Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
ANAF a publicat recent un material informativ cu privire la modificarile aduse Legii nr. 82 din 1991 si OUG nr. 28 din 1999, prin Legea nr. 36/2023.
Prevederile Legii 82/1991 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 36/2023
ART. 23
(1) Persoanele prevazute la art. 1 care utilizeaza sisteme informatice de prelucrare automata a datelor au obligatia sa asigure prelucrarea datelor inregistrate in contabilitate in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, controlul si pastrarea acestora pe suporturi tehnice timp de 10 ani.
Prevederile Legii 82/1991 in vigoare DUPA modificarile aduse de Legea 36/2023
La articolul 23, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ART. 23
(1) Persoanele prevazute la art. 1 care utilizeaza sisteme informatice de prelucrare automata a datelor au obligatia sa asigure prelucrarea datelor inregistrate in contabilitate in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, controlul si pastrarea acestora pe suporturi tehnice timp de 5 ani calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite.
Prevederile Legii 82/1991 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 36/2023
Manual de politici contabile - Stick USB
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
ART. 25
(1) Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 timp de 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia statelor de salarii, care se pastreaza timp de 50 de ani.
(1^1) Incepând cu data de 1 ianuarie 2023, statele de salarii pentru care angajatorul are o declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa, pe beneficiari de venit, conform prevederilor legale sau pentru care angajatorul are obligatia legala de a depune declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se pastreaza timp de 5 ani.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) se pot stabili, in mod justificat, prin ordin al ministrului economiei si finantelor, registrele de contabilitate si documentele justificative care se pastreaza timp de 5 ani.
Prevederile Legii 82/1991 in vigoare DUPA modificarile aduse de Legea 36/2023
Articolul 25 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "ART. 25
Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 timp de 5 ani calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite, inclusiv pentru statele de salarii."
Continuarea, AICI»
Sursa: ANAF
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Documente justificative necesare emiterii facturilor de vanzare bunuriEvaluare obiecte de inventar achizitionate pe factura cu discount suta la suta. Cum facem inregistrarile?Beneficiar al serviciilor intracomunitare neinregistrat in ROI. Cum inregistram, declaram si aplicam taxarea inversa?Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru zilele de 30 si 31 maiSe pot distribui dividende in baza situatiilor financiare depuse pentru luna iunie sau trebuie bilant interimar?Ultimele articole
Cum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariDepunere situatii financiare. Firmele care nu desfasoara activitate economica mai depun bilantul?Registrul de casa. Care este amenda pentru neintocmirea la zi a registrului?Care este termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile?Acordare dividende interimare la 31.12.2022. Impozitul va fi de 5% sau de 8%?Articole similare
Vanzare produse electrocasnice in leasing persoanelor fizice. Ce obligatii exista privind casa de marcat?Comert online. Cum facem vanzarea prin curier si incasarea facturilor?Bon fiscal. Cum procedam la anularea bonului si ce documente intocmim?Cum evidentiem corect un avans pe bonul fiscal?Masuri intensificate de control in ce priveste emiterea de bonuri fiscale. Ce pregateste ANAF?Ultimele articole
Livrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVAProiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleTransmiterea facturilor in relatia B2C, dupa 1 iulie 2024Articole similare
Care este termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"