Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Imobilul a fost achizitionat in luna iulie de la o persoana fizica. Se cumpara materiale si reparatiile se fac cu salariatii proprii. TVA-ul pentru achizitiile efectuate se deduce? Care este tratamentul contabil si fiscal al costurilor de reparatie si amenajare? Angajatii primesc in acest caz un avantaj in natura?
Raspunsul specialistului
Art. 29 alin. (1) din Norma metodologica pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii locuintei 114/1996, locuintele de serviciu si cele de interventie fac parte din patrimoniul agentilor economici sau al institutiilor publice centrale ori locale si se administreaza in interesul acestora prin inchiriere salariatilor proprii, contractul de inchiriere fiind accesoriu la contractul individual de munca. Asadar, locuinta de serviciu trebuie sa faca parte din patrimoniul angajatorului adica sa fie in proprietatea acestuia.
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Proceduri obligatorii pentru implementarea Standardelor de Control Intern Managerial
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Stabilirea chiriei nominale se face cu respectarea prevederilor cap. III - Stabilirea si plata chiriei din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte
Potrivit alin. (2) al art. 29 mai sus citat, conditiile de administrare si de inchiriere a acestor locuinte se stabilesc de catre conducerile agentilor economici sau ale institutiilor detinatoare, cu respectarea prevederilor legale.
Locuintele inchiriate nu se incadreaza in categoria locuintelor de serviciu.
Chiria suportata de angajator pentru salariati reprezinta avantaj conform art. 76 alin.(3) lit. b) din Codul fiscal care stabileste ca, avantajele, in bani sau in natura, cu exceptia celor prevazute la alin. (4), primite in legatura cu o activitate mentionata la alin. (1) si (2) includ, insa nu sunt limitate la: b) cazare, hrana, imbracaminte, personal pentru munci casnice, precum si alte bunuri sau servicii oferite gratuit ori la un pret mai mic decât pretul pietei. In baza art .139 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, chiria suportata de angajator intra baza de calcul al contributiilor sociale.
Conform pct. 14 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a art. 78 din Codul fiscal drepturile salariale acordate in natura, precum si avantajele acordate angajatilor se evalueaza conform pct. 12 alin. (4)-(6) si se impoziteaza in luna in care au fost primite. Documentele referitoare la calculul contravalorii veniturilor si avantajelor in natura primite de angajat se vor anexa la statul de plata.
Astfel, chiria suportata de angajator reprezinta venit salarial taxat cu impozit pe venit si contributii sociale. De asemenea, contravaloarea chiriei va fi supusa contributiilor sociale aferente veniturilor din salarii.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Tratamentul fiscal al cheltuielilor cu cazarea salariatilorStudiu de caz: Ajustare TVANoutati legislatie Fiscala 16-20 martie 2009 - Monitorul OficialBon valoric nr. 4Cuantumul deductibilitatii chiriei pentru locuinta oferita angajatilorUltimele articole
Darea in plata. Ce inseamna si studii de caz practice cu privire la sfera de aplicare a TVASpatiu inchiriat pentru asociati, administratori si parteneri de afaceri. Cand se deduc cheltuielile si TVA-ul?Activitate inspectorilor antifrauda se modifica. Noi reglementari adoptateCare va fi tratamentul fiscal al cheltuielilor aferente unui imobil inchiriat pentru o persoana fizica nerezidenta?LOCUINTA DE SERVICIU. Ajustare TVAArticole similare
OG 16 din 2013: O analiza comparativa privind impozitul pe venitPerioada fiscala TVA trimestrul caledaristic. Conditii microintreprindereSponsorizari si burse private. Continutul formularului 107Modificari fiscale 2024. Ce schimbari au aparut pentru salariatii in constructii referitoare la pilonul II de pensii?Lichidare microintreprindere. Aspecte juridice, contabile si fiscaleUltimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Venituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiBolos: Bonificatia de 3% acordata celor bun-platnici ar putea fi permanentaCladiri inchiriate catre persoane juridice. Se aplica modificari din 2025 cu privire la impozit?Declaratia 100 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareArticole similare
Livrare intracomunitara de bunuri. Cum tratam operatiunile aferente?Depasire plafon pentru inregistrarea in scop de TVA in luna iunie. Ce consecinte apar din cauza neinregistrarii?Achizitie intracomunitara cu bunuri deteriorate integral la transport. Care e tratament fiscal TVA?Vanzare fier vechi. Decont de TVAProcedura simplificata de vamuire in alt stat membru. Cum se declara importul de bunuri si in ce tara se plateste TVA?Ultimele articole
Microintreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVASistemul e-TVA: Principalele 5 provocari pentru contabiliCotele TVA pentru 2024, aplicabile in RomaniaControale ANAF august 2024. 5 situatii in care au fost verificate persoanele juridiceFacturi netrimise prin E-Factura. Care este tratamentul fiscal pentru impozitul pe profit si TVAAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"