Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

De aceasta situatie se lovesc multe entitati care au case de marcat si care trebuie sa corecteze erorile in timp util pentru a nu primi sanctiuni in cazul unui control. Un exemplu il reprezinta cazul in care "un bon fiscal a fost printat din neatentie pe casa de marcat de 3 ori ducand la neconcordanta dintre raportul Z si situatia incasarilor din contabilitate". Vom vedea astfel cum se poate corecta aceasta eroare, tinand cont de prevederile in vigoare.
Potrivit art. 36 din HG 479/2003 republicata, pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.
Deci, in situatia in care ati emis un bon fiscal de 3 ori, persoana care a efectuat gresit operatiunea va intocmi o sesizare scrisa cu precizarea ca 2 din cele 3 bonuri fiscale vor fi anulate. Conducatorul departamentului de contabilitate va intocmi decizia de aprobare a corectarii operatiunii. In contabilitate se va inregistra un singur bon fiscal, in baza dosarului care contine documentele mentionate.

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Procedura de corectare a erorilor in actul administrativ fiscal. Tot ce trebuie stiutCorectarea erorilor materiale din initiativa organului fiscal competentFactura inregistrata de doua ori. Corectie decont TVAFacturi fara drept de deducere in decontul de tvaCORECTARE ERORI. Ce documente sunt necesare?Ultimele articole
SAF-T si erorile XML. De ce apare problema si cum o rezolviErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Erori contabile si fiscale TVA. Cum se corecteaza acestea?Noi prevederi MFP privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de contribuabili pentru plata obligatiilor bugetareCorectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscalArticole similare
Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAActivitatile exceptate de la utilizarea casei de marcat electronice fiscaleCheltuieli autoturisme. In ce conditii avem drept sa deducem TVA-ul?Obligativitatea utilizarii casei de marcat pentru incasari in numerar. ExceptiiCASA DE MARCAT sau incasare prin curier. In ce conditii se face vanzarea catre persoane fizice?Ultimele articole
SAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Achizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAArticole similare
Cheltuieli de protocol 2013. Cum deducem TVA in baza bonului fiscal?Elemente obligatorii factura. Ce probleme pot aparea la inscrisurile despre produse?Bonuri fiscale. Deducere TVA. Cum consideram cheltuielile?Plata chiriei in numerar de la persoana fizica. Societatea poate incasa factura pe baza chitantei?Obiect secundar de activitate. Ce obligatii are societate la facturare?Ultimele articole
Facturile de avans. Cota de TVA va fi de 9% sau de 19%BON FISCAL de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileAparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Emitere BON FISCAL catre persoane fizice. Este obligatorie si factura?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"