Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul urmator, unui client i s-a emis factura de cazare pe persoana fizica si a fost incasata cu bon fiscal. Dupa cateva zile se razgandeste si doreste factura pe firma insa nu mai are factura si bonul fiscal.
Se procedeaza corect daca se intocmesc factura storno, sesizare scrisa privind motivul anularii bonului si proces verbal de anulare a bonului fiscal plus decizia administratorului?
Anexa la procesul verbal este o copie dupa bonul fiscal de pe rola martor de la casa de marcat.
Potrivit prevederilor art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999, pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.
Avand in vedere ca operatiunea respectiva reprezinta o prestare de servicii , se va intocmi dupa cum si dvs. ati mentionat, factura de stornare, sesizare, decizia scrisa de aprobare pentru anulare si in acelasi timp trebuie sa intocmiti si dispozitia de plata-incasare catre casierie cod 14-4-4, pentru restituirea sumei respective persoanei fizice.

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil, consultant fiscal

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Rovinieta. Deducere TVAPatronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEFNumerar prin casa de marcat. Cum se procedeaza la emiterea facturilor?Extragerea speciala de Pasti, in cadrul Loteriei bonurilor fiscaleTVA gresit. Corectarea erorilor constatate la eliberarea bonurilor fiscale emise de casa de marcat fiscala. Cum rezolvam?Ultimele articole
Card POS. La incasarea prin POS exista obligatia emiterii facturii?Bonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025BON FISCAL. Se mai poate deduce TVA-ul in baza unui BON FISCAL in 2025?Facturile de avans. Cota de TVA va fi de 9% sau de 19%BON FISCAL de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulArticole similare
Newsletter 11/03/2008Care sunt efectele fiscale si contabile la ANULAREa din oficiu a codului de inregistrare TVA?Ce obligatii fiscale au de indeplinit firmele care isi suspenda activitateaEste OFICIAL! Procedura de acordare a esalonarii la plata de catre organul fiscal central a fost publicata in Monitor (OPANAF 3896/2020)Zoom fiscal: Nulitatea actului administrativ fiscal si ANULAREa in Noul Cod de Procedura FiscalaUltimele articole
TVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneD700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVAANULARE cod TVA din oficiu. Are implicatii diferite fata de ANULAREa lui din initiativa societatii?Ajustare TVA. Cum se procedeaza in cazul bunurilor de capital achizitionate prin leasingANULAREa din oficiu a codului de TVA. Obligatii fiscale TVA pentru firmeArticole similare
Lista seminariilor web ANAF pentru luna august a fost publicataCertificarea declaratiei privind nedeductibilitatea TVAStudiu de caz: Depasirea plafonului TVA si inspectia fiscalaPersoana juridica impozabila inregistrata in scop de TVA si prestari servicii de consultanta. Cum se va colecta TVA-ul?ANAF: Noi modificari privind declararea livrarilor si a prestarilor de serviciiUltimele articole
Leasing. Ce cota TVA se aplica pentru contractele de leasing financiarMajorare TVA la 21%. Ce cota TVA se aplica pentru servicii prestate INAINTE de 1 august 2025Consum de energie electrica si gaze. Cota TVA pentru facturile emise DUPA 1 august 2025Fonduri PNRR pentru sisteme fotovoltaice. Ce trebuie sa stie firmele despre contabilitate si FACTURAreCard POS. La incasarea prin POS exista obligatia emiterii facturii?Articole similare
Cum facem ajustarea TVA la casarea unor stocuri uzate moral?Vanzare bunuri prin automate. Ce documente justificative sunt obligatorii?Solduri furnizori care urmeaza a fi eliminate din evidentele contabile. Cum se incheie?Scaderea corecta in gestiune a stocurilor degradateStudiu de caz: Deductibilitatea TVA in cazul modernizarii unei cladiri cu un contract de comodatUltimele articole
Defiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceVanzarile prin consignatie. Ce este consignatia si studii de caz utileIesire din sistemul micro in timpul anului. D700 completata eronatDefectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Microintreprindere. Cum se scot din gestiune bunuri nevandabile si documentele necesare in aceasta situatieArticole similare
Incasare numerar de la persoane juridice: Cand nu este obligatorie emiterea bonului fiscal? (raspuns oficial ANAF)Plata chiriei in numerar de la persoana fizica. Societatea poate incasa factura pe baza chitantei?Decontarea transportului la si de la locul de munca. 5 intrebari si raspunsuri utileObligativitatea utilizarii casei de marcat pentru incasari in numerar. ExceptiiFacturi fiscale in contextul e-TVA. Cum trebuie emiseUltimele articole
Card POS. La incasarea prin POS exista obligatia emiterii facturii?Bonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025BON FISCAL. Se mai poate deduce TVA-ul in baza unui BON FISCAL in 2025?Facturile de avans. Cota de TVA va fi de 9% sau de 19%BON FISCAL de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ul
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"