keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

SRL cu angajati trimisi in deplasare. Documente justificative

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 22 Dec. 2020 Exclusiv
Tags: srl cu angajati trimisi in deplasare, documente justificative

SRL ai carui angajati sunt trimisi in deplasare in interes de serviciu si aduc pentru decontare ordin de deplasare completat cu toate documentele justificative. Mai este necesar sa intocmeasca si un decont de cheltuieli in care sa inscrie aceleasi documente justificative trecute in ordinul de deplasare?

Raspunsul specialistului: 

 
Conform OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, angajatul trebuie sa completeze Ordinul de deplasare cod 14-5-4 pentru fiecare deplasare pe teritoriul Romaniei. Ordinul de deplasare trebuie semnat si aprobat de conducerea companiei.
 
La intoarcerea din delegatie, angajatul trebuie sa completeze „Ordinul de deplasare”, la care va atasa documentele justificative pentru cheltuielile efectuate in timpul delegatiei (cazare - pe teritoriul Romaniei, diverse cheltuieli facute in scopul activitatii companiei).
 
Ordinul de deplasare serveste ca dispozitie catre persoana delegata sa efectueze deplasarea pe teritoriul tarii, document pentru decontarea cheltuielilor efectuate, document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans.
 
Ordinul de deplasare (delegatie) se intocmeste pentru fiecare deplasare, de catre persoana care urmeaza a efectua deplasarea, precum si pentru justificarea avansurilor acordate in vederea procurarii de valori materiale cu plata in numerar.
Ordinul de deplasare se completeaza de catre persoana care pleaca in delegatie.
In Ordinul de deplasare se evidentiaza si diurna acordata salariatilor, care se deplaseaza in interesul serviciului.
 
Dispozitia de plata/incasare
 
In cazul in care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decat avansul primit, pentru diferenta de primit de catre titularul de avans se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie.
In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decat avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Dispozitie de incasare catre casierie.
 
Restituirile sau diferentele de achitat nu este obligatoriu sa fie efectuate prin casierie. Acesta se pot deconta si prin banca.
Dispozitiile de plata/incasare se completeaza de catre casier sau contabil.
Societatea poate stabili, prin politici si proceduri interne, modalitatea de justificare si autorizare a cheltuielilor efectuate prin decont (ordin de deplasare), precum si termenul maxim de decontare a sumelor avansate.
 
In concluzie, pentru angajatii delegati, se va intocmi ordinul de deplasare si dispozitia de incasare/plata.
 
Decontul de cheltuieli reprezinta un document justificativ obligatoriu in cazul achizitiilor de bunuri sau servicii achitate cu numerar sau card bancar, pe baza de bon fiscal, pentru a permite inregistrarea in contabilitate a acestor tranzactii.
 
Sintetizand:
Cu ocazia deplasarilor, Ordinul de deplasare serveste pentru decontarea cheltuielilor angajate in acea perioada.
Pentru achizitii cash sau cu card pentru nevoile curente ale firmei, fara o deplasare ce presupune o delegare a unui salariat, se utilizeaza Decontul de cheltuieli.




Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016