Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In cazul urmator, discutam despre o societate comerciala platitoare de TVA si de impozit pe profit, cu sediul social in Bucuresti, care vrea sa inchirieze inca un spatiu, tot in Bucuresti, pentru birourile unor salariati care isi vor desfasura activitatea la aceasta noua locatie.
In cazul urmator, discutam despre o societate comerciala platitoare de TVA si de impozit pe profit, cu sediul social in Bucuresti, care vrea sa inchirieze inca un spatiu, tot in Bucuresti, pentru birourile unor salariati care isi vor desfasura activitatea la aceasta noua locatie.
Vom vedea astfel care este baza legala care mentioneaza daca societarea trebuie sau nu sa-si infiinteze punct de lucru la aceasta noua locatie.
Un birou in care o societate isi desfasoara activitatea integral sau partial reprezinta un sediu secundar al acesteia, conform art.74 alin.3 Cod de procedura fiscala.
Conform art.43 alin.(1) Legea 31/1990, sucursalele sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor comerciale si se inregistreaza, inainte de inceperea activitatii lor, in registrul comertului din judetul in care vor functiona.
Societatea are obligatia de a declara organului fiscal competent in termen de 30 de zile infiintarea sediului secundar, conform art.74 alin.(1) Cod procedura fiscala.
Astfel deschiderea unui sediu secundar presupune inregistrarea lui la Registrul comertului unde este inregistrata societatea, urmand ca in baza actelor doveditoare, societatea sa declare sediu secundar si la organul fiscal competent.
Termenul de declarare al sediului secundar este de 30 zile de la data incheierii contractului de inchiriere/de comodat si nu de la data inregistrarii sale la registrul comertului.
In cazul in care, la sediul secundar, isi desfasoara activitatea un numar de minim 5 salariati, societatea are obligatia sa depuna si Declaratia 060 in vederea inregistrarii fiscale la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru.
Atentionam ca nedeclararea punctului de lucru se considera sustragerea de la efectuarea verificarilor financiare si fiscale, incadrandu-se ca si infractiune de evaziune fiscala, conform art 9 alin.(1) lit.f) din Legea 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu - Economist si expert contabil
Autor: Redactia Infotva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Obligatie inregistrare si declarare punct de lucru. Ce prevederi respectam?":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Documentar fiscal: Administrarea fiscala a creantelor sediilor secundare ale contribuabililor mijlociiImpozite si contributii obligatorii aferente unui SEDIU SECUNDARInfiintarea unui SEDIU SECUNDAR. Obligatii declarativeCe declaratii se depun in luna decembrieServiciu intracomunitar efectuat de un PFA | Declaram prin 200 sau 201?Ultimele articole
Reminder ANAF! 26 octombrie - termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale -Inregistare fiscala in cazul unui punct de lucru cu mai mult de 5 salariati. Formularul 060Reguli scutire TVA. Cand e in beneficiul firmei sa opteze pentru vanzarea cu TVA?Zoom fiscal: Noul formular 088 utilizat pentru inregistrarea in scopuri de TVADeclaratia 061. Cine are obligatia depunerii?
Mai multe articole despre sediu secundar
Articole similare
Taxarea serviciilor de expertizare a bunurilor prestate de o firma stabilita in RomaniaNoutati legislatie Fiscala 06-10 octombrie 2008 - Monitorul OficialComunicat Finante: Modelul registrului de bani personali si procedura de inregistrare la organul fiscalLivrarea marfii catre o firma din zona libera (Galati) este scutita de TVA?Diferente intre comertul cu ridicata si comertul en-gros. Ce obligatii are societatea in cazul defasurarii ambelor activitati?Ultimele articole
Ordinul 3581/2020. A fost aprobata schema de ajutor de minimis din cadrul Programului -ELECTRIC UP-Intrebari si raspunsuri MEEMA cu privire la utilizarea platformei granturi.imm.gov.roInregistare fiscala in cazul unui PUNCT DE LUCRU cu mai mult de 5 salariati. Formularul 060Schimbarea memoriei fiscale la PUNCT DE LUCRU nou, al aceluiasi utilizator – raspuns oficial ANAFOrdin ANPC nr. 760/2019: Noi obligatii pentru operatorii economici
Mai multe articole despre punct de lucru
Articole similare
Analiza consultantului. Modificarea Codului fiscal in ce priveste TVA-ulNoutati Legislatie Fiscala 24-28 mai 2009 - Monitorul OficialCe declaratii depun si ce plati fac firmele supuse impozitului specific in 2017?Ordinul nr. 235/2014 schimba procedura de modificare a vectorului fiscal. Noutati TVACare e procedura pentru a redeveni platitor de TVA?Ultimele articole
Operatiuni de fuziune intre doua SRL-uri. Aspecte contabilePFA/II/IF. Platitor sau neplatitor de TVA?Infiintare PFA/II/IF in 2021. Actiuni prealabile, formalitati si acte necesare (Informare ONRC)Ordinul 3581/2020. A fost aprobata schema de ajutor de minimis din cadrul Programului -ELECTRIC UP-Regimul fiscal-contabil al microintreprinderilor in 2021- explicat prin exemple practice. Ce noutati au aparut?
Mai multe articole despre registrul comertului
Articole similare
Nerezidentii si declaratia de impozit pe profitMFP: Solutionarea deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursareSolutii pentru problemele fiscale generate de schimbarile legislative in vigoare de la 1 ianuarieIn vigoare din 2012: Plata impozitului si depunerea declaratiilor fiscaleProiect MFP privind normele metodologice de calcul a taxei pe activeUltimele articole
Obligatiile unei societati nou infiintate fata de ONPCSBInfiintarea unui sediu secundar. Obligatii declarativePlasarea fortei de munca. Obligatii si conditiiClient in procedura de faliment. Regim declarativ si ajustare TVA. Studiu de cazModel de Declaratie pe propria raspundere si masurile anti-Covid-19 pe durata starii de alerta(Informare MAI)
Mai multe articole despre sucursale

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"