Tags: srl cu angajati trimisi in deplasare, documente justificative
SRL ai carui angajati sunt trimisi in deplasare in interes de serviciu si aduc pentru decontare ordin de deplasare completat cu toate documentele justificative. Mai este necesar sa intocmeasca si un decont de cheltuieli in care sa inscrie aceleasi documente justificative trecute in ordinul de deplasare?
Raspunsul specialistului:
Conform OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, angajatul trebuie sa completeze Ordinul de deplasare cod 14-5-4 pentru fiecare deplasare pe teritoriul Romaniei. Ordinul de deplasare trebuie semnat si aprobat de conducerea companiei.
La intoarcerea din delegatie, angajatul trebuie sa completeze „Ordinul de deplasare”, la care va atasa documentele justificative pentru cheltuielile efectuate in timpul delegatiei (cazare - pe teritoriul Romaniei, diverse cheltuieli facute in scopul activitatii companiei).
Ordinul de deplasare serveste ca dispozitie catre persoana delegata sa efectueze deplasarea pe teritoriul tarii, document pentru decontarea cheltuielilor efectuate, document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans.
Ordinul de deplasare (delegatie) se intocmeste pentru fiecare deplasare, de catre persoana care urmeaza a efectua deplasarea, precum si pentru justificarea avansurilor acordate in vederea procurarii de valori materiale cu plata in numerar.
Ordinul de deplasare se completeaza de catre persoana care pleaca in delegatie.
In Ordinul de deplasare se evidentiaza si diurna acordata salariatilor, care se deplaseaza in interesul serviciului.
Dispozitia de plata/incasare
In cazul in care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decat avansul primit, pentru diferenta de primit de catre titularul de avans se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie.
In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decat avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Dispozitie de incasare catre casierie.
Restituirile sau diferentele de achitat nu este obligatoriu sa fie efectuate prin casierie. Acesta se pot deconta si prin banca.
Dispozitiile de plata/incasare se completeaza de catre casier sau contabil.
Societatea poate stabili, prin politici si proceduri interne, modalitatea de justificare si autorizare a cheltuielilor efectuate prin decont (
ordin de deplasare), precum si termenul maxim de decontare a sumelor avansate.
In concluzie, pentru angajatii delegati, se va intocmi ordinul de deplasare si dispozitia de incasare/plata.
Decontul de cheltuieli reprezinta un document justificativ obligatoriu in cazul achizitiilor de bunuri sau servicii achitate cu numerar sau card bancar, pe baza de bon fiscal, pentru a permite inregistrarea in contabilitate a acestor tranzactii.
Sintetizand:
Cu ocazia deplasarilor, Ordinul de deplasare serveste pentru decontarea cheltuielilor angajate in acea perioada.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Sponsorizare sau bursa privata
Intrebare:
S-a facut contract de sponsorizare cu o universitate de stat, dar in care este indicat ca sponsorizarea este facuta in sprijinul unui anumit student. Banii s-au virat direct universitatii.
Se mai poate considera ca este sponsorizare sau trebuie reconsiderata ca o bursa privata pentru taxa de scolarizare? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Calcul impozit pe profit cu recuperare pierdere fiscala 2024
Intrebare:
Daca societatea C a inregistrat pierdere fiscala in valoare de 7686 lei la 31.12.2024 (din D101).
La Trim 1 2025 a inregistrat profit in suma de 11.300 lei.
La Trim 2 (luand Venituri si chelt din 01.01-30-06) tot profit in valoare de 6000 lei.
La Trim 3 (luand Venituri si chelt din 01.01-30.09) a inregistrat tot profit in valoare de 5400 lei.
Va rog sa aratati pe fiecare trimestru modul de calcul al impozitului pe profit, tinand...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Divizare partiala
Intrebare:
Vrem sa analizam posibilitatea unei demerger (divizare) a unei entitati romanesti din cadrul grupului, prin care activitatile de purchasing si logistica sa fie transferate intr-o noua companie romaneasca din cadrul grupului.
Scopul este sa evitam varianta unui asset deal, care ar fi tratata ca o vanzare si ar genera impozitul de 1% pe cifra de afaceri.
Avem nevoie de o analiza care sa acopere:
-fezabilitatea procesului, costurile si durata...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<