Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Conform HG 23/2015, gestionarea tichetelor de masa pe suport hartie se efectueaza, potrivit legii, de persoane imputernicite in scris de catre conducerea unitatilor angajatoare.
Prin urmare, angajatorul va imputernici in scris o persoana care sa gestioneze tichetele de masa.
In vederea achizitionarii tichetelor de masa angajatorul va incheia un contract pentru achizitionare cu o unitate emitenta.
Contractul pentru achizitionarea tichetelor de masa, incheiat intre angajator si unitatile emitente, cuprinde cel putin urmatoarele clauze, in functie de suportul utilizat pentru emiterea tichetelor de masa, referitoare la:
⁻ necesarul anual, semestrial sau trimestrial de tichete de masa si esalonarea pe luni a acestuia;
⁻ costul imprimatului reprezentand tichetul de masa pe suport hartie, respectiv costul emiterii tichetelor de masa pe suport electronic, precum si costul suportului electronic sau al inlocuirii acestuia, dupa caz;
⁻ conditiile in care tichetele de masa pe suport hartie neutilizate de catre salariati se restituie unitatii emitente de catre angajatori;
⁻ unitatile de alimentatie publica utilizate de unitatile emitente la care salariatii pot folosi tichetele de masa;
⁻ conditiile privind responsabilitatile partilor si rezilierea contractului;
⁻ modul de administrare si utilizare a tichetelor de masa pe suport electronic, inclusiv modul in care angajatul poate sa consulte soldul disponibil la un moment dat pe suportul electronic, procedura de inlocuire sau blocare a tichetelor de masa pe suport electronic in caz de furt ori pierdere, costurile inlocuirii;

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
⁻ obligatia angajatorilor de a colecta de la salariatii lor si de a transfera catre unitatile emitente toate datele personale si informatiile referitoare la salariati care sunt necesare pentru emiterea, utilizarea, procesarea si decontarea tranzactiilor cu tichete de masa;
⁻ obligatia emitentilor de a pastra in conditii de siguranta datele primite de la angajatori si de a nu le utiliza in alte scopuri decat cel pentru care au fost primite;
⁻ obligatia angajatorilor de a instrui salariatii sa nu vanda si sa foloseasca tichetele de masa doar cu scopul de a achizitiona produse alimentare/achita masa si doar din unitatile de alimentatie publica care afiseaza autocolantele speciale de identificare a unitatii care a emis tichetele de masa.
Una dintre obligatiile angajatorilor stabilita prin contractul de achizitionare a tichetelor de masa este aceea de a instrui salariatii sa nu vanda si sa foloseasca tichetele de masa doar cu scopul de a achizitiona produse alimentare/achita masa si doar din unitatile de alimentatie publica care afiseaza autocolantele speciale de identificare a unitatii care a emis tichetele de masa.
Comenzile de achizitie de tichete de masa transmise unitatilor emitente de catre angajatori contin cel putin urmatoarele informatii:
Numele salariatilor carora li se atribuie tichetele,
⁻ codul numeric personal al fiecarui salariat in cazul tichetelor de masa pe suport hartie,
⁻ numarul unic de identificare al suportului electronic corespunzator fiecarui salariat in cazul tichetelor de masa pe suport electronic,
⁻ numarul de tichete de masa acordat pentru fiecare salariat,
⁻ valoarea nominala a tichetului de masa si valoarea nominala totala a tichetelor de masa acordate fiecarui salariat.
Comenzile de achizitie de suporturi electronice pentru tichete de masa transmise unitatilor emitente de catre angajatori contin cel putin numele si codul numeric personal corespunzator fiecarui salariat beneficiar.
Angajatorii care au organizate cantine-restaurant sau bufete, pot achizitiona, tipari si distribui tichete de masa pe suport hartie numai salariatilor proprii, incadrati cu contract individual de munca.
Angajatorii sunt obligati sa organizeze o evidenta proprie, potrivit formularelor prevazute ca model in anexele la Normele metodologice aprobate prin HG 23/2015 nr. 1, 3 si 5, pentru tichetele de masa pe suport hartie, respectiv potrivit formularelor prevazute ca model in anexele nr. 2, 4 si 6 pentru tichetele de masa pe suport electronic.
Autor: Irina Dumitrescu
Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Determinarea venitului net din activitati independente pe baza contabilitatii in partida simplaTichete de masa de 100 lei si premii in bani pentru persoanele care se vaccineaza impotriva Covid-19Codul Fiscal 2010 TITLUL II - Capitolul II - Calculul profitului impozabilZoom fiscal: Valoarea tichetelor de masa pentru semestrul I al anului 2016TICHETELE DE MASA ar putea fi impozitate cu 10% daca noul pachet de masuri fiscale va fi promulgat de PresedinteUltimele articole
Tichete de masa acordate in 2025. Exista limitari in privinta lor, pentru firmele private?Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorSalariati cu mai multe CIM. 4 aspecte importanteTichete de masa: Pot fi acordate si salariatilor care NU au baza la angajatorul respectiv?Sistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Articole similare
Ce obligatii au ANGAJATORII care folosesc zilieri?ANGAJATORII sunt obligati sa tina evidenta orelor de munca prestate de salariati, conform Legii 55/2003 din Codul MunciiVesti bune pentru angajatori: acum pot publica anunturi de angajare GRATUIT, pe platforma FOKUS JobsSolicitarea eliberarii documentului portabil A1 pentru lucratorii detasati in spatiul comunitar. Precizari CNPPLiviu Voinea: Jumatate din scaderea economiei romanesti, cauzata de taierea salariilor bugetareUltimele articole
Revisal, inlocuit pana pe 30 septembrie 2025 cu sistemul Reges-Online! 8 NOUTATI importantePiata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorFacilitatile fiscale pentru constructii, eliminate in 2025Salariati cu mai multe CIM. 4 aspecte importanteNoutati privind salariile si beneficiile extrasalariale in 2025Articole similare
Anunt Finante privind livrarile de bunuri prin organele de executare silitaOMFP 1578/2016 aduce prevederi noi in ce priveste impozitele localeSinteza modificari: Facturarea bunurilor supuse executarii siliteLa vanatoare de... sepciInregistrare cheltuieli 2018 pentru sponsorizare activitati desfasurate in 2019Ultimele articole
Distribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?E-Factura: Ce trebuie sa faca firmele care au primit facturile DUPA cele 5 zile legaleSprijin financiar de 700 lei pentru pensionarii cu ventituri mai mici sau egale cu 2.000 lei pe lunaFinantele modifica Normele metodologice de aplicare a Legii 165/2018 privind acordarea biletelor de valoareMicrointreprindere - Deducere TVA si cheltuieli aferente unui autoturism folosit in comodatArticole similare
In atentia firmelor: valorile nominale pe care le vor folosi platitorii de impozit pe profitArticole similare
Cele mai importante 13 subiecte fiscal-contabile ale perioadei actuale!Beneficii neimpozabile. Care este cota maxima pentru deducerea cadourilor din fondul de salarii al angajatilor?Proiect: Va fi MAJORATA valoarea sumei indexate care se acorda sub forma de tichete culturale pentru sem. I 2024Plafon de 33% venituri neimpozabile. Ce facilitati se pot acorda persoanelor cu contract de mandat?TICHETE DE MASA acordate in 2025. Exista limitari in privinta lor, pentru firmele private?Ultimele articole
Bonuri de masa: Valoarea cu care cresc din aprilie 2025 este una simbolicaPiata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorTICHETE DE MASA achizitionate FARA factura. Cum se inregistreaza in contabilitateTICHETE DE MASA. Cum se face impozitarea lor si declararea in D112Salariu minim pe economie. Cum influenteaza impozitarea tichetelor de masa salariul net
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"