Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Intrebare: In luna ianuarie 2010 s-a inregistrat fiscal o asociere de 2 notari, s-a depus declaratia 010, s-a luat cod fiscal, asocierea nefiind platitoare de TVA deoarece nu a dorit acest lucru de ...
Intrebare:
In luna ianuarie 2010 s-a inregistrat fiscal o asociere de 2 notari, s-a depus declaratia 010, s-a luat cod fiscal, asocierea nefiind platitoare de TVA deoarece nu a dorit acest lucru de la inceput. S-a dorit a se lucra cu casa de marcat.
Casa de marcat a fost fiscalizata pe 25.01.2010 si s-a lucrat pina pe 5.02.2010 fara a se observa ca au fost erori in setarea casei de marcat de catre firma de service in sensul ca pe bonurile fiscale si pe rapoartele zilnice din valoarea totala a onorarilor se evidentia si TVA si deasemenea data pe bon si pe raportul zilnic era din anul 2009.
Va rugam sa ne spuneti daca in opinia dvs. este corect sa intocmim un proces verbal de anulare a rapoartelor zilnice din perioada 25.01-05.02.2010 la care sa anexam si declaratia firmei de service care a setat eronat casa de marcat si sa taiem pentru aceasta perioada facturi+chitante de onorarii?
Raspuns:
Prin normele metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale care se regasesc in HG 479/2003, prin articolul 36 se reglementeaza posibilitatea corectarii sau anularii inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal.
In situatia prezentata de dvs., consider ca este tardiv sa emiteti facturi si chitante pentru serviciile prestate deoarece ati prestat servicii catre diversi clienti pe care nu ii mai regasiti astfel incat sa le predati, sub semnatura, exemplarul original al facturii. De aceea, dupa parerea mea, operatiunile inscrise prin fiecare bon al casei de marcat ar trebui corectate, nicidecum anulate.
Pentru corectie, utilizatorul casei de marcat intocmeste un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele piese:

Examen Consultant Fiscal 2025

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
1) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia. La aceasta sesizare se poate anexa si declaratia firmei de service care a setat eronat casa de marcat.
2) situatia centralizata a bonurilor fiscale de corectat cu numarul de ordine, ora si minutului emiterii acestuia;
3) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de persoana care raspunde de asociere;
4) copie de pe codul fiscal primit din care rezulta ca nu sunteti inregistrat in scopuri de TVA;
5) copia de pe registrul de incasari si plati din care rezulta ca s-au inregistrat pe venituri sumele totale incasate de la clienti, fara a inscrie la venituri impozabile doar baza de impozitare a TVA;
6) copia de pe jurnalul pentru vanzari care se intocmeste obligatoriu, chiar daca nu sunteti inregistrat in scopuri de TVA. Aceasta evidenta fiscala a valorii totala a prestarilor de servicii se completeaza obligatoriu pentru:
- a demonstra ca nu ati realizat o cifra de afaceri egala sau peste 35.000 euro;
- a completa la inchiderea anului fiscal declaratia informativa cod 392 B.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Conferinta de Fiscalitate: Modificari in legislatia de TVA incepand cu 2016Informare ANAF privind modificarile in legislatia caselor de marcat: Emiterea bonurilor fiscale nu e obligatorie pentru anumiti operatori economiciInregistrarea sumelor de serviciu din casa de marcat. Cum procedam?Bon fiscal. Cum procedam la anularea bonului si ce documente intocmim?Modificari aduse de HG 804/2017 privind casele de marcat electroniceUltimele articole
Livrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVAProiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleTransmiterea facturilor in relatia B2C, dupa 1 iulie 2024Articole similare
Vanzare marfuri cu amanuntul cu plata ulterioara. Bonul fiscal se emite corect la livrarea bunurilor?Incetare activitate. Valorificare AMEFDefectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Operatiuni privind incasari prin card bancar si ajustare TVA aferent sumelor returnate. Care e procedura privind Split TVA?Cand se aplica exceptiile privind detinerea aparatelor de marcat electronice fiscale?Ultimele articole
Livrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalCorectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscalRefacturare cheltuieli catre salariatii proprii. Casa de marcatConsultanta oferita de ANAF cu privire la casele de marcat cu jurnal electronicBon fiscal emis de 3 ori pe casa de marcat. Cum se poate corecta eroarea fara riscuri in cazul unui control?Articole similare
Microintreprinderi: Ce procedura urmam pentru a deduce TVA aferent cheltuieli protocol?Sucursala deschisa in Romania. Care sunt obligatiile declarative si de plata in 2013?Ajustarea TVA la retragerea optionala. Ce conditii trebuie sa existe?Noutati Legislatie Fiscala 2-5 mai 2009 - Monitorul OficialAchizitii intracomunitare de bunuri sub valoarea de 10.000 euro, exclusivUltimele articole
e-TVA. Cum a fost actualizat Decontul precompletat e-TVA prin Ordinul 2351/2025Cota TVA modificata de la 1 august 2025. EXEMPLU pentru regularizarea avansurilorFormular 300. Ce este, cine depune, model + ULTIMELE MODIFICARI din 2025Factura avans achizitii intracomunitare. Se declara sau nu aceste operatiuni in D300 si D390Cheltuieli deductibile. Deductibilitate cheltuieli AUTO daca masina are regim mixt
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"