Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Imobilul a fost achizitionat in luna iulie de la o persoana fizica. Se cumpara materiale si reparatiile se fac cu salariatii proprii. TVA-ul pentru achizitiile efectuate se deduce? Care este tratamentul contabil si fiscal al costurilor de reparatie si amenajare? Angajatii primesc in acest caz un avantaj in natura?
Raspunsul specialistului
Art. 29 alin. (1) din Norma metodologica pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii locuintei 114/1996, locuintele de serviciu si cele de interventie fac parte din patrimoniul agentilor economici sau al institutiilor publice centrale ori locale si se administreaza in interesul acestora prin inchiriere salariatilor proprii, contractul de inchiriere fiind accesoriu la contractul individual de munca. Asadar, locuinta de serviciu trebuie sa faca parte din patrimoniul angajatorului adica sa fie in proprietatea acestuia.

Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Stabilirea chiriei nominale se face cu respectarea prevederilor cap. III - Stabilirea si plata chiriei din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte
Potrivit alin. (2) al art. 29 mai sus citat, conditiile de administrare si de inchiriere a acestor locuinte se stabilesc de catre conducerile agentilor economici sau ale institutiilor detinatoare, cu respectarea prevederilor legale.
Locuintele inchiriate nu se incadreaza in categoria locuintelor de serviciu.
Chiria suportata de angajator pentru salariati reprezinta avantaj conform art. 76 alin.(3) lit. b) din Codul fiscal care stabileste ca, avantajele, in bani sau in natura, cu exceptia celor prevazute la alin. (4), primite in legatura cu o activitate mentionata la alin. (1) si (2) includ, insa nu sunt limitate la: b) cazare, hrana, imbracaminte, personal pentru munci casnice, precum si alte bunuri sau servicii oferite gratuit ori la un pret mai mic decât pretul pietei. In baza art .139 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, chiria suportata de angajator intra baza de calcul al contributiilor sociale.
Conform pct. 14 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a art. 78 din Codul fiscal drepturile salariale acordate in natura, precum si avantajele acordate angajatilor se evalueaza conform pct. 12 alin. (4)-(6) si se impoziteaza in luna in care au fost primite. Documentele referitoare la calculul contravalorii veniturilor si avantajelor in natura primite de angajat se vor anexa la statul de plata.
Astfel, chiria suportata de angajator reprezinta venit salarial taxat cu impozit pe venit si contributii sociale. De asemenea, contravaloarea chiriei va fi supusa contributiilor sociale aferente veniturilor din salarii.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
LOCUINTA DE SERVICIU. Ajustare TVADarea in plata. Ce inseamna si studii de caz practice cu privire la sfera de aplicare a TVAActivitate inspectorilor antifrauda se modifica. Noi reglementari adoptateBon valoric nr. 4Cuantumul deductibilitatii chiriei pentru locuinta oferita angajatilorUltimele articole
Tratamentul fiscal al cheltuielilor cu cazarea salariatilorSpatiu inchiriat pentru asociati, administratori si parteneri de afaceri. Cand se deduc cheltuielile si TVA-ul?Care va fi tratamentul fiscal al cheltuielilor aferente unui imobil inchiriat pentru o persoana fizica nerezidenta?Studiu de caz: Ajustare TVANoutati legislatie Fiscala 16-20 martie 2009 - Monitorul OficialArticole similare
Documentar fiscal: Impozitarea veniturilor din activitati cu caracter ocazional desfasurat de zilieriANAF: Rezultatele actiunilor de inspectie fiscala din luna octombrie 2022Impozitul pe veniturile nerezidentilorCand se schimba impozitarea la micro pentru firmele cu capital de 45.000 lei, cifra de afaceri sub 1 milion euro si un singur angajat?Firmele care NU mai sunt microintreprinderi pot reveni la acest regim fiscal din 2024?Ultimele articole
Taxe PFA 2025: Cat platesti pentru PFA cu venituri din drepturi de autorIMPOZIT PE VENIT. Cine NU plateste impozit in 2025 + un studiu de caz utilGhid ANAF pentru veniturile din arenda. Ce trebuie sa stii in 2025Cadouri de Paste in 2025. Platiti CAS, CASS si IMPOZIT PE VENIT pentru aceste cheltuieli?Impozitul pe venit. Conditii pentru acordarea scutirii impozituluiArticole similare
Aspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVAStudiu de caz: Regularizarea obligatiilor vamale la import in beneficiul importatoruluiRenuntare la calitatea de platitor de TVA. Pana cand poti anula inregistrareaInregistrare in scopuri de TVA. Facturi emise ori primite inainte de inregistrare. Cum procedam pentru efectuarea regularizarilor?Contributii obligatorii PFA indemnizatie crestere copilUltimele articole
Platitor de TVA de la 1 august 2025. Cota TVA aplicabila + reguli pentru ajustarea TVAAchizitii intracomunitare. Declararea transportului in D300 si D390Ajustare pozitiva a TVA. Cum sa procedati in cadrul unui leasing financiarSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorCoduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la incasare
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"