Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Conform modificarilor aduse Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 28/1999 prin OUG 8/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normative, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale au obligatia ca, la ora inceperii programului de lucru, sa asigure inregistrarea sumelor de bani detinute de personalul operatorului economic care isi desfasoara activitatea in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, intr-un registru de bani personali, special intocmit in acest sens. Orice suma de bani inregistrata in plus fata de suma inregistrata la ora inceperii programului de lucru, nu reprezinta suma justificata prin registrul de bani personali.
Modelul registrului de bani personali si procedura de inregistrare la organul fiscal au fost aprobate prin OMFP 513/2015.
In termen de 5 zile lucratoare de la data publicarii acestui ordin operatorii economici trebuie sa notifice organului fiscal competent de administrare constituirea registrului de bani personali, precizand data deschiderii acestuia si numarul de pagini, conform numerotarii acestora in ordine crescatoare.
Registrul de bani personali:
- se numeroteaza in ordine crescatoare,
- se semneaza pe ultima pagina de catre administratorul operatorului economic sau de catre persoana imputernicita de acesta.
- se completeaza zilnic de catre personalul operatorului economic care isi desfasoara activitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, la inceputul programului de lucru, fara stersaturi sau modificari si fara a lasa spatii neutilizate.
- se pastreaza la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, in vederea prezentarii acestuia organelor de control.
Se utilizeaza un singur registru de bani personali pentru fiecare unitate de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor fiind suprafata destinata accesului consumatorilor pentru achizitionarea produsului/serviciului, expunerii/prelucrarii/depozitarii produselor oferite, prestarii serviciilor, incasarii contravalorii acestora si circulatiei personalului angajat pentru derularea activitatii.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cartea verde a contabilitatii
Raspunderea pentru integritatea registrului de bani personali si completarea zilnica a acestuia de catre personalul care desfasoara activitate in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor revine operatorului economic.
Sursa: Finante Arges
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ordinul nr. 513/2015 pentru aprobarea modelului si continutului registrului de bani personaliCe trebuie sa stie firmele dupa ce s-a renuntat la impozitul pe bacsisNoile reguli pentru bacsis si REGISTRUL DE BANI PERSONALI. Prevederile valabile de la 8 maiREGISTRUL DE BANI PERSONALI: respectati prevederile sau veti plati amenda de 9.000 leiCele mai controversate 47 de studii de caz despre bacsis si REGISTRUL DE BANI PERSONALI!Ultimele articole
Eliminarea prevederilor privind impozitarea bacsisului. Explicatii ec. Irina DumitrescuArticole similare
Depunere situatii financiare. Firmele care nu desfasoara activitate economica mai depun bilantul?Care sunt obligatiile legale pentru infintarea unui PUNCT DE LUCRU?Inregistrare in scopuri de TVA prin optiune pentru entitate non-profit. Cum procedam?CNAS: De la 1 aprilie 2021, medicamentele prescrise pot fi ridicate de la orice farmacieInchiriere locuinta pentru PUNCT DE LUCRU societate. Impozit pe cladiri. Modificari aduse prin O.G. nr. 16/2022Ultimele articole
Radiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasTOT ce trebuie sa stii despre delegare: ce este, pentru cat timp poate fi dispusa si cand inceteazaFormularul c801 – Ghidul CompletPUNCT DE LUCRU cu adresa modificata. Cum se actualizeaza aceasta la FinantePFA in 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineascaArticole similare
Ordinul nr. 513/2015 pentru aprobarea modelului si continutului registrului de bani personaliCe trebuie sa stie firmele dupa ce s-a renuntat la impozitul pe bacsisRegistrul de bani personali: respectati prevederile sau veti plati amenda de 9.000 leiArticole similare
ANAF: Modificarile pe care le aduce OUG 26/2019 Legii nr. 52/2011 privind activitatea desfasurata de zilieriRegistrul de evidenta fiscala in 2015. Informatii utile!Inventarierea patrimoniului: cunoasteti cele mai recente modificari legislative?Ce trebuie sa stie firmele dupa ce s-a renuntat la impozitul pe bacsisAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"