Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Potrivit art. 25 alin. (1) din Legea Contabilitatii 82/1991, cu modificarile si completarile ulterioare, registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 timp de 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia statelor de salarii, care se pastreaza timp de 50 de ani.
De asemenea, potrivit pct. 50 din Normelor metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile din Anexa 1 a OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, persoanele prevazute la art. 1 din Legea nr. 82/1991 republicata, au obligatia pastrarii in arhiva lor a registrelor de contabilitate, a celorlalte documente contabile, precum si a documentelor justificative care stau la baza inregistrarii in contabilitate. Pastrarea registrelor si a documentelor justificative si contabile se face la domiciliul fiscal sau la sediile secundare, dupa caz.
Conform prevederilor de la art. 20 din Legea Contabilitatii nr. 82/1991 republicata, registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal, Registrul-inventar si Cartea mare.
Potrivit prevederilor Anexei 4 a Ordinului Ministrului Economiei si Finantelor nr. 3512/2008 privind documentele financiar contabile, lista documentelor financiar-contabile care se pastreaza timp de 5 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar este prezentata in anexa la prezentul raspuns.
Documentele prevazute in anexa nr. 4 se pot pastra pe o perioada de numai 5 ani daca necesitatile proprii ale unitatii nu impun pastrarea acestora pe o perioada de timp mai mare.
Astfel, facturile aferente bunurilor de capital, respectiv bunurilor imobile, care stau la baza determinarii taxei pe valoarea adaugata deductibile pentru persoanele impozabile cu regim mixt si persoanele partial impozabile in conformitate cu prevederile Codului fiscal, se vor pastra conform termenului prevazut la art. 149 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
De asemenea, documentele financiar-contabile care atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare de 10 ani se pastreaza, de regula, pe o perioada de timp mai mare, respectiv pe perioada de utilizare a bunurilor.

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Potrivit prevederilor art. 35 alin. (4) din Legea Contabilitatii nr. 82/1991 republicata, in caz de incetare a activitatii persoanelor prevazute la art. 1, situatiile financiare anuale, precum si registrele si celelalte documente la care se refera art. 25 se predau la arhivele statului, in conformitate cu prevederile legale in materie.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Arhivarea si distrugerea documentelor contabile. Reguli esentiale in 2015Documente in format electronic. Ce tratament fiscal se aplica?Emiterea facturilor si decizia interna. Ce obligatii se aplica la arhivarea exemplarului nr. 3 din facturile emise?Articole similare
ANAF a publicat Ordinul pentru aprobarea formularului 311TOT ce trebuie sa stii despre utilizarea Sistemului RO e-Factura in relatia B2B si B2GUn nou formular 300 - Decontul de TVAVechimea in munca necesara pensionarii pentru limita de varsta poate fi cumparata pana la sfarsitul anului 2024Material ANAF: Cum se face inregistrarea in SPV a persoanelor fizice si ce servicii au la dispozitie contribuabiliiUltimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceE-Factura in 2024. Este obligatorie atasarea PDF-ului facturii dupa transmiterea acesteia in sistem?Firme care depasesc plafonul de 300.000 lei. De cand trebuie solicitata inregistrarea in scopuri de TVAAviz de insotire a marfii: cand se foloseste, ce informatii contine si cat timp se pastreazaArticole similare
OFICIAL! Operatorii economici care detin automate comerciale, OBLIGATI sa le doteze cu aparate de marcat pana la final de 2019 (Legea 136/2019)Statistici imbucuratoare: cu 73% mai putine firme suspendateDeclaratia 112: Completarea formularului in cazul salariatilor care au CIM suspendatAsociere in participatiune: TVA aferenta bunurilor de capital aduse ca aport la asocierePiata de divertisment ii costa scump pe romaniUltimele articole
Ai primit Notificare de conformare de la ANAF? Cum sa eviti o eventuala decizie de impunereFactura storno. TVA de 19% sau de 21% in cazul facturilor de storno avans pentru chirii?e-TVA. Cum sa procedati daca aveti cod de TVA anulat si ati primit Notificarea de conformareAchizitii intracomunitare. Cand si cum sa schimbati PERIOADA TVA + declaratii de depus la ANAFDiurna in 2025. Mai poate fi acordata diurna in cazul unui CIM suspendat?Articole similare
Saptamana 28 ian - 03 februarie 2008Organizare eveniment. Ce tratament fiscal privind TVA-ul se aplica?TVA si Casa de marcat fiscalaReducerea impozitelor datorate de medici, solutie pentru pastrarea acestora in Tara?Situatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024Ultimele articole
Impozitul pe profit si completarea D101. Cum sa iti gestionezi pierderile fiscaleLegi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024TOATE modificarile aduse Legii contabilitatii prin OUG 138/2024Situatii financiare anuale. De cand exista obligatia de a fi depuse EXCLUSIV electronicDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceArticole similare
Studiu de caz: Ajustarea TVA in cazul mijloacelor fixeFirme care aplica TVA la incasare. Care este baza de calcul in functie de care trebuie sa treaca la regim normal de TVA?Procedura de calcul a dobanzilor si a penalitatilor de intarziereReduceri comerciale acordate. Cum se aplica in mod corect cota TVA pentru discount?Contributii si taxe pentru veniturile obtinute din dividendeUltimele articole
e-Transport. Trebuie generat cod UIT daca BUNURIle transportate NU au risc fiscal?e-TVA. Cum sa procedati daca aveti cod de TVA anulat si ati primit Notificarea de conformareMajorare cota TVA de la 1 august 2025. Trebuie ajustata TVA la stocuri?Ajustare TVA stocuri. Ce impact are majorarea cotei TVA din august 2025Controale ANAF. Greseala frecventa privind TVA in cazul refacturarii
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"