Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta contribuabilul este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii.In cazul declaratiilor pentru care organul fiscal ...
Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta contribuabilul este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii.
In cazul declaratiilor pentru care organul fiscal competent nu a putut prelucra informatiile de pe suportul CD, se inscrie pe formatul hartie al declaratiei numarul de inregistrare si data, iar contribuabilul va prezenta, in termen 3 zile, organului fiscal formatul electronic al declaratiei intr-o forma care sa poata fi prelucrata.
Obligatiile oficiilor
Persoanele nominalizate, cu ocazia acreditarii, pentru primirea si prelucrarea declaratiei, denumite operatori, asigura preluarea declaratiei de la contribuabili.
Operatorul primeste de la contribuabil declaratia in format hartie insotita de formatul electronic al acesteia, pe suport CD si parcurge urmatoarele etape:
a) verifica declaratia in format hartie, urmarind ca formularul sa aiba inscrise:
i. codul de identificare fiscala al contribuabilului,

Examen Consultant Fiscal 2025

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Cartea verde a Contabilitatii varianta online
ii. datele de identificare ale contribuabilului, potrivit formularului,
iii. semnatura si stampila, conform legii.
b) vizualizeaza formatul electronic al declaratiei, cu ajutorul aplicatiei puse la dispozitie de Directia generala de tehnologia informatiei,
c) verifica formatul electronic al declaratiei. Dupa lansarea programului de verificare se alege fisierul de tip PDF corespunzator.
i. daca se identifica erori de structura a fisierului sau existenta unor date
incorecte, pe ecran vor fi afisate mesaje de eroare, evidentiate cu culoarea rosie. In acest caz, programul de verificare nu permite prelucrarea declaratiei.
Operatorul restituie contribuabilului declaratia, atat formatul hartie, cat si formatul electronic. in cazul in care, declaratia nu poate fi prelucrata de oficiul acreditat, aceasta nu se considera depusa si nu i se atribuie numar unic de inregistrare.
ii. daca nu se identifica erori si declaratia poate fi prelucrata, se trece la
urmatoarea etapa.
d) verifica informatiile inscrise in formatul electronic al declaratiei, afisate de aplicatia informatica pe ecranul statiei de lucru, cu cele inscrise in formatul hartie prezentat de contribuabil.
i. daca informatiile inscrise in formatul hartie si in cel electronic al declaratiei, prezinta diferente, operatorul respinge declaratia (butonul „Respinge declaratia”) si restituie contribuabilului, atat formatul hartie, cat si formatul electronic al acesteia. in cazul in care, declaratia nu poate fi prelucrata de oficiul acreditat, aceasta nu se considera depusa si nu i se atribuie numar unic de
inregistrare.
ii. daca nu se identifica erori, operatorul accepta declaratia (butonul „Accepta declaratia”) si trece la urmatoarea etapa.
e) atribuie declaratiei numarul unic de inregistrare si inscrie acest numar, precum si data depunerii pe ambele exemplare ale formatului hartie al declaratiei.
f) retine un exemplar al formatului hartie al declaratiei, precum si suportul electronic si restituie contribuabilului al doilea exemplar al formatului hartie al declaratiei.
Oficiile acreditate au obligatia sa transmita „Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, depusa in format hartie, insotita de suportul electronic, in termen de maxim 5 zile de la depunerea acestora de catre contribuabili.
Fiecare oficiu acreditat transmite declaratiile la directia generala a finantelor publice judeteana sau a municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala este situat.
Declaratiile se transmit prin delegat sau prin posta, insotite de un borderou, care cuprinde, in mod obligatoriu, urmatoarele informatii:
a) datele de identificare ale oficiului acreditat de Ministerul Finantelor Publice,
b) datele de identificare ale directiei generale a finantelor publice, destinatara a
declaratiilor,
c) pentru fiecare declaratie transmisa:
- numarul unic de inregistrare,
- data depunerii declaratiei,
- codul de identificare fiscala a contribuabilului care a depus declaratia
- datele de identificare a contribuabilului.
In cazul declaratiilor transmise prin delegat, borderoul va fi semnat atat de persoana care a predat declaratiile din partea oficiului acreditat, cat si de persoana care a primit declaratiile din partea directiei generale a finantelor publice, inscriindu-se numele,prenumele si functia ambelor persoane.
In cazul transmiterii prin posta, dovada primirii de catre directiile generale ale finantelor publice o constituie semnatura de primire, potrivit procedurilor aplicabile in cazul trimiterilor postale.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Declaratia informativa nerezidenti. Sume facturate in 2015 si platite in 2016. Cum completam?Venituri realizate din strainatate. Cum procedam pentru evitarea dublei impuneri?Calculul impozitului pe venit in 2013. Cheltuieli cu plata unui teren agricolUtil pentru societati: Finalizarea si consecintele inspectiei fiscaleInregistrare in scopuri de TVA. Activitati scutite fara drept de deducereUltimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorRentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si IMPOZITE implineste 30 de ani!Calcul IMPOZITE. Ce noutati au aparut in cazul impozitului pe constructiiSalariu minim pe economie. Conditii pentru a beneficia de cei 300 lei netaxabiliE-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineArticole similare
Completarea Declaratiei D101Marfa neconforma. Documente necesare pentru ajustare TVA. Termen emitere facturaDeclararea si plata impozitului pe profit pentru anul fiscal 2011Microintreprindere - Deducere TVA si cheltuieli aferente unui autoturism folosit in comodatConditii de scutire a impozitului si TAXElor localeUltimele articole
TAXE PFA: Cum calculeaza CASS un PFA care este si pensionarPFA in domeniul IT? Atentie la codul CAEN ales si la plafonul de TVA5 operatiuni care NU intra in sfera TVACum faci fata cheltuielilor neprevazute: solutii financiare pentru orice situatieSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorArticole similare
Aplicarea facilitatilor din domeniul constructiilor: Ordonanta 114/2018, modificata! OUG 43/2019 introduce noi coduri CAENDeclaratia Unica in 2024. Cum se calculeaza CAS si CASS in cazul veniturilor din mai multe surseReminder ANAF! Veniturile obtinute din activitati de infrumusetare/intretinere corporala sunt venituri impozabileAnaliza consultantului: Recuperarea indemnizatiilor de asigurari sociale de sanatate suportate din FNUASSRegimul derogatoriu pentru o societate cu activitatea suspendata. Depunerea situatiei financiare anualeUltimele articole
Salariu minim pe economie. Conditii pentru a beneficia de cei 300 lei netaxabiliPFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Facilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorFacilitatile fiscale pentru constructii, eliminate in 2025Salariati cu mai multe CIM. 4 aspecte importanteArticole similare
Transportul la si de la locul de munca. Obligatii fiscale declarative si de plataVenit din drepturi de autor. Cum se impoziteaza pentru o persoana care nu e PFA si nici salariat?Calcul numar efectiv de salariati. Cum procedam in ce priveste DECLARATIA 112?Contract de mandat incheiat cu o persoana fizica nerezidenta. Cum facem raportarea in D 112?Atentie! MFP anunta noi modificari in Codul fiscalUltimele articole
Cum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Indemnizatii de delegare. In ce luna se declara diurna in D112Reminder ANAF! Incepand cu declararea veniturilor aferente lunii noiembrie 2023, se utilizeaza un nou formular 112DECLARATIA 112 a fost modificata prin Ordinul 1994/2023. De cand se aplica schimbarileRevisal in 2023: Este OBLIGATORIE inregistrarea absentelor nemotivate si suspendarea CIM in sistem?Articole similare
Infiintarea unui sediu secundar. Obligatii declarativeElemente esentiale ale Registrului Operatorilor IntracomunitariPuteti plati esalonat datoriile catre ANAF. Care sunt beneficiile si ce procedura urmati?Decontare de pana la 41,5% din partea statului la revenirea din somaj tehnic. Exceptii si conditii (OUG 92/2020)Nereguli descoperite de Curtea de Conturi la Ministerul Dezvoltarii. Explicatiile oficialeUltimele articole
Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativTermenul limita pentru contractarea de imprumuturi din venituri din privatizare este data de 1 august 2023Scutiri de la plata impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor pentru IT-isti. Ce conditii trebuie indepliniteActivitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?In RO e-Factura nu vor fi transmise facturile electronice prevazute la art. 6 din O.U.G. nr. 120/2021
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"