Tags: srl cu angajati trimisi in deplasare, documente justificative
SRL ai carui angajati sunt trimisi in deplasare in interes de serviciu si aduc pentru decontare ordin de deplasare completat cu toate documentele justificative. Mai este necesar sa intocmeasca si un decont de cheltuieli in care sa inscrie aceleasi documente justificative trecute in ordinul de deplasare?
Raspunsul specialistului:
Conform OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, angajatul trebuie sa completeze Ordinul de deplasare cod 14-5-4 pentru fiecare deplasare pe teritoriul Romaniei. Ordinul de deplasare trebuie semnat si aprobat de conducerea companiei.
La intoarcerea din delegatie, angajatul trebuie sa completeze „Ordinul de deplasare”, la care va atasa documentele justificative pentru cheltuielile efectuate in timpul delegatiei (cazare - pe teritoriul Romaniei, diverse cheltuieli facute in scopul activitatii companiei).
Ordinul de deplasare serveste ca dispozitie catre persoana delegata sa efectueze deplasarea pe teritoriul tarii, document pentru decontarea cheltuielilor efectuate, document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans.
Ordinul de deplasare (delegatie) se intocmeste pentru fiecare deplasare, de catre persoana care urmeaza a efectua deplasarea, precum si pentru justificarea avansurilor acordate in vederea procurarii de valori materiale cu plata in numerar.
Ordinul de deplasare se completeaza de catre persoana care pleaca in delegatie.
In Ordinul de deplasare se evidentiaza si diurna acordata salariatilor, care se deplaseaza in interesul serviciului.
Dispozitia de plata/incasare
In cazul in care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decat avansul primit, pentru diferenta de primit de catre titularul de avans se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie.
In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decat avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Dispozitie de incasare catre casierie.
Restituirile sau diferentele de achitat nu este obligatoriu sa fie efectuate prin casierie. Acesta se pot deconta si prin banca.
Dispozitiile de plata/incasare se completeaza de catre casier sau contabil.
Societatea poate stabili, prin politici si proceduri interne, modalitatea de justificare si autorizare a cheltuielilor efectuate prin decont (
ordin de deplasare), precum si termenul maxim de decontare a sumelor avansate.
In concluzie, pentru angajatii delegati, se va intocmi ordinul de deplasare si dispozitia de incasare/plata.
Decontul de cheltuieli reprezinta un document justificativ obligatoriu in cazul achizitiilor de bunuri sau servicii achitate cu numerar sau card bancar, pe baza de bon fiscal, pentru a permite inregistrarea in contabilitate a acestor tranzactii.
Sintetizand:
Cu ocazia deplasarilor, Ordinul de deplasare serveste pentru decontarea cheltuielilor angajate in acea perioada.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: O societate platitoare de impozit pe profit construieste in regie proprie o hala de productie pe structura metalica si panouri sandwich. Care sunt documentele justificative de inregistrare a constructiei finalizate in contabilitate? Care este codul mijloacelor fixe si care este durata de amortizare a constructiei finalizate?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: As vrea sa stiu opinia dvs. cu privire la aplicarea sau nu a taxei pe valoarea adaugata pentru servicii prestate intr-o clinica in care se desfasoara activitati de ingrijire medicala, de estetica si infrumusetare, precum: consultatii diverse (cardio, dermato, gastro, etc.), analize medicale, aplicare Holter EKG, tratament laser epilare definitiva, terapia PRP, etc. Care dintre aceste servicii sunt taxabile si care sunt scutite? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Dintr-o eroare a unei colege la facturare, s-au sarit in intervalul 01.04-15.04, 3.000 de numere care au fost transmise in SPV. Dupa constatarea erorii, am procedat la corectarea facturilor cu numerele corecte deoarece si in SPV ne-au recunoscut dupa modificarea cu noile numere ca transmise si ne-a permis sa le trimitem ca rectificative (nefiind modificare de valoare). La noi in acest moment apare ok in SPV, numerele sunt in ordine cronologica, problema este ca la clienti apare si cu numarul...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate neplatitoare de tva si care face achizitii de servicii, ocazional, din state UE si non UE, are vreo obligatie declarativa la ANAF pentru aceste tranzactii?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Cand se depune DU pentru fiecare situatie in parte: - pentru dividendele de la un SRL din Romania aferente bilantului intermediar la sept.2023 si ridicate in luna oct.2023 - pentru dividendele aferente bilantului intermediar la dec.2023 si ridicate in 09.02.2024? Daca am omis sa depun Declaratia Unica la 30 zile de la oct 2023 si 09.02.2024 si depun acum DU platesc amenda? Dividendele nete se declara in DU la ce rand? Va multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<