Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul urmator, unui client i s-a emis factura de cazare pe persoana fizica si a fost incasata cu bon fiscal. Dupa cateva zile se razgandeste si doreste factura pe firma insa nu mai are factura si bonul fiscal.
Se procedeaza corect daca se intocmesc factura storno, sesizare scrisa privind motivul anularii bonului si proces verbal de anulare a bonului fiscal plus decizia administratorului?
Anexa la procesul verbal este o copie dupa bonul fiscal de pe rola martor de la casa de marcat.
Potrivit prevederilor art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999, pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.
Avand in vedere ca operatiunea respectiva reprezinta o prestare de servicii , se va intocmi dupa cum si dvs. ati mentionat, factura de stornare, sesizare, decizia scrisa de aprobare pentru anulare si in acelasi timp trebuie sa intocmiti si dispozitia de plata-incasare catre casierie cod 14-4-4, pentru restituirea sumei respective persoanei fizice.

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Cartea Verde a Contabilitatii

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil, consultant fiscal

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
E-Factura. Ce trebuie sa contina un BON FISCAL echivalent unei facturi simplificateHG 804/2017: Ce elemente noi va include bonul fiscal din 2018?Cum se factureaza combustibilul cu pret redus de 50 bani/litru, conform OUG 106/2022?Firme inchise fiindca nu foloseau casa de marcat. Sanctiuni de 2 milioane euroLivrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalUltimele articole
Unde gasesti numarul bonului fiscal si ce rol areBON FISCAL: ce este, ce trebuie sa contina si ce amenzi risti daca nu il emitiCard POS. La incasarea prin POS exista obligatia emiterii facturii?Bonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025BON FISCAL. Se mai poate deduce TVA-ul in baza unui BON FISCAL in 2025?Articole similare
Factura emisa de doua ori. Cum corectam si cum procedam privind TVA-ul la incasare?ANULAREa inregistrarii TVA, obligatia ajustarii sumei de TVA si reinregistrarea. Cum vom proceda?OPANAF 19/2015 pentru completarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAContribuabili inactivi. Ce obligatii apar cand ANAF anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA?Bunuri furate si TVA dedus. Ce implicatii fiscale la determinarea profitului impozabil?Ultimele articole
Declaratia 010. Pana cand o poti depune pentru a renunta la codul de TVA prin optiuneTVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneD700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVAANULARE cod TVA din oficiu. Are implicatii diferite fata de ANULAREa lui din initiativa societatii?Ajustare TVA. Cum se procedeaza in cazul bunurilor de capital achizitionate prin leasingArticole similare
Tratamentul fiscal al ajustarii TVA in 25 de studii de caz explicate in detaliu!Import marfa in Olanda. Livrarea ulterioara catre clienti din Polonia. Ce obligatii TVA apar?Ce obligatii avem la inregistrarea in scopuri de TVA ca urmare a depasirii plafonului de 65.000 euro?Emitere FACTURA prestari servicii in luna iulie: cota TVA 19 sau 24%?Spatiu publicitar: FACTURArea de servicii se face cu TVA?Ultimele articole
Transport marfa. Cota TVA in SEPTEMBRIE 2025 pentru serviciile aferente lunii IULIEPlafon TVA de 395.000 lei. Firmele pot solicita iesirea de la TVA daca NU depasesc plafonul?Inchiriere auto. Obligatii de declarare prin D301 pentru firmele neplatitoare de TVAFACTURA storno. TVA de 19% sau de 21% in cazul facturilor de storno avans pentru chirii?e-FACTURA ramane OBLIGATORIE chiar si pentru facturile simplificate emise de firme scutite de TVAArticole similare
Marfa deteriorata si degradata. Cum procedam la scoaterea din gestiune?Cheltuieli de protocol. Cum raportam TVA-ul colectat in decontul lunii?TVA pentru amenajare cladire in contract de comodatRegimul fiscal si contabil aplicabil achizitiilor intracomunitare de bunuri second-handVanzare produse expirate. Cheltuieli deductibileUltimele articole
Defiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceVanzarile prin consignatie. Ce este consignatia si studii de caz utileIesire din sistemul micro in timpul anului. D700 completata eronatDefectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Microintreprindere. Cum se scot din gestiune bunuri nevandabile si documentele necesare in aceasta situatieArticole similare
Decontarea combustibilului, in cazul autoturismelor personale ale salariatilorServicii la distanta, disponibile prin ANAF. Ce optiuni aveti in calitate de contribuabili?Este obligatorie utilizarea caselor de marcat in cazul prestarii de servicii catre alte entitati?Impozitare bacsis 2023: ANAF reaminteste operatorilor economici ca bacsisul se evidentiaza pe bonul fiscal, indiferent de modalitatea de incasarePlata cotei de 3 procente la vanzareUltimele articole
Unde gasesti numarul bonului fiscal si ce rol areBON FISCAL: ce este, ce trebuie sa contina si ce amenzi risti daca nu il emitiCard POS. La incasarea prin POS exista obligatia emiterii facturii?Bonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025BON FISCAL. Se mai poate deduce TVA-ul in baza unui BON FISCAL in 2025?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"