Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Potrivit art. 25 alin. (1) din Legea Contabilitatii 82/1991, cu modificarile si completarile ulterioare, registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 timp de 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia statelor de salarii, care se pastreaza timp de 50 de ani.
De asemenea, potrivit pct. 50 din Normelor metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile din Anexa 1 a OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, persoanele prevazute la art. 1 din Legea nr. 82/1991 republicata, au obligatia pastrarii in arhiva lor a registrelor de contabilitate, a celorlalte documente contabile, precum si a documentelor justificative care stau la baza inregistrarii in contabilitate. Pastrarea registrelor si a documentelor justificative si contabile se face la domiciliul fiscal sau la sediile secundare, dupa caz.
Conform prevederilor de la art. 20 din Legea Contabilitatii nr. 82/1991 republicata, registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal, Registrul-inventar si Cartea mare.
Potrivit prevederilor Anexei 4 a Ordinului Ministrului Economiei si Finantelor nr. 3512/2008 privind documentele financiar contabile, lista documentelor financiar-contabile care se pastreaza timp de 5 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar este prezentata in anexa la prezentul raspuns.
Documentele prevazute in anexa nr. 4 se pot pastra pe o perioada de numai 5 ani daca necesitatile proprii ale unitatii nu impun pastrarea acestora pe o perioada de timp mai mare.
Astfel, facturile aferente bunurilor de capital, respectiv bunurilor imobile, care stau la baza determinarii taxei pe valoarea adaugata deductibile pentru persoanele impozabile cu regim mixt si persoanele partial impozabile in conformitate cu prevederile Codului fiscal, se vor pastra conform termenului prevazut la art. 149 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
De asemenea, documentele financiar-contabile care atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare de 10 ani se pastreaza, de regula, pe o perioada de timp mai mare, respectiv pe perioada de utilizare a bunurilor.

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil
Potrivit prevederilor art. 35 alin. (4) din Legea Contabilitatii nr. 82/1991 republicata, in caz de incetare a activitatii persoanelor prevazute la art. 1, situatiile financiare anuale, precum si registrele si celelalte documente la care se refera art. 25 se predau la arhivele statului, in conformitate cu prevederile legale in materie.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Emiterea facturilor si decizia interna. Ce obligatii se aplica la arhivarea exemplarului nr. 3 din facturile emise?Documente in format electronic. Ce tratament fiscal se aplica?Arhivarea si distrugerea documentelor contabile. Reguli esentiale in 2015Articole similare
Facturi netrimise prin E-Factura. Care este tratamentul fiscal pentru impozitul pe profit si TVA45 la suta reducere pentru CD Consilier TVA si CD Consilier Impozitul pe Profit si 2 cadouriProcedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAANAF modifica formularul 089Actualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea II.4)Ultimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceE-Factura in 2024. Este obligatorie atasarea PDF-ului facturii dupa transmiterea acesteia in sistem?Firme care depasesc plafonul de 300.000 lei. De cand trebuie solicitata inregistrarea in scopuri de TVAAviz de insotire a marfii: cand se foloseste, ce informatii contine si cat timp se pastreazaArticole similare
Au fost publicate documentele necesare PFA-urilor si profesionistilor pentru acordarea indemnizatiei de Somaj TehnicVenituri neimpozabile la calculul profitului impozabil. Documentar fiscalAu inceput contoalele ITM! Munca nedelarata, consecinte NEGATIVE pentru angajatori si lucratoriConcluzii INS privind tendintele in evolutia activitatii economice in PERIOADA ianuarie - martie 2016Sunt verificate masurile pentru protectia angajatilor in PERIOADA cu temperaturi extremeUltimele articole
Achizitii intracomunitare. Cand si cum sa schimbati PERIOADA TVA + declaratii de depus la ANAFDiurna in 2025. Mai poate fi acordata diurna in cazul unui CIM suspendat?Concediu de odihna neefectuat complet in PERIOADA CIC. Aspecte legaleDepasire plafon de 100.000 euro. Trecere la impozit pe profit si TVA lunarControale ANAF. Greseala frecventa privind TVA in cazul refacturariiArticole similare
5 Intrebari si Raspunsuri: Corectarea Declaratiilor fiscaleHotararea nr. 824/2015 privind stabilirea conditiilor pentru punerea la dispozitie pe piata a recipientelor simple sub presiuneLegi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024Noutati Legislatie Fiscala 14 - 20 aprilie 2008Modificarile aduse de OUG 3/2017 explicate pe largUltimele articole
Impozitul pe profit si completarea D101. Cum sa iti gestionezi pierderile fiscaleSituatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024TOATE modificarile aduse Legii contabilitatii prin OUG 138/2024Situatii financiare anuale. De cand exista obligatia de a fi depuse EXCLUSIV electronicDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceArticole similare
Care e locul livrarii de BUNURI cand marfa nu paraseste teritoriul romanesc?Certificat de amanare a TVA in vama si reduceri comerciale. Tratament TVAConferinta de Fiscalitate: Modificari in legislatia de TVA incepand cu 2016Nu uitati conditiile de depunere pentru Declaratia 201Achizitie intracomunitara de BUNURI, furnizor din stat tert. Cum se inregistreaza TVA in contabilitate?Ultimele articole
Majorare cota TVA de la 1 august 2025. Trebuie ajustata TVA la stocuri?Ajustare TVA stocuri. Ce impact are majorarea cotei TVA din august 2025Controale ANAF. Greseala frecventa privind TVA in cazul refacturariiCota TVA. TVA pentru amoniac si servicii agricole in 2025Neplatitor de TVA. MONOGRAFIE contabila in cazul importului de BUNURI
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"