Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Intrebare: In luna ianuarie 2010 s-a inregistrat fiscal o asociere de 2 notari, s-a depus declaratia 010, s-a luat cod fiscal, asocierea nefiind platitoare de TVA deoarece nu a dorit acest lucru de ...
Intrebare:
In luna ianuarie 2010 s-a inregistrat fiscal o asociere de 2 notari, s-a depus declaratia 010, s-a luat cod fiscal, asocierea nefiind platitoare de TVA deoarece nu a dorit acest lucru de la inceput. S-a dorit a se lucra cu casa de marcat.
Casa de marcat a fost fiscalizata pe 25.01.2010 si s-a lucrat pina pe 5.02.2010 fara a se observa ca au fost erori in setarea casei de marcat de catre firma de service in sensul ca pe bonurile fiscale si pe rapoartele zilnice din valoarea totala a onorarilor se evidentia si TVA si deasemenea data pe bon si pe raportul zilnic era din anul 2009.
Va rugam sa ne spuneti daca in opinia dvs. este corect sa intocmim un proces verbal de anulare a rapoartelor zilnice din perioada 25.01-05.02.2010 la care sa anexam si declaratia firmei de service care a setat eronat casa de marcat si sa taiem pentru aceasta perioada facturi+chitante de onorarii?
Raspuns:
Prin normele metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale care se regasesc in HG 479/2003, prin articolul 36 se reglementeaza posibilitatea corectarii sau anularii inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal.
In situatia prezentata de dvs., consider ca este tardiv sa emiteti facturi si chitante pentru serviciile prestate deoarece ati prestat servicii catre diversi clienti pe care nu ii mai regasiti astfel incat sa le predati, sub semnatura, exemplarul original al facturii. De aceea, dupa parerea mea, operatiunile inscrise prin fiecare bon al casei de marcat ar trebui corectate, nicidecum anulate.
Pentru corectie, utilizatorul casei de marcat intocmeste un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele piese:
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
1) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia. La aceasta sesizare se poate anexa si declaratia firmei de service care a setat eronat casa de marcat.
2) situatia centralizata a bonurilor fiscale de corectat cu numarul de ordine, ora si minutului emiterii acestuia;
3) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de persoana care raspunde de asociere;
4) copie de pe codul fiscal primit din care rezulta ca nu sunteti inregistrat in scopuri de TVA;
5) copia de pe registrul de incasari si plati din care rezulta ca s-au inregistrat pe venituri sumele totale incasate de la clienti, fara a inscrie la venituri impozabile doar baza de impozitare a TVA;
6) copia de pe jurnalul pentru vanzari care se intocmeste obligatoriu, chiar daca nu sunteti inregistrat in scopuri de TVA. Aceasta evidenta fiscala a valorii totala a prestarilor de servicii se completeaza obligatoriu pentru:
- a demonstra ca nu ati realizat o cifra de afaceri egala sau peste 35.000 euro;
- a completa la inchiderea anului fiscal declaratia informativa cod 392 B.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.82 din 5 din 11 voturi
Articole similare
Obligativitatea utilizarii casei de marcat pentru incasari in numerar. ExceptiiFirme care fac comert cu ridicata. Facturile emise catre persoane fizice pot fi incasate exclusiv prin banca?Inregistrarea sumelor de serviciu din casa de marcat. Cum procedam?Obligativitate utilizare AMEF in cazul livrarii bunurilor si incasarii lor la domiciliul persoanelor fiziceDeductibilitate cheltuieli si TVA. Ce trebuie sa stim despre emiterea unui bon fiscal?Ultimele articole
Transmiterea facturilor in relatia B2C, dupa 1 iulie 2024Monografie contabila bacsis 2023. Exemplu util de monografie contabila pentru inregistrarea bacsisuluiInspectorii ANAF au acordat in luna iulie 2023 amenzi de peste 3 milioane de lei in cadrul unor actiuni antifraudaFirme care factureaza catre persoane juridice. Au obligativitatea de a achizitiona case de marcat?Material informativ. Modificari aduse Legii nr. 82 din 1991 si OUG nr. 28 din 1999, prin Legea nr. 36/2023Articole similare
Cand se aplica exceptiile privind detinerea aparatelor de marcat electronice fiscale?Defectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Incetare activitate. Valorificare AMEFVanzare marfuri cu amanuntul cu plata ulterioara. Bonul fiscal se emite corect la livrarea bunurilor?Corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscalUltimele articole
Refacturare cheltuieli catre salariatii proprii. Casa de marcatConsultanta oferita de ANAF cu privire la casele de marcat cu jurnal electronicOperatiuni privind incasari prin card bancar si ajustare TVA aferent sumelor returnate. Care e procedura privind Split TVA?Bon fiscal emis de 3 ori pe casa de marcat. Cum se poate corecta eroarea fara riscuri in cazul unui control?Cum evidentiem corect un avans pe bonul fiscal?Articole similare
Cand intervine exigibilitatea taxei potrivit noului Cod fiscal din 2016?Ministrul Economiei, despre schema de ajutor HoReCa: Nu mai mergem pe principiul „primul venit, primul servitâ€Atentie la cum tratati corespondenta de la domiciliul fiscal!Suspendarea activitatii firmei. Ce obligatii declarative au contribuabilii in acest caz?Vanzare locuinta in anul 2023 cu cota de 5%Ultimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 22 aprilie 2024TVA Intracomunitar: ghidul completLimite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscalRegimul de facturare al penalitatilor de intarziereInformare ANAF cu privire la modificarile aduse de OUG 31/2024 impozitului pe profit, micro si TVAAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"