Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul urmator, discutam despre o societate comerciala platitoare de TVA si de impozit pe profit, cu sediul social in Bucuresti, care vrea sa inchirieze inca un spatiu, tot in Bucuresti, pentru birourile unor salariati care isi vor desfasura activitatea la aceasta noua locatie.
In cazul urmator, discutam despre o societate comerciala platitoare de TVA si de impozit pe profit, cu sediul social in Bucuresti, care vrea sa inchirieze inca un spatiu, tot in Bucuresti, pentru birourile unor salariati care isi vor desfasura activitatea la aceasta noua locatie.
Vom vedea astfel care este baza legala care mentioneaza daca societarea trebuie sau nu sa-si infiinteze punct de lucru la aceasta noua locatie.
Un birou in care o societate isi desfasoara activitatea integral sau partial reprezinta un sediu secundar al acesteia, conform art.74 alin.3 Cod de procedura fiscala.
Conform art.43 alin.(1) Legea 31/1990, sucursalele sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor comerciale si se inregistreaza, inainte de inceperea activitatii lor, in registrul comertului din judetul in care vor functiona.
Societatea are obligatia de a declara organului fiscal competent in termen de 30 de zile infiintarea sediului secundar, conform art.74 alin.(1) Cod procedura fiscala.
Astfel deschiderea unui sediu secundar presupune inregistrarea lui la Registrul comertului unde este inregistrata societatea, urmand ca in baza actelor doveditoare, societatea sa declare sediu secundar si la organul fiscal competent.

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Termenul de declarare al sediului secundar este de 30 zile de la data incheierii contractului de inchiriere/de comodat si nu de la data inregistrarii sale la registrul comertului.
In cazul in care, la sediul secundar, isi desfasoara activitatea un numar de minim 5 salariati, societatea are obligatia sa depuna si Declaratia 060 in vederea inregistrarii fiscale la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru.
Atentionam ca nedeclararea punctului de lucru se considera sustragerea de la efectuarea verificarilor financiare si fiscale, incadrandu-se ca si infractiune de evaziune fiscala, conform art 9 alin.(1) lit.f) din Legea 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu - Economist si expert contabil

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Reminder ANAF! 26 octombrie - termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale -Impozite si contributii obligatorii aferente unui SEDIU SECUNDARAtentie la obligatiile sediilor secundare! Vezi ce trebuie respectat urgentCare sunt obligatiile legale pentru infintarea unui punct de lucru?Atentie! 27 februarie este ultima zi pentru Declaratia 112Ultimele articole
Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativRegistrul unic de control. Cine are obligatia achizitionarii registrului unic de controlActivitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?Documente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeEste obligatorie utilizarea caselor de marcat in cazul prestarii de servicii catre alte entitati?Articole similare
Intocmire factura in baza bonurilor fiscale. Clientii trebuie sa transmita CIF al societatii mama, nu al punctului de lucruTransport marfa pentru expozitie in UK. Ce declaratii sunt obligatorii?PUNCT DE LUCRU cu adresa modificata. Cum se actualizeaza aceasta la FinantePUNCT DE LUCRU cabinet medicalImplicatii fiscale privind desfasurarea de activitati cu cod CAEN 5610 si 5630Ultimele articole
Distrugere PUNCT DE LUCRU in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Radiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasTOT ce trebuie sa stii despre delegare: ce este, pentru cat timp poate fi dispusa si cand inceteazaFormularul c801 – Ghidul CompletDepunere situatii financiare. Firmele care nu desfasoara activitate economica mai depun bilantul?Articole similare
Societate cu activitate suspendata. Cum gestionam cheltuielile de asigurare si alte costuri?Fa-te PFA, Gheorghe! Fa-te PFA, Ioane!Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Noutati legislatie Fiscala 07-11 iulie 2008 - Monitorul OficialFormularul 099 trebuie depus in mod obligatoriu de contribuabilii care solicita reinregistrarea in scopuri de TVAUltimele articole
SAF-T in 2025. Firmele mici aflate in inactivitate temporara mai depun D406 din ianuarie 2025?Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Firme care NU mai sunt microintreprinderi din ianuarie 2023. Pot reveni la impozit micro din 2025?Defiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceArticole similare
Deschidere punct de lucru. Procedura de urmat pentru infiintarea unui sediu secundarCodul Fiscal 2010 TITLUL II - Capitolul II - Calculul profitului impozabilBuletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 noiembrie 2017Documentar fiscal: Cheltuieli cu dobanzile si diferentele de curs valutarProiect MFP. Partea 1. Formularul 010Ultimele articole
Formularele de inregistrare fiscala vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noiCase de marcat electronice dotate cu POS. ONG-urile au aceasta obligatie?Decont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneCertificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Plafon plati numerar 2023: Noul plafon de casierie care se aplica din noiembrie 2023
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"