Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Specialistii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala arata cum se poate face transferul unei case de marcat detinuta initial de o societate radiata din oficiu de ONRC catre o noua societate.
Raspunsul oficial ANAF
In consecinta, rezulta ca drepturile si obligatiile unei persoane fizice, indiferent ca se nasc din raporturi juridice civile, profesionale, fiscale, sunt ale persoanei fizice, iar PFA sau intreprinderea individuala isi inceteaza existenta prin moarte.
Cele mentionate nu au aplicabilitate in ceea ce priveste alte forme de organizare (SRL, SA etc.)
Potrivit dispozitiilor art. 4 alin. (9) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborat cu prevederile art. 66 - 70 din Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) si (2) (...) isi inceteaza activitatea, sunt obligati sa asigure pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pentru o perioada de 10 ani, fapt consemnat in procesul verbal incheiat la extragerea acesteia.
Totodata, utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal are obligatia de a comunica informatii privind radierea de la ONRC si instrainarea AMEF, prin intermediul formularului F4105, iar distribuitorul autorizat sau unitatea acreditata pentru comercializare au obligatia de a transmite formularul F4103 prin care comunica achizitia aparatului de la utilizatorul pentru care a fost emis certificatul de atribuire a numarului unic de identificare.

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Venituri impozabile si neimpozabile la calculul impozitului pe profit
Operatorul economic nou infiintat respecta dispozitiile privind fiscalizarea, respectiv atribuirea numarului de ordine prevazute de normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare, pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Raspunsul specialistilor ANAF a fost oferit in cadrul sesiunii de asistenta online sustinuta de institutie miercuri – 28 august.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Comunicat ANAF privind importurile si achizitiile in alt stat UE in 2012Controale ANAF la contribuabili in primul sem. al anului 2022. Ce rezultate au fost inregistrateVineri, 6 septembrie 2024, termen limita pentru declaratia privind schimbarea perioadei fiscaleRambursarea TVA aferenta achizitiilor efectuate in alt stat membruAchizitie intracomunitara de servicii institutie publica. In ce context se achita TVA?Ultimele articole
E-TVA si dublarea sumelor in sistem. MODEL de raspuns catre ANAFCota de TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?Ghid ANAF pentru veniturile din arenda. Ce trebuie sa stii in 2025Leasing operational autovehicul. Deductibilitate cheltuieli si TVA in acest cazFactura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + documente necesareArticole similare
Cum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TransportAMEF: Documentele necesare distribuitorilor pentru autorizareTransmiterea declaratiilor ANAF dupa instalarea aparatului de marcatNoutati legislative referitoare la casele de marcat, conform OUG 69/2024Controale ANAF 2022: Au fost aplicate amenzi in valoare de peste 360 milioane lei in primele 5 luni ale anuluiUltimele articole
Aparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Proiect OUG privind E-Factura: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceNeconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiCum se declara in D394 facturile si bonurile fiscaleArticole similare
Datorii si creante ale societatii catre o SOCIETATE RADIATA. Cum procedam la scoaterea din evidenta?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"