Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
De aceasta situatie se lovesc multe entitati care au case de marcat si care trebuie sa corecteze erorile in timp util pentru a nu primi sanctiuni in cazul unui control. Un exemplu il reprezinta cazul in care "un bon fiscal a fost printat din neatentie pe casa de marcat de 3 ori ducand la neconcordanta dintre raportul Z si situatia incasarilor din contabilitate". Vom vedea astfel cum se poate corecta aceasta eroare, tinand cont de prevederile in vigoare.
Potrivit art. 36 din HG 479/2003 republicata, pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.
Deci, in situatia in care ati emis un bon fiscal de 3 ori, persoana care a efectuat gresit operatiunea va intocmi o sesizare scrisa cu precizarea ca 2 din cele 3 bonuri fiscale vor fi anulate. Conducatorul departamentului de contabilitate va intocmi decizia de aprobare a corectarii operatiunii. In contabilitate se va inregistra un singur bon fiscal, in baza dosarului care contine documentele mentionate.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Bon fiscal emis de 3 ori pe casa de marcat. Cum se poate corecta eroarea fara riscuri in cazul unui control?":
Rating:
Nota: 3.72 din 5 din 9 voturi
Rating:
Nota: 3.72 din 5 din 9 voturi
Articole similare
Decontul de TVA si Declaratia 394. CORECTARE ERORITVA gresit. Corectarea erorilor constatate la eliberarea bonurilor fiscale emise de casa de marcat fiscala. Cum rezolvam?Studiu de caz: Facturi primite, emise de furnizor ca urmare a inspectiei fiscale privind TVAMFP: Solutionarea deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursareProcedura de corectare a erorilor in actul administrativ fiscal. Tot ce trebuie stiutUltimele articole
Corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscalCorectarea erorilor materiale din deconturile de TVA. Studiu de cazFactura inregistrata de doua ori. Corectie decont TVAImplicatii TVA pentru facturile neinregistrate in contabilitateCorectarea erorilor contabile. Chitante dintr-un an precedent inchis, predate cu intarziere
Mai multe articole despre corectare erori
Articole similare
Cand suntem obligati sa detinem CASA DE MARCAT?Cum foloseste un PFA CASA DE MARCAT si ce obligatii legislative ii revin?Firmele trec la casele de marcat cu jurnal electronic din 2016Inregistrarea materialelor receptionateServicii pe cale electronica realizate de un PFA. Ce implicatii are din punct de vedere al TVA?Ultimele articole
Case de marcat si reducerea costului lor din impozitul pe profitObligativitatea utilizarii casei de marcat pentru incasari in numerar. ExceptiiREMINDER: Automatele comerciale trebuie dotate cu aparate de marcat pana la 31 decembrie! (Legea 136/2019)Patronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEFExista cadru legal pentru obligativitatea contractelor de service pentru casele de marcat?
Mai multe articole despre casa de marcat
Articole similare
Cum aplicam practic Ordinul ANAF 59/2014?Obligativitate utilizare AMEF in cazul livrarii bunurilor si incasarii lor la domiciliul persoanelor fiziceFirma ce produce si monteaza tamplarie PVC la domiciliul clientului. Taiem chitanta sau BON FISCAL?Metoda cantitativ valorica. Formulare. Corectare BON FISCALComunicat MFP: Prima extragere la loteria bonurilor fiscale, cu premii in valoare de 1 milion de lei ‎Ultimele articole
SRL cu angajati trimisi in deplasare. Documente justificativeAchizitii materiale/servicii cu bonuri fiscale care nu contin codul de inregistrare in scop de TVA. Studiu de cazInregistrarea sumelor incasate fara facturare. Bonuri fiscale. Baza legalaDecontarea cheltuielilor pe baza facturilor si a bonurilor fiscale in copie. Pasi de urmatStadiul in care se afla proiectul privind impozitarea bacsisului. Aspecte fiscale
Mai multe articole despre bon fiscal

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"