Tags: srl cu angajati trimisi in deplasare, documente justificative
SRL ai carui angajati sunt trimisi in deplasare in interes de serviciu si aduc pentru decontare ordin de deplasare completat cu toate documentele justificative. Mai este necesar sa intocmeasca si un decont de cheltuieli in care sa inscrie aceleasi documente justificative trecute in ordinul de deplasare?
Raspunsul specialistului:
Conform OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, angajatul trebuie sa completeze Ordinul de deplasare cod 14-5-4 pentru fiecare deplasare pe teritoriul Romaniei. Ordinul de deplasare trebuie semnat si aprobat de conducerea companiei.
La intoarcerea din delegatie, angajatul trebuie sa completeze „Ordinul de deplasare”, la care va atasa documentele justificative pentru cheltuielile efectuate in timpul delegatiei (cazare - pe teritoriul Romaniei, diverse cheltuieli facute in scopul activitatii companiei).
Ordinul de deplasare serveste ca dispozitie catre persoana delegata sa efectueze deplasarea pe teritoriul tarii, document pentru decontarea cheltuielilor efectuate, document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans.
Ordinul de deplasare (delegatie) se intocmeste pentru fiecare deplasare, de catre persoana care urmeaza a efectua deplasarea, precum si pentru justificarea avansurilor acordate in vederea procurarii de valori materiale cu plata in numerar.
Ordinul de deplasare se completeaza de catre persoana care pleaca in delegatie.
In Ordinul de deplasare se evidentiaza si diurna acordata salariatilor, care se deplaseaza in interesul serviciului.
Dispozitia de plata/incasare
In cazul in care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decat avansul primit, pentru diferenta de primit de catre titularul de avans se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie.
In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decat avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Dispozitie de incasare catre casierie.
Restituirile sau diferentele de achitat nu este obligatoriu sa fie efectuate prin casierie. Acesta se pot deconta si prin banca.
Dispozitiile de plata/incasare se completeaza de catre casier sau contabil.
Societatea poate stabili, prin politici si proceduri interne, modalitatea de justificare si autorizare a cheltuielilor efectuate prin decont (
ordin de deplasare), precum si termenul maxim de decontare a sumelor avansate.
In concluzie, pentru angajatii delegati, se va intocmi ordinul de deplasare si dispozitia de incasare/plata.
Decontul de cheltuieli reprezinta un document justificativ obligatoriu in cazul achizitiilor de bunuri sau servicii achitate cu numerar sau card bancar, pe baza de bon fiscal, pentru a permite inregistrarea in contabilitate a acestor tranzactii.
Sintetizand:
Cu ocazia deplasarilor, Ordinul de deplasare serveste pentru decontarea cheltuielilor angajate in acea perioada.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Decontare servicii medicale pentru salariat
Intrebare:
Un angajat a beneficiat de servicii medicale de la o clinica privata. Clinica a emis factura pentru serviciile medicale pe persoana fizica, plata facandu-se cu cardul firmei. In acest caz cum pot considera cheltuiala deductibila (incadrandu-ma in cei 400 euro), daca factura a fost emisa pe persoana fizica nu pe persoana juridica? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<RO e-Factura. Reprezentant fiscal
Intrebare:
Societatea X din italia are reprezentant fiscal in Romania, o societate XRF. O societate Y din Romania , factureaza catre societatea X din Italia, prin reprezentantul fiscal XRF. Facturile emise de catre societatea Y din Romania, trebuie transmise in RO e-factura?
Avem in vederea ca reprezentantul fiscal in Romania, are sediul in Romania si cod fiscal emis de autoritatile romane, dar destinatarul marfurilor este societatea X din Italia, doar facturarea se face prin...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Facturare in scop contabil dupa emitere bon fiscal
Intrebare:
In luna mai 2025 s-a facturat catre o persoana fizica marfa livrata in suma de 4.500 lei. Factura s-a transmis prin SPV catre persoana fizica.
In luna iunie 2025 clientul doreste sa plateasca marfa cu numerar. Putem storna factura initiala si emitem o noua factura identica, pe care sa o incasam prin casa de marcat?
Daca procedem ca in situatia prezentata, care sunt sanctiunile?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Novatia
Intrebare:
Avem un spatiu inchiriat de la o societate -persoana juridica pentru care am achitat o garantie. Proprietarul a schimbat contractul pe o alta societate comerciala. In acest caz ar trebui sa ne restituie garantia si noi sa o achitam catre noul proprietar. Acesta zice ca sa evitam schimbul de plati sa faca o adresa prin care sa specifice ca garantia se muta de pe un contract pe altul.
Exista vreo posibilitate de a intocmi un astfel de document care sa justifice acest...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Impozitarea dividendelor distribuite catre asociati rezidenti si nerezidenti
Intrebare:
Va rog sa ma ajutati cu o baza legala si o monografie la urmatoarea speta:
* o societate din Romania A, are ca asociati firma X cu 90% din cap social (societatea are sediul in Dubai si administrator roman) si firma Y cu 10% din capital social (societatea are sediul in Romania si administrator roman).
* in anul 2025 societatea A are profit si ar dori sa repartizeze dividende catre cei 2 asociati X si Y.
*daca pentru societatea Y care are 10%...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<