Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Potrivit art. 25 alin. (1) din Legea Contabilitatii 82/1991, cu modificarile si completarile ulterioare, registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 timp de 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia statelor de salarii, care se pastreaza timp de 50 de ani.
De asemenea, potrivit pct. 50 din Normelor metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile din Anexa 1 a OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, persoanele prevazute la art. 1 din Legea nr. 82/1991 republicata, au obligatia pastrarii in arhiva lor a registrelor de contabilitate, a celorlalte documente contabile, precum si a documentelor justificative care stau la baza inregistrarii in contabilitate. Pastrarea registrelor si a documentelor justificative si contabile se face la domiciliul fiscal sau la sediile secundare, dupa caz.
Conform prevederilor de la art. 20 din Legea Contabilitatii nr. 82/1991 republicata, registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal, Registrul-inventar si Cartea mare.
Potrivit prevederilor Anexei 4 a Ordinului Ministrului Economiei si Finantelor nr. 3512/2008 privind documentele financiar contabile, lista documentelor financiar-contabile care se pastreaza timp de 5 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar este prezentata in anexa la prezentul raspuns.
Documentele prevazute in anexa nr. 4 se pot pastra pe o perioada de numai 5 ani daca necesitatile proprii ale unitatii nu impun pastrarea acestora pe o perioada de timp mai mare.
Astfel, facturile aferente bunurilor de capital, respectiv bunurilor imobile, care stau la baza determinarii taxei pe valoarea adaugata deductibile pentru persoanele impozabile cu regim mixt si persoanele partial impozabile in conformitate cu prevederile Codului fiscal, se vor pastra conform termenului prevazut la art. 149 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
De asemenea, documentele financiar-contabile care atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare de 10 ani se pastreaza, de regula, pe o perioada de timp mai mare, respectiv pe perioada de utilizare a bunurilor.

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor

Manual de inventariere Societati comerciale PFA ONG

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Potrivit prevederilor art. 35 alin. (4) din Legea Contabilitatii nr. 82/1991 republicata, in caz de incetare a activitatii persoanelor prevazute la art. 1, situatiile financiare anuale, precum si registrele si celelalte documente la care se refera art. 25 se predau la arhivele statului, in conformitate cu prevederile legale in materie.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Rating:
Nota: 5 din 5 din 4 voturi
Articole similare
Documente in format electronic. Ce tratament fiscal se aplica?Emiterea facturilor si decizia interna. Ce obligatii se aplica la arhivarea exemplarului nr. 3 din facturile emise?Arhivarea si distrugerea documentelor contabile. Reguli esentiale in 2015Articole similare
Emiterea documentelor justificative in format electronic. Vezi prevederile Legii nr. 148 in sintezaDocumente editabile, obligatorii pentru contabili: Proceduri contabile noi in 2015!Registrul Jurnal si Registrul Inventar. Este obligatorie completarea formularelor tipizate?Cui revine obligatia de a conduce evidenta fiscalaOFICIAL! Operatorii economici care detin automate comerciale, OBLIGATI sa le doteze cu aparate de marcat pana la final de 2019 (Legea 136/2019)Ultimele articole
Formularul 168 se depune la fisc pana pe 31 martie 2023 pentru contractele de locatiune incheiate din 1 ianuarieCare este termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile?TOT ce trebuie sa stiti despre Chestionarele de rezidenta fiscalaPentru depunerea formularului 395 platitorul trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001REVISAL: Abia din ianuarie 2025 angajatii sau fostii angajati pot avea acces la datele din registruArticole similare
Conditii de trecere de la platitor de TVA la neplatitor de TVAVa fi simplificat regimul declarativ derogatoriu la ANAF pentru firmele suspendate temporar la ONRCAnularea inregistrarii in scopuri de TVA in cazul achizitionarii de utilajeDeductibilitatea TVA aferenta unui contract de inchiriere imobilSchimbarea perioadei fiscale pentru TVAUltimele articole
Ce trebuie sa stie firmele la inceput de 2023 pentru buna desfasurare a raporturilor de muncaPrincipalele modificari aduse Codului Fiscal incepand cu 1 ianuarie 2023Situatii financiare anuale: Care este termenul pentru depunere in 2023Reminder ANAF! 31 ianuarie 2023 este termenul limita pentru depunerea formularului 395Inspectia Muncii a publicat planul cadru de actiuni de verificare pentru acest anArticole similare
Planul de consolidare a Facilitatii Europene de Stabilitate EuropeanaSaptamana 28 ian - 03 februarie 2008Reducerea nivelului fiscalitatii: realizabila, dar nu in viitorul apropiatDepasire plafon TVA stabilit de control. Ar putea fi PFA-ul obligat la plata TVA retroactiv?Ponta a folosit in bilant un infografic plagiat. Sursa era Ziarul FinanciarUltimele articole
Marius Budai: Avem un numar RECORD de contracte de munca inregistrate in REGESNormele metodologice de aplicare a venitului minim de incluziune au fost aprobateCum a fost modificat Codul de Procedura Fiscala prin OUG 102/2022Documente justificative in cazul achizitiilor online facute de firmeA fost publicata schema de ajutor de stat din cadrul Programului RURAL INVESTArticole similare
ANAF: Proiect privind modificarea procedurii de rambursare a TVAVeniti la Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate de la Poiana Brasov?Sinteza zilei: Totul despre inregistrarea in scopuri de TVA si Registrul Operatorilor IntracomunitariAutoritatea Nationala Vamala se reinfiinteaza si isi va prelua vechile atributiiRecalcularea amortizarii in situatia trecerii de la regimul de neplatitor de TVA la cel de platitor de TVAUltimele articole
Venituri din mai multe surse in 2022. In aceasta situatie se calculeaza CASS?Masa calda acordata angajatilor - cheltuieli inregistrate pe bonul fiscal. Poate fi dedus TVA-ul?Luni, 30 ianuarie 2023, este termenul limita pentru depunerea Formularului 394Declaratia Unica in 2023: ANAF recomanda ca documentul sa fie depus prin mijloace electronice de transmitere la distantaFormularul 168 se depune la fisc pana pe 31 martie 2023 pentru contractele de locatiune incheiate din 1 ianuarie
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA în 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"