Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

ORDINUL AGENTIEI NATIONALE DE ADMINISTRARE FISCALA Nr. 52/2011 privind actualizarea, din oficiu, a vectorului fiscal privind impozitul pe venitul din salarii si contributii sociale si procedura de ...
ORDINUL AGENTIEI NATIONALE DE ADMINISTRARE FISCALA Nr. 52/2011privind actualizarea, din oficiu, a vectorului fiscal privind impozitul pe venitul din salarii si contributii sociale si procedura de declarare a obligatiilor prevazute in Nomenclatorul "Creante fiscale" din anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 1.397/2010 privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", aferente unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011
Firme interesate
Act de interes general
Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, Directorul Economic, consilier juridic, specialsiti financiari din Administratia publica centrala, inspector fiscal, expert contabil, consultant fiscal, inspector din domeniul recuperarii creantelor bugetare
Index
Incepand cu data de 1 februarie 2011, organele fiscale actualizeaza, din oficiu, vectorul fiscal privind impozitul pe venitul din salarii, incepand cu perioada fiscala ianuarie 2011, al contribuabililor care au organizate sedii secundare cu minimum 5 angajati, potrivit legii, dupa cum urmeaza:

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Manualul Contabilului Incepator - stick USB
a) se inscrie obligatia de declarare a impozitului pe venitul din salarii in vectorul fiscal al contribuabililor platitori de salarii care, la data mentionata, nu au inscrisa in vectorul fiscal aceasta obligatie declarativa;
b) se anuleaza obligatia de declarare a impozitului pe venitul din salarii din vectorul fiscal al sediilor secundare cu minimum 5 angajati, potrivit legii.
Incepand cu aceeasi data se transfera evidenta electronica a indeplinirii obligatiilor declarative privind impozitul pe venitul din salarii de la organele fiscale la care sunt inregistrate sediile secundare cu minimum 5 angajati la organul fiscal competent pentru administrarea contribuabilului care a infiintat respectivele sedii secundare.
Incepand cu data de 1 februarie 2011, impozitul pe venitul din salarii datorat de sediile secundare cu minimum 5 angajati, aferent unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011, se declara si se corecteaza de catre contribuabilul care le-a infiintat, la organul fiscal competent pentru administrarea acestuia, dupa cum urmeaza:
a) formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", aprobat prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 101/2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, cu modificarile si completarile ulterioare, se depune impreuna cu formularul prevazut in anexa nr. 1 "Situatia privind impozitul pe venitul din salarii, defalcat pe sedii secundare, aferent unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011";
b) formularul 710 "Declaratie rectificativa", aprobat prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.340/2009 privind aprobarea modelului si continutului formularului 710 "Declaratie rectificativa", cod 14.13.01.00/r, se depune impreuna cu formularul prevazut in anexa nr. 2 "Situatia privind rectificarea impozitului pe venitul din salarii, defalcat pe sedii secundare, aferent unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011".
La corectarea impozitului pe venitul din salarii, aferent perioadelor de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011, se au in vedere si dispozitiile Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
In situatia in care impozitul pe venitul din salarii, aferent unei perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011, se refera atat la activitatea sediilor secundare, cat si la activitatea contribuabilului care le-a infiintat, obligatia de plata se declara cumulat, dupa caz, in formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" sau in formularul 710 "Declaratie rectificativa", insotite de situatiile prevazute la alin. (1).

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidentiNu toti angajatii IT sunt scutiti de la plata impozitului pe venitAchizitii de servicii non-UE. Ce obligatii apar privind TVA-ul si impozitul pe veniturile nerezidentilor?Noutati ANAF: Documente transmise prin Spatiul Privat VirtualDeclaratia 710 a fost actualizata recentUltimele articole
Cadouri de Paste in 2025. Platiti CAS, CASS si IMPOZIT PE VENIT pentru aceste cheltuieli?Impozitul pe venit. Conditii pentru acordarea scutirii impozitului Impozit venituri din pensii. MODIFICARI importante aduse de OUG 11/2025Impozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscalePFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Articole similare
Determinarea venitului net din activitati independente pe baza contabilitatii in partida simplaObligatii declarative pentru stabilirea perioadelor fiscale si regimurilor de impunere in 2015!Venituri din 2018: Completarea Declaratiei Unice 2019. Explicatii pas cu pasActualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea II.1)Concluzii dupa reuniunea Consiliului National Tripartit privind transferul CONTRIBUTIIlorUltimele articole
Ce CONTRIBUTII CAS si CASS platesti in 2025 daca ai PFA sau CMISalariu minim pe economie. Conditii pentru a beneficia de cei 300 lei netaxabiliPFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Facilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorFacilitatile fiscale pentru constructii, eliminate in 2025Articole similare
Ce inregistrare contabila efectuam la impozit pe profit provenit din fosta microintreprindere?Obligatii fiscale aferente inchiderii exercitiului privind TVAANAF Ordin Nr. 1786 din 2010Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVASuspendarea activitatii unei societati pe o perioada de 3 ani. Ce pasi urmeaza societatea?Ultimele articole
D700 ANAF. Ce sanctiuni se aplica daca NU depui D700 la timpPerioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriDin 2025 se aplica o noua procedura pentru modificarea din oficiu a vectorului fiscal, cu privire la TVAFormularele de inregistrare fiscala vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noiFirme care NU se incadreaza in plafonul micro de 250.000 euro. Pana cand trebuie modificat vectorul fiscalArticole similare
Buletin informativ ANAF: 3 noutati fiscale publicate in Monitor in perioada 06-10 martie 2023Aplicarea sistemului TVA la incasare, modificata de ANAF. Schimbari privind completarea formularului 700 (Proiect de Ordin)Obligatii privind Formularul 50 Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabiluluiInregistrarea TVA pentru achizitii bunuri peste plafonul de 10.000 euro. Ce tratament fiscal se aplica?Depune ultimele declaratii pentru luna august!Ultimele articole
Factura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + documente necesareD300 ANAF. Cum tratezi in D300 TVA-ul fara drept de deducereEsalonare clasica la plata in 2025: ANAF simplifica proceduraSemnatura electronica si olografa: Ce accepta ANAF la bilanturiDeclaratie Unica. Formularul poate fi depus pana pe 26 mai 2025
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"