Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
De aceasta situatie se lovesc multe entitati care au case de marcat si care trebuie sa corecteze erorile in timp util pentru a nu primi sanctiuni in cazul unui control. Un exemplu il reprezinta cazul in care "un bon fiscal a fost printat din neatentie pe casa de marcat de 3 ori ducand la neconcordanta dintre raportul Z si situatia incasarilor din contabilitate". Vom vedea astfel cum se poate corecta aceasta eroare, tinand cont de prevederile in vigoare.
Potrivit art. 36 din HG 479/2003 republicata, pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.
Deci, in situatia in care ati emis un bon fiscal de 3 ori, persoana care a efectuat gresit operatiunea va intocmi o sesizare scrisa cu precizarea ca 2 din cele 3 bonuri fiscale vor fi anulate. Conducatorul departamentului de contabilitate va intocmi decizia de aprobare a corectarii operatiunii. In contabilitate se va inregistra un singur bon fiscal, in baza dosarului care contine documentele mentionate.
Manual de politici contabile - Stick USB
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.25 din 5 din 16 voturi
Articole similare
Corectarea erorilor materiale din initiativa organului fiscal competentNoi prevederi MFP privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de contribuabili pentru plata obligatiilor bugetareAchizitii combustibil si taxe de drum UE. Cum procedam cand nu se mai recupereaza o parte din TVA?Decontul de TVA cod 300, corectarea erorilor contabile si fiscaleCORECTARE ERORI contabile | Omisiune cheltuiala cu amortizareaUltimele articole
Erori contabile si fiscale TVA. Cum se corecteaza acestea?Facturi fara drept de deducere in decontul de tvaCorectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscalCorectarea erorilor materiale din deconturile de TVA. Studiu de cazFactura inregistrata de doua ori. Corectie decont TVAArticole similare
Split TVA. Cum procedam cu tichetele de masa?Evidenta stocurilor in cazul sistemului de comert en detailInregistrarea materialelor receptionateLipsa din casierie impozitata. Decizie de impunereCASA DE MARCAT sau incasare prin curier. In ce conditii se face vanzarea catre persoane fizice?Ultimele articole
TVA zahar 2024. Studii de caz practiceSistemul Garantie-Returnare devine functional. Cu ce dificultati se vor confrunta contabilii de la 30 noiembrie 2023?Aparate de marcat electronice fiscale: Noi documente au fost aprobate prin Ordinul 1612/2023Firme care activeaza online. Cum se face incasarea valorii marfurilor vandute pe internet?PFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINEArticole similare
Achizitionare combustibil pe baza de bonuri fiscale. Cum procedam privind TVA-ul?Decontarea transportului la si de la locul de munca. 5 intrebari si raspunsuri utileComunicat MFP: Prima extragere la loteria bonurilor fiscale, cu premii in valoare de 1 milion de lei ‎Data declarare BON FISCAL in declaratia 394. Cum procedam?Impozitare bacsis 2023: ANAF reaminteste operatorilor economici ca bacsisul se evidentiaza pe bonul fiscal, indiferent de modalitatea de incasareUltimele articole
Decontarea transportului pentru salariati: aspecte contabile si fiscale in gestionarea cheltuielilor de transportFirme care factureaza catre persoane juridice. Au obligativitatea de a achizitiona case de marcat?PFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINECum se emit facturile pentru produsele incasate prin BON FISCALClientii vor putea verifica daca bonul fiscal a fost emis de o casa de marcat conectata la ANAFAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"