Tags: srl cu angajati trimisi in deplasare, documente justificative
SRL ai carui angajati sunt trimisi in deplasare in interes de serviciu si aduc pentru decontare ordin de deplasare completat cu toate documentele justificative. Mai este necesar sa intocmeasca si un decont de cheltuieli in care sa inscrie aceleasi documente justificative trecute in ordinul de deplasare?
Raspunsul specialistului:
Conform OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, angajatul trebuie sa completeze Ordinul de deplasare cod 14-5-4 pentru fiecare deplasare pe teritoriul Romaniei. Ordinul de deplasare trebuie semnat si aprobat de conducerea companiei.
La intoarcerea din delegatie, angajatul trebuie sa completeze „Ordinul de deplasare”, la care va atasa documentele justificative pentru cheltuielile efectuate in timpul delegatiei (cazare - pe teritoriul Romaniei, diverse cheltuieli facute in scopul activitatii companiei).
Ordinul de deplasare serveste ca dispozitie catre persoana delegata sa efectueze deplasarea pe teritoriul tarii, document pentru decontarea cheltuielilor efectuate, document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans.
Ordinul de deplasare (delegatie) se intocmeste pentru fiecare deplasare, de catre persoana care urmeaza a efectua deplasarea, precum si pentru justificarea avansurilor acordate in vederea procurarii de valori materiale cu plata in numerar.
Ordinul de deplasare se completeaza de catre persoana care pleaca in delegatie.
In Ordinul de deplasare se evidentiaza si diurna acordata salariatilor, care se deplaseaza in interesul serviciului.
Dispozitia de plata/incasare
In cazul in care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decat avansul primit, pentru diferenta de primit de catre titularul de avans se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie.
In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decat avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Dispozitie de incasare catre casierie.
Restituirile sau diferentele de achitat nu este obligatoriu sa fie efectuate prin casierie. Acesta se pot deconta si prin banca.
Dispozitiile de plata/incasare se completeaza de catre casier sau contabil.
Societatea poate stabili, prin politici si proceduri interne, modalitatea de justificare si autorizare a cheltuielilor efectuate prin decont (
ordin de deplasare), precum si termenul maxim de decontare a sumelor avansate.
In concluzie, pentru angajatii delegati, se va intocmi ordinul de deplasare si dispozitia de incasare/plata.
Decontul de cheltuieli reprezinta un document justificativ obligatoriu in cazul achizitiilor de bunuri sau servicii achitate cu numerar sau card bancar, pe baza de bon fiscal, pentru a permite inregistrarea in contabilitate a acestor tranzactii.
Sintetizand:
Cu ocazia deplasarilor, Ordinul de deplasare serveste pentru decontarea cheltuielilor angajate in acea perioada.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
F4109. Suspendare activitate
Intrebare:
Din 25.07.2025, la casa de marcat a unui magazin X, nu se mai elibereaza niciun raport Z, deoarece marfa a fost predata altei gestiuni, conform inventarului. Trebuie sa intocmesc F4109 "Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate".
In luna iulie 2025, casa de marcat nu a eliberat raport Z pentru 26.07.2025-31.07.2025, magazinul fiind inchis, asa va ramane. Trebuie sa transmit F4109 la 01.09.2025, pentru august 2025, fiind...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Pensie anticipata. Infiintare PFA. Norma de venit. Obligatii. Facturare. Inchidere PFA
Intrebare:
O persoana fizica in varsta de 62 ani cu domiciliul in localitatea Banita jud Hunedoara, am contribuit la pensii 34 de ani, mai am nevoie de 1 an vechime pentru a putea iesi anticipat la pensie. Am calificare de dulgher, pot sa infiintez un pfa pe norma de venit din luna august 2025? Daca da: ce caen trebuie sa pun, cate caen-uri am voie daca mai am si alte specializari (zidar)? Care este norma de venit pe jud Hunedoara, ce obligatii am de plata si ce declaratii ar trebui depuse?...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regularizare facturi energie electrica
Intrebare:
Care este regimul de TVA aplicat pentru facturile de regularizare pentru livrarile de bunuri/ prestarii de serviciu cu caracter continuu, conform art. 281, alin. (8)?
Pentru intelegere, voi prezenta un caz din practica:
Perioada regularizare: 07 iunie - 29 august 2025 (07 iunie si 29 august reprezinta cele doua citiri de index ale operatorului):
- pentru IUNIE, clientul nu transmite indexul si se calculeaza un consum estimat de 100 kwh,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Procedura aplicare scutire TVA conform Art. 294 alin 1 lit k)
Intrebare:
GOPA-PACE - firma de consultanta cu sediul in Bruxelles, in asociere cu GOPA R&S - firma cu sediul in Romania (ambele parte din grupul GOPA) au incheiat un contract cadru de servicii de comunicare si organizare evenimente cu Reprezentanta Comisiei Europene (RCE). Contractul este valabil si in implementare intre 1.04.2024 si 31.03.2028.
Contractul cadru functioneaza administrativ si financiar astfel: RCE solicita, spre exemplu, organizarea unui eveniment, echipa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<