Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Potrivit art. 25 alin. (1) din Legea Contabilitatii 82/1991, cu modificarile si completarile ulterioare, registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 timp de 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia statelor de salarii, care se pastreaza timp de 50 de ani.
De asemenea, potrivit pct. 50 din Normelor metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile din Anexa 1 a OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, persoanele prevazute la art. 1 din Legea nr. 82/1991 republicata, au obligatia pastrarii in arhiva lor a registrelor de contabilitate, a celorlalte documente contabile, precum si a documentelor justificative care stau la baza inregistrarii in contabilitate. Pastrarea registrelor si a documentelor justificative si contabile se face la domiciliul fiscal sau la sediile secundare, dupa caz.
Conform prevederilor de la art. 20 din Legea Contabilitatii nr. 82/1991 republicata, registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal, Registrul-inventar si Cartea mare.
Potrivit prevederilor Anexei 4 a Ordinului Ministrului Economiei si Finantelor nr. 3512/2008 privind documentele financiar contabile, lista documentelor financiar-contabile care se pastreaza timp de 5 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar este prezentata in anexa la prezentul raspuns.
Documentele prevazute in anexa nr. 4 se pot pastra pe o perioada de numai 5 ani daca necesitatile proprii ale unitatii nu impun pastrarea acestora pe o perioada de timp mai mare.
Astfel, facturile aferente bunurilor de capital, respectiv bunurilor imobile, care stau la baza determinarii taxei pe valoarea adaugata deductibile pentru persoanele impozabile cu regim mixt si persoanele partial impozabile in conformitate cu prevederile Codului fiscal, se vor pastra conform termenului prevazut la art. 149 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
De asemenea, documentele financiar-contabile care atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare de 10 ani se pastreaza, de regula, pe o perioada de timp mai mare, respectiv pe perioada de utilizare a bunurilor.

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Cartea Verde a Contabilitatii
Potrivit prevederilor art. 35 alin. (4) din Legea Contabilitatii nr. 82/1991 republicata, in caz de incetare a activitatii persoanelor prevazute la art. 1, situatiile financiare anuale, precum si registrele si celelalte documente la care se refera art. 25 se predau la arhivele statului, in conformitate cu prevederile legale in materie.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Arhivarea si distrugerea documentelor contabile. Reguli esentiale in 2015Documente in format electronic. Ce tratament fiscal se aplica?Emiterea facturilor si decizia interna. Ce obligatii se aplica la arhivarea exemplarului nr. 3 din facturile emise?Articole similare
Incetare activitate firma platitoare de TVA. Pastrarea arhivei documentelorManualul contabilului din firmele mici, un instrument esential in 2013!Noutati legislatie Fiscala 22-26 septembrie 2008 - Monitorul OficialBaza legala 2013 pentru facturarea electronicaMinistrul Finantelor, 3 directii prioritare asumate pentru noul mandat. Printre acestea, reforma sistemului fiscal si crearea de locuri de muncaUltimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceE-Factura in 2024. Este obligatorie atasarea PDF-ului facturii dupa transmiterea acesteia in sistem?Firme care depasesc plafonul de 300.000 lei. De cand trebuie solicitata inregistrarea in scopuri de TVAAviz de insotire a marfii: cand se foloseste, ce informatii contine si cat timp se pastreazaArticole similare
ANAF a colectat in primul semestru 2017 peste 100 miliarde de lei venituri bugetareTVA inregistrat la data achizitiei auto, ca nedeductibil, devine deductibil cu ocazia vanzarii?Ce spun indicatorii macroeconomici despre schimbarile din ultima PERIOADAUtilizarea sistemelor e-factura si e-transport pentru serviciile de lohnTOT ce trebuie sa stii despre delegare: ce este, pentru cat timp poate fi dispusa si cand inceteazaUltimele articole
Leasing operational autovehicul. Deductibilitate cheltuieli si TVA in acest cazFirme neplatitoare de TVA, servicii din UE. Ce trebuie sa stie despre codul TVA, D301 si D390 VIESAnulare cod TVA din oficiu. Are implicatii diferite fata de anularea lui din initiativa societatii?Trecere la regim normal de TVA. Ce se intampla cu TVA-ul pentru imobilizarile in cursD700. Schimbarea perioadei fiscale TVA se poate face in timpul anului?Articole similare
Cum reusesc romanii sa-si gestioneze cheltuielile curente si datoriile?Guvernul a aprobat o OUG privind masuri de protectie pentru concedierile colective la unele companii de statTOATE modificarile aduse Legii contabilitatii prin OUG 138/2024Ajustarea pozitiva TVA deductibil si ajustare negativa TVA dedus. Cum procedam?Circa 37% dintre IMM-urile autohtone vor sa se extinda in urmatorii doi aniUltimele articole
Impozitul pe profit si completarea D101. Cum sa iti gestionezi pierderile fiscaleSituatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024Legi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024Situatii financiare anuale. De cand exista obligatia de a fi depuse EXCLUSIV electronicDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceArticole similare
TVA inscrisa in facturile prestatorilor care executa lucrari de reparatiiDocumente justificative necesare emiterii facturilor de vanzare BUNURITransport extracomunitar de marfa pentru un client din Romania. Justificarea scutirii de TVAPrestari servicii cu numar TVA si cod EU. Ce obligatii apar?Ce state europene aplica TVA redus la alimenteUltimele articole
Cota TVA. TVA pentru amoniac si servicii agricole in 2025Neplatitor de TVA. MONOGRAFIE contabila in cazul importului de BUNURICod UIT ANAF: 3 lucruri esentiale de stiut la achizitii de BUNURIE-Transport vs E-TVA: Cum gestionam neconcordanteleE-Transport. BUNURIle primite prin curier trebuie declarate in E-Transport?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"