Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Conform modificarilor aduse Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 28/1999 prin OUG 8/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normative, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale au obligatia ca, la ora inceperii programului de lucru, sa asigure inregistrarea sumelor de bani detinute de personalul operatorului economic care isi desfasoara activitatea in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, intr-un registru de bani personali, special intocmit in acest sens. Orice suma de bani inregistrata in plus fata de suma inregistrata la ora inceperii programului de lucru, nu reprezinta suma justificata prin registrul de bani personali.
Modelul registrului de bani personali si procedura de inregistrare la organul fiscal au fost aprobate prin OMFP 513/2015.
In termen de 5 zile lucratoare de la data publicarii acestui ordin operatorii economici trebuie sa notifice organului fiscal competent de administrare constituirea registrului de bani personali, precizand data deschiderii acestuia si numarul de pagini, conform numerotarii acestora in ordine crescatoare.
Registrul de bani personali:
- se numeroteaza in ordine crescatoare,
- se semneaza pe ultima pagina de catre administratorul operatorului economic sau de catre persoana imputernicita de acesta.
- se completeaza zilnic de catre personalul operatorului economic care isi desfasoara activitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, la inceputul programului de lucru, fara stersaturi sau modificari si fara a lasa spatii neutilizate.
- se pastreaza la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, in vederea prezentarii acestuia organelor de control.
Se utilizeaza un singur registru de bani personali pentru fiecare unitate de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor fiind suprafata destinata accesului consumatorilor pentru achizitionarea produsului/serviciului, expunerii/prelucrarii/depozitarii produselor oferite, prestarii serviciilor, incasarii contravalorii acestora si circulatiei personalului angajat pentru derularea activitatii.
Raspunderea pentru integritatea registrului de bani personali si completarea zilnica a acestuia de catre personalul care desfasoara activitate in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor revine operatorului economic.
Sursa: Finante Arges
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Comunicat Finante: Modelul registrului de bani personali si procedura de inregistrare la organul fiscal":
Rating:
Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi
Rating:
Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Noile reguli pentru bacsis si REGISTRUL DE BANI PERSONALI. Prevederile valabile de la 8 maiEliminarea prevederilor privind impozitarea bacsisului. Explicatii ec. Irina DumitrescuOrdinul nr. 513/2015 pentru aprobarea modelului si continutului registrului de bani personaliCe trebuie sa stie firmele dupa ce s-a renuntat la impozitul pe bacsisCele mai controversate 47 de studii de caz despre bacsis si REGISTRUL DE BANI PERSONALI!Ultimele articole
REGISTRUL DE BANI PERSONALI: respectati prevederile sau veti plati amenda de 9.000 lei
Mai multe articole despre registrul de bani personali
Articole similare
Studiu de caz: Factura cu TVA?Cota de TVA aplicabila activitatii de intretinere corporala si fitnessNoutati legislatie Fiscala 23-27 martie 2009 - Monitorul OficialInregistrarea TVA prin optiune si achizitie auto second-hand. Cum procedam?Programarea cotelor de TVA la noile case de marcat. Exceptii (raspuns oficial ANAF)Ultimele articole
Ordinul 3581/2020. A fost aprobata schema de ajutor de minimis din cadrul Programului -ELECTRIC UP-Intrebari si raspunsuri MEEMA cu privire la utilizarea platformei granturi.imm.gov.roInregistare fiscala in cazul unui PUNCT DE LUCRU cu mai mult de 5 salariati. Formularul 060Schimbarea memoriei fiscale la PUNCT DE LUCRU nou, al aceluiasi utilizator – raspuns oficial ANAFOrdin ANPC nr. 760/2019: Noi obligatii pentru operatorii economici
Mai multe articole despre punct de lucru
Articole similare
Ce trebuie sa stie firmele dupa ce s-a renuntat la impozitul pe bacsisOrdinul nr. 513/2015 pentru aprobarea modelului si continutului registrului de bani personaliRegistrul de bani personali: respectati prevederile sau veti plati amenda de 9.000 lei
Mai multe articole despre registru de bani
Articole similare
Ce trebuie sa stie firmele dupa ce s-a renuntat la impozitul pe bacsisInventarierea patrimoniului: cunoasteti cele mai recente modificari legislative?ANAF: Modificarile pe care le aduce OUG 26/2019 Legii nr. 52/2011 privind activitatea desfasurata de zilieriRegistrul de evidenta fiscala in 2015. Informatii utile!
Mai multe articole despre modelul registrului

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"