keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Incetare activitate. Valorificare AMEF

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Irina Dumitrescu la 02 Ian. 2019 Exclusiv
Tags: valorificare casa de marcat, incetare activitate, oug 28, amef

"O firma, A, isi cumpara casa de marcat noua (cu jurnal electronic) si o foloseste o luna de zile. Nu ii merge afacerea si se hotaraste sa inchida. Firma revinde casa de marcat furnizorului de la care a cumparat-o, iar furnizorul doreste sa o vanda la o firma B".

Acesta este cazul de la care pleaca expertul nostru in studiul de caz propus astazi. Asadar, in cele ce urmeaza, specialistul va oferi raspunsuri la cateva intrebari:

Este legal sa fie revandut aparatul de marcat electronic fiscal? Care este temeiul legal? 

Raspunsul specialistului

Societatea A,utilizator al casei de marcat, poate vinde aparatul in conditiile art. 8 din OUG 218/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale si art. 116 din normele de aplicare.
 
Conform art. 8 alin. (2) din OUG 28/1999, in cazul in care utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale isi inceteaza activitatea, precum si in cazul aparatelor confiscate potrivit legii ori preluate spre valorificare de societatile bancare ca urmare a neachitarii imprumutului contractat pentru achizitionarea acestor aparate,valorificarea lor se va realiza numai prin distribuitorii autorizati.
 
Astfel cum prevede art. 116 din Norma metodologica pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobata prin HG 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,utilizatorii pot vinde aparatele de marcat electronice fiscale achizitionate numai distribuitorilor autorizati sau unitatilor acreditate de acestia,de la care au cumparat aparatele respective. Aceste prevederi se aplica si in cazul incetarii activitatii utilizatorului in conditiile legii.In cazul incetarii activitatii prin fuziune sau divizare,vanzarea aparatelor de marcat electronice fiscale se va face inainte de transmiterea patrimoniului utilizatorului catre societatea comerciala sau societatile comerciale beneficiare.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Irina Dumitrescu de Irina Dumitrescu
Economist Experienta: - 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale Expert contabil, CECCAR BUCURESTI

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016