Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In analiza de mai jos, stabilim in ce masura se pot acorda tichete de masa sau de alt tip (vacanta, prime, abonamente medicale, cadou) daca din anul 2015 si 2016 firma a iesit pe pierdere (pana in 2014 a fost profit).
A existat o prevedere in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2001 privind intarirea disciplinei economico-financiare si alte dispozitii cu caracter financiar, la art. 15, potrivit caruia incepand cu luna in care se inregistrau obligatii bugetare restante (sau se pierdeau inlesnirile la plata acestora) angajatorii nu mai puteau acorda tichete de masa salariatilor pe perioada in care se inregistrau obligatii bugetare restante. Acest act normativ este in prezent abrogat.In ceea ce priveste restrictia acordarii tichetelor de masa in situatia in care societatea realizeaza pierdere, mentionam faptul ca aceasta a existat in anul 1999 in Legea bugetului de stat pe anul 1999 nr. 36/1999 (art. 58), prin care se preciza faptul ca unitatile emitente nu vor elibera tichete de masa angajatorilor care inregistreaza pierderi.
In prezent, in conformitate cu prevederile art. 1 alin. (2) din Legea nr. 142/1998 (actualizata conform ultimelor modificari din decembrie 2016) , tichetele de masa se acorda in limita prevederilor bugetului de stat sau, dupa caz, ale bugetelor locale, pentru unitatile din sectorul bugetar, si in limita bugetelor de venituri si cheltuieli aprobate, potrivit legii, pentru celelalte categorii de angajatori. Nu avem cunostinta de o alta prevedere legala care sa interzica angajatorilor, entitati cu capital privat, acordarea tichetelor de masa, a tichetelor cadou, de vacanta, primelor sau a altor beneficii. Desigur ca acordarea acestora ramane la latitudinea societatii, cu respectarea prevederilor legale. Daca societatea intampina dificultati financiare majore sau inregistreaza pierderi, actionarii/asociatii pot decide sa nu acorde aceste facilitati.
Alin. (6) al art. 1 din Legea 142/1998 stabileste ca angajatorul are libertatea de a decide daca acorda tichete de masa si sub ce forma, in urma consultarii cu salariatii, prin organizatiile sindicale legal constituite sau prin reprezentantii salariatilor, dupa caz.
De regula, acordarea tichetelor/primelor/abonamentelor medicale se realizeaza in urma negocierii intre sindicat sau reprezentantii salariatilor si angajator si reprezinta un mod de motivare/stimulare al salariatilor. Acordarea unor asemenea “avantaje” poate reprezenta si un mod de eficientizare fiscala a societatii, insa decizia se ia in urma unei analize in amanunt a situatiei financiare a societatii, iar decizia apartine angajatorului.
In cazul in care se decide acordarea de tichete de masa, vacanta, tichete cadou, abonamente medical, va trebui sa tineti cont de regimul fiscal aplicabil fiecarui tip in parte. De exemplu, abonamentele medicale suportate de angajator reprezinta, la nivelul salariatului, venit asimilat salariului asupra caruia se calculeaza toate contributiile (angajat si angajator) si pentru care se datoreaza si impozit pe salarii.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2026
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Declaratia 120. Descarcati ultima versiune!Certificatul de atestare fiscala. Vezi procedura completa!Avantaje acordate salariatilor societatii partenere. Tratament fiscalProcedura de infiintare a unei PFA in 2020. Formular 070Inregistrarea tichetelor de masa in RevisalUltimele articole
Cadouri de 1 iunie. Cum declari corect in D112Limite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscalProiect: Va fi MAJORATA valoarea sumei indexate care se acorda sub forma de tichete culturale pentru sem. I 2024Cadouri de Craciun. Suma de 300 lei se acorda angajatilor pentru fiecare copil sau doar o singura data?Material ANAF: Limite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscalArticole similare
Totul despre masurile SSM in stare de alerta. Reglementari privind telemunca. Aspecte vizate de inspectorii ITMSALARIATI cu CIM partial in domeniul constructiilor. Cum se calculeaza CAS si CASS la salariul minimCalendar ANAF: Obligatii fiscale pentru zilele de 26 si 28 februarieAnaliza zilei cu Irina Dumitrescu. Proiectul pentru modificarea normelor de aplicare a Codului fiscalDocumentele pentru obtinerea somajului tehnic se depun, din 1 mai, prin aplicatia aici.gov.roUltimele articole
Factura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaPunct de lucru in 2026. Tratament fiscal privind CIF, sediul desemnat si declararea in D112Declaratia 700. Cum sa completati D700 in 2026 daca treceti la TVA lunarSAF-T ANAF. Termen D406 pentru trim. IV in cazul platitorilor neinregistrati in scop de TVAFoaie de parcurs. Despre deducerea TVA in cazul intocmirii foilor de parcursArticole similare
Atentie! S-a modificat Legea nr. 571 pe 2003 privind Codul fiscalIn atentia societatilor: Recuperarea pierderilor fiscaleCum se inregistreaza si cum de declara aceste impozite?Codul fiscal se modifica! Ce propune proiectul OUG nr. 16 pentru completarea Legii nr. 571Pierderile fiscale NU se mai pot recupera decat in limita a 7 ani consecutivi. Declaratii necesareUltimele articole
Compensare impozit pe profit platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatAngajatorii pot acorda tichete de masa daca societatea are pierderi fiscale?Impozitul pe profit si completarea D101. Cum sa iti gestionezi pierderile fiscaleImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleOUG 128/2024: Anumite persoane fizice NU vor mai plati CASS din 1 ianuarie 2025
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



