Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


ANAF a publicat recent un material informativ cu privire la modificarile aduse Legii nr. 82 din 1991 si OUG nr. 28 din 1999, prin Legea nr. 36/2023.
Prevederile Legii 82/1991 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 36/2023
ART. 23
(1) Persoanele prevazute la art. 1 care utilizeaza sisteme informatice de prelucrare automata a datelor au obligatia sa asigure prelucrarea datelor inregistrate in contabilitate in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, controlul si pastrarea acestora pe suporturi tehnice timp de 10 ani.
Prevederile Legii 82/1991 in vigoare DUPA modificarile aduse de Legea 36/2023
La articolul 23, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ART. 23
(1) Persoanele prevazute la art. 1 care utilizeaza sisteme informatice de prelucrare automata a datelor au obligatia sa asigure prelucrarea datelor inregistrate in contabilitate in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, controlul si pastrarea acestora pe suporturi tehnice timp de 5 ani calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite.
Prevederile Legii 82/1991 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 36/2023

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
ART. 25
(1) Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 timp de 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia statelor de salarii, care se pastreaza timp de 50 de ani.
(1^1) Incepând cu data de 1 ianuarie 2023, statele de salarii pentru care angajatorul are o declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa, pe beneficiari de venit, conform prevederilor legale sau pentru care angajatorul are obligatia legala de a depune declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se pastreaza timp de 5 ani.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) se pot stabili, in mod justificat, prin ordin al ministrului economiei si finantelor, registrele de contabilitate si documentele justificative care se pastreaza timp de 5 ani.
Prevederile Legii 82/1991 in vigoare DUPA modificarile aduse de Legea 36/2023
Articolul 25 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "ART. 25
Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 timp de 5 ani calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite, inclusiv pentru statele de salarii."
Continuarea, AICI»
Sursa: ANAF

Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Depunere situatii financiare. Firmele care nu desfasoara activitate economica mai depun bilantul?Care este termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile?Beneficiar al serviciilor intracomunitare neinregistrat in ROI. Cum inregistram, declaram si aplicam taxarea inversa?Jocul de-a deductibilitatea: imobilizari achizitionate in leasing financiarDatorii si creante ale societatii catre o societate radiata. Cum procedam la scoaterea din evidenta?Ultimele articole
Cum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariRegistrul de casa. Care este amenda pentru neintocmirea la zi a registrului?Acordare dividende interimare la 31.12.2022. Impozitul va fi de 5% sau de 8%?Cooperative agricole. Termen limita pentru depunerea situatiilor financiareSe pot distribui dividende in baza situatiilor financiare depuse pentru luna iunie sau trebuie bilant interimar?Articole similare
Firme care fac comert cu ridicata. Facturile emise catre persoane fizice pot fi incasate exclusiv prin banca?Refacturare cheltuieli catre salariatii proprii. Casa de marcatModificari aduse de HG 804/2017 privind casele de marcat electroniceCheltuieli autoturisme. In ce conditii avem drept sa deducem TVA-ul?Bon fiscal care contine CIF beneficiar. Cand se deduce cheltuiala?Ultimele articole
Livrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVAProiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleTransmiterea facturilor in relatia B2C, dupa 1 iulie 2024Articole similare
Care este termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"