Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Potrivit art. 25 alin. (1) din Legea Contabilitatii 82/1991, cu modificarile si completarile ulterioare, registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 timp de 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia statelor de salarii, care se pastreaza timp de 50 de ani.
De asemenea, potrivit pct. 50 din Normelor metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile din Anexa 1 a OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, persoanele prevazute la art. 1 din Legea nr. 82/1991 republicata, au obligatia pastrarii in arhiva lor a registrelor de contabilitate, a celorlalte documente contabile, precum si a documentelor justificative care stau la baza inregistrarii in contabilitate. Pastrarea registrelor si a documentelor justificative si contabile se face la domiciliul fiscal sau la sediile secundare, dupa caz.
Conform prevederilor de la art. 20 din Legea Contabilitatii nr. 82/1991 republicata, registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal, Registrul-inventar si Cartea mare.
Potrivit prevederilor Anexei 4 a Ordinului Ministrului Economiei si Finantelor nr. 3512/2008 privind documentele financiar contabile, lista documentelor financiar-contabile care se pastreaza timp de 5 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar este prezentata in anexa la prezentul raspuns.
Documentele prevazute in anexa nr. 4 se pot pastra pe o perioada de numai 5 ani daca necesitatile proprii ale unitatii nu impun pastrarea acestora pe o perioada de timp mai mare.
Astfel, facturile aferente bunurilor de capital, respectiv bunurilor imobile, care stau la baza determinarii taxei pe valoarea adaugata deductibile pentru persoanele impozabile cu regim mixt si persoanele partial impozabile in conformitate cu prevederile Codului fiscal, se vor pastra conform termenului prevazut la art. 149 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
De asemenea, documentele financiar-contabile care atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare de 10 ani se pastreaza, de regula, pe o perioada de timp mai mare, respectiv pe perioada de utilizare a bunurilor.
					PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
					Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
					Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Potrivit prevederilor art. 35 alin. (4) din Legea Contabilitatii nr. 82/1991 republicata, in caz de incetare a activitatii persoanelor prevazute la art. 1, situatiile financiare anuale, precum si registrele si celelalte documente la care se refera art. 25 se predau la arhivele statului, in conformitate cu prevederile legale in materie.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Documente in format electronic. Ce tratament fiscal se aplica?Arhivarea si distrugerea documentelor contabile. Reguli esentiale in 2015Emiterea facturilor si decizia interna. Ce obligatii se aplica la arhivarea exemplarului nr. 3 din facturile emise?Articole similare
Modificare ANAF: Notificare privind modificarea anului fiscalCod de TVA anulat din oficiu, declaratii fiscale si informative, inregistrari contabileNoutati Legislatie Fiscala 30 martie - 03 aprilie 2009 - Monitorul OficialARHIVArea documentelor financiar-contabile pe server extern. Cum va proceda o societate?Tipologia faptelor pentru care au fost aplicate sanctiuni contraventionale de catre ANAF in 2021Ultimele articole
ARHIVA electronica. Se pot sau nu ARHIVA electronic documentele de gestiuneControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceE-Factura in 2024. Este obligatorie atasarea PDF-ului facturii dupa transmiterea acesteia in sistem?Firme care depasesc plafonul de 300.000 lei. De cand trebuie solicitata inregistrarea in scopuri de TVAArticole similare
OUG 114/2018: Facilitatile fiscale din domeniul constructiilor nu se acorda salariatilor detasati!Sistemul TVA la incasare: Cum facem reevaluarea lunara a soldului in valuta?Cine poate beneficia de deducerea speciala pentru creditele restructurate?Declaratiile pentru contributii sociale vor fi depuse intr-un singur locTVA si persoana impozabilaUltimele articole
Lichidare societate. 3 intrebari cheie despre TVA, creante si dividende la lichidareAfla cat dureaza un control ANAF in 2025. Termene, etape si sfaturi utileFirme inactive in 2025. Cum poti deduce cheltuielile aferente perioadei de inactivitateLichidare societate. Ce declaratii trebuie sa depuna societatea care urmeaza sa fie radiataD406 in 2025. Cum se face raportarea in D406 daca treceti la platitor de TVAArticole similare
Marius Budai: Avem un numar RECORD de contracte de munca inregistrate in REGESVladescu: Indiferent cine va guverna, nu va putea sa reduca TVA in urmatorii trei aniDesfasurarea controlului financiar preventiv. Ce etape include?Statul ii sprijina pe cei care-si arendeaza terenurile: pana la 100 euro/hectarMetrorex imprumuta de la Finante 188,53 de milioane de leiUltimele articole
Impozitul pe profit si completarea D101. Cum sa iti gestionezi pierderile fiscaleSituatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024Legi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024TOATE modificarile aduse Legii contabilitatii prin OUG 138/2024Situatii financiare anuale. De cand exista obligatia de a fi depuse EXCLUSIV electronicArticole similare
Studiu de caz: Facturare despagubiri pentru recuperare de la transportatoriModificari importante in completarea declaratiei statistice Intrastat incepand cu luna de referinta ianuarie 2021TVA - Registrul BUNURIlor primiteImplementare sistem E-Sigiliu. Este deja in vigoare din ianuarie 2024?Cota TVA incepand cu 1 noiembrie 2018 pentru restauranteUltimele articole
Firme cu TVA intracomunitar. Cum sa procedati daca ati depasit plafonul de 10.000 euroe-Transport. Trebuie generat cod UIT daca BUNURIle transportate NU au risc fiscal?e-TVA. Cum sa procedati daca aveti cod de TVA anulat si ati primit Notificarea de conformareMajorare cota TVA de la 1 august 2025. Trebuie ajustata TVA la stocuri?Ajustare TVA stocuri. Ce impact are majorarea cotei TVA din august 2025
   
		Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"


 

InfoTva.ro



