Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

O noua ordonanta de urgenta aduce modificari in ceea ce priveste modalitatea de plata a impozitului pe venitul din salarii obtinut din partea sediilor secundare inregistrate fiscal. Noile prevederi ...
O noua ordonanta de urgenta aduce modificari in ceea ce priveste modalitatea de plata a impozitului pe venitul din salarii obtinut din partea sediilor secundare inregistrate fiscal. Noile prevederi fac referiri la toti contribuabilii care au sedii secundare, stabilind cine este platitorul de obligatii fiscale si care sunt exceptiile care se aplica in conformitate cu legislatia in vigoare.In acest sens, Monitorul Oficial a publicat Legea nr. 126/2011 privind aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 88/2010 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala prin care a fost modificata modalitatea de plata a impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare inregistrate fiscal, potrivit legii.
Conform noilor reglementari, se precizeaza ca, in cazul contribuabililor cu sedii secundare, cel care este dator la plata obligatiilor fiscale este contribuabilul, exceptie facand impozitul pe venitul din salarii, platitor de impozit in acest caz fiind sediul secundar care prezinta si obligatia de a se inregistra fiscal ca platitor de salarii si de venituri asimilate salariilor.
O a doua prevedere face referire la sediile secundare inregistrate fiscal, in cazul carora competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea revine organului fiscal competent cu privire la administrarea obligatiilor datorate de contribuabilul care le-a infiintat.
In acelasi timp, se precizeaza ca modalitatea de plata a impozitului pe venitul din salarii, datorat de sediile secundare, se face in contul unic 20.47.01.01 "Venituri ale bugetului de stat – sume incasate pentru bugetul de stat in contul unic in curs de distribuire", codificat cu codul unic de inregistrare al fiecarui sediu secundar in parte si deschis la trezoreria la care este arondat contribuabilul care le-a infiintat.
Referitor la obligatiile declarative, contribuabilii vor declara, in numele sediilor secundare inregistrate fiscal, impozitul pe venitul din salarii datorat de acestea, potrivit legii in vigoare. Competenta pentru inregistrarea fiscala a acestor sedii platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla acestea.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Sesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independenteBolos: Bonificatia de 3% acordata celor bun-platnici ar putea fi permanentaPrincipalele noutatile legislative aparute in luna ianuarie 2022Studii de caz: Ajustarea valorii materiei primeTelemunca in strainatate. Ce obligatii are angajatorul in acest cazUltimele articole
IMPOZITUL PE VENIT. Conditii pentru acordarea scutirii impozituluiPFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Impozit pe profit in 2025. Modificari aduse prin OUG 156/2024Declaratia Unica in 2025. Principalele modificari fata de vechiul formularPFA care a estimat alte venituri pentru 2024. In ce conditii se depune Declaratia Unica rectificativaArticole similare
ANAF: Procedura raportarii creantelor fiscale ref SEDII SECUNDARETVA. Deschidere punct de vanzare in tara. Cum procedam?In atentia celor care au sume de recuperat aferente contractelor de finantare UE. Noi facilitati!Nou! Procedura pentru a beneficia de facilitatile fiscale si pentru anularea obligatiilor de plata accesoriiClarificari ONRC cu privire la aplicarea Legii 206/2021. Au fost eliminate anumite obligatii care reveneau institutieiUltimele articole
Certificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Plafon plati numerar 2023: Noul plafon de casierie care se aplica din noiembrie 2023Ce este o persoana fizica independenta (PFI), cum poate functiona si ce impozite platesteANAF: Lista contribuabililor care NU au obligatii fiscale restante se publica TRIMESTRIALArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliArticole similare
Inregistrarea TVA a unei firme dintr-un stat membru prin reprezentantul fiscalCare sunt conturile de venituri ale bugetului de stat in care sunt incasate sume din contul de TVA?Numarul firmelor din Split TVA a ajuns la aproape 17.000Raportare TVA si decont 300. Cum procedam cu facturile primite cu intarziere?Nou! Procedura repartizarii sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor localeUltimele articole
Firma neplatitoare de TVA. Are OBLIGATII FISCALE de plata si de raportare TVA?Prosumator. OBLIGATII FISCALE si MONOGRAFIE contabila explicataDistribuire dividende catre persoane fizice. Ce OBLIGATII FISCALE existaGhid ANAF pentru veniturile din arenda. Ce trebuie sa stii in 2025Activitatea firmei e pe pauza? Iata ce trebuie sa stii despre TVA!Articole similare
Amnistie fiscala. 4 conditii pe care trebuie sa le respecte contribuabiliiContract prestari servicii cu o persoana fizica nerezidentaCe declaratii privind TVA depunem in iulie 2012Procedura de inregistrare a contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanenteFormularul 010 trebuie depus de firme la ANAF ori de cate ori se modifica datele declarate anteriorUltimele articole
Schimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700Plafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaPerioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemFormularele de INREGISTRARE FISCALA vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noi
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"