Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
ANAF a publicat recent un material informativ cu privire la modificarile aduse Legii nr. 82 din 1991 si OUG nr. 28 din 1999, prin Legea nr. 36/2023.
Prevederile Legii 82/1991 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 36/2023
ART. 23
(1) Persoanele prevazute la art. 1 care utilizeaza sisteme informatice de prelucrare automata a datelor au obligatia sa asigure prelucrarea datelor inregistrate in contabilitate in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, controlul si pastrarea acestora pe suporturi tehnice timp de 10 ani.
Prevederile Legii 82/1991 in vigoare DUPA modificarile aduse de Legea 36/2023
La articolul 23, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ART. 23
(1) Persoanele prevazute la art. 1 care utilizeaza sisteme informatice de prelucrare automata a datelor au obligatia sa asigure prelucrarea datelor inregistrate in contabilitate in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, controlul si pastrarea acestora pe suporturi tehnice timp de 5 ani calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite.
Prevederile Legii 82/1991 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 36/2023
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Cartea Verde a Contabilitatii
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
ART. 25
(1) Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 timp de 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia statelor de salarii, care se pastreaza timp de 50 de ani.
(1^1) Incepând cu data de 1 ianuarie 2023, statele de salarii pentru care angajatorul are o declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa, pe beneficiari de venit, conform prevederilor legale sau pentru care angajatorul are obligatia legala de a depune declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se pastreaza timp de 5 ani.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) se pot stabili, in mod justificat, prin ordin al ministrului economiei si finantelor, registrele de contabilitate si documentele justificative care se pastreaza timp de 5 ani.
Prevederile Legii 82/1991 in vigoare DUPA modificarile aduse de Legea 36/2023
Articolul 25 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "ART. 25
Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 timp de 5 ani calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite, inclusiv pentru statele de salarii."
Continuarea, AICI»
Sursa: ANAF
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Studiu de caz: Tratament contabil si fiscal in cazul unei achizitii cu factura incompletaDocumente justificative necesare emiterii facturilor de vanzare bunuriSocietate cu activitate suspendata | Deductibilitate cheltuieli si Declaratia 394Registrul de casa. Care este amenda pentru neintocmirea la zi a registrului?Insolventa - lichidare. Cum procedam cu depunerea bilantului si intocmirea declaratiilor?Ultimele articole
Cum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariDepunere situatii financiare. Firmele care nu desfasoara activitate economica mai depun bilantul?Care este termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile?Acordare dividende interimare la 31.12.2022. Impozitul va fi de 5% sau de 8%?Cooperative agricole. Termen limita pentru depunerea situatiilor financiareArticole similare
Deductibilitate cheltuieli efectuate cu bon fiscal. Ce conditii se impun la semnarea facturilor?Comunicat nou DGAF privind controalele demarate la noua restauranteMFP anunta noul termen unic de dotare cu noile case de marcat: 1 mai 2018Ministerul de Finante aduce noi informatii privind Loteria bonurilor fiscaleOperatiuni privind incasari prin card bancar si ajustare TVA aferent sumelor returnate. Care e procedura privind Split TVA?Ultimele articole
Livrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVAProiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleTransmiterea facturilor in relatia B2C, dupa 1 iulie 2024Articole similare
Care este termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"