Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Potrivit art. 25 alin. (1) din Legea Contabilitatii 82/1991, cu modificarile si completarile ulterioare, registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 timp de 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia statelor de salarii, care se pastreaza timp de 50 de ani.
De asemenea, potrivit pct. 50 din Normelor metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile din Anexa 1 a OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, persoanele prevazute la art. 1 din Legea nr. 82/1991 republicata, au obligatia pastrarii in arhiva lor a registrelor de contabilitate, a celorlalte documente contabile, precum si a documentelor justificative care stau la baza inregistrarii in contabilitate. Pastrarea registrelor si a documentelor justificative si contabile se face la domiciliul fiscal sau la sediile secundare, dupa caz.
Conform prevederilor de la art. 20 din Legea Contabilitatii nr. 82/1991 republicata, registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal, Registrul-inventar si Cartea mare.
Potrivit prevederilor Anexei 4 a Ordinului Ministrului Economiei si Finantelor nr. 3512/2008 privind documentele financiar contabile, lista documentelor financiar-contabile care se pastreaza timp de 5 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar este prezentata in anexa la prezentul raspuns.
Documentele prevazute in anexa nr. 4 se pot pastra pe o perioada de numai 5 ani daca necesitatile proprii ale unitatii nu impun pastrarea acestora pe o perioada de timp mai mare.
Astfel, facturile aferente bunurilor de capital, respectiv bunurilor imobile, care stau la baza determinarii taxei pe valoarea adaugata deductibile pentru persoanele impozabile cu regim mixt si persoanele partial impozabile in conformitate cu prevederile Codului fiscal, se vor pastra conform termenului prevazut la art. 149 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
De asemenea, documentele financiar-contabile care atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare de 10 ani se pastreaza, de regula, pe o perioada de timp mai mare, respectiv pe perioada de utilizare a bunurilor.

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Examen Consultant Fiscal 2025

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Potrivit prevederilor art. 35 alin. (4) din Legea Contabilitatii nr. 82/1991 republicata, in caz de incetare a activitatii persoanelor prevazute la art. 1, situatiile financiare anuale, precum si registrele si celelalte documente la care se refera art. 25 se predau la arhivele statului, in conformitate cu prevederile legale in materie.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Emiterea facturilor si decizia interna. Ce obligatii se aplica la arhivarea exemplarului nr. 3 din facturile emise?Arhivarea si distrugerea documentelor contabile. Reguli esentiale in 2015Documente in format electronic. Ce tratament fiscal se aplica?Articole similare
E-Factura: Cum pot fi corectate facturile electronice?ARHIVArea facturilor fiscale emise si primite cu si fara TVAEvidenta operatiunilor din sfera TVANoutati legislatie Fiscala 29 septembrie - 03 octombrie 2008 - Monitorul OficialOrdinul CNAS nr. 98/2015 - aprobarea procedurii de eliberare, a modalitatii de suportare a cheltuielilor aferente producerii si distributiei cardului duplicatUltimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceE-Factura in 2024. Este obligatorie atasarea PDF-ului facturii dupa transmiterea acesteia in sistem?Firme care depasesc plafonul de 300.000 lei. De cand trebuie solicitata inregistrarea in scopuri de TVAAviz de insotire a marfii: cand se foloseste, ce informatii contine si cat timp se pastreazaArticole similare
Firme care acorda indemnizatie de mobilitate. Aceasta are regimul fiscal al diurnei?Vaneaza Fiscul in mod ilegal? Aplicarea TVA la drepturile de autor nu respecta legeaBuletin informativ ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala din PERIOADA 4-10 septembrieIncasari pre-pay. Cum emitem facturile catre clienti?Bonuri combustibil din UE. Este obligata societatea sa modifice PERIOADA de TVA?Ultimele articole
D406 in 2025. Cum se face raportarea in D406 daca treceti la platitor de TVAAi primit Notificare de conformare de la ANAF? Cum sa eviti o eventuala decizie de impunereFactura storno. TVA de 19% sau de 21% in cazul facturilor de storno avans pentru chirii?e-TVA. Cum sa procedati daca aveti cod de TVA anulat si ati primit Notificarea de conformareAchizitii intracomunitare. Cand si cum sa schimbati PERIOADA TVA + declaratii de depus la ANAFArticole similare
Codul Fiscal 2010 TITLUL II - Capitolul II - Calculul profitului impozabilTOATE modificarile aduse Legii contabilitatii prin OUG 138/2024Vanzari online de produse. Intocmire facturi onlineHotararea nr. 824/2015 privind stabilirea conditiilor pentru punerea la dispozitie pe piata a recipientelor simple sub presiune15 modificari de ultima ora. Cazierul fiscal va putea fi solicitat si eliberat in format electronicUltimele articole
Impozitul pe profit si completarea D101. Cum sa iti gestionezi pierderile fiscaleSituatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024Legi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024Situatii financiare anuale. De cand exista obligatia de a fi depuse EXCLUSIV electronicDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceArticole similare
Depune corect Declaratia 390 VIESTermenul pentru Formularul 318. Cine depune formularul si ce reguli se impun?Suspendare activitate firma. Inregistrari contabileSplit TVA. Deschiderea contului de TVA in trezorerie sau banci. Cum procedam?Scutiri de TVA si deduceri in caz de sponsorizare. Ce trebuie sa stim daca vrem sa facem astfel de operatiuni!Ultimele articole
e-Transport. Trebuie generat cod UIT daca BUNURIle transportate NU au risc fiscal?e-TVA. Cum sa procedati daca aveti cod de TVA anulat si ati primit Notificarea de conformareMajorare cota TVA de la 1 august 2025. Trebuie ajustata TVA la stocuri?Ajustare TVA stocuri. Ce impact are majorarea cotei TVA din august 2025Controale ANAF. Greseala frecventa privind TVA in cazul refacturarii
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"