Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Conform HG 23/2015, gestionarea tichetelor de masa pe suport hartie se efectueaza, potrivit legii, de persoane imputernicite in scris de catre conducerea unitatilor angajatoare.
Prin urmare, angajatorul va imputernici in scris o persoana care sa gestioneze tichetele de masa.
In vederea achizitionarii tichetelor de masa angajatorul va incheia un contract pentru achizitionare cu o unitate emitenta.
Contractul pentru achizitionarea tichetelor de masa, incheiat intre angajator si unitatile emitente, cuprinde cel putin urmatoarele clauze, in functie de suportul utilizat pentru emiterea tichetelor de masa, referitoare la:
⁻ necesarul anual, semestrial sau trimestrial de tichete de masa si esalonarea pe luni a acestuia;
⁻ costul imprimatului reprezentand tichetul de masa pe suport hartie, respectiv costul emiterii tichetelor de masa pe suport electronic, precum si costul suportului electronic sau al inlocuirii acestuia, dupa caz;
⁻ conditiile in care tichetele de masa pe suport hartie neutilizate de catre salariati se restituie unitatii emitente de catre angajatori;
⁻ unitatile de alimentatie publica utilizate de unitatile emitente la care salariatii pot folosi tichetele de masa;
⁻ conditiile privind responsabilitatile partilor si rezilierea contractului;
⁻ modul de administrare si utilizare a tichetelor de masa pe suport electronic, inclusiv modul in care angajatul poate sa consulte soldul disponibil la un moment dat pe suportul electronic, procedura de inlocuire sau blocare a tichetelor de masa pe suport electronic in caz de furt ori pierdere, costurile inlocuirii;

Manual de politici contabile - Stick USB

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
⁻ obligatia angajatorilor de a colecta de la salariatii lor si de a transfera catre unitatile emitente toate datele personale si informatiile referitoare la salariati care sunt necesare pentru emiterea, utilizarea, procesarea si decontarea tranzactiilor cu tichete de masa;
⁻ obligatia emitentilor de a pastra in conditii de siguranta datele primite de la angajatori si de a nu le utiliza in alte scopuri decat cel pentru care au fost primite;
⁻ obligatia angajatorilor de a instrui salariatii sa nu vanda si sa foloseasca tichetele de masa doar cu scopul de a achizitiona produse alimentare/achita masa si doar din unitatile de alimentatie publica care afiseaza autocolantele speciale de identificare a unitatii care a emis tichetele de masa.
Una dintre obligatiile angajatorilor stabilita prin contractul de achizitionare a tichetelor de masa este aceea de a instrui salariatii sa nu vanda si sa foloseasca tichetele de masa doar cu scopul de a achizitiona produse alimentare/achita masa si doar din unitatile de alimentatie publica care afiseaza autocolantele speciale de identificare a unitatii care a emis tichetele de masa.
Comenzile de achizitie de tichete de masa transmise unitatilor emitente de catre angajatori contin cel putin urmatoarele informatii:
Numele salariatilor carora li se atribuie tichetele,
⁻ codul numeric personal al fiecarui salariat in cazul tichetelor de masa pe suport hartie,
⁻ numarul unic de identificare al suportului electronic corespunzator fiecarui salariat in cazul tichetelor de masa pe suport electronic,
⁻ numarul de tichete de masa acordat pentru fiecare salariat,
⁻ valoarea nominala a tichetului de masa si valoarea nominala totala a tichetelor de masa acordate fiecarui salariat.
Comenzile de achizitie de suporturi electronice pentru tichete de masa transmise unitatilor emitente de catre angajatori contin cel putin numele si codul numeric personal corespunzator fiecarui salariat beneficiar.
Angajatorii care au organizate cantine-restaurant sau bufete, pot achizitiona, tipari si distribui tichete de masa pe suport hartie numai salariatilor proprii, incadrati cu contract individual de munca.
Angajatorii sunt obligati sa organizeze o evidenta proprie, potrivit formularelor prevazute ca model in anexele la Normele metodologice aprobate prin HG 23/2015 nr. 1, 3 si 5, pentru tichetele de masa pe suport hartie, respectiv potrivit formularelor prevazute ca model in anexele nr. 2, 4 si 6 pentru tichetele de masa pe suport electronic.
Autor: Irina Dumitrescu
Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorIncadrarea corecta a cheltuielilor deductibile limitatVenituri neimpozabile care intra in plafonul de 33% din 1 ianuarie 2023Titlul III Capitolul IICalculul venitului brut pentru deducere personalaUltimele articole
Tichete de masa acordate in 2025. Exista limitari in privinta lor, pentru firmele private?Salariati cu mai multe CIM. 4 aspecte importanteTichete de masa: Pot fi acordate si salariatilor care NU au baza la angajatorul respectiv?Sistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Modificari fiscale 2023: Firmele vor plati CASS de 10% pentru TICHETELE DE MASA acordate salariatilorArticole similare
De la 25 iulie, depunem formularul 112 exclusiv onlineAngajam someri. Ce primim?Zile libere pentru parinti. Modalitati de decontare a indemnizatiei (ANOFM)Ce inseamna sa fii platitor de TVA ca firma mica?Controale ITM pe litoral la agentii economici din turism, alimentatie publica si comert. Ce deficiente au descoperit inspectoriiUltimele articole
Revisal, inlocuit pana pe 30 septembrie 2025 cu sistemul Reges-Online! 8 NOUTATI importantePiata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorFacilitatile fiscale pentru constructii, eliminate in 2025Salariati cu mai multe CIM. 4 aspecte importanteNoutati privind salariile si beneficiile extrasalariale in 2025Articole similare
Emiterea facturilor pentru bunurile supuse executarii siliteOrdinul nr. 513/2015 pentru aprobarea modelului si continutului registrului de bani personaliFinantele modifica Normele metodologice de aplicare a Legii 165/2018 privind acordarea biletelor de valoareFirma nou infiintata. Deducere TVAPrimire factura cheltuieli aferenta an anterior. Cand putem depune Declaratia 101?Ultimele articole
Distribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?E-Factura: Ce trebuie sa faca firmele care au primit facturile DUPA cele 5 zile legaleSprijin financiar de 700 lei pentru pensionarii cu ventituri mai mici sau egale cu 2.000 lei pe lunaMicrointreprindere - Deducere TVA si cheltuieli aferente unui autoturism folosit in comodatInregistrare cheltuieli 2018 pentru sponsorizare activitati desfasurate in 2019Articole similare
In atentia firmelor: valorile nominale pe care le vor folosi platitorii de impozit pe profitArticole similare
Firmele NU trebuie sa acorde diurna angajatilor daca masa si cazarea sunt suportate de clientiMonografie contabila pentru TICHETE DE MASA acordate pe cardMONOGRAFIE contabila pentru cumpararea si acordarea tichetelor de masa pe suport electronicMFP stabileste valoarea tichetelor culturale pentru sem I 2021 (Proiect de Ordin)Taxe si impozite 2024. La ce sa te astepti anul acestaUltimele articole
TICHETE DE MASA acordate in 2025. Exista limitari in privinta lor, pentru firmele private?Bonuri de masa: Valoarea cu care cresc din aprilie 2025 este una simbolicaPiata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorTICHETE DE MASA achizitionate FARA factura. Cum se inregistreaza in contabilitateTICHETE DE MASA. Cum se face impozitarea lor si declararea in D112
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"