Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va prezentam, prin cele ce urmeaza, modelul de decizie prin care administratorul se numeste pentru asigurarea receptiei bunurilor. Firma (cod CAEN 4690 comert cu ridicata) are doi angajati (administrator/manager si montator subansamble). Administratorul cumpara marfa cu factura. Factura se inregistreaza in contabilitate si apoi se listeaza din program NIR-ul.
Vom stabili daca pe baza deciziei, la rubricile "Comisia de receptie" si "primit in gestiune" poate fi trecut doar administratorul.
In OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, la instructiunile privind intocmirea si utilizarea Notei de receptie si constatare diferente se arata:
"1._
a) Serveste ca:
- document justificativ pentru incarcare in gestiune;
3.Circula:
- la gestiune, pentru incarcarea in gestiune a bunurilor materiale receptionate
5.Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- numele, prenumele si semnatura membrilor comisiei de receptie, in conditiile in care se face receptia marfii primite direct de la furnizor sau data primirii in gestiune si semnatura gestionarului in situatia in care apar diferente;"

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
La art. 1 al Legii 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garantii si raspunderea in legatura cu gestionarea bunurilor agentilor economici, autoritatilor sau institutiilor publice - cu modificarile si completarile ulterioare - se defineste gestionarul ca fiind "acel angajat al unei organizatii socialiste care are ca atributii principale de serviciu primirea, pastrarea si eliberarea de bunuri...".
Rezulta ca bunurile pot fi primite, pastrate si eliberate in/dintr-o gestiune a unitatii de catre o persoana special angajata in acest scop, denumita gestionar.
Gestionarea unei unitati presupune, deci, totalitatea operatiunilor de primire, pastrare, eliberare si utilizare a bunurilor acesteia.
O gestiune este alcatuita din totalitatea valorilor materiale, banesti si bilete de valoare, incredintate uneia sau mai multor persoane, cu atributiuni privind primirea, pastrarea si eliberarea acestora pe baza unor operatii si documente justificative care sa asigure integritatea si legalitatea lor.
Doar gestionarului angajat conform Legii 22/1969 ii revin aceste sarcini. Acesta are responsabilitate privind primirea, pastrarea si eliberarea de bunuri materiale si banesti.
Drepturile si obligatiile gestionarului in ceea ce priveste primirea, pastrarea si eliberarea bunurilor materiale sint stabilite in capitoul 2 din Hotararea nr. 2230/1969 privind gestionarea bunurilor materiale ale unitatilor socialiste (in vigoare si la ora actuala).
In lipsa numirii unei astfel de persoane, gestionarea patrimoniului cade in sarcina administratorului, care are si atributii de gestionare a patrimoniului unitatii, pe langa cele de reprezentare a societatii.
Mai mult decat atat, in Legea 82/1991 a contabilitatii - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare - la art. 10 alin. (1) se prezinta responsabilitatea cu organizarea si conducerea societatii ca fiind in sarcina administratorului sau altei persoane care are raspunderea gestionarii entitatii respective.
Asadar, emiterea unei decizii (emisa de cine?) din care sa rezulte ca administratorul va asigura receptia bunurilor nu-si are sens, deoarece administratorului numit prin actul constitutiv al societatii ii revin si atributiuni in gestionarea bunurilor (receptie, pastrare, eliberare), atata timp cat nu a delegat aceasta sarcina unei persoane special desemnate in acest sens. Desemnarea persoanei se face conform Legii 22/1969 si acesteia trebuie sa i se asigure conditii optime privind asigurarea gestiunii in conformitate cu Hotararea 2230/1969.
Deci, o persoana nu poate fi pur si simplu numita gestionar de catre administratorul unitatii.
Daca, totusi, se doreste intocmirea unui document in acest sens, consider mai oportuna o hotarare AGA (decizie a asociatului unic), in care se va stabili ca administratorul va avea si atributiuni in asigurarea receptiei bunurilor primite in unitate, precum si in pastrarea si eliberarea acestora.
Un model de decizie, asa cum solicitati, ar putea fi urmatorul:
"Antetul unitatii
DECIZIA nr..../....
Subsemnatul, ... (nume si prenume), administrator in cadrul firmei ....., numit prin actul constitutiv (sau alt document legal de numire), legitimat..., domiciliat...,
in baza art. 10 alin. (1) din Legea 82/1991 a contabilitatii si a OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile,
DECID
Art. 1 Acordarea susnumitului ca atributiuni efectuarea receptiei bunurilor materiale si banesti, pastrarii si eliberarii acestora, precum si de a semna documentele legale privind efectuarea tuturor acestor operatiuni.
Art. 2 Prezenta decizie intra in vigoare cu data emiterii sale (sau cu alta data ulterioara).
Semnatura si stampila."
Pe NIR, la "Comisia de receptie" si "Primit in gestiune", administratorul are chiar obligatia sa semneaze, atata timp cat, repet, nu este desemnat un gestionar in acest sens.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Rating:
Nota: 4.38 din 5 din 8 voturi
Articole similare
Atentie! De la 1 ianuarie 2014 sistemul TVA la incasare e OPTIONALRegistrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal a fost anulataOrdin nou ANAF privind inregistrarea in scopuri de TVAASF modifica prevederile legislative pentru facilitarea investitiilor onlineComunicat MFP privind returnarea catre transportatori a 4 eurocenti din acciza suplimentara la carburantiUltimele articole
Vineri, 31 martie 2023, este termenul limita pentru depunerea formularului 398-Declaratie speciala de TVA (VAT Return One Stop)Ordinul 14/2023: Din 1 aprilie facturile la gaze pot fi esalonate, la cerere, pe o perioada de minimum 3 luniDeducere cheltuieli de sponsorizare din impozitul specificControale ITM in domeniul constructiilor: Institutia anunta desfasurarea campanie nationale pentru respectarea cerintelor de securitate si sanatateNeincasare factura. Care este tratamentul fiscal al TVA-ului neexigibil?Articole similare
Ce informatii trebuie sa cuprinda Registrul de Evidenta Fiscala?Incasare sume prin cont bancar. Ce tratament contabil si fiscal aplicam?Neinregistrarea bunurilor la stocuri, ci la imobilizari. Cum facem corectia operatiunilor?Achizitie echipamente IT cu fonduri nerambursabile. Cum tratam depasirea plafonului?Cum repartizam ca dividende sumele reprezentand reducerea impozitului pe profit?Ultimele articole
Evaluarea creantelor la sfarsitul lunii. Ce etape urmam?Articole similare
Societatea nu are profit. In ce masura cazarea si diurna sunt cheltuieli deductuibile la calculul impozitului pe profit?Tratamentul TVA pentru opere de artaDeducere cheltuieli si TVA bonuri fiscale. Ce limitari se aplica?Cheltuieli deplasare si ordin deplasare. Cum deducem fiscal unele cheltuieli?Contract de asociere in participatiune. Decont. Inregistrari contabileUltimele articole
Bon fiscal care contine CIF beneficiar. Cand se deduce cheltuiala?Contabilitatea stocurilor si comert cu amanuntul. Ce inregistrari contabile facem?Ce regim contabil si fiscal se aplica pentru cheltuieli cu deplasari?Cum procedam pentru mijloacele fixe neamortizate scoase din functiune si casate?Ce inregistrari contabile se fac pentru plata cu cardul personal, plata aferenta unei facturi de firma?Articole similare
Raspundere patrimoniala. Cum se constituie garantia de catre gestionar?Articole similare
MADR anunta ca reducerea TVA si la alte produse e pe agenda de lucru a discutiilor cu FMICertificatul de atestare fiscala. Vezi procedura completa!In atentia celor care depun Declaratia 390 VIESZoom fiscal: Noile formulare 300 si 390 au fost aprobateNoutati legislatie Fiscala 03-07 noiembrie 2008 - Monitorul OficialUltimele articole
Cum pot trece microintreprinderile la plata impozitului pe profit in 2023?Controale ITM: Ce neconformitati au identificat inspectorii la inceput de martie 2023?D700 in 2023: Formularul NU se va mai depune in cazul firmelor care raman la impozitarea microCum se poate face trecerea in categoria platitorilor de impozit pe veniturile micro in 2023Modificari aduse TVA care se aplica de la 1 ianuarie 2023
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA in 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"