Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Potrivit art. 25 alin. (1) din Legea Contabilitatii 82/1991, cu modificarile si completarile ulterioare, registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 timp de 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia statelor de salarii, care se pastreaza timp de 50 de ani.
De asemenea, potrivit pct. 50 din Normelor metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile din Anexa 1 a OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, persoanele prevazute la art. 1 din Legea nr. 82/1991 republicata, au obligatia pastrarii in arhiva lor a registrelor de contabilitate, a celorlalte documente contabile, precum si a documentelor justificative care stau la baza inregistrarii in contabilitate. Pastrarea registrelor si a documentelor justificative si contabile se face la domiciliul fiscal sau la sediile secundare, dupa caz.
Conform prevederilor de la art. 20 din Legea Contabilitatii nr. 82/1991 republicata, registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal, Registrul-inventar si Cartea mare.
Potrivit prevederilor Anexei 4 a Ordinului Ministrului Economiei si Finantelor nr. 3512/2008 privind documentele financiar contabile, lista documentelor financiar-contabile care se pastreaza timp de 5 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar este prezentata in anexa la prezentul raspuns.
Documentele prevazute in anexa nr. 4 se pot pastra pe o perioada de numai 5 ani daca necesitatile proprii ale unitatii nu impun pastrarea acestora pe o perioada de timp mai mare.
Astfel, facturile aferente bunurilor de capital, respectiv bunurilor imobile, care stau la baza determinarii taxei pe valoarea adaugata deductibile pentru persoanele impozabile cu regim mixt si persoanele partial impozabile in conformitate cu prevederile Codului fiscal, se vor pastra conform termenului prevazut la art. 149 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
De asemenea, documentele financiar-contabile care atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare de 10 ani se pastreaza, de regula, pe o perioada de timp mai mare, respectiv pe perioada de utilizare a bunurilor.

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Potrivit prevederilor art. 35 alin. (4) din Legea Contabilitatii nr. 82/1991 republicata, in caz de incetare a activitatii persoanelor prevazute la art. 1, situatiile financiare anuale, precum si registrele si celelalte documente la care se refera art. 25 se predau la arhivele statului, in conformitate cu prevederile legale in materie.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Emiterea facturilor si decizia interna. Ce obligatii se aplica la arhivarea exemplarului nr. 3 din facturile emise?Documente in format electronic. Ce tratament fiscal se aplica?Arhivarea si distrugerea documentelor contabile. Reguli esentiale in 2015Articole similare
Situatii financiare la 31 decembrie 2011 (versiunea 103 din 7 martie 2012), aprobate prin OMEF nr. 1969 din 2007Proiect de Ordin ANAF: Aprobarea procedurii de intocmire, avizare si aprobare a raportului de inspectie fiscalaMFP a publicat noul proiect pentru garantarea creditelor la IMM-uriCum stam la capitolul spirit antreprenorial in RomaniaArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliUltimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceE-Factura in 2024. Este obligatorie atasarea PDF-ului facturii dupa transmiterea acesteia in sistem?Firme care depasesc plafonul de 300.000 lei. De cand trebuie solicitata inregistrarea in scopuri de TVAAviz de insotire a marfii: cand se foloseste, ce informatii contine si cat timp se pastreazaArticole similare
Vineri, 8 decembrie 2023, termen limita pentru depunerea declaratiei privind schimbarea perioadei fiscaleStornare factura reparatii. DeductibilitateSe apropie termenul-limita de comunicare a pro-ratei pentru calculul TVA deductibilaE disponibila Declaratia 100 actualizata. Ce nu se mai declara in D100?Salariati care lucreaza pe teritoriul unui stat membru: Tratament fiscal, conform OUG 114/2018Ultimele articole
Raportare SAF-T: PFA-urile si II-urile cu contabilitate in partida simpla NU vor depune D406Firme neplatitoare de TVA cu activitate suspendata. Autovehiculele pe firma mai pot fi utilizate?Anularea din oficiu a codului de TVA. Obligatii fiscale TVA pentru firmeControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleArticole similare
Consiliul Fiscal explica avizul negativ dat noului Cod fiscalCum reusesc romanii sa-si gestioneze cheltuielile curente si datoriile?Statul ii sprijina pe cei care-si arendeaza terenurile: pana la 100 euro/hectarDesfasurarea controlului financiar preventiv. Ce etape include?Tratamentul contabil si fiscal al concesiunilor si al investitiilor efectuate la imobilizari concesionateUltimele articole
Situatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024Legi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024TOATE modificarile aduse Legii contabilitatii prin OUG 138/2024Situatii financiare anuale. De cand exista obligatia de a fi depuse EXCLUSIV electronicDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceArticole similare
Cum determinam exigibilitatea TVA pentru facturi neincasate?Achizitia intracomunitara: ce inseamna, noutati legislative si documente necesare pentru scutirea de TVATVA si accize, modificate prin OUG 102 din 2013. Explicatii oferite de consultantAtentie: Termen limita pentru depunerea Formularului 318. Cititi aici detaliile129 Monografii contabile detaliate care traduc OMFP 1802/2014Ultimele articole
Ajustare TVA. Cum se procedeaza in cazul BUNURIlor de capital achizitionate prin leasing5 operatiuni care NU intra in sfera TVAPiata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorAchizitie intacomunitara de BUNURI. Care este regimul fiscal TVACoduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la incasare
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"