Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In cazul urmator, discutam despre o societate comerciala platitoare de TVA si de impozit pe profit, cu sediul social in Bucuresti, care vrea sa inchirieze inca un spatiu, tot in Bucuresti, pentru birourile unor salariati care isi vor desfasura activitatea la aceasta noua locatie.
In cazul urmator, discutam despre o societate comerciala platitoare de TVA si de impozit pe profit, cu sediul social in Bucuresti, care vrea sa inchirieze inca un spatiu, tot in Bucuresti, pentru birourile unor salariati care isi vor desfasura activitatea la aceasta noua locatie.
Vom vedea astfel care este baza legala care mentioneaza daca societarea trebuie sau nu sa-si infiinteze punct de lucru la aceasta noua locatie.
Un birou in care o societate isi desfasoara activitatea integral sau partial reprezinta un sediu secundar al acesteia, conform art.74 alin.3 Cod de procedura fiscala.
Conform art.43 alin.(1) Legea 31/1990, sucursalele sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor comerciale si se inregistreaza, inainte de inceperea activitatii lor, in registrul comertului din judetul in care vor functiona.
Societatea are obligatia de a declara organului fiscal competent in termen de 30 de zile infiintarea sediului secundar, conform art.74 alin.(1) Cod procedura fiscala.
Astfel deschiderea unui sediu secundar presupune inregistrarea lui la Registrul comertului unde este inregistrata societatea, urmand ca in baza actelor doveditoare, societatea sa declare sediu secundar si la organul fiscal competent.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Manual de politici contabile - Stick USB
Termenul de declarare al sediului secundar este de 30 zile de la data incheierii contractului de inchiriere/de comodat si nu de la data inregistrarii sale la registrul comertului.
In cazul in care, la sediul secundar, isi desfasoara activitatea un numar de minim 5 salariati, societatea are obligatia sa depuna si Declaratia 060 in vederea inregistrarii fiscale la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru.
Atentionam ca nedeclararea punctului de lucru se considera sustragerea de la efectuarea verificarilor financiare si fiscale, incadrandu-se ca si infractiune de evaziune fiscala, conform art 9 alin.(1) lit.f) din Legea 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu - Economist si expert contabil
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Tratamentul fiscal al cheltuielilor de protocol: 37 de studii de caz cel putin lamuritoareCriterii din formularul cod 088. Beneficii deschidere punct de lucru in raport cu deducerea TVANoutati Legislatie Fiscala 20 - 24 iulie 2009 - Monitorul OficialActualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea I.3)Atentie la obligatiile sediilor secundare! Vezi ce trebuie respectat urgentUltimele articole
Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativRegistrul unic de control. Cine are obligatia achizitionarii registrului unic de controlActivitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?Documente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeEste obligatorie utilizarea caselor de marcat in cazul prestarii de servicii catre alte entitati?Articole similare
Radiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasInregistrarea TVA prin optiune si achizitie auto second-hand. Cum procedam?Ordin ANPC nr. 760/2019: Noi obligatii pentru operatorii economiciIncasari din vanzari. Cum gestionam operatiunile din casa de marcat?Ce modificari a adus Legea 182/2016 pentru PFA-uri si intreprinderi individuale?Ultimele articole
TOT ce trebuie sa stii despre delegare: ce este, pentru cat timp poate fi dispusa si cand inceteazaFormularul c801 – Ghidul CompletPUNCT DE LUCRU cu adresa modificata. Cum se actualizeaza aceasta la FinanteDepunere situatii financiare. Firmele care nu desfasoara activitate economica mai depun bilantul?PFA in 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineascaArticole similare
Ce declaratii depune un SRL - D dupa trecerea celor 3 ani de la infiintare?Situatii care genereaza inactivitatea fiscala. Consecinte si conditii de reactivareStatul si... spiritul civicANAF modifica modelul, continutul si instructiunile de completare ale formularului 208Inspectii ANAF. Se pot desfasura controale fiscale si la firmele care au intrat in faliment?Ultimele articole
Microintreprindere 2024. Veniturile din drepturi de proprietate intelectuala intra in plafonul de 500.000 euro?Firme care NU mai sunt microintreprinderi in 2024. Cand pot reveni la acest regim fiscal?Proiect: PFA-urile, II-urile, IF-urile ar putea deveni SRL-uri. Ce documente sunt necesareCase de marcat electronice dotate cu POS. ONG-urile au aceasta obligatie?Depunere declaratii online. Cum se poate achizitiona semnatura electronicaArticole similare
Cele mai importante acte normative cu incidenta fiscala si contabila. Care sunt noutatile?Surpriza din partea MFP: Taxa pe lacomie nu se elimina… doar se transforma. Taxa se aplica diferentiatDepune la timp declaratia 100 privind obligatiile de plata la bugetul de statDocumentar fiscal: Sediu permanent. Ce aspecte sunt importante?Noutati privind cazierul fiscal. A fost publicat Ordinul nr. 2594/2015Ultimele articole
Declaratia 100 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareCase de marcat electronice dotate cu POS. ONG-urile au aceasta obligatie?Decont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneCertificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Plafon plati numerar 2023: Noul plafon de casierie care se aplica din noiembrie 2023Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"