Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Potrivit art. 25 alin. (1) din Legea Contabilitatii 82/1991, cu modificarile si completarile ulterioare, registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 timp de 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia statelor de salarii, care se pastreaza timp de 50 de ani.
De asemenea, potrivit pct. 50 din Normelor metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile din Anexa 1 a OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, persoanele prevazute la art. 1 din Legea nr. 82/1991 republicata, au obligatia pastrarii in arhiva lor a registrelor de contabilitate, a celorlalte documente contabile, precum si a documentelor justificative care stau la baza inregistrarii in contabilitate. Pastrarea registrelor si a documentelor justificative si contabile se face la domiciliul fiscal sau la sediile secundare, dupa caz.
Conform prevederilor de la art. 20 din Legea Contabilitatii nr. 82/1991 republicata, registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal, Registrul-inventar si Cartea mare.
Potrivit prevederilor Anexei 4 a Ordinului Ministrului Economiei si Finantelor nr. 3512/2008 privind documentele financiar contabile, lista documentelor financiar-contabile care se pastreaza timp de 5 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar este prezentata in anexa la prezentul raspuns.
Documentele prevazute in anexa nr. 4 se pot pastra pe o perioada de numai 5 ani daca necesitatile proprii ale unitatii nu impun pastrarea acestora pe o perioada de timp mai mare.
Astfel, facturile aferente bunurilor de capital, respectiv bunurilor imobile, care stau la baza determinarii taxei pe valoarea adaugata deductibile pentru persoanele impozabile cu regim mixt si persoanele partial impozabile in conformitate cu prevederile Codului fiscal, se vor pastra conform termenului prevazut la art. 149 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
De asemenea, documentele financiar-contabile care atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare de 10 ani se pastreaza, de regula, pe o perioada de timp mai mare, respectiv pe perioada de utilizare a bunurilor.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Potrivit prevederilor art. 35 alin. (4) din Legea Contabilitatii nr. 82/1991 republicata, in caz de incetare a activitatii persoanelor prevazute la art. 1, situatiile financiare anuale, precum si registrele si celelalte documente la care se refera art. 25 se predau la arhivele statului, in conformitate cu prevederile legale in materie.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Documente in format electronic. Ce tratament fiscal se aplica?Emiterea facturilor si decizia interna. Ce obligatii se aplica la arhivarea exemplarului nr. 3 din facturile emise?Arhivarea si distrugerea documentelor contabile. Reguli esentiale in 2015Articole similare
Intelesul expresiei - inlocuieste factura initialaTermen limita pentru declararea facturilor in cazul firmelor platitoare de TVA si de impozit pe venitSituatii financiare la 31 decembrie 2011 (versiunea 103 din 7 martie 2012), aprobate prin OMEF nr. 1969 din 2007ANAF a publicat Ordinul 3331 pentru modificarea vectorului fiscal din oficiuAparate de marcat: facilitati, obligatii si termene. Raspunsuri de la specialistii ANAF la cele mai importante intrebariUltimele articole
Defiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceE-Factura in 2024. Este obligatorie atasarea PDF-ului facturii dupa transmiterea acesteia in sistem?Firme care depasesc plafonul de 300.000 lei. De cand trebuie solicitata inregistrarea in scopuri de TVAAviz de insotire a marfii: cand se foloseste, ce informatii contine si cat timp se pastreazaFacturi netrimise prin E-Factura. Care este tratamentul fiscal pentru impozitul pe profit si TVAArticole similare
Servicii executate in pierdere. Scapa de nelamuririle aduse de OUG nr. 99 din 2000Reglementari noi in domeniul fondurilor externe nerambursabileScutiri de la plata CAS pentru cei fara venituri. Noua Lege 112/2016Noua directiva europeana in domeniul TVA. Aspecte fiscaleLista acte normative ANAF: Buletin cu incidenta fiscala din PERIOADA 7-13 noiembrieUltimele articole
Depasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVASAF-T, obligatoriu de la 1 ianuarie 2025 pentru contribuabilii mici. Ce PERIOADA de gratie se aplicaMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Cum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Emitere bon fiscal catre persoane fizice. Este obligatorie si factura?Articole similare
Circa 37% dintre IMM-urile autohtone vor sa se extinda in urmatorii doi aniNoutati legislatie Fiscala 16-20 februarie 2009 - Monitorul OficialVechea casa de marcat: Conditii de pastrare a memoriei fiscale. Legea prevenirii in cazul neutilizarii noilor AMEFGuvernul a aprobat o OUG privind masuri de protectie pentru concedierile colective la unele companii de statPrima de casare in programul "Rabla" se mentine la 3.800 lei, dar bugetul total se reduceUltimele articole
TOATE modificarile aduse Legii contabilitatii prin OUG 138/2024Situatii financiare anuale. De cand exista obligatia de a fi depuse EXCLUSIV electronicDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceNoutati privind combaterea evaziunii fiscale aduse de Legea 126/2024Min. Muncii: Legea privind prevenirea si eliminarea violentei si hartuirii la locul de munca a fost promulgataArticole similare
Noile conditii de emitere a facturilor in 2013Proiect MFP: Taxare inversa la cereale si plante tehnice incepand cu 1 iunieImpozitul pe profit. Exemplu corect de calculCheltuieli de protocol. Cum se poate deduce TVA-ul?Modalitate de calcul a impozitului pe veniturile din arendaUltimele articole
Depasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAE-Factura in 2025. Ce noutati se aplica pentru E-Factura in acest anAparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Emitere bon fiscal catre persoane fizice. Este obligatorie si factura?E-Transport in 2025. Sanctiuni care se aplica de anul acestaAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"