Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta contribuabilul este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii.In cazul declaratiilor pentru care organul fiscal ...
Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta contribuabilul este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii.
In cazul declaratiilor pentru care organul fiscal competent nu a putut prelucra informatiile de pe suportul CD, se inscrie pe formatul hartie al declaratiei numarul de inregistrare si data, iar contribuabilul va prezenta, in termen 3 zile, organului fiscal formatul electronic al declaratiei intr-o forma care sa poata fi prelucrata.
Obligatiile oficiilor
Persoanele nominalizate, cu ocazia acreditarii, pentru primirea si prelucrarea declaratiei, denumite operatori, asigura preluarea declaratiei de la contribuabili.
Operatorul primeste de la contribuabil declaratia in format hartie insotita de formatul electronic al acesteia, pe suport CD si parcurge urmatoarele etape:
a) verifica declaratia in format hartie, urmarind ca formularul sa aiba inscrise:
i. codul de identificare fiscala al contribuabilului,

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
ii. datele de identificare ale contribuabilului, potrivit formularului,
iii. semnatura si stampila, conform legii.
b) vizualizeaza formatul electronic al declaratiei, cu ajutorul aplicatiei puse la dispozitie de Directia generala de tehnologia informatiei,
c) verifica formatul electronic al declaratiei. Dupa lansarea programului de verificare se alege fisierul de tip PDF corespunzator.
i. daca se identifica erori de structura a fisierului sau existenta unor date
incorecte, pe ecran vor fi afisate mesaje de eroare, evidentiate cu culoarea rosie. In acest caz, programul de verificare nu permite prelucrarea declaratiei.
Operatorul restituie contribuabilului declaratia, atat formatul hartie, cat si formatul electronic. in cazul in care, declaratia nu poate fi prelucrata de oficiul acreditat, aceasta nu se considera depusa si nu i se atribuie numar unic de inregistrare.
ii. daca nu se identifica erori si declaratia poate fi prelucrata, se trece la
urmatoarea etapa.
d) verifica informatiile inscrise in formatul electronic al declaratiei, afisate de aplicatia informatica pe ecranul statiei de lucru, cu cele inscrise in formatul hartie prezentat de contribuabil.
i. daca informatiile inscrise in formatul hartie si in cel electronic al declaratiei, prezinta diferente, operatorul respinge declaratia (butonul „Respinge declaratia”) si restituie contribuabilului, atat formatul hartie, cat si formatul electronic al acesteia. in cazul in care, declaratia nu poate fi prelucrata de oficiul acreditat, aceasta nu se considera depusa si nu i se atribuie numar unic de
inregistrare.
ii. daca nu se identifica erori, operatorul accepta declaratia (butonul „Accepta declaratia”) si trece la urmatoarea etapa.
e) atribuie declaratiei numarul unic de inregistrare si inscrie acest numar, precum si data depunerii pe ambele exemplare ale formatului hartie al declaratiei.
f) retine un exemplar al formatului hartie al declaratiei, precum si suportul electronic si restituie contribuabilului al doilea exemplar al formatului hartie al declaratiei.
Oficiile acreditate au obligatia sa transmita „Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, depusa in format hartie, insotita de suportul electronic, in termen de maxim 5 zile de la depunerea acestora de catre contribuabili.
Fiecare oficiu acreditat transmite declaratiile la directia generala a finantelor publice judeteana sau a municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala este situat.
Declaratiile se transmit prin delegat sau prin posta, insotite de un borderou, care cuprinde, in mod obligatoriu, urmatoarele informatii:
a) datele de identificare ale oficiului acreditat de Ministerul Finantelor Publice,
b) datele de identificare ale directiei generale a finantelor publice, destinatara a
declaratiilor,
c) pentru fiecare declaratie transmisa:
- numarul unic de inregistrare,
- data depunerii declaratiei,
- codul de identificare fiscala a contribuabilului care a depus declaratia
- datele de identificare a contribuabilului.
In cazul declaratiilor transmise prin delegat, borderoul va fi semnat atat de persoana care a predat declaratiile din partea oficiului acreditat, cat si de persoana care a primit declaratiile din partea directiei generale a finantelor publice, inscriindu-se numele,prenumele si functia ambelor persoane.
In cazul transmiterii prin posta, dovada primirii de catre directiile generale ale finantelor publice o constituie semnatura de primire, potrivit procedurilor aplicabile in cazul trimiterilor postale.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Teodorovici: Guvernul a aprobat proiectul de Hotarare privind repartizarea catre bugetele locale a sumelor defalcate din TVACe obligatii fiscale are boss-ul?ANAF urgenteaza inregistrarea entitatilor in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscaleImprumuturi primite de la filiala si raportarea imprumutului. Ce implicatii fiscale apar?Ordin ANAF privind Declaratia 394, publicat in Monitorul OficialUltimele articole
Cum se calculeaza taxa pe stalp. EXEMPLU practic privind regiile autonomeSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorRentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si IMPOZITE implineste 30 de ani!Calcul IMPOZITE. Ce noutati au aparut in cazul impozitului pe constructiiSalariu minim pe economie. Conditii pentru a beneficia de cei 300 lei netaxabiliArticole similare
Vanzare imobil in anul 2007. Cum facem corectarea facturii?Limitele activitatii de indrumare si asistenta acordata de organele fiscaleCe regim TVA se aplica la transportul intracomunitar de marfuri pentru un SRL platitor TVA?Operatiuni impozabile: Cesionare drepturi de autor pentru studii de cercetare (speta ANAF)Caz concret: Comision venit dintr-un stat necomunitarUltimele articole
Cum se calculeaza taxa pe stalp. EXEMPLU practic privind regiile autonomeCe contributii CAS si CASS platesti in 2025 daca ai PFA sau CMITAXE PFA: Cum calculeaza CASS un PFA care este si pensionarPFA in domeniul IT? Atentie la codul CAEN ales si la plafonul de TVA5 operatiuni care NU intra in sfera TVAArticole similare
Studiu de caz: Declararea impozitului pe venit pentru personalul zilierCare sunt declaratiile care se depun de catre o intreprindere individuala?Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Regimul fiscal al cheltuielilor socialeNou! Declaratii fiscale privind CONTRIBUTIIle socialeCare e procedura regimului de declarare derogatoriu in caz de inactivitate temporara?Ultimele articole
Ce CONTRIBUTII CAS si CASS platesti in 2025 daca ai PFA sau CMISalariu minim pe economie. Conditii pentru a beneficia de cei 300 lei netaxabiliPFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Facilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorFacilitatile fiscale pentru constructii, eliminate in 2025Articole similare
Corectare contributii sociale nedatorate. RectificativeObligatii fiscale aferente inchiderii exercitiului privind TVADECLARATIA 112 are un nou model. Vezi modificarileDECLARATIA 112. Care sunt principalele modificari?DECLARATIA 112: Completarea formularului in cazul salariatilor care au CIM suspendatUltimele articole
Cum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Indemnizatii de delegare. In ce luna se declara diurna in D112Reminder ANAF! Incepand cu declararea veniturilor aferente lunii noiembrie 2023, se utilizeaza un nou formular 112DECLARATIA 112 a fost modificata prin Ordinul 1994/2023. De cand se aplica schimbarileRevisal in 2023: Este OBLIGATORIE inregistrarea absentelor nemotivate si suspendarea CIM in sistem?Articole similare
Ziua in care romanii l-au sechestrat pe Ministrul de FinanteTichete de masa de 100 lei si premii in bani pentru persoanele care se vaccineaza impotriva Covid-19Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativOUG nr.55/2020: Acordare concedii medicale, pensii de urmas si de invaliditate pe perioada starii de urgentaCriterii din formularul cod 088. Beneficii deschidere punct de lucru in raport cu deducerea TVAUltimele articole
Termenul limita pentru contractarea de imprumuturi din venituri din privatizare este data de 1 august 2023Scutiri de la plata impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor pentru IT-isti. Ce conditii trebuie indepliniteActivitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?In RO e-Factura nu vor fi transmise facturile electronice prevazute la art. 6 din O.U.G. nr. 120/2021Au aparut pe aici.gov.ro formularele necesare PFA-urilor pentru obtinerea indemnizatiei de intrerupere a activitatii
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"