Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Ordinul MFP nr. 513/2015 pentru aprobarea modelului si continutului registrului de bani personali, precum si a procedurii de inregistrare a acestuia la organul fiscal, publicat in Monitorul Oficial nr. 300 din 30 aprilie 2014 (M.Of. nr. 300/2015).
In vigoare de la 30.04.2015
Avand in vedere prevederile art. 4 alin. (12) lit. i) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1.
Se aproba modelul si continutul registrului de bani personali, prevazute in anexa.

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Art. 2.
Operatorul economic are obligatia constituirii registrului de bani personali prevazut la art. 4 alin. (12) lit. i) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru fiecare unitate de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor.
Art. 3.
Registrul de bani personali, ce are paginile numerotate in ordine crescatoare, se semneaza pe ultima pagina de catre administratorul operatorului economic sau de catre persoana imputernicita de acesta.
Art. 4.
Registrul de bani personali prevazut la art. 4 alin. (12) lit. i) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza zilnic de catre personalul operatorului economic care isi desfasoara activitatea in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, la inceputul programului de lucru, fara stersaturi sau modificari si fara a lasa spatii neutilizate.
Art. 5.
Operatorul economic raspunde de integritatea registrului de bani personali si completarea zilnica a acestuia de catre personalul care desfasoara activitate in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor.
Art. 6.
Operatorul economic notifica organului fiscal competent de administrare constituirea registrului de bani personali, precizand data deschiderii acestuia si numarul de pagini, conform numerotarii acestora, in termen de 5 zile lucratoare de la data publicarii prezentului ordin.
Art. 7.
Organul fiscal inregistreaza intr-o evidenta proprie, tinuta la nivelul fiecarui contribuabil, registrele de bani personali notificate ca fiind constituite.
Art. 8.
Registrul de bani personali prevazut la art. 2 se pastreaza la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, in vederea prezentarii acestuia organelor de control.
Art. 9.
Un operator economic poate utiliza un singur registru de bani personali pentru fiecare unitate de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor.
Art. 10.
Anexa face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 11.
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul finantelor publice,
Eugen Orlando Teodorovici
Bucuresti, 30 aprilie 2015.
Nr. 513.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cele mai controversate 47 de studii de caz despre bacsis si REGISTRUL DE BANI PERSONALI!Eliminarea prevederilor privind impozitarea bacsisului. Explicatii ec. Irina DumitrescuNoile reguli pentru bacsis si REGISTRUL DE BANI PERSONALI. Prevederile valabile de la 8 maiCe trebuie sa stie firmele dupa ce s-a renuntat la impozitul pe bacsisREGISTRUL DE BANI PERSONALI: respectati prevederile sau veti plati amenda de 9.000 leiUltimele articole
Comunicat Finante: Modelul registrului de bani personali si procedura de inregistrare la organul fiscalArticole similare
Documente si evidente utilizate in scopul TVAE-Factura: Ce trebuie sa faca firmele care au primit facturile DUPA cele 5 zile legaleAnaliza consultant: Procedura achizitionarii tichetelor de masa de catre angajatoriSprijin financiar de 700 lei pentru pensionarii cu ventituri mai mici sau egale cu 2.000 lei pe lunaInregistrare cheltuieli intretinere auto pentru asociatul firmei. Cum facem inregistrarile?Ultimele articole
Distribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Finantele modifica Normele metodologice de aplicare a Legii 165/2018 privind acordarea biletelor de valoareMicrointreprindere - Deducere TVA si cheltuieli aferente unui autoturism folosit in comodatInregistrare cheltuieli 2018 pentru sponsorizare activitati desfasurate in 2019Zoom fiscal: Livrarile de bunuri prin organele de executare silitaArticole similare
Acces rapid la informatiile gratuite din REGISTRELE de insolventa din UESituatii care genereaza inactivitatea fiscala. Consecinte si conditii de reactivareCum se procedeaza in cazul in care exista bunuri cu risc fiscal ridicat nereceptionate sau receptionate partialDeschiderea procedurii insolventei. Organizarea contabilitatiiLegislatia cu privire la TVA impune organizarea evidentei fiscale doar pentru capitalul imobilizat in active corporale.Ultimele articole
Procedura necesara firmelor care doresc sa caseze anumite documente financiar-contabile din gestiuneRegistrul fiscal 2023: Daca firmele schimba vectorul fiscal sunt obligate sa achizitioneze un nou document?Ordinul 1447/2023. 3 noutati aduse in privinta pastrarii documentelor financiar contabileMaterial informativ. Modificari aduse Legii nr. 82 din 1991 si OUG nr. 28 din 1999, prin Legea nr. 36/2023Care este termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile?Articole similare
Codul Fiscal 2010 TITLUL VI - Capitolul III - Persoane impozabileStock option plan. Ce tratament fiscal aplicam?Livrare bun imobil vechi. Ce regim TVA se aplica si ce implicatii fiscale apar?VANZARE auto | Utilizam marja de profit?Inregistrari contabile marfa ce va fi livrata ulterior pe baza de avizUltimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorTVA in Romania. Cota de TVA pentru bauturile nealcoolice in 2025TVA apartamente. Cota TVA pentru VANZAREa de apartamente in 2025Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleTVA locuinte 2025. Ce cota de TVA se aplica in cazul vanzarii de apartamente
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"