Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ordinul MFP nr. 513/2015 pentru aprobarea modelului si continutului registrului de bani personali, precum si a procedurii de inregistrare a acestuia la organul fiscal, publicat in Monitorul Oficial nr. 300 din 30 aprilie 2014 (M.Of. nr. 300/2015).
In vigoare de la 30.04.2015
Avand in vedere prevederile art. 4 alin. (12) lit. i) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1.
Se aproba modelul si continutul registrului de bani personali, prevazute in anexa.
![Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic](https://www.rs.ro/dbimg/product/2781-bugete-cash-flo.png)
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
![Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita](https://www.rs.ro/dbimg/product/2851-marea-carte-ver.jpg)
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
![Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024](https://www.rs.ro/dbimg/product/3020-examenul-de-acc.jpg)
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Art. 2.
Operatorul economic are obligatia constituirii registrului de bani personali prevazut la art. 4 alin. (12) lit. i) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru fiecare unitate de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor.
Art. 3.
Registrul de bani personali, ce are paginile numerotate in ordine crescatoare, se semneaza pe ultima pagina de catre administratorul operatorului economic sau de catre persoana imputernicita de acesta.
Art. 4.
Registrul de bani personali prevazut la art. 4 alin. (12) lit. i) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza zilnic de catre personalul operatorului economic care isi desfasoara activitatea in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, la inceputul programului de lucru, fara stersaturi sau modificari si fara a lasa spatii neutilizate.
Art. 5.
Operatorul economic raspunde de integritatea registrului de bani personali si completarea zilnica a acestuia de catre personalul care desfasoara activitate in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor.
Art. 6.
Operatorul economic notifica organului fiscal competent de administrare constituirea registrului de bani personali, precizand data deschiderii acestuia si numarul de pagini, conform numerotarii acestora, in termen de 5 zile lucratoare de la data publicarii prezentului ordin.
Art. 7.
Organul fiscal inregistreaza intr-o evidenta proprie, tinuta la nivelul fiecarui contribuabil, registrele de bani personali notificate ca fiind constituite.
Art. 8.
Registrul de bani personali prevazut la art. 2 se pastreaza la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, in vederea prezentarii acestuia organelor de control.
Art. 9.
Un operator economic poate utiliza un singur registru de bani personali pentru fiecare unitate de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor.
Art. 10.
Anexa face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 11.
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul finantelor publice,
Eugen Orlando Teodorovici
Bucuresti, 30 aprilie 2015.
Nr. 513.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Noile reguli pentru bacsis si REGISTRUL DE BANI PERSONALI. Prevederile valabile de la 8 maiCe trebuie sa stie firmele dupa ce s-a renuntat la impozitul pe bacsisREGISTRUL DE BANI PERSONALI: respectati prevederile sau veti plati amenda de 9.000 leiEliminarea prevederilor privind impozitarea bacsisului. Explicatii ec. Irina DumitrescuCele mai controversate 47 de studii de caz despre bacsis si REGISTRUL DE BANI PERSONALI!Ultimele articole
Comunicat Finante: Modelul registrului de bani personali si procedura de inregistrare la organul fiscalArticole similare
OMFP 1578/2016 aduce prevederi noi in ce priveste impozitele localeTVA la livrarea de bunuriFirma nou infiintata. Deducere TVAInregistrare cheltuieli 2018 pentru sponsorizare activitati desfasurate in 2019Inregistrare cheltuieli intretinere auto pentru asociatul firmei. Cum facem inregistrarile?Ultimele articole
Sprijin financiar de 700 lei pentru pensionarii cu ventituri mai mici sau egale cu 2.000 lei pe lunaFinantele modifica Normele metodologice de aplicare a Legii 165/2018 privind acordarea biletelor de valoareMicrointreprindere - Deducere TVA si cheltuieli aferente unui autoturism folosit in comodatZoom fiscal: Livrarile de bunuri prin organele de executare silitaAnunt Finante privind livrarile de bunuri prin organele de executare silitaArticole similare
Cazuri in care autorizatia pentru declararea si plata TVA la import poate fi revocata (Ordinul 1019/2021)Contribuabilii care solicita reactivarea activitatii firmelor trebuie sa indeplineasca 3 conditiiFurnizor in insolventa. Deducerea TVA si a cheltuieliiOferte de munca - Slujbe disponibile acumProcedura necesara firmelor care doresc sa caseze anumite documente financiar-contabile din gestiuneUltimele articole
Cum se procedeaza in cazul in care exista bunuri cu risc fiscal ridicat nereceptionate sau receptionate partialRegistrul fiscal 2023: Daca firmele schimba vectorul fiscal sunt obligate sa achizitioneze un nou document?Ordinul 1447/2023. 3 noutati aduse in privinta pastrarii documentelor financiar contabileMaterial informativ. Modificari aduse Legii nr. 82 din 1991 si OUG nr. 28 din 1999, prin Legea nr. 36/2023Care este termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile?Articole similare
Facturare livrare marfa, in baza unui contract, cu incasare in avans. Cum se procedeazA?Ecotaxa in 2016. Care sunt obligatiile de plata si declaratiile valabile pentru producatori si importatori?Inspectorii antifrauda fiscala au identificat un prejudiciu de cca 3 mil. euroFolositi calculatorul ANAF pentru timbrul de mediu pentru autovehicule 2014TVA la incasare din 2013 in functie de cifra de afaceri | Caz practicUltimele articole
Decont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermenePana pe 30 iunie 2024 trebuie depus la ANAF formularul 398Facturi descarcate din SPV. Cum se contabilizeaza sumele de rotunjireCum se ajusteaza taxa deductibila dupa achizitionarea unui autoturismActiunile de control ale ANAF, in aprilie 2024, au diminuat pierderea fiscala cu 430 milioane lei![Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB cop rap231108160950.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"