Tags: srl cu angajati trimisi in deplasare, documente justificative
SRL ai carui angajati sunt trimisi in deplasare in interes de serviciu si aduc pentru decontare ordin de deplasare completat cu toate documentele justificative. Mai este necesar sa intocmeasca si un decont de cheltuieli in care sa inscrie aceleasi documente justificative trecute in ordinul de deplasare?
Raspunsul specialistului:
Conform OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, angajatul trebuie sa completeze Ordinul de deplasare cod 14-5-4 pentru fiecare deplasare pe teritoriul Romaniei. Ordinul de deplasare trebuie semnat si aprobat de conducerea companiei.
La intoarcerea din delegatie, angajatul trebuie sa completeze „Ordinul de deplasare”, la care va atasa documentele justificative pentru cheltuielile efectuate in timpul delegatiei (cazare - pe teritoriul Romaniei, diverse cheltuieli facute in scopul activitatii companiei).
Ordinul de deplasare serveste ca dispozitie catre persoana delegata sa efectueze deplasarea pe teritoriul tarii, document pentru decontarea cheltuielilor efectuate, document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans.
Ordinul de deplasare (delegatie) se intocmeste pentru fiecare deplasare, de catre persoana care urmeaza a efectua deplasarea, precum si pentru justificarea avansurilor acordate in vederea procurarii de valori materiale cu plata in numerar.
Ordinul de deplasare se completeaza de catre persoana care pleaca in delegatie.
In Ordinul de deplasare se evidentiaza si diurna acordata salariatilor, care se deplaseaza in interesul serviciului.
Dispozitia de plata/incasare
In cazul in care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decat avansul primit, pentru diferenta de primit de catre titularul de avans se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie.
In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decat avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Dispozitie de incasare catre casierie.
Restituirile sau diferentele de achitat nu este obligatoriu sa fie efectuate prin casierie. Acesta se pot deconta si prin banca.
Dispozitiile de plata/incasare se completeaza de catre casier sau contabil.
Societatea poate stabili, prin politici si proceduri interne, modalitatea de justificare si autorizare a cheltuielilor efectuate prin decont (
ordin de deplasare), precum si termenul maxim de decontare a sumelor avansate.
In concluzie, pentru angajatii delegati, se va intocmi ordinul de deplasare si dispozitia de incasare/plata.
Decontul de cheltuieli reprezinta un document justificativ obligatoriu in cazul achizitiilor de bunuri sau servicii achitate cu numerar sau card bancar, pe baza de bon fiscal, pentru a permite inregistrarea in contabilitate a acestor tranzactii.
Sintetizand:
Cu ocazia deplasarilor, Ordinul de deplasare serveste pentru decontarea cheltuielilor angajate in acea perioada.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Inchiriere autoturism catre persoana fizica din Bulgaria. Regim TVA
Intrebare:
Firma platitoare de TVA cu sediul si activitatea economica in Romania , incheie un contract cu persoana fizica de cetatenie bulgara , obiectul contractului inchiriere autovehicul aflat in patrimoniul firmei si inscris in circulatie in Romania , este predat persoanei bulgare si va fi folosit in Bulgaria. Factura emisa in baza contractului mentionat se emite in euro conf.contract cu TVA sau putem emite factura fara TVA avand in vedere p;afonul de 10.000 euro ? Se solicita cerificat de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Calcul salariu student
Intrebare:
Un salariat care este student cu varsta pana in 26 ani, are contract de 4 ore doar la societatea noastra. Intrebarea este daca taxele se calculeaza la venitul brut realizat sau la venitul salariului minim brut pe tara.
Multumesc
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Depunere rectificativa D406
Intrebare:
Pentru luna mai 2025 am depus in termen decl.SAF-T dar dupa o verificare am constatat ca am inregistrat eronat plata unui furnizor. Pe luna iunie 2025 este depusa declaratia urmeaza si depunerea declaratiei pe luna iulie 2025.Cum procedez...depun rectificativa SAF-T doar pentru luna mai 2025? Si cand trebuie depusa?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Sponsorizare si redirectionare impozit profit
Intrebare:
Sunt platitor de impozit pe profit trimestrial.
Sponsorizarea de 20% din impozitul pe profit o pot plati manual prin OP primele 3 trimestre din an, apoi prin D177 la finalul anului.
Studiu de caz / exemplu:
Sunt in luna august 2025 (jumatatea trim III), iar eu inca nu stiu profitul pe care o sa-l am in acest trimestru la 30.09.2025, cum fac?
Cum sa stiu eu acum in 23.08.2025, ce profit voi avea eu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<