Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
ANAF a emis un nou act normativ prin care aproba noul model al formularul (300) Decont de taxa pe valoarea adaugata, abrogand de la data intrarii in vigoare OP ANAF nr. 2245/2010 pentru ...
ANAF a emis un nou act normativ prin care aproba noul model al formularul (300) “Decont de taxa pe valoarea adaugata”, abrogand de la data intrarii in vigoare OP ANAF nr. 2245/2010 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) “Decont de taxa pe valoarea adaugata”.Formularul (300) “Decont de taxa pe valoarea adaugata” se completeaza de persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform prevederilor Codului fiscal.
Termenele de depunere sunt urmatoarele:
- lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care perioada fiscala este luna calendaristica;
- trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a primei luni din trimestrul urmator celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic;
- semestrial, pana la data de 25 inclusiv a primei luni din semestrul urmator celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care organul fiscal competent a aprobat ca perioada fiscala semestrul calendaristic;
- anual, pana la data de 25 ianuarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile prevazute la pct. 80 alin. (4) din Normele metodologice si de persoanele impozabile pentru care organul fiscal competent a aprobat ca perioada fiscala anul calendaristic,
- pana la data de 25 a celei de-a treia luni a trimestrului calendaristic, pentru primele doua luni ale aceluiasi trimestru calendaristic, de persoanele impozabile care utilizeaza trimestrul ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania, daca exigibilitatea taxei aferente achizitiei intracomunitare intervine in a doua luna a respectivului trimestru.
Cititi mai jos, integral, Ordinul.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Manual de politici contabile - Stick USB
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Ordinul 183 din 31 ianuarie 2011 (Ordinul 183/2011)
pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata"
In temeiul art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 1562 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si al art. 228 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
Art. 1. - Se aproba modelul si continutul formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata", cod MFP: 14.13.01.02, prevazut in anexa nr. 1.
Art. 2. - Formularul prevazut la art. 1 se completeaza si se depune conform instructiunilor de completare prevazute in anexa nr. 2.
Art. 3. - Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si pastrare ale formularului prevazut la art. 1 sunt stabilite in anexa nr. 3.
Art. 4. - Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 5. - Decontul de taxa pe valoarea adaugata prevazut la art. 1 se utilizeaza incepand cu declararea obligatiilor fiscale aferente lunii ianuarie 2011.
Art. 6. - Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezinta trimiteri la titlul VI "Taxa pe valoarea adaugata" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, iar referirile la Normele metodologice reprezinta trimiteri la Normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adaugata" din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 7. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 8. - La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.245/2010 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata", publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 539 din 3 august 2010.
Art. 9. - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Sorin Blejnar
Bucuresti, 31 ianuarie 2011.
Nr. 183.
ANEXA Nr. 1*)
___________
*)Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
+-----------+--------------------------------------------------------------------------+-----------+
| 300 | DECONT | SIGLA AOF |
| | DE TAXA PE VALOAREA ADAUGATA | |
+-----------+--------------------------------------------------------------------------+-----------+
Perioada de raportare (luna/trimestru/semestru/an) ....................
Anul ................
----------------------------------------------------------------------------------------------------
DATE DE IDENTIFICARE A PERSOANEI IMPOZABILE
+-----------------------------+----+-----------------+
|Cod de identificare fiscala | RO | |
+-----------------------------+----+-----------------+---------------------------------------------+
|Denumire | |
+-----------------------------+--------------------------------------------------------------------+
Domiciliu fiscal
+-------+---------------------------------+-------------+---------------------------+--------+-----+
|Judet | | Localitate | | Sector | |
+-------+---------------------------------+-------------+----------+----------------+--------+-----+
|Strada | |Cod postal| | Numar | |
+-------+--------------------+---------+----------------+----------+----------------+--------+-----+
|Bloc | | Scara | | Etaj | | Ap. | |
+-------+--------------------+---------+----------------+----------+----------------+--------+-----+
|Telefon| | Fax | | Email | |
+-------+--------------------+---------+----------------+----------+-------------------------------+
Cont bancar
+-------+-----------------------------------------------+----------+-------------------------------+
|Banca | |Cont | |
+-------+-----------------------------------------------+----------+-------------------------------+
----------------------------------------------------------------------------------------------------
PRO RATA DE DEDUCERE % +-----------+
+--+--+--+--+
+--------------------------------------------------------------------------------------------------+
|TAXA PE VALOAREA ADAUGATA COLECTATA - lei -|
+--------------------------------------------------------------------------------------------------+
|Denumire indicatori Valoare TVA |
+--------------------------------------------------------------------------------------------------+
|COMERT INTRACOMUNITAR SI IN AFARA UE |
+-----+----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|1 |Livrari intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) | | |
| |lit. a) si d) din Codul fiscal | | |
+-----+----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|2 |Regularizari livrari intracomunitare scutite conform art. 143 | | |
| |alin. (2) lit. a) si d) din Codul fiscal | | |
+-----+----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|3 |Livrari de bunuri sau prestari de servicii pentru care locul | | |
| |livrarii/locul prestarii este in afara Romaniei (in UE sau in afara | | |
| |UE), precum si livrari intracomunitare de bunuri, scutite conform | | |
| |art. 143 alin. (2) lit. b) si c) din Codul fiscal, din care: | | |
+-----+----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|3.1 |Prestari de servicii intracomunitare care nu beneficiaza de scutire | | |
| |in statul membru in care taxa este datorata | | |
+-----+----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|4 |Regularizari privind prestarile de servicii intracomunitare care nu | | |
| |beneficiaza de scutire in statul membru in care taxa este datorata | | |
+-----+----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|5 |Achizitii intracomunitare de bunuri pentru care cumparatorul este | | |
| |obligat la plata TVA (taxare inversa), din care: | | |
+-----+----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|5.1 |Achizitii intracomunitare pentru care cumparatorul este obligat la | | |
| |plata TVA (taxare inversa), iar furnizorul este inregistrat in | | |
| |scopuri de TVA in statul membru din care a avut loc livrarea | | |
| |intracomunitara | | |
+-----+----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|6 |Regularizari privind achizitiile intracomunitare de bunuri pentru | | |
| |care cumparatorul este obligat la plata TVA (taxare inversa) | | |
+-----+----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|7 |Achizitii de bunuri, altele decat cele de la rd. 5 si 6, si achizitii | | |
| |de servicii pentru care beneficiarul din Romania este obligat la | | |
| |plata TVA (taxare inversa), din care: | | |
+-----+----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|7.1 |Achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este | | |
| |obligat la plata TVA (taxare inversa), din care: | | |
+-----+----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|7.1.1|Achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este | | |
| |obligat la plata TVA (taxare inversa), iar prestatorul este | | |
| |inregistrat in scopuri de TVA in statul membru din care efectueaza | | |
| |prestarea de servicii | | |
+-----+----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|8 |Regularizari privind achizitiile de servicii intracomunitare pentru | | |
| |care beneficiarul este obligat la plata 1VA (taxare inversa) | | |
+-----+----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|LIVRARI DE BUNURI/PRESTARI DE SERVICII IN INTERIORUL TARII SI EXPORTURI |
+-----+----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|9 |Livrari de bunuri si prestari de servicii, taxabile cu cota 24% | | |
+-----+----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|10 |Livrari de bunuri si prestari de servicii, taxabile cu cota 9% | | |
+-----+----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|11 |Livrari de bunuri taxabile cu cota 5% | | |
+-----+----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|12 |Achizitii de bunuri si servicii supuse masurilor de simplificare | | |
| |pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare inversa) | | |
+-----+----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|13 |Livrari de bunuri si prestari de servicii scutite cu drept de | | |
| |deducere, altele decat cele de la rd. 1-3, si operatiuni supuse | | |
| |masurilor de simplificare | | |
+-----+----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|14 |Livrari de bunuri si prestari de servicii scutite fara drept de | | |
| |deducere | | |
+-----+----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|15 |Regularizari taxa colectata | | |
+-----+----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|16 |TOTAL TAXA COLECTATA (suma de la rd. 1 pana la rd. 15, cu exceptia | | |
| |celor de la rd. 3.1, 5.1, 7.1 si 7.1.1) | | |
+-----+----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|TAXA PE VALOAREA ADAUGATA DEDUCTIBILA - lei -|
+--------------------------------------------------------------------------------------------------+
|Denumire indicatori Valoare TVA |
+--------------------------------------------------------------------------------------------------+
|ACHIZITII INTRACOMUNITARE DE BUNURI SI ALTE ACHIZITII DE BUNURI SI SERVICII IMPOZABILE IN ROMANIA |
+------+---------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|17 |Achizitii intra comunitare de bunuri pentru care cumparatorul este | | |
| |obligat la plata TVA (taxare inversa), din care: | | |
+------+---------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|17.1 |Achizitii intracomunitare pentru care cumparatorul este obligat | | |
| |la plata TVA (taxare inversa), iar furnizorul este inregistrat in | | |
| |scopuri de TVA in statul membru din care a avut loc livrarea | | |
+------+---------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|18 |Regularizari privind achizitiile intracomunitare de bunuri pentru | | |
| |care cumparatorul este obligat la plata TVA (taxare inversa) | | |
+------+---------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|19 |Achizitii de bunuri, altele decat cele de la rd, 17 si 18 si | | |
| |achizitii de servicii pentru care beneficiarul din Romania este | | |
| |obligat la plata TVA (taxare inversa), din care: | | |
+------+---------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|19.1 |Achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul | | |
| |este obligat la plata TVA (taxare inversa), din care: | | |
+------+---------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|19.1.1|Achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este | | |
| |obligat la plata TVA (taxare inversa), iar prestatorul este | | |
| |inregistrat in scopuri de TVA in statul membru din care efectueaza | | |
| |prestarea de servicii | | |
+------+---------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|20 |Regularizari privind achizitii de servicii intracomunitare | | |
| |pentru care beneficiarul din Romania este obligat la plata TVA | | |
| |(taxare inversa) | | |
+------+---------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|ACHIZITII DE BUNURI/SERVICII IN INTERIORUL TARII SI IMPORTURI, ACHIZITII INTRACOMUNITARE SCUTITE |
|SAU NEIMPOZABILE |
+----+-----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|21 |Achizitii de bunuri si servicii taxabile cu cota de 24% | | |
+----+-----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|22 |Achizitii de bunuri si servicii taxabile cu cota de 9% | | |
+----+-----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|23 |Achizitii de bunuri taxabile cu cota de 5% | | |
+----+-----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|24 |Achizitii de bunuri si servicii scutite de taxa sau neimpozabile, | | |
| |din care: | | |
+----+-----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|24.1|Achizitii de servicii intracomunitare scutite de taxa | | |
+----+-----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|25 |TOTAL TAXA DEDUCTIBILA (suma de la rd. 1,7 pana la rd. 23, cu exceptia | | |
| |celor de la rd. 17.1, 19.1 si 19.1.1) | | |
+----+-----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|26 |SUB-TOTAL TAXA DEDUSA CONFORM ART. 145 SI ART. 1451 SAU ART. 147 SI | | |
| |ART. 1451 DIN CODUL FISCAL | | |
+----+-----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|27 |TVA efectiv restituita cumparatorilor straini, inclusiv comisionul | | |
| |unitatilor autorizate | | |
+----+-----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|28 |Regularizari taxa dedusa | | |
+----+-----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|29 |Ajustari conform pro-rata/ajustari pentru bunurile de capital | | |
+----+-----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|30 |TOTAL TAXA DEDUSA (rd. 26 + rd. 27 + rd. 28 + rd. 29) | | |
+----+-----------------------------------------------------------------------+----------+----------+
|REGULARIZARI CONFORM ART. 1473 DIN CODUL FISCAL - lei -|
+--------------------------------------------------------------------------------------------------+
|Denumire indicatori TVA |
+---+------------------------------------------------------------------------+---------------------+
|31 |Suma negativa a TVA in perioada de raportare (rd. 30 - rd. 16) | |
+---+------------------------------------------------------------------------+---------------------+
|32 |Taxa de plata in perioada de raportare (rd. 16 - rd. 30) | |
+---+------------------------------------------------------------------------+---------------------+
|33 |Soldul TVA de plata din decontul perioadei fiscale precedente (rd. 39 | |
| |din decontul perioadei fiscale precedente) neachitate pana la data | |
| |depunerii decontului de TVA | |
+---+------------------------------------------------------------------------+---------------------+
|34 |Diferente de TVA de plata stabilite de organele de inspectie fiscala | |
| |prin decizie comunicata si neachitate pana la data depunerii | |
| |decontului de TVA | |
+---+------------------------------------------------------------------------+---------------------+
|35 |TVA de plata cumulat (rd. 32 + rd. 33 + rd. 34) | |
+---+------------------------------------------------------------------------+---------------------+
|36 |Soldul sumei negative a TVA reportate din perioada precedenta pentru | |
| |care nu s-a solicitat rambursare (rd. 40 din decontul perioadei fiscale | |
| |precedente) | |
+---+------------------------------------------------------------------------+---------------------+
|37 |Diferente negative de TVA stabilite de organele de inspectie fiscala | |
| |prin decizie comunicata pana la data depunerii decontului de TVA | |
+---+------------------------------------------------------------------------+---------------------+
|38 |Suma negativa a TVA cumulate (rd. 31 + rd. 36 + rd. 37) | |
+---+------------------------------------------------------------------------+---------------------+
|39 |Sold TVA de plata la sfarsitul perioadei de raportare (rd. 35 - rd. 38) | |
+---+------------------------------------------------------------------------+---------------------+
|40 |Soldul sumei negative de TVA la sfarsitul perioadei de raportare | |
| |(rd. 38 - rd. 35) | |
+---+------------------------------------------------------------------------+---------------------+
Cod CAEN al activitatii preponderente efectiv desfasurate in perioada de raportare: +-------------+
+-------------+
Solicitati rambursarea soldului sumei negative de TVA? Da [ ] Nu [ ]
+--------------------------------------------------------------------------------------------------+
| FACTURI EMISE DUPA INSPECTIA FISCALA, conform art. 159 alin. (3) din Codul fiscal |
+--------------------------------------------------------------------------------------------------+
lei
+---------------------------------+--------------------------------+-------------------------------+
| Numar total facturi emise | Total baza de impozitare | Total TVA aferenta |
+---------------------------------+--------------------------------+-------------------------------+
+---------------------------------+--------------------------------+-------------------------------+
Nr. de evidenta a platii: +------------------------+
+------------------------+
Prezenta declaratie constituie titlu de creanta si produce efectele juridice ale instiintarii de
plata de la data depunerii acesteia, in conditiile legii.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Sub sanctiunile aplicate faptei de fals in acte publice, declar ca datele din aceasta declaratie
sunt corecte si complete.
+---------------+-----------------------------------------------+ +-------------------------------+
|Nume, prenume | | | |
+---------------+-----------------------------------------------+ | Semnatura si stampila |
|Functie | | | |
+---------------+-----------------------------------------------+ +-------------------------------+
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Loc rezervat organului fiscal
+---------------------+-----------------------------+------------------+--------------------------+
|Numar de inregistrare| |Data inregistrarii| |
+---------------------+-----------------------------+------------------+--------------------------+
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Nr. de inregistrare ca operator de date cu caracter personal 759
Cod MFP: 14.13.01.02
ANEXA Nr. 2
INSTRUCTIUNI
pentru completarea formularului (300)
"Decont de taxa pe valoarea adaugata"
Formularul (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata" se completeaza de persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal.
Persoanele impozabile care conduc evidenta contabila, potrivit legii, pentru operatiunile realizate pe baza de contract de asociere in participatiune declara inclusiv datele si informatiile privind taxa pe valoarea adaugata rezultate din astfel de operatiuni.
Formularul (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata" se depune la organul fiscal competent, la urmatoarele termene:
a) lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care perioada fiscala este luna calendaristica, potrivit prevederilor art. 1561 din Codul fiscal;
b) trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a primei luni din trimestrul urmator celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic, potrivit prevederilor art. 1561 din Codul fiscal;
c) semestrial, pana la data de 25 inclusiv a primei luni din semestrul urmator celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care organul fiscal competent a aprobat ca perioada fiscala semestrul calendaristic, potrivit prevederilor art. 1561 alin. (7) din Codul fiscal si ale pct. 80 alin. (2) din Normele metodologice;
d) anual, pana la data de 25 ianuarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile prevazute la pct. 80 alin. (4) din Normele metodologice si de persoanele impozabile pentru care organul fiscal competent a aprobat ca perioada fiscala anul calendaristic, potrivit prevederilor art. 1561 alin. (7) din Codul fiscal si ale pct. 80 alin. (2) din Normele metodologice;
e) pana la data de 25 a celei de-a treia luni a trimestrului calendaristic, pentru primele doua luni ale aceluiasi trimestru calendaristic, de persoanele impozabile care utilizeaza trimestrul ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania, daca exigibilitatea taxei aferente achizitiei intracomunitare intervine in a doua luna a respectivului trimestru. Decontul se va depune pentru luna a doua a trimestrului, dar va cuprinde si operatiunile realizate in prima luna a acestuia. In situatia in care exigibilitatea taxei aferente achizitiei intracomunitare intervine in prima sau in a treia luna a trimestrului calendaristic, sunt aplicabile in mod corespunzator dispozitiile lit. a).
Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal au obligatia prezentarii formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata", cu codificarea informatiei prin cod de bare. Sunt exceptati de la aceasta prevedere contribuabilii care depun declaratiile fiscale prin mijloace electronice sau prin sisteme de transmitere la distanta, potrivit prevederilor legale in vigoare.
Contribuabilii mari si contribuabilii mijlocii, definiti conform reglementarilor in vigoare, precum si sediile secundare ale acestora au obligatia depunerii formularului prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul Sistemului Electronic National.
Formularele se depun in format hartie, semnat si stampilat conform legii, la organul fiscal competent. Formularul se editeaza in doua exemplare:
-un exemplar se depune la organul fiscal competent;
-un exemplar se pastreaza de catre platitor.
Formatul hartie se obtine prin utilizarea programului de asistenta (DECLMF), elaborat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala. Programul de asistenta este pus la dispozitia contribuabililor gratuit de unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
ATENTIE! Nu se inscriu in decont:
-taxa pe valoarea adaugata din facturile de executare silita, de catre persoanele abilitate prin lege sa efectueze vanzarea bunurilor supuse executarii silite;
-taxa pe valoarea adaugata pentru care se afla in derulare o inlesnire la plata.
Completarea formularului se face astfel:
Perioada de raportare
"Perioada de raportare" poate fi luna calendaristica, trimestrul calendaristic, semestrul calendaristic sau anul calendaristic, in conditiile art. 1561 din Codul fiscal si ale pct. 80 alin. (2) si (4) din Normele metodologice.
Se inscrie cu cifre arabe numarul perioadei de raportare (de exemplu: 01 pentru ianuarie, 03 pentru trimestrul I, 06 pentru semestrul I, 12 pentru an).
Anul pentru care se completeaza declaratia se inscrie cu cifre arabe, cu 4 caractere (de exemplu, 2010).
Sectiunea "Date de identificare a persoanei impozabile"
Caseta "Cod de identificare fiscala" se completeaza astfel:
-contribuabilii persoane juridice, cu exceptia comerciantilor, asociatiile sau alte entitati fara personalitate juridica inscriu codul de inregistrare fiscala;
-comerciantii, inclusiv sucursalele comerciantilor care au sediul principal al comertului in strainatate, inscriu codul unic de inregistrare;
-contribuabilii persoane fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere inscriu codul de inregistrare fiscala;
-contribuabilii persoane fizice, cu exceptia persoanelor fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau care exercita profesii libere, inscriu codul de inregistrare in scopuri de TVA, atribuit conform art. 153 din Codul fiscal;
-contribuabilii persoane impozabile care nu sunt stabilite in Romania, conform art. 1251 alin. (2) din Codul fiscal, si sunt inregistrate in scopuri de taxa pe valoarea adaugata in Romania, potrivit art. 153 din acelasi act normativ, inscriu codul de inregistrare in scopuri de TVA.
Reprezentantul fiscal desemnat de o persoana impozabila stabilita in strainatate inscrie codul de inregistrare in scopuri de TVA atribuit persoanei impozabile straine, care este diferit de codul de inregistrare in scopuri de TVA atribuit pentru activitatea proprie a reprezentantului.
Inscrierea cifrelor in caseta se face cu aliniere la dreapta.
Caseta "Denumire" se completeaza cu denumirea persoanei juridice, a asociatiei sau a entitatii fara personalitate juridica ori cu numele si prenumele persoanei fizice, dupa caz.
In cazul persoanelor impozabile stabilite in strainatate care si-au desemnat un reprezentant fiscal, in caseta "Denumire" se inscriu informatiile de identificare inscrise pe certificatul de inregistrare fiscala a reprezentarii (denumirea persoanei impozabile stabilite in strainatate, reprezentata fiscal prin reprezentantul fiscal desemnat in conditiile legii).
Caseta "Domiciliu fiscal" se completeaza cu datele privind adresa domiciliului fiscal al contribuabilului.
In cazul persoanelor impozabile stabilite in strainatate, inregistrate direct in scopuri de TVA in Romania, se inscrie adresa din Romania la care pot fi examinate evidentele si documentele ce trebuie pastrate, in conformitate cu prevederile pct. 66 alin. (7) lit. a) din Normele metodologice.
In cazul persoanelor impozabile stabilite in strainatate care si-au desemnat un reprezentant fiscal, in caseta "Domiciliu fiscal" se inscrie domiciliul fiscal al reprezentantului fiscal.
In cazul persoanelor impozabile care isi au sediul activitatii economice in afara Romaniei si sunt stabilite in Romania prin unul sau mai multe sedii fixe fara personalitate juridica, conform art. 1251 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, in caseta "Domiciliu fiscal" se inscrie domiciliul fiscal al sediului fix desemnat sa depuna decontul de taxa si sa fie responsabil pentru toate obligatiile in scopuri de TVA, conform pct. 66 alin. (5) din Normele metodologice.
In rubrica "Pro rata de deducere" se inscrie pro rata determinata potrivit art. 147 din Codul fiscal.
Sectiunea "Taxa pe valoarea adaugata colectata"
Randul 1 - se inscriu informatiile preluate din jurnalul de vanzari*), privind baza de impozitare pentru livrarile intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. a) si d) din Codul fiscal, si pentru livrarile intracomunitare de bunuri cu cod T, efectuate in cadrul unei operatiuni triunghiulare de cumparatorul revanzator, prevazute la art. 1321 alin. (5) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea taxei intervine in perioada de raportare**), inclusiv sumele din facturile pentru incasari de avansuri partiale pentru livrarile intracomunitare de bunuri scutite. Se inscriu, de asemenea, ajustarile bazei de impozitare prevazute la art. 138 din Codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine in perioada de raportare, conform art. 1342 alin. (3) din Codul fiscal.
Randul 2 - se inscriu regularizarile ulterioare datorate unor evenimente care determina modificarea datelor declarate la randul 1 din decont in alta perioada, precum: modificarea pretului generata de alte situatii decat cele prevazute la art. 138 din Codul fiscal, nedeclararea din eroare a livrarii intracomunitare in perioada in care intervine exigibilitatea etc.
Randul 3 - se inscriu informatiile preluate din jurnalul de vanzari*), privind baza de impozitare pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii care nu sunt impozabile in Romania pentru ca nu au locul livrarii/prestarii stabilit, conform art. 132 si 133 din Codul fiscal, in Romania, precum si pentru livrarile intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. b) si c) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea taxei intervine in perioada de raportare**), inclusiv sumele din facturile pentru incasari de avansuri partiale pentru aceste livrari intracomunitare de bunuri, scutite. Se inscriu, de asemenea, ajustarile bazei de impozitare prevazute la art. 138 din Codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine in perioada de raportare, conform art. 1342 alin. (3) din Codul fiscal, precum si orice alte regularizari ulterioare, cu exceptia celor referitoare la serviciile intracomunitare care se inscriu la randul 4.
Randul 3.1 - se inscriu informatiile preluate din jurnalul de vanzari*), privind baza de impozitare pentru serviciile pentru care se aplica prevederile art. 133 alin. (2) din Codul fiscal, altele decat cele scutite de TVA in statul membru in care acestea sunt impozabile, prestate catre persoane impozabile nestabilite in Romania, dar stabilite in Comunitatea Europeana, pentru care exigibilitatea intervine in perioada de raportare, precum si ajustarile bazei de impozitare prevazute la art. 138 din Codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine in perioada de raportare, conform art. 1342 alin. (3) din Codul fiscal.
Randul 4 - se inscriu regularizarile ulterioare datorate unor evenimente care determina modificarea datelor declarate la randul 3.1 din decont in alta perioada, precum: modificarea pretului generata de alte situatii decat cele prevazute la art. 138 din Codul fiscal, nedeclararea din eroare a operatiunilor respective in perioada in care intervine exigibilitatea etc.
Randul 5 - se inscriu informatiile preluate din jurnalul de cumparari*), privind baza de impozitare pentru achizitiile intracomunitare de bunuri taxabile in Romania, precum si baza de impozitare pentru achizitiile de bunuri efectuate de catre beneficiarul unei livrari ulterioare efectuate in cadrul unei operatiuni triunghiulare, pentru care acesta este obligat la plata taxei conform art. 150 alin. (4) din Codul fiscal, si taxa pe valoarea adaugata aferenta, pentru care exigibilitatea taxei intervine in perioada de raportare**), inclusiv sumele din facturile primite pentru plati de avansuri partiale pentru achizitii intracomunitare de bunuri. Se inscriu si ajustarile bazei de impozitare prevazute la art. 138 din Codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine in perioada de raportare, conform art. 1342 alin. (3) din Codul fiscal.
Randul 6 - se inscriu achizitiile intracomunitare de bunuri a caror exigibilitate a intervenit in alta perioada, dar respectiva achizitie nu a fost declarata, regularizarile privind achizitiile intracomunitare declarate in perioade anterioare si datorate unor evenimente care determina modificarea datelor declarate initial, precum:
-modificarea pretului bunurilor care au fost declarate ca achizitie intracomunitara pe baza de autofactura, in conditiile legii, ulterior factura primita de la furnizor avand un pret mai mare sau mai mic, altele decat situatiile cand aceasta modificare a pretului a rezultat ca urmare a unuia dintre evenimentele prevazute la art. 138 din Codul fiscal in perioada de raportare;
-declararea achizitiei intracomunitare pe baza de autofactura, in conditiile legii, intr-o perioada ulterioara, la primirea facturii de la furnizor, constatandu-se ca exigibilitatea achizitiei intracomunitare intervenea intr-o perioada anterioara;
-modificarea bazei impozabile a achizitiei intracomunitare si a taxei aferente ca urmare a modificarii cursului valutar de referinta aplicabil, datorata unor neconcordante intre data primirii facturii de la furnizor si data declararii achizitiei intracomunitare;
-orice alte evenimente de natura sa modifice datele declarate initial, cu exceptia ajustarilor bazei de impozitare prevazute la art. 138 din Codul fiscal, atunci cand acestea au loc ulterior, intr-o alta perioada decat cea in care a intervenit exigibilitatea pentru achizitiile intracomunitare respective.
Randul 7 - se inscriu informatiile preluate din jurnalul de cumparari*), privind baza de impozitare si taxa pe valoarea adaugata pentru achizitiile de bunuri si servicii pentru care beneficiarul din Romania este persoana obligata la plata TVA conform art. 150 alin. (2)-(6) si pentru importurile de bunuri carora le sunt aplicabile prevederile art. 157 alin. (4) si (5) din Codul fiscal, a caror exigibilitate intervine in perioada de raportare. Se inscriu, de asemenea, ajustarile bazei de impozitare prevazute la art. 138 din Codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine in perioada de raportare, conform art. 1342 alin. (3) din Codul fiscal, precum si orice alte regularizari ulterioare, cu exceptia celor referitoare la serviciile intracomunitare care se inscriu la randul 8.
Randul 7.1 - se inscriu informatiile preluate din jurnalul de cumparari*), privind baza de impozitare si taxa pe valoarea adaugata pentru achizitiile de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul din Romania este persoana obligata la plata TVA conform art. 150 alin. (2) din Codul fiscal, precum si ajustarile bazei de impozitare prevazute la art. 138 din Codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine in perioada de raportare, conform art. 1342 alin. (3) din Codul fiscal.
Randul 7.1.1 - se inscriu informatiile preluate din jurnalul de cumparari*), privind baza de impozitare si taxa pe valoarea adaugata pentru achizitiile de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul din Romania este persoana obligata la plata TVA conform art. 150 alin. (2) din Codul fiscal, iar prestatorul este inregistrat in scopuri de TVA in statul membru din care efectueaza prestarea de servicii, precum si ajustarile bazei de impozitare prevazute la art. 138 din Codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine in perioada de raportare, conform art. 1342 alin. (3) din Codul fiscal.
Randul 8 - se inscriu regularizarile ulterioare datorate unor evenimente care determina modificarea datelor declarate la randul 7.1 din decont in alta perioada, precum: modificarea pretului generata de alte situatii decat cele prevazute la art. 138 din Codul fiscal, nedeclararea din eroare a operatiunilor respective in perioada in care intervine exigibilitatea etc.
Randul 9 - se inscriu informatiile preluate din jurnalul de vanzari*), pentru operatiuni a caror exigibilitate intervine in perioada de raportare, privind:
-baza de impozitare si taxa pe valoarea adaugata colectata pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii taxabile cu cota de 24%, inclusiv pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii asimilate;
-baza de impozitare si taxa pe valoarea adaugata colectata pentru operatiunile supuse regimurilor speciale de taxa pe valoarea adaugata determinate pe baza situatiilor de calcul intocmite in acest scop;
-ajustarile bazei de impozitare prevazute la art. 138 din Codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine in perioada de raportare, conform art. 1342 alin. (3) din Codul fiscal, daca au fost generate de operatiuni pentru care cota de taxa pe valoarea adaugata aplicata este de 24%.
Randul 10 - se inscriu informatiile preluate din Jurnalul de vanzari*), pentru operatiuni a caror exigibilitate intervine in perioada de raportare, privind baza de impozitare si taxa pe valoarea adaugata colectata pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii taxabile cu cota de 9%, inclusiv pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii asimilate.
Se inscriu, de asemenea, ajustarile bazei de impozitare prevazute la art. 138 din Codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine in perioada de raportare, conform art. 1342 alin. (3) din Codul fiscal, pentru care cota de taxa pe valoarea adaugata aplicata este de 9%, potrivit dispozitiilor art. 1342 alin. (3) din Codul fiscal.
Randul 11 - se inscriu informatiile preluate din jurnalul de vanzari*), pentru operatiuni a caror exigibilitate intervine in perioada de raportare, privind baza de impozitare si taxa pe valoarea adaugata colectata pentru livrarile de bunuri taxabile cu cota de 5%.
Se inscriu, de asemenea, ajustarile bazei de impozitare prevazute la art. 138 din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea taxei intervine in perioada de raportare, conform art. 1342 alin. (3) din Codul fiscal pentru care cota de taxa pe valoarea adaugata aplicata este de 5%, potrivit dispozitiilor art. 1342 alin. (3) din Codul fiscal.
Randul 12 - se inscriu informatiile preluate din jurnalul de cumparari*), privind baza de impozitare si taxa colectata pentru achizitiile de bunuri si de servicii, a caror exigibilitate intervine in perioada de raportare, de catre beneficiarii care aplica masurile de simplificare prevazute la art. 160 din Codul fiscal.
Randul 13 - se inscriu informatiile preluate din jurnalul de vanzari*), pentru operatiuni a caror exigibilitate intervine in perioada de raportare sau in perioade fiscale anterioare, privind:
-baza de impozitare pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii scutite cu drept de deducere, prevazute la art. 143 alin. (1), art. 144 si 1441 din Codul fiscal;
-baza de impozitare pentru operatiuni scutite de taxa, conform art. 141 alin. (2) lit. a) pct. 1-5 si lit. b) din Codul fiscal, in cazul in care cumparatorul sau clientul este stabilit in afara Uniunii Europene sau in cazul in care aceste operatiuni sunt in legatura directa cu bunuri care vor fi exportate, precum si in cazul operatiunilor efectuate de intermediari care actioneaza in numele si in contul altei persoane, atunci cand acestia intervin in derularea unor astfel de operatiuni;
-baza de impozitare pentru livrarile/prestarile efectuate, pentru care furnizorii/prestatorii aplica masurile de simplificare prevazute la art. 160 din Codul fiscal.
Randul 14 - se inscriu informatiile preluate din jurnalul de vanzari*), privind baza de impozitare pentru livrarile de bunuri scutite fara drept de deducere, prevazute la art. 141 din Codul fiscal.
Randul 15 - se evidentiaza sumele rezultate din corectarea informatiilor de la randurile 9, 10, 11 si 12 din deconturile anterioare, ajustarile bazei de impozitare prevazute la art. 138 din Codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine in perioada de raportare, conform art. 1342 alin. (3) din Codul fiscal, dar care au fost generate de operatiuni pentru care cota de taxa pe valoarea adaugata aplicata a fost de 19%, sumele rezultate din regularizarile prevazute de art. 140 alin. (4) din Codul fiscal datorate modificarii cotelor de TVA, precum si orice alte sume rezultate din regularizarile prevazute de legislatia in vigoare datorate unor evenimente, cu exceptia celor prevazute la art. 138 din Codul fiscal, care determina modificarea datelor declarate initial, cum ar fi nedeclararea din eroare a operatiunii in perioada in care intervine exigibilitatea.
Sectiunea "Taxa pe valoarea adaugata deductibila"
Randul 17 - se inscriu aceleasi informatii declarate la randul 5.
Randul 18 - se inscriu aceleasi informatii declarate la randul 6.
Randul 19 - se inscriu aceleasi informatii declarate la randul 7.
Randul 19.1 - se inscriu aceleasi informatii declarate la randul 7.1.
Randul 19.1.1 - se inscriu aceleasi informatii declarate la randul 7.1.1.
Randul 20 - se inscriu aceleasi informatii declarate la randul 8.
Randul 21 - se inscriu informatiile din jurnalul de cumparari*), privind baza de impozitare si taxa pe valoarea adaugata deductibila aferenta achizitiilor din tara de bunuri si servicii taxabile cu cota de 24%, precum si baza de impozitare si taxa aferenta importurilor care nu se incadreaza in prevederile art. 157 alin. (4) si (5) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea intervine in perioada de raportare.
Se inscriu, de asemenea, si ajustarile bazei de impozitare prevazute la art. 138 din Codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine in perioada de raportare, conform art. 1342 alin. (3) din Codul fiscal daca au fost generate de operatiuni pentru care cota de taxa pe valoarea adaugata aplicata este de 24%.
Randul 22 - se inscriu informatiile din jurnalul de cumparari*), privind baza de impozitare si taxa pe valoarea adaugata deductibila aferenta achizitiilor din tara de bunuri si servicii taxabile cu cota de 9%, precum si taxa aferenta importurilor care nu se incadreaza in prevederile art. 157 alin. (4) si (5) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea intervine in perioada de raportare.
Se inscriu, de asemenea, ajustarile bazei de impozitare prevazute la art. 138 din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea taxei intervine in perioada de raportare, conform art. 1342 alin. (3) din Codul fiscal pentru care cota de taxa pe valoarea adaugata aplicata este de 9%, potrivit dispozitiilor art. 1342 alin. (3) din Codul fiscal.
Randul 23 - se inscriu informatiile din jurnalul de cumparari*), privind baza de impozitare si taxa pe valoarea adaugata deductibila aferenta achizitiilor din tara de bunuri taxabile cu cota de 5%.
Se inscriu, de asemenea, ajustarile bazei de impozitare prevazute la art. 138 din Codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine in perioada de raportare, conform art. 1342 alin. (3) din Codul fiscal pentru care cota de taxa pe valoarea adaugata aplicata este de 5%, potrivit dispozitiilor art. 1342 alin. (3) din Codul fiscal.
Randul 24 - se inscriu informatiile din jurnalul de cumparari*), privind:
-contravaloarea achizitiilor de bunuri si servicii a caror livrare/prestare a fost scutita de taxa, neimpozabila sau supusa unui regim special de taxa;
-contravaloarea achizitiilor de bunuri si servicii din alte state membre pentru care nu se datoreaza taxa pe valoarea adaugata in Romania;
-contravaloarea achizitiilor intracomunitare de bunuri scutite de taxa sau neimpozabile in Romania;
-contravaloarea achizitiilor de servicii intracomunitare scutite de taxa pe valoarea adaugata;
-contravaloarea importurilor scutite de taxa pe valoarea adaugata.
Nu este obligatorie inscrierea in decont a sumelor care nu sunt incluse in baza impozabila.
Randul 24.1 - se inscriu informatiile din jurnalul de cumparari*), privind achizitiile de servicii intracomunitare scutite de taxa pe valoarea adaugata.
Randul 26 - se inscrie taxa pe valoarea adaugata efectiv dedusa pentru achizitiile prevazute la randurile 17-23:
-conform art. 145 si 1451 din Codul fiscal, in cazul persoanelor care efectueaza numai operatiuni cu drept de deducere. Nu se preia in acest rand taxa pentru care nu se permite exercitarea dreptului de deducere conform art. 1451 din Codul fiscal;
-conform art. 1451 si 147 din Codul fiscal, in cazul persoanelor impozabile cu regim mixt, respectiv taxa preluata din coloanele jurnalului pentru cumparari*), in functie de destinatia achizitiilor, astfel:
-taxa aferenta achizitiilor destinate realizarii de operatiuni cu drept de deducere, cu exceptia achizitiilor pentru care nu se permite exercitarea dreptului de deducere conform art. 1451 din Codul fiscal;
-taxa dedusa conform pro rata pentru achizitiile destinate realizarii atat de operatiuni cu drept de deducere, cat si de operatiuni fara drept de deducere, cu exceptia achizitiilor pentru care nu se permite exercitarea dreptului de deducere conform art. 1451 din Codul fiscal;
-taxa aferenta achizitiilor destinate realizarii operatiunilor care nu dau drept de deducere nu se preia in acest rand.
Totalul randului 26 poate fi mai mic sau egal cu totalul de la randurile 17-23, cu exceptia celui de la randurile 17.1, 19.1 si 19.1.1.
Randul 27 - se inscriu sumele reprezentand taxa pe valoarea adaugata efectiv restituita, in baza art. 143 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, cumparatorilor persoane fizice care nu sunt stabilite in Comunitatea Europeana de catre persoanele impozabile autorizate in acest sens, inclusiv comisionul perceput pentru activitatea de restituire a taxei.
Randul 28 - se evidentiaza sumele rezultate din corectarea informatiilor de la randurile 21, 22 si 23 din deconturile anterioare, ajustarile prevazute la art. 138 din Codul fiscal, a caror exigibilitate este ulterioara datei de 1 iulie 2010, dar care au fost generate de operatiuni pentru care cota de taxa pe valoarea adaugata aplicata a fost de 19%, potrivit dispozitiilor art. 1342 alin. (3) din Codul fiscal, precum si orice alte sume rezultate din regularizarile prevazute de legislatia in vigoare datorate unor evenimente, cu exceptia celor prevazute la art. 138 din Codul fiscal, care determina modificarea datelor declarate initial, cum ar fi nedeclararea din eroare a operatiunii in perioada in care intervine exigibilitatea.
Randul 29 - se inscriu diferentele de taxa pe valoarea adaugata rezultate ca urmare a ajustarii anuale pe baza de pro rata definitiva, prevazute la art. 147 din Codul fiscal, diferentele de taxa pe valoarea adaugata rezultate ca urmare a regularizarii erorilor constatate ulterior in calculul pro rata definitiva, conform pct. 47 alin. (5) din Normele metodologice, precum si diferentele de taxa pe valoarea adaugata rezultate ca urmare a ajustarii taxei deductibile pentru bunurile de capital prevazute la art. 149 si la art. 161 din Codul fiscal, cu semnul plus sau minus, dupa caz.
Sectiunea "Regularizari conform art. 1473 din Codul fiscal"
Randul 33 - se preia suma prevazuta la randul 39 din decontul perioadei precedente celei de raportare, din care se scad sumele achitate pana la data depunerii decontului. Pentru primul decont de taxa pe valoarea adaugata, depus dupa publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a prezentelor instructiuni, se preia suma prevazuta la randul 37 din decontul perioadei precedente, din care se scad sumele achitate.
Randul 34 - se preia suma reprezentand diferenta de TVA de plata stabilita de organele de inspectie fiscala prin decizie comunicata persoanei impozabile, dar neachitata pana la data depunerii decontului de TVA.
Randul 36 - se preia suma prevazuta la randul 40 din decontul perioadei precedente celei de raportare, pentru care nu s-a solicitat rambursarea, prin bifarea casetei corespunzatoare din decontul anterior. Pentru primul decont de taxa pe valoarea adaugata, depus dupa publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a prezentelor instructiuni, se preia suma prevazuta la randul 38 din decontul perioadei precedente, pentru care nu s-a solicitat rambursarea.
Randul 37 - se preia suma reprezentand diferenta negativa de TVA stabilita de organele de inspectie fiscala prin decizie comunicata persoanei impozabile pana la data depunerii decontului de TVA.
Sectiunea "Facturi emise dupa inspectia fiscala, conform art. 159 alin. (3) din Codul fiscal"
Se completeaza cu informatiile preluate din facturile de corectie emise catre beneficiari in urma inspectiei fiscale, astfel cum este prevazut la art. 159 alin. (3) din Codul fiscal, facturi care se evidentiaza intr-o rubrica separata din jurnalul pentru vanzari, conform pct. 811 alin. (4) din Normele metodologice.
Campul "Nr. de evidenta a platii" nu se completeaza, in conditiile prevazute de Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.235/2006 privind suspendarea si modificarea unor ordine ale ministrului finantelor publice in domeniul administrarii fiscale, cu modificarile ulterioare.
Nu se admit intocmirea si depunerea de deconturi rectificative pentru corectarea datelor din deconturile anterioare.
In ceea ce priveste achizitiile intracomunitare de bunuri, pe langa legislatia nationala, organele fiscale si contribuabilii vor tine cont de art. 21 din Regulamentul (CE) nr. 1.777/2005 al Consiliului din 17 octombrie 2005 de stabilire a masurilor de punere in aplicare a Directivei 77/388/CEE privind sistemul comun de taxa pe valoarea adaugata.
___________
*)Prin jurnale de vanzari si jurnale de cumparari se intelege orice jurnale, registre, evidente sau alte documente similare pe care persoanele impozabile au obligatia sa le intocmeasca in conformitate cu prevederile art. 156 din Codul fiscal si ale pct. 79 din Normele metodologice. Prin ordin al ministrului finantelor publice se propun modele de jurnale de vanzari si cumparari, utilizarea acestor modele de catre persoanele impozabile fiind optionala.
**)Pentru a evita orice neconcordanta intre livrarile intracomunitare de bunuri, scutite de TVA, care se includ in decontul de TVA si in declaratia recapitulativa pentru astfel de livrari in statul membru de origine, si achizitiile intracomunitare evidentiate in decontul de TVA si in declaratia recapitulativa pentru achizitii intracomunitare, in statul membru de destinatie, momentul exigibilitatii taxei pentru achizitiile intracomunitare intervine:
-in a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a avut loc faptul generator, respectiv livrarea;
-la data emiterii facturii pentru livrarea respectiva catre persoana care cumpara bunurile, inclusiv in cazul facturilor pentru incasarea de avansuri partiale, daca factura este emisa inainte de data de 15 a lunii urmatoare lunii in care a intervenit faptul generator, respectiv livrarea.
ANEXA Nr. 3
Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare
si de pastrare ale formularului (300)
"Decont de taxa pe valoarea adaugata"
Denumirea formularului: Decont de taxa pe valoarea adaugata
Cod MFP: 14.13.01.02
Format: A4/t1
Caracteristicile de tiparire: se utilizeaza echipament informatic pentru completare si editare, cu ajutorul programului de asistenta pus la dispozitie gratuit de unitatile fiscale teritoriale.
Se utilizeaza la declararea operatiunilor din sfera TVA.
Se intocmeste de persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA.
Circula:
-un exemplar la organul fiscal competent:
* in format hartie, semnat si stampilat, potrivit legii, cu codificarea informatiei prin cod de bare;
* in format electronic;
-un exemplar la contribuabil.
Se pastreaza:
-formatul electronic, in arhiva de documente electronice;
-formatul hartie, la dosarul fiscal al contribuabilului.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Joi, 25 mai 2023, termenul de depunere a 9 declaratii fiscaleRegimul TVA pentru achizitiile de mijloace de transport second-handRegimul de declarare derogatoriu. Cum procedam in cazul unei firme fara activitate?Aprobarea regimului de declarare derogatoriu. Formulare obligatorii!Joi, 25 aprilie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleUltimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Calendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiPlafon TVA. Care sunt limitele in 2024 si obligatii la depasirea lorCalendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in 25 septembrie 2024Luni, 26 august 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleArticole similare
Avans achizitii intracomunitare. Cum procedam la modificarea perioadei fiscale?Factura de penalitati din alt stat UE. Care va fi regimul fiscal TVA?Anularea inregistrarii in scop de TVA. Care sunt implicatiile fiscale?Comert online. Care este regimul TVA pentru aceste magazine?Prestari servicii intracomunitare. Cum procedam privind facturarea cu TVA?Ultimele articole
Cotele TVA pentru 2024, aplicabile in RomaniaActiunile de control ale ANAF, in aprilie 2024, au diminuat pierderea fiscala cu 430 milioane lei DECLARATIA 300 in 2023: A fost publicat noul model al formularului 300, conform Ordinului 1176/2023Platitor de TVA: Ce inseamna, cand si cum devii. Avantaje si dezavantajeMicrogrant pentru capital de lucru. Plata TVA aferenta achizitiilor este eligibila?Articole similare
Regularizare sau prescriere TVA de rambursat reportata prin decontul de TVA cod 300Marfuri prelucrate in statul strain. Cum facem inregistrarea directa in scopuri de TVA in Romania?Societate platitoare de TVA: Completarea Declaratiei 300Conditii pentru a forma un grup fiscal. Tratament TVARestituirea TVA din ultimul decont ca urmare a anularii inregistrarii. Ce solutii avem?Ultimele articole
Microintreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVAGrup fiscal. Cine are obligatia de a raspunde la Notificarea de conformare e-TVADecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermenePlatitor de TVA: Ce inseamna, cand si cum devii. Avantaje si dezavantajeEroare privind anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?Articole similare
Asociere in participatiune. Obligatii de plata si declarativeNoua platforma CE combate planificarea fiscala agresiva si paradisurile fiscaleA fost publicat modelul documentelor necesare obtinerii sprijinului de 41,5% de la AJOFM (Ordinul 457/2020)Distribuire bunuri la lichidarea voluntara. Regim fiscal TVADosar fiscal: Transferul de bunuri intre state membre fara a exista un transfer de drept de proprietateUltimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Proiect: Noi ajustari privind Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAMiercuri, 20 noiembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale importanteMicrointreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVAE-Transport: Cum se declara valoarea totala a bunurilor pentru obtinerea codului UITAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"