Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Ordinul MFP nr. 513/2015 pentru aprobarea modelului si continutului registrului de bani personali, precum si a procedurii de inregistrare a acestuia la organul fiscal, publicat in Monitorul Oficial nr. 300 din 30 aprilie 2014 (M.Of. nr. 300/2015).
In vigoare de la 30.04.2015
Avand in vedere prevederile art. 4 alin. (12) lit. i) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1.
Se aproba modelul si continutul registrului de bani personali, prevazute in anexa.

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025
Art. 2.
Operatorul economic are obligatia constituirii registrului de bani personali prevazut la art. 4 alin. (12) lit. i) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru fiecare unitate de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor.
Art. 3.
Registrul de bani personali, ce are paginile numerotate in ordine crescatoare, se semneaza pe ultima pagina de catre administratorul operatorului economic sau de catre persoana imputernicita de acesta.
Art. 4.
Registrul de bani personali prevazut la art. 4 alin. (12) lit. i) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza zilnic de catre personalul operatorului economic care isi desfasoara activitatea in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, la inceputul programului de lucru, fara stersaturi sau modificari si fara a lasa spatii neutilizate.
Art. 5.
Operatorul economic raspunde de integritatea registrului de bani personali si completarea zilnica a acestuia de catre personalul care desfasoara activitate in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor.
Art. 6.
Operatorul economic notifica organului fiscal competent de administrare constituirea registrului de bani personali, precizand data deschiderii acestuia si numarul de pagini, conform numerotarii acestora, in termen de 5 zile lucratoare de la data publicarii prezentului ordin.
Art. 7.
Organul fiscal inregistreaza intr-o evidenta proprie, tinuta la nivelul fiecarui contribuabil, registrele de bani personali notificate ca fiind constituite.
Art. 8.
Registrul de bani personali prevazut la art. 2 se pastreaza la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, in vederea prezentarii acestuia organelor de control.
Art. 9.
Un operator economic poate utiliza un singur registru de bani personali pentru fiecare unitate de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor.
Art. 10.
Anexa face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 11.
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul finantelor publice,
Eugen Orlando Teodorovici
Bucuresti, 30 aprilie 2015.
Nr. 513.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cele mai controversate 47 de studii de caz despre bacsis si REGISTRUL DE BANI PERSONALI!Noile reguli pentru bacsis si REGISTRUL DE BANI PERSONALI. Prevederile valabile de la 8 maiComunicat Finante: Modelul registrului de bani personali si procedura de inregistrare la organul fiscalCe trebuie sa stie firmele dupa ce s-a renuntat la impozitul pe bacsisEliminarea prevederilor privind impozitarea bacsisului. Explicatii ec. Irina DumitrescuUltimele articole
REGISTRUL DE BANI PERSONALI: respectati prevederile sau veti plati amenda de 9.000 leiArticole similare
Calcul grad indatorare la trecerea de la microintreprindere la platitoare de venit. Cum procedam?Emiterea facturilor pentru bunurile supuse executarii siliteOMFP 1578/2016 aduce prevederi noi in ce priveste impozitele localeContract prestari servicii: Tratamentul fiscal al compensatiei datoriilorLa vanatoare de... sepciUltimele articole
Distribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?E-Factura: Ce trebuie sa faca firmele care au primit facturile DUPA cele 5 zile legaleSprijin financiar de 700 lei pentru pensionarii cu ventituri mai mici sau egale cu 2.000 lei pe lunaFinantele modifica Normele metodologice de aplicare a Legii 165/2018 privind acordarea biletelor de valoareMicrointreprindere - Deducere TVA si cheltuieli aferente unui autoturism folosit in comodatArticole similare
Procedura detaliata de specialist: Radierea inregistrarii fiscaleCazuri in care autorizatia pentru declararea si plata TVA la import poate fi revocata (Ordinul 1019/2021)Arhivarea documentelor financiar-contabile pe server extern. Cum va proceda o societate?Acces rapid la informatiile gratuite din REGISTRELE de insolventa din UEMinisterul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiUltimele articole
Cum se procedeaza in cazul in care exista bunuri cu risc fiscal ridicat nereceptionate sau receptionate partialProcedura necesara firmelor care doresc sa caseze anumite documente financiar-contabile din gestiuneRegistrul fiscal 2023: Daca firmele schimba vectorul fiscal sunt obligate sa achizitioneze un nou document?Ordinul 1447/2023. 3 noutati aduse in privinta pastrarii documentelor financiar contabileMaterial informativ. Modificari aduse Legii nr. 82 din 1991 si OUG nr. 28 din 1999, prin Legea nr. 36/2023Articole similare
Inregistrarea TVA prin optiune si achizitie auto second-hand. Cum procedam?Pot fi emise facturi cu chitanta catre persoanele fizice pentru sumele de pana in 10.000 lei sau este obligatorie casa de marcat?Achizitie intracomunitara imobilizari corporaleEmiterea si transmiterea electronica a facturilorRetragere aport in natura. Bun imobil. Ce tratament fiscal se aplica?Ultimele articole
TVA imobiliare si terenuri. Cum se emite factura + ce impozit se aplica la VANZAREa lorDe la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernMajorare TVA la locuinte. Cota TVA pentru avansuri incasateMajorare cota TVA de la 1 august 2025. Trebuie ajustata TVA la stocuri?Majorare TVA de la 1 august 2025. Ce cota se va aplica pentru avansul deja incasat la apartamente
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"