Tags: srl cu angajati trimisi in deplasare, documente justificative
SRL ai carui angajati sunt trimisi in deplasare in interes de serviciu si aduc pentru decontare ordin de deplasare completat cu toate documentele justificative. Mai este necesar sa intocmeasca si un decont de cheltuieli in care sa inscrie aceleasi documente justificative trecute in ordinul de deplasare?
Raspunsul specialistului:
Conform OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, angajatul trebuie sa completeze Ordinul de deplasare cod 14-5-4 pentru fiecare deplasare pe teritoriul Romaniei. Ordinul de deplasare trebuie semnat si aprobat de conducerea companiei.
La intoarcerea din delegatie, angajatul trebuie sa completeze „Ordinul de deplasare”, la care va atasa documentele justificative pentru cheltuielile efectuate in timpul delegatiei (cazare - pe teritoriul Romaniei, diverse cheltuieli facute in scopul activitatii companiei).
Ordinul de deplasare serveste ca dispozitie catre persoana delegata sa efectueze deplasarea pe teritoriul tarii, document pentru decontarea cheltuielilor efectuate, document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans.
Ordinul de deplasare (delegatie) se intocmeste pentru fiecare deplasare, de catre persoana care urmeaza a efectua deplasarea, precum si pentru justificarea avansurilor acordate in vederea procurarii de valori materiale cu plata in numerar.
Ordinul de deplasare se completeaza de catre persoana care pleaca in delegatie.
In Ordinul de deplasare se evidentiaza si diurna acordata salariatilor, care se deplaseaza in interesul serviciului.
Dispozitia de plata/incasare
In cazul in care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decat avansul primit, pentru diferenta de primit de catre titularul de avans se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie.
In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decat avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Dispozitie de incasare catre casierie.
Restituirile sau diferentele de achitat nu este obligatoriu sa fie efectuate prin casierie. Acesta se pot deconta si prin banca.
Dispozitiile de plata/incasare se completeaza de catre casier sau contabil.
Societatea poate stabili, prin politici si proceduri interne, modalitatea de justificare si autorizare a cheltuielilor efectuate prin decont (
ordin de deplasare), precum si termenul maxim de decontare a sumelor avansate.
In concluzie, pentru angajatii delegati, se va intocmi ordinul de deplasare si dispozitia de incasare/plata.
Decontul de cheltuieli reprezinta un document justificativ obligatoriu in cazul achizitiilor de bunuri sau servicii achitate cu numerar sau card bancar, pe baza de bon fiscal, pentru a permite inregistrarea in contabilitate a acestor tranzactii.
Sintetizand:
Cu ocazia deplasarilor, Ordinul de deplasare serveste pentru decontarea cheltuielilor angajate in acea perioada.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Organizare teambuilding
Intrebare:
Va rog un punct de vedere legat de cheltuielile facute de o societate cu organizarea teambuilding. Cum sunt acestea din punct de vedere impozit pe profit, TVA si din punct de vedere impozit pe venitul salariatilor. In ce conditii aceste cheltuieli nu sunt impozabile la salariat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul TVA al vanzarilor la distanta
Intrebare:
O societate platitoare de tva face import de bunuri din China. In Romania face declaratie vamala de import si achita tva-ul aferent.
Societatea are o platforma online prin care vinde produsele la persoana fizice si juridice din Romania, acum doreste vanzarea produsele respective la persoane fizice din UE. Valoarea produselor este sub 150 euro/bucata, dar pot exista produse care depasesc aceasta vaolare.
Care este regimul din punct de vedere al tva-ului...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Combinari de societati - aspecte fiscale
Intrebare:
Se doreste infiintarea unei firme de tip Holding, dupa cum urmeaza:
1. Holding SRL (CAEN 6421) si sc firma 2 SRL (CAEN 6201/6202), ambele platitoare de impozit pe profit, cu scutirea dividendelor intragrup (Art. 23 lit. a), respectiv cu exceptia de la retinerea la sursa pe dividende intre PJ romane prevazuta in Art. 43(4).
2. Asociati persoane fizice - HOLDING
Mutarea firma initiala SRL sub holding si sa structuram achizitia/ schimbul de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Acordare ajutor pentru tratament medical
Intrebare:
Societatea noastra doreste sa acorde ajutor financiar in doua cazuri, astfel:
a) acoperirea cheltuielilor de tratament oncologic al unui salariat angajat cu 1 ora pe zi;
b) tratamentul medical oncologic al parintelui unui salariat.
Va rugam sa ne spuneti daca avem posibilitate legala pentru decontarea acestor cheltuieli, baza legala pentru deductibilitatea acestora si monografia contabila aferenta.
Multumesc frumos.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<