Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Incetare activitate firma platitoare de TVA. Pastrarea arhivei documentelor

de InfoTva.ro la 12 Nov. 2018
Tags: pastrare documente, omfp 2634, incetare activitate

Ce se intampla cu documentele unei firme in cazul in care aceasta isi inchide activitatea in mod voluntar? Trebuie pastrate toate actele?

Astazi unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor unei firme platitoare de TVA cu salariati si platitoare de impozit micro care isi inchide activitatea voluntar. Firma este infiinta din 2016 si are angajati din 2017. A primit toate documentele de la ORC privind inchiderea societatii. Ce documente trebuie sa pastreze societatea si pentru cat timp?
 

Raspunsul specialistului

In principiu, conform art. 25 alin. 1 din Legea contabilitatii 82/1991, republicata registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva timp de 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia statelor de salarii, care se pastreaza timp de 50 de ani. Totusi, dupa cum se arata la art. 25 alin. 2 din lege, prin oprdin al ministrului finantelor se pot stabili categoriile de registre de contabilitate si documentele justificative care se pastreaza timp de 5 de ani.

In acest sens, la pct. 39 din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabile se arata ca pentru documentele prevazute in anexa 4 la ordin se pastreaza pe o perioada de 5 ani (NIR-uri, bonuri de consum, chitante etc.).

In cazul societatilor care isi inceteaza activitatea, art. 261 alin. 1 din Legea societatilor 31/1990 prevede ca, dupa aprobarea socotelilor si terminarea repartitiei, registrele societatilor in nume colectiv, in comandita simpla sau cu raspundere limitata, ce nu sunt necesare vreunuia dintre asociati, se depun la asociatul desemnat de majoritate. De asemenea, conform art. 35 alin. 4 din Legea contabilitatii 82/1991, in situatia incetarii activitatii societatii, situatiile financiare anuale, registrele contabile si celelalte documente contabile obligatorii se predau la arhivele statului. Este vorba, in primul rand, de documente cu valoare practica, cum sunt statele de salarii, in baza carora se elibereaza copii, certificate si extrase privind drepturile referitoare la stagiile de cotizare ale persoanelor fizice, asa cum se arata la art. 18 din Legea Arhivelor Nationale 16/1996, republicata.

In concluzie, dupa cum se poate observa exista neconcordante legistative cu privire la soarta documentelor dupa incetarea activitatii societatii (la asociatul desemnat – Legea 31/1990; la arhive – Legea 82/1991), astfel ca societatea nu mai poate fi obligata sa pastrezele documentele dupa momentul radierii ei de la registrul comertului, dar cel putin statele de salarii trebuie predate la arhive.
Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii


Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Incetare activitate firma platitoare de TVA. Pastrarea arhivei documentelor":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 6 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016