Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Anularea unui bon fiscal in cazul returului de marfa

de InfoTva.ro la 15 Nov. 2012 Exclusiv
Tags: anulare bon fiscal, retur marfa, inregistrarea facturii in rosu

Un client onstata ca produsul pe care l-a cumparat are defecte de fabricatie pe care nu le-a observat atunci cand l-a ales. El decide sa il inapoieze si solicita sa primeasca inapoi pretul platit.


Dosarul pentru operatiunea de retur marfa se va intocmi astfel:

a) Nota de receptie si constatare de diferente cu urmatorul continut minimal:
- denumirea unitatii;
- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numarul facturii de stornare a bonului fiscal;
- numarul curent; denumirea bunurilor receptionate; U/M; cantitatea conform documentelor insotitoare;
- cantitatea receptionata, pretul unitar de achizitie si valoarea, dupa caz;

- numele, prenumele si semnatura membrilor comisiei de receptie, in conditiile in care se face receptia marfii primite direct de la furnizor sau data primirii in gestiune si semnatura gestionarului in situatia in care apar diferente; pretul de vanzare si valoarea la pret de vanzare, dupa caz, pentru unitatile cu amanuntul.
Noi reguli privind SPONSORIZAREA
Noi reguli privind SPONSORIZAREA

Vezi detalii

Contabilitatea HORECA. Monografii contabile si cazuri practice
Contabilitatea HORECA. Monografii contabile si cazuri practice

Vezi detalii

Examenul de consultant fiscal. Grile si temeiuri legale 2019
Examenul de consultant fiscal. Grile si temeiuri legale 2019

Vezi detalii



b) Dispozitia de plata-incasare catre casierie, pe baza careia i se vor inapoia clientului 1.000 de lei cu urmatorul continut minimal:
- denumirea unitatii;
- denumirea formularului: plata/incasare (plata in cazul nostru);
- numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numele si prenumele, precum si functia (calitatea) persoanei care incaseaza/restituie suma;
- suma incasata/restituita (in cifre si in litere); scopul incasarii/platii;
- semnaturi: conducatorul unitatii, viza de control financiar preventiv, compartimentul financiar-contabil;
- date suplimentare privind beneficiarul sumei: actul de identitate, suma primita, data si semnatura;
- casier; suma platita/incasata; data si semnatura.

c) Factura fiscala in rosu

Inregistrarea contabila initiala a vanzarii a fost:

4111                     =             %               1.000 lei
"Clienti"                            707               806,5 lei
                  "Venituri din vanzarea marfurilor"
                                     4427               193,5 lei
                               "TVA colectata"

Si incasarea pretului de la client:

5311                   =              4111               1.000 lei
"Casa in lei"                       "Clienti"


Inregistrarea facturii in rosu:

4111                      =              %             – 1.000 lei
"Clienti"                               707             – 806,5 lei
                    "Venituri din vanzarea marfurilor"
                                        4427            – 193,5 lei
                                 "TVA colectata"

Inapoierea banilor pe baza Dispozitiei de plata catre casierie:


4111                       =            5311              1.000 lei
"Clienti"                          "Casa in lei"
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Anularea unui bon fiscal in cazul returului de marfa":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016