Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Intrebare: In luna ianuarie 2010 s-a inregistrat fiscal o asociere de 2 notari, s-a depus declaratia 010, s-a luat cod fiscal, asocierea nefiind platitoare de TVA deoarece nu a dorit acest lucru de ...
Intrebare:
In luna ianuarie 2010 s-a inregistrat fiscal o asociere de 2 notari, s-a depus declaratia 010, s-a luat cod fiscal, asocierea nefiind platitoare de TVA deoarece nu a dorit acest lucru de la inceput. S-a dorit a se lucra cu casa de marcat.
Casa de marcat a fost fiscalizata pe 25.01.2010 si s-a lucrat pina pe 5.02.2010 fara a se observa ca au fost erori in setarea casei de marcat de catre firma de service in sensul ca pe bonurile fiscale si pe rapoartele zilnice din valoarea totala a onorarilor se evidentia si TVA si deasemenea data pe bon si pe raportul zilnic era din anul 2009.
Va rugam sa ne spuneti daca in opinia dvs. este corect sa intocmim un proces verbal de anulare a rapoartelor zilnice din perioada 25.01-05.02.2010 la care sa anexam si declaratia firmei de service care a setat eronat casa de marcat si sa taiem pentru aceasta perioada facturi+chitante de onorarii?
Raspuns:
Prin normele metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale care se regasesc in HG 479/2003, prin articolul 36 se reglementeaza posibilitatea corectarii sau anularii inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal.
In situatia prezentata de dvs., consider ca este tardiv sa emiteti facturi si chitante pentru serviciile prestate deoarece ati prestat servicii catre diversi clienti pe care nu ii mai regasiti astfel incat sa le predati, sub semnatura, exemplarul original al facturii. De aceea, dupa parerea mea, operatiunile inscrise prin fiecare bon al casei de marcat ar trebui corectate, nicidecum anulate.
Pentru corectie, utilizatorul casei de marcat intocmeste un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele piese:

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
1) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia. La aceasta sesizare se poate anexa si declaratia firmei de service care a setat eronat casa de marcat.
2) situatia centralizata a bonurilor fiscale de corectat cu numarul de ordine, ora si minutului emiterii acestuia;
3) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de persoana care raspunde de asociere;
4) copie de pe codul fiscal primit din care rezulta ca nu sunteti inregistrat in scopuri de TVA;
5) copia de pe registrul de incasari si plati din care rezulta ca s-au inregistrat pe venituri sumele totale incasate de la clienti, fara a inscrie la venituri impozabile doar baza de impozitare a TVA;
6) copia de pe jurnalul pentru vanzari care se intocmeste obligatoriu, chiar daca nu sunteti inregistrat in scopuri de TVA. Aceasta evidenta fiscala a valorii totala a prestarilor de servicii se completeaza obligatoriu pentru:
- a demonstra ca nu ati realizat o cifra de afaceri egala sau peste 35.000 euro;
- a completa la inchiderea anului fiscal declaratia informativa cod 392 B.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Comunicat nou DGAF privind controalele demarate la noua restauranteImplicatii fiscale pentru activitatile exceptate de la obligatia dotarii cu AMEFFirma ce produce si monteaza tamplarie PVC la domiciliul clientului. Taiem chitanta sau bon fiscal?Comert cu amanuntul prin comis voiajori. Cand se utilizeaza casa de marcat?Deducere cheltuieli si TVA bonuri fiscale. Ce limitari se aplica?Ultimele articole
Livrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVAProiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleTransmiterea facturilor in relatia B2C, dupa 1 iulie 2024Articole similare
Vanzare marfuri cu amanuntul cu plata ulterioara. Bonul fiscal se emite corect la livrarea bunurilor?Corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscalLivrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalCum evidentiem corect un avans pe bonul fiscal?Defectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Ultimele articole
Refacturare cheltuieli catre salariatii proprii. Casa de marcatIncetare activitate. Valorificare AMEFConsultanta oferita de ANAF cu privire la casele de marcat cu jurnal electronicOperatiuni privind incasari prin card bancar si ajustare TVA aferent sumelor returnate. Care e procedura privind Split TVA?Bon fiscal emis de 3 ori pe casa de marcat. Cum se poate corecta eroarea fara riscuri in cazul unui control?Articole similare
Cod de TVA utilizat pentru facturare in Declaratia 390. Prestari intracomunitare de servicii. Studiu de cazANAF: Proiect privind modificarea procedurii de rambursare a TVAStudiu de caz: Deductibilitatea TVA aferenta achizitiilor in cazul activitatilor jocuri de norocPana pe 20 martie 2024 trebuie depuse declaratiile pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareSituatii cand TVA deductibila nu poate fi dedusaUltimele articole
Completarea statutului TVA in D406 pentru firme neplatitoare de TVANeplatitor de TVA. MONOGRAFIE contabila in cazul importului de bunuriPFA si drepturile de autor. Documente necesare dupa inregistrarea ca platitor de TVATVA la incasare in 2025 pentru firme noi: cum se face corect optiunea in D700Majorare TVA in 2025: Unde vor creste preturile si de ce
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"