Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Conform HG 23/2015, gestionarea tichetelor de masa pe suport hartie se efectueaza, potrivit legii, de persoane imputernicite in scris de catre conducerea unitatilor angajatoare.
Prin urmare, angajatorul va imputernici in scris o persoana care sa gestioneze tichetele de masa.
In vederea achizitionarii tichetelor de masa angajatorul va incheia un contract pentru achizitionare cu o unitate emitenta.
Contractul pentru achizitionarea tichetelor de masa, incheiat intre angajator si unitatile emitente, cuprinde cel putin urmatoarele clauze, in functie de suportul utilizat pentru emiterea tichetelor de masa, referitoare la:
⁻ necesarul anual, semestrial sau trimestrial de tichete de masa si esalonarea pe luni a acestuia;
⁻ costul imprimatului reprezentand tichetul de masa pe suport hartie, respectiv costul emiterii tichetelor de masa pe suport electronic, precum si costul suportului electronic sau al inlocuirii acestuia, dupa caz;
⁻ conditiile in care tichetele de masa pe suport hartie neutilizate de catre salariati se restituie unitatii emitente de catre angajatori;
⁻ unitatile de alimentatie publica utilizate de unitatile emitente la care salariatii pot folosi tichetele de masa;
⁻ conditiile privind responsabilitatile partilor si rezilierea contractului;
⁻ modul de administrare si utilizare a tichetelor de masa pe suport electronic, inclusiv modul in care angajatul poate sa consulte soldul disponibil la un moment dat pe suportul electronic, procedura de inlocuire sau blocare a tichetelor de masa pe suport electronic in caz de furt ori pierdere, costurile inlocuirii;

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
⁻ obligatia angajatorilor de a colecta de la salariatii lor si de a transfera catre unitatile emitente toate datele personale si informatiile referitoare la salariati care sunt necesare pentru emiterea, utilizarea, procesarea si decontarea tranzactiilor cu tichete de masa;
⁻ obligatia emitentilor de a pastra in conditii de siguranta datele primite de la angajatori si de a nu le utiliza in alte scopuri decat cel pentru care au fost primite;
⁻ obligatia angajatorilor de a instrui salariatii sa nu vanda si sa foloseasca tichetele de masa doar cu scopul de a achizitiona produse alimentare/achita masa si doar din unitatile de alimentatie publica care afiseaza autocolantele speciale de identificare a unitatii care a emis tichetele de masa.
Una dintre obligatiile angajatorilor stabilita prin contractul de achizitionare a tichetelor de masa este aceea de a instrui salariatii sa nu vanda si sa foloseasca tichetele de masa doar cu scopul de a achizitiona produse alimentare/achita masa si doar din unitatile de alimentatie publica care afiseaza autocolantele speciale de identificare a unitatii care a emis tichetele de masa.
Comenzile de achizitie de tichete de masa transmise unitatilor emitente de catre angajatori contin cel putin urmatoarele informatii:
Numele salariatilor carora li se atribuie tichetele,
⁻ codul numeric personal al fiecarui salariat in cazul tichetelor de masa pe suport hartie,
⁻ numarul unic de identificare al suportului electronic corespunzator fiecarui salariat in cazul tichetelor de masa pe suport electronic,
⁻ numarul de tichete de masa acordat pentru fiecare salariat,
⁻ valoarea nominala a tichetului de masa si valoarea nominala totala a tichetelor de masa acordate fiecarui salariat.
Comenzile de achizitie de suporturi electronice pentru tichete de masa transmise unitatilor emitente de catre angajatori contin cel putin numele si codul numeric personal corespunzator fiecarui salariat beneficiar.
Angajatorii care au organizate cantine-restaurant sau bufete, pot achizitiona, tipari si distribui tichete de masa pe suport hartie numai salariatilor proprii, incadrati cu contract individual de munca.
Angajatorii sunt obligati sa organizeze o evidenta proprie, potrivit formularelor prevazute ca model in anexele la Normele metodologice aprobate prin HG 23/2015 nr. 1, 3 si 5, pentru tichetele de masa pe suport hartie, respectiv potrivit formularelor prevazute ca model in anexele nr. 2, 4 si 6 pentru tichetele de masa pe suport electronic.
Autor: Irina Dumitrescu
Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Sa muriti bine!Codul Fiscal 2010 TITLUL II - Capitolul II - Calculul profitului impozabilZoom fiscal: Deductibilitatea cheltuielilor la determinarea rezultatului fiscalTichete de masa in 2022. Pot fi acordate si pentru angajatii cu CIM partial?Suma de 400 lei acordata angajatilor aflati in telemunca intra in plafonul de 33% pentru venituri neimpozabile?Ultimele articole
Tichete de masa acordate in 2025. Exista limitari in privinta lor, pentru firmele private?Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorSalariati cu mai multe CIM. 4 aspecte importanteTichete de masa: Pot fi acordate si salariatilor care NU au baza la angajatorul respectiv?Sistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Articole similare
Hotararea 719/2020 aproba procedura de decontare si de plata a sumelor acordate in baza OUG 132/2020. Documente necesareScutiri de la plata impozitului pe venit pentru pentru angajatii din sectorul agricol si din industria alimentara, conform Legii 135/2022Indemnizatia pentru reducerea timpului de lucru si plata a 41,5% din salariu. Se pot cumula cele doua beneficii pentru acelasi salariat?Somajul Tehnic se aplica si firmelor care au activitatea redusa. Precizari oficiale AJOFMAMENZI mai mari pentru ANGAJATORII care nu respecta prevederile privind munca suplimentaraUltimele articole
Revisal, inlocuit pana pe 30 septembrie 2025 cu sistemul Reges-Online! 8 NOUTATI importantePiata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorFacilitatile fiscale pentru constructii, eliminate in 2025Salariati cu mai multe CIM. 4 aspecte importanteNoutati privind salariile si beneficiile extrasalariale in 2025Articole similare
E-Factura: Ce trebuie sa faca firmele care au primit facturile DUPA cele 5 zile legaleInregistrare cheltuieli 2018 pentru sponsorizare activitati desfasurate in 2019Ordinul nr. 513/2015 pentru aprobarea modelului si continutului registrului de bani personaliAnunt Finante privind livrarile de bunuri prin organele de executare silitaPrimire factura cheltuieli aferenta an anterior. Cand putem depune Declaratia 101?Ultimele articole
Distribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Sprijin financiar de 700 lei pentru pensionarii cu ventituri mai mici sau egale cu 2.000 lei pe lunaFinantele modifica Normele metodologice de aplicare a Legii 165/2018 privind acordarea biletelor de valoareMicrointreprindere - Deducere TVA si cheltuieli aferente unui autoturism folosit in comodatZoom fiscal: Livrarile de bunuri prin organele de executare silitaArticole similare
In atentia firmelor: valorile nominale pe care le vor folosi platitorii de impozit pe profitArticole similare
Castigul salarial mediu, in crestere in luna septembriePiata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorMaterial ANAF: Limite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscalMMPS stabileste valoarea nominala a unui tichet de masa pentru sem. II 2020. Suma nu poate fi mai mare de 20 lei (Proiect de Ordin)OUG 132/2020 si reducerea timpului de munca. Se mai pot acorda TICHETE DE MASA angajatilor?Ultimele articole
TICHETE DE MASA acordate in 2025. Exista limitari in privinta lor, pentru firmele private?Bonuri de masa: Valoarea cu care cresc din aprilie 2025 este una simbolicaTICHETE DE MASA achizitionate FARA factura. Cum se inregistreaza in contabilitateTICHETE DE MASA. Cum se face impozitarea lor si declararea in D112Salariu minim pe economie. Cum influenteaza impozitarea tichetelor de masa salariul net
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"