achizitiilorIndeplinirea unor obligatii de plata. OANAF 3093/2014In atentia persoanelor fizice: Formulare modificateNoile proiecte ANAF si relatia cu mediul de afaceri. Interviu cu seful ANAFCe formulare se depun pana la 26 octombrie?Ultimele articole
SPV ANAF. Documente de care ai nevoie pentru inregistrarea in SPVANAF SPV. Mai transmiteti in sistem facturile emise INAINTE de 1 iulie 2024, dar primite in 2025?Controale ANAF la TVA in 2025. Firmele platesc diferente daca TVA redusa nu este aplicata corectANAF SPV. Cum sa procedati daca NU vizualizati facturile in sistemFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700Articole similare
Aparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024MFP anunta noul termen unic de dotare cu noile case de marcat: 1 mai 2018Achizitionare casa de marcat. Cum se va completa D101 pentru a scadea costurile?Implicatii fiscale pentru activitatile exceptate de la obligatia dotarii cu AMEFANAF a inceput controalele la marii contribuabili pentru verificarea conectarii caselor de marcat electroniceUltimele articole
Cum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TransportProiect OUG privind E-Factura: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceNeconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiCum se declara in D394 facturile si bonurile fiscaleArticole similare
Datorii si creante ale societatii catre o SOCIETATE RADIATA. Cum procedam la scoaterea din evidenta?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"