Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

ANAF a publicat recent un material informativ cu privire la modificarile aduse Legii nr. 82 din 1991 si OUG nr. 28 din 1999, prin Legea nr. 36/2023.
Prevederile Legii 82/1991 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 36/2023
ART. 23
(1) Persoanele prevazute la art. 1 care utilizeaza sisteme informatice de prelucrare automata a datelor au obligatia sa asigure prelucrarea datelor inregistrate in contabilitate in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, controlul si pastrarea acestora pe suporturi tehnice timp de 10 ani.
Prevederile Legii 82/1991 in vigoare DUPA modificarile aduse de Legea 36/2023
La articolul 23, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ART. 23
(1) Persoanele prevazute la art. 1 care utilizeaza sisteme informatice de prelucrare automata a datelor au obligatia sa asigure prelucrarea datelor inregistrate in contabilitate in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, controlul si pastrarea acestora pe suporturi tehnice timp de 5 ani calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite.
Prevederile Legii 82/1991 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 36/2023

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale 2023

Cartea verde a Contabilitatii 2023 varianta online
ART. 25
(1) Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 timp de 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia statelor de salarii, care se pastreaza timp de 50 de ani.
(1^1) Incepând cu data de 1 ianuarie 2023, statele de salarii pentru care angajatorul are o declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa, pe beneficiari de venit, conform prevederilor legale sau pentru care angajatorul are obligatia legala de a depune declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se pastreaza timp de 5 ani.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) se pot stabili, in mod justificat, prin ordin al ministrului economiei si finantelor, registrele de contabilitate si documentele justificative care se pastreaza timp de 5 ani.
Prevederile Legii 82/1991 in vigoare DUPA modificarile aduse de Legea 36/2023
Articolul 25 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "ART. 25
Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 timp de 5 ani calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite, inclusiv pentru statele de salarii."
Continuarea, AICI»
Sursa: ANAF

Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Ce obligatii revin microintreprinderii apartinand intreprinzatorului debutant?Termen limita situatii financiare. Cand se depun documentele in cazul operatiunilor de fuziune?Ce formulare fiscale depunem in luna mai 2016 la Fisc?Documente justificative necesare emiterii facturilor de vanzare bunuriBon fiscal. Obligativitatea stampilariiUltimele articole
Care este termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile?Acordare dividende interimare la 31.12.2022. Impozitul va fi de 5% sau de 8%?Cooperative agricole. Termen limita pentru depunerea situatiilor financiareSe pot distribui dividende in baza situatiilor financiare depuse pentru luna iunie sau trebuie bilant interimar?Baza legala aferenta contabilitatii de gestiuneArticole similare
MFP anunta noul termen unic de dotare cu noile case de marcat: 1 mai 2018Comunicat nou DGAF privind controalele demarate la noua restauranteInregistrarea sumelor de serviciu din casa de marcat. Cum procedam?Deductibilitate cheltuieli efectuate cu bon fiscal. Ce conditii se impun la semnarea facturilor?Deductibilitate cheltuieli cu bon fiscal fara CIF. Cum procedam?Ultimele articole
Inspectorii ANAF au acordat in luna iulie 2023 amenzi de peste 3 milioane de lei in cadrul unor actiuni antifraudaFirme care factureaza catre persoane juridice. Au obligativitatea de a achizitiona case de marcat?Firme care fac comert cu ridicata. Facturile emise catre persoane fizice pot fi incasate exclusiv prin banca?Care este termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile?Microintreprindere: Exista obligativitatea depunerii declaratiei 4109 pentru case de marcat electronice neutilizate?Articole similare
Care este termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile?
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Aplicarea corecta a cotelor de TVA. 5 studii de caz"