Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta contribuabilul este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii.In cazul declaratiilor pentru care organul fiscal ...
Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta contribuabilul este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii.
In cazul declaratiilor pentru care organul fiscal competent nu a putut prelucra informatiile de pe suportul CD, se inscrie pe formatul hartie al declaratiei numarul de inregistrare si data, iar contribuabilul va prezenta, in termen 3 zile, organului fiscal formatul electronic al declaratiei intr-o forma care sa poata fi prelucrata.
Obligatiile oficiilor
Persoanele nominalizate, cu ocazia acreditarii, pentru primirea si prelucrarea declaratiei, denumite operatori, asigura preluarea declaratiei de la contribuabili.
Operatorul primeste de la contribuabil declaratia in format hartie insotita de formatul electronic al acesteia, pe suport CD si parcurge urmatoarele etape:
a) verifica declaratia in format hartie, urmarind ca formularul sa aiba inscrise:
i. codul de identificare fiscala al contribuabilului,

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025
ii. datele de identificare ale contribuabilului, potrivit formularului,
iii. semnatura si stampila, conform legii.
b) vizualizeaza formatul electronic al declaratiei, cu ajutorul aplicatiei puse la dispozitie de Directia generala de tehnologia informatiei,
c) verifica formatul electronic al declaratiei. Dupa lansarea programului de verificare se alege fisierul de tip PDF corespunzator.
i. daca se identifica erori de structura a fisierului sau existenta unor date
incorecte, pe ecran vor fi afisate mesaje de eroare, evidentiate cu culoarea rosie. In acest caz, programul de verificare nu permite prelucrarea declaratiei.
Operatorul restituie contribuabilului declaratia, atat formatul hartie, cat si formatul electronic. in cazul in care, declaratia nu poate fi prelucrata de oficiul acreditat, aceasta nu se considera depusa si nu i se atribuie numar unic de inregistrare.
ii. daca nu se identifica erori si declaratia poate fi prelucrata, se trece la
urmatoarea etapa.
d) verifica informatiile inscrise in formatul electronic al declaratiei, afisate de aplicatia informatica pe ecranul statiei de lucru, cu cele inscrise in formatul hartie prezentat de contribuabil.
i. daca informatiile inscrise in formatul hartie si in cel electronic al declaratiei, prezinta diferente, operatorul respinge declaratia (butonul „Respinge declaratia”) si restituie contribuabilului, atat formatul hartie, cat si formatul electronic al acesteia. in cazul in care, declaratia nu poate fi prelucrata de oficiul acreditat, aceasta nu se considera depusa si nu i se atribuie numar unic de
inregistrare.
ii. daca nu se identifica erori, operatorul accepta declaratia (butonul „Accepta declaratia”) si trece la urmatoarea etapa.
e) atribuie declaratiei numarul unic de inregistrare si inscrie acest numar, precum si data depunerii pe ambele exemplare ale formatului hartie al declaratiei.
f) retine un exemplar al formatului hartie al declaratiei, precum si suportul electronic si restituie contribuabilului al doilea exemplar al formatului hartie al declaratiei.
Oficiile acreditate au obligatia sa transmita „Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, depusa in format hartie, insotita de suportul electronic, in termen de maxim 5 zile de la depunerea acestora de catre contribuabili.
Fiecare oficiu acreditat transmite declaratiile la directia generala a finantelor publice judeteana sau a municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala este situat.
Declaratiile se transmit prin delegat sau prin posta, insotite de un borderou, care cuprinde, in mod obligatoriu, urmatoarele informatii:
a) datele de identificare ale oficiului acreditat de Ministerul Finantelor Publice,
b) datele de identificare ale directiei generale a finantelor publice, destinatara a
declaratiilor,
c) pentru fiecare declaratie transmisa:
- numarul unic de inregistrare,
- data depunerii declaratiei,
- codul de identificare fiscala a contribuabilului care a depus declaratia
- datele de identificare a contribuabilului.
In cazul declaratiilor transmise prin delegat, borderoul va fi semnat atat de persoana care a predat declaratiile din partea oficiului acreditat, cat si de persoana care a primit declaratiile din partea directiei generale a finantelor publice, inscriindu-se numele,prenumele si functia ambelor persoane.
In cazul transmiterii prin posta, dovada primirii de catre directiile generale ale finantelor publice o constituie semnatura de primire, potrivit procedurilor aplicabile in cazul trimiterilor postale.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
PFA 2020: Taxe, IMPOZITE, deduceri. Ce trebuie sa faci pentru a castiga mai multRetrageri in numerar. Cum procedeaza o intreprindere individuala?Au crescut exporturile Romaniei, dar au scazut importurileCalcularea impozitului pe profit pentru depasirea plafonului de 1.000.000 de euroTVA vanzare imobil. Cum procedam la facturare?Ultimele articole
Voucherele de vacanta: Reguli, IMPOZITE, CAS si CASS in 2025Taxe PFA 2025: Cat platesti pentru PFA cu venituri din drepturi de autorCum se calculeaza taxa pe stalp. EXEMPLU practic privind regiile autonomeSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorRentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si IMPOZITE implineste 30 de ani!Articole similare
Industria hoteliera isi va putea promova marcile mult mai eficientComunicat MFP referitor la indemnizatiile managerilor din companiile de statAngajam someri. Ce primim?Noutati legislatie fiscala 28 septembrie - 2 octombrie 2009 - Monitorul OficialOrdin ANAF nr. 640 din 2012: norme actuale privind ajustarea TVA: Declaratie 307Ultimele articole
Voucherele de vacanta: Reguli, Impozite, CAS si CASS in 2025TAXE PFA 2025: Cat platesti pentru PFA cu venituri din drepturi de autorCadouri de 1 iunie. Cum declari corect in D112Cum se calculeaza taxa pe stalp. EXEMPLU practic privind regiile autonomeCe contributii CAS si CASS platesti in 2025 daca ai PFA sau CMIArticole similare
Plata concedii de munca neefectuate dupa desfacere CIMProcedura de anulare a obligatiilor fiscale, introdusa prin Ordinul 5521/2024Ce obligatii declarative au arendasiiIMM-urile pierd o facilitate in fata SenatuluiCorectare CONTRIBUTII sociale nedatorate. RectificativeUltimele articole
Voucherele de vacanta: Reguli, Impozite, CAS si CASS in 2025Taxe PFA 2025: Cat platesti pentru PFA cu venituri din drepturi de autorCadouri de 1 iunie. Cum declari corect in D112Ce CONTRIBUTII CAS si CASS platesti in 2025 daca ai PFA sau CMISalariu minim pe economie. Conditii pentru a beneficia de cei 300 lei netaxabiliArticole similare
DECLARATIA 112 poate fi depusa incepand din 7 februarieCe declaratii depune o societate nou infiintata? | Regim TVARemuneratia primita de presedintele asociatiei de proprietari - obligatii fiscale si completare D112Se schimba softul de raportare pentru Declaratia 200Obligativitatea depunerii electronice a formularului 112 incepand cu urmatorul termenUltimele articole
Cum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Indemnizatii de delegare. In ce luna se declara diurna in D112Reminder ANAF! Incepand cu declararea veniturilor aferente lunii noiembrie 2023, se utilizeaza un nou formular 112DECLARATIA 112 a fost modificata prin Ordinul 1994/2023. De cand se aplica schimbarileRevisal in 2023: Este OBLIGATORIE inregistrarea absentelor nemotivate si suspendarea CIM in sistem?Articole similare
Termenul limita pentru contractarea de imprumuturi din venituri din privatizare este data de 1 august 2023Titlul II Capitolul IProiect de lege: Retinerea impozitului pentru fiecare unitate in parteIMM-urile primesc sprijin in valoare de 15 milioane leiNoutati Legislatie Fiscala 05 - 11 mai 2008Ultimele articole
Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativScutiri de la plata impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor pentru IT-isti. Ce conditii trebuie indepliniteActivitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?In RO e-Factura nu vor fi transmise facturile electronice prevazute la art. 6 din O.U.G. nr. 120/2021Au aparut pe aici.gov.ro formularele necesare PFA-urilor pentru obtinerea indemnizatiei de intrerupere a activitatii
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"