Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
ANAF a publicat recent un material informativ cu privire la modificarile aduse Legii nr. 82 din 1991 si OUG nr. 28 din 1999, prin Legea nr. 36/2023.
Prevederile Legii 82/1991 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 36/2023
ART. 23
(1) Persoanele prevazute la art. 1 care utilizeaza sisteme informatice de prelucrare automata a datelor au obligatia sa asigure prelucrarea datelor inregistrate in contabilitate in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, controlul si pastrarea acestora pe suporturi tehnice timp de 10 ani.
Prevederile Legii 82/1991 in vigoare DUPA modificarile aduse de Legea 36/2023
La articolul 23, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ART. 23
(1) Persoanele prevazute la art. 1 care utilizeaza sisteme informatice de prelucrare automata a datelor au obligatia sa asigure prelucrarea datelor inregistrate in contabilitate in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, controlul si pastrarea acestora pe suporturi tehnice timp de 5 ani calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite.
Prevederile Legii 82/1991 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 36/2023
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
ART. 25
(1) Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 timp de 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia statelor de salarii, care se pastreaza timp de 50 de ani.
(1^1) Incepând cu data de 1 ianuarie 2023, statele de salarii pentru care angajatorul are o declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa, pe beneficiari de venit, conform prevederilor legale sau pentru care angajatorul are obligatia legala de a depune declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se pastreaza timp de 5 ani.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) se pot stabili, in mod justificat, prin ordin al ministrului economiei si finantelor, registrele de contabilitate si documentele justificative care se pastreaza timp de 5 ani.
Prevederile Legii 82/1991 in vigoare DUPA modificarile aduse de Legea 36/2023
Articolul 25 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "ART. 25
Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 timp de 5 ani calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite, inclusiv pentru statele de salarii."
Continuarea, AICI»
Sursa: ANAF
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Vanzare mijloc fix catre asociat si resituirea creditarii societatiiCooperative agricole. Termen limita pentru depunerea situatiilor financiareSocietate cu activitate suspendata | Deductibilitate cheltuieli si Declaratia 394Care este termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile?Bon fiscal. Obligativitatea stampilariiUltimele articole
Depunere situatii financiare. Firmele care nu desfasoara activitate economica mai depun bilantul?Registrul de casa. Care este amenda pentru neintocmirea la zi a registrului?Acordare dividende interimare la 31.12.2022. Impozitul va fi de 5% sau de 8%?Se pot distribui dividende in baza situatiilor financiare depuse pentru luna iunie sau trebuie bilant interimar?Termen limita situatii financiare. Cand se depun documentele in cazul operatiunilor de fuziune?Articole similare
Monografie contabila bacsis 2023. Exemplu util de monografie contabila pentru inregistrarea bacsisuluiInregistrare venituri ONG din consultatii. Cum facturam?Operatiuni privind incasari prin card bancar si ajustare TVA aferent sumelor returnate. Care e procedura privind Split TVA?Deductibilitate cheltuieli cu bon fiscal fara CIF. Cum procedam?Bonurile fiscale de la benzinarii sunt deductibile indiferent de valoareUltimele articole
Transmiterea facturilor in relatia B2C, dupa 1 iulie 2024Inspectorii ANAF au acordat in luna iulie 2023 amenzi de peste 3 milioane de lei in cadrul unor actiuni antifraudaFirme care factureaza catre persoane juridice. Au obligativitatea de a achizitiona case de marcat?Firme care fac comert cu ridicata. Facturile emise catre persoane fizice pot fi incasate exclusiv prin banca?Care este termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile?Articole similare
Care este termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"