Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
De aceasta situatie se lovesc multe entitati care au case de marcat si care trebuie sa corecteze erorile in timp util pentru a nu primi sanctiuni in cazul unui control. Un exemplu il reprezinta cazul in care "un bon fiscal a fost printat din neatentie pe casa de marcat de 3 ori ducand la neconcordanta dintre raportul Z si situatia incasarilor din contabilitate". Vom vedea astfel cum se poate corecta aceasta eroare, tinand cont de prevederile in vigoare.
Potrivit art. 36 din HG 479/2003 republicata, pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.
Deci, in situatia in care ati emis un bon fiscal de 3 ori, persoana care a efectuat gresit operatiunea va intocmi o sesizare scrisa cu precizarea ca 2 din cele 3 bonuri fiscale vor fi anulate. Conducatorul departamentului de contabilitate va intocmi decizia de aprobare a corectarii operatiunii. In contabilitate se va inregistra un singur bon fiscal, in baza dosarului care contine documentele mentionate.
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Cartea verde a contabilitatii - Editie revizuita Stick USB
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Studiu de caz: Notele contabile de corectie si inregistrarea de TVAStudiu de caz: Facturi primite, emise de furnizor ca urmare a inspectiei fiscale privind TVAOPANAF nr. 3604/2015 pentru aprobarea Instructiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de TVACORECTARE ERORI. Cum facem rectificarea declaratiilor depuse?Decontul de TVA si Declaratia 394. CORECTARE ERORIUltimele articole
SAF-T si erorile XML. De ce apare problema si cum o rezolviErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Erori contabile si fiscale TVA. Cum se corecteaza acestea?Facturi fara drept de deducere in decontul de tvaNoi prevederi MFP privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de contribuabili pentru plata obligatiilor bugetareArticole similare
PFA, calcul venit net anual impozabil. Cum se scade suma reprezentand contravaloarea casei de marcatDe la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernNu ai inca Gestiunea in cloud? Mai gandeste-te! 37 de motive ca sa folosesti aplicatia Smart BillPFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINEMagazinul ANAF din Capitala, \"o teapa\"Ultimele articole
Depasire plafon TVA de 395.000 lei. Termen limita pentru solicitarea inregistrarii in scop TVABonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025SAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?Articole similare
Utilizare E-Factura. Sistemul este OBLIGATORIU in relatia dintre firme si persoanele fizice in anumite cazuriCard POS. La incasarea prin POS exista obligatia emiterii facturii?Este obligatorie utilizarea caselor de marcat in cazul prestarii de servicii catre alte entitati?Achizitii efectuate cu bonuri fiscale. Cum, deducem in baza bonului?BON FISCAL: ce este, ce trebuie sa contina si ce amenzi risti daca nu il emitiUltimele articole
Unde gasesti numarul bonului fiscal si ce rol areBonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025BON FISCAL. Se mai poate deduce TVA-ul in baza unui BON FISCAL in 2025?Facturile de avans. Cota de TVA va fi de 9% sau de 19%BON FISCAL de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ul
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



