Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Probabil stiti deja ca inventarierea este o operatiune laborioasa, care presupune un efort considerabil si care poate genera erori. Dar stiati ca nerespectarea obligatiei de a ineventaria anual patrimoniul firmei, ONG-ului sau PFA-ului se poate solda cu o amenda de pana la 5.000 de lei?
Evitati orice posibila eroare de inventariere datorita Manualului de Inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG!Atentie: Modificarile recente aduse de OMFP nr. 1802/2014 si de OMFP nr. 170/2015 vizeaza atat categoriile de elemente ce sunt supuse inventarierii, cat si modelul Registrului-inventar si informatiile evidentiate in acesta.
Aflati raspunsurile specialistilor, in conformitate cu legislatia in vigoare, la intrebari esentiale precum:
- cine este obligat prin lege sa efectueze inventarierea? ...detalii AICI>>
- ce sanctiuni se aplica pentru neindeplinirea acestei obligatii?
- cum luati startul? Cine trebuie sa faca parte din comisia de inventariere? Care sunt etapele inventarierii? ...detalii AICI>>
- ce metode de lucru dau cele mai bune rezultate?
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
- ce documente trebuie elaborate in cadrul procesului de inventariere?
>>Consultati cuprinsul integral al Manualului de Inventariere>>>
Iata doar cateva dificultati concrete pe care le intampina firmele in relizarea procesului de inventariere:
“Tastaturile si mouse-urile achizitionate separat (adica fara a fi achizitionate impreuna cu un computer) pot fi considerate consumabile sau trebuie sa fie considerate obiecte de inventar?” ...click aici>>
“O firma are cateva produse in stoc de foarte mult timp (dinainte de 2011). Nu mai are cum sa le vanda, dar ar vrea sa le treaca pe obiecte de inventar si sa le dea in consum. Cum se procedeaza? Ce documente trebuie intocmite? Care este monografia contabila?” ...click aici>>
“Compania noastra face inventarierea o data pe an, dar in luna octombrie, nu in luna decembrie. E gresit sa se faca inventarierea in alta luna decat in luna decembrie? In lege nu am gasit decat obligativitatea efectuarii inventarului anual, fara sa se spuna cand anume. De ce ar prefera firmele sa faca acest inventar la sfarsit de an? Usureaza cumva munca in contabilitatea sau la nivel de gestiune a stocurilor?”
>>Optati pentru formatul tiparit, formatul pe CD sau pachetul la oferta promotionala>>>
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Inventarierea patrimoniului in anul 2018: Diferente fata de anul 2017Ajustare TVA leasing la obtinerea codului de TVA. Cum procedam?Articole similare
DOCUMENTE EDITABILE, obligatorii pentru contabili: Proceduri contabile noi in 2015!Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"