Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
De aceasta situatie se lovesc multe entitati care au case de marcat si care trebuie sa corecteze erorile in timp util pentru a nu primi sanctiuni in cazul unui control. Un exemplu il reprezinta cazul in care "un bon fiscal a fost printat din neatentie pe casa de marcat de 3 ori ducand la neconcordanta dintre raportul Z si situatia incasarilor din contabilitate". Vom vedea astfel cum se poate corecta aceasta eroare, tinand cont de prevederile in vigoare.
Potrivit art. 36 din HG 479/2003 republicata, pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.
Deci, in situatia in care ati emis un bon fiscal de 3 ori, persoana care a efectuat gresit operatiunea va intocmi o sesizare scrisa cu precizarea ca 2 din cele 3 bonuri fiscale vor fi anulate. Conducatorul departamentului de contabilitate va intocmi decizia de aprobare a corectarii operatiunii. In contabilitate se va inregistra un singur bon fiscal, in baza dosarului care contine documentele mentionate.

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii

Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Rating:
Nota: 4.04 din 5 din 12 voturi
Articole similare
Corectare factura pentru prestare servicii. Se aplica regimul special de scutire?Facturi fara drept de deducere in decontul de tvaCORECTARE ERORI. Ce documente sunt necesare?Corectarea erorilor materiale din initiativa organului fiscal competentNoi prevederi MFP privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de contribuabili pentru plata obligatiilor bugetareUltimele articole
Corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscalCorectarea erorilor materiale din deconturile de TVA. Studiu de cazFactura inregistrata de doua ori. Corectie decont TVAImplicatii TVA pentru facturile neinregistrate in contabilitateCorectarea erorilor contabile. Chitante dintr-un an precedent inchis, predate cu intarziereArticole similare
Studiu de caz: Bonurile fiscaleImplicatii fiscale pentru activitatile exceptate de la obligatia dotarii cu AMEFCheltuieli autoturisme. In ce conditii avem drept sa deducem TVA-ul?Case de marcat electronice. Cum verificati daca sunt conectate la ANAF si daca transmit date catre server87 solutii: Cand si de ce esti obligat sa folosesti CASA DE MARCATUltimele articole
Eroare privind anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?Suspendare activitate. Mai trebuie depusa la ANAF declaratia de inactivitate pentru CASA DE MARCAT?Obligatia utilizarii casei de marcat pentru servicii prestate catre populatieANAF incepe controalele tematice la persoanele fizice. Categorii vizateDeducerea sumei TVA dintr-un bon fiscal. Este obligatorie solicitarea facturii?Articole similare
PFA: Cheltuieli personale efectuate din contul deschis pe cabinet. Registrul de evidenta fiscalaBonul fiscal – inregistrarea in contabilitate, acordare calitate de document justificativ si deductibilitatea cheltuielilor.Emiterea ulterioara a facturii, in baza bonului fiscal. Situatii de care firmele se pot lovi in aplicarea legiiRegimul TVA aplicabil vanzarilor de cartele telefonice prepaidPlata cotei de 3 procente la vanzareUltimele articole
Masa calda acordata angajatilor - cheltuieli inregistrate pe bonul fiscal. Poate fi dedus TVA-ul?Legea 376/2022: Bacsisul NU poate fi asimilat, din punctul de vedere al TVA, unei livrari de bunuri sau unei prestari de serviciiCum se factureaza combustibilul cu pret redus de 50 bani/litru, conform OUG 106/2022?Incasari numerar de la persoanele fizice. Este obligatorie utilizarea caselor de marcat electronice?Raportare SAF-T: Cum se completeaza in D406 achizitiile prin BON FISCAL?
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA în 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"