Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Imobilul a fost achizitionat in luna iulie de la o persoana fizica. Se cumpara materiale si reparatiile se fac cu salariatii proprii. TVA-ul pentru achizitiile efectuate se deduce? Care este tratamentul contabil si fiscal al costurilor de reparatie si amenajare? Angajatii primesc in acest caz un avantaj in natura?
Raspunsul specialistului
Art. 29 alin. (1) din Norma metodologica pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii locuintei 114/1996, locuintele de serviciu si cele de interventie fac parte din patrimoniul agentilor economici sau al institutiilor publice centrale ori locale si se administreaza in interesul acestora prin inchiriere salariatilor proprii, contractul de inchiriere fiind accesoriu la contractul individual de munca. Asadar, locuinta de serviciu trebuie sa faca parte din patrimoniul angajatorului adica sa fie in proprietatea acestuia.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Stabilirea chiriei nominale se face cu respectarea prevederilor cap. III - Stabilirea si plata chiriei din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte
Potrivit alin. (2) al art. 29 mai sus citat, conditiile de administrare si de inchiriere a acestor locuinte se stabilesc de catre conducerile agentilor economici sau ale institutiilor detinatoare, cu respectarea prevederilor legale.
Locuintele inchiriate nu se incadreaza in categoria locuintelor de serviciu.
Chiria suportata de angajator pentru salariati reprezinta avantaj conform art. 76 alin.(3) lit. b) din Codul fiscal care stabileste ca, avantajele, in bani sau in natura, cu exceptia celor prevazute la alin. (4), primite in legatura cu o activitate mentionata la alin. (1) si (2) includ, insa nu sunt limitate la: b) cazare, hrana, imbracaminte, personal pentru munci casnice, precum si alte bunuri sau servicii oferite gratuit ori la un pret mai mic decât pretul pietei. In baza art .139 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, chiria suportata de angajator intra baza de calcul al contributiilor sociale.
Conform pct. 14 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a art. 78 din Codul fiscal drepturile salariale acordate in natura, precum si avantajele acordate angajatilor se evalueaza conform pct. 12 alin. (4)-(6) si se impoziteaza in luna in care au fost primite. Documentele referitoare la calculul contravalorii veniturilor si avantajelor in natura primite de angajat se vor anexa la statul de plata.
Astfel, chiria suportata de angajator reprezinta venit salarial taxat cu impozit pe venit si contributii sociale. De asemenea, contravaloarea chiriei va fi supusa contributiilor sociale aferente veniturilor din salarii.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cuantumul deductibilitatii chiriei pentru locuinta oferita angajatilorDarea in plata. Ce inseamna si studii de caz practice cu privire la sfera de aplicare a TVALOCUINTA DE SERVICIU. Ajustare TVABon valoric nr. 4Tratamentul fiscal al cheltuielilor cu cazarea salariatilorUltimele articole
Spatiu inchiriat pentru asociati, administratori si parteneri de afaceri. Cand se deduc cheltuielile si TVA-ul?Activitate inspectorilor antifrauda se modifica. Noi reglementari adoptateCare va fi tratamentul fiscal al cheltuielilor aferente unui imobil inchiriat pentru o persoana fizica nerezidenta?Studiu de caz: Ajustare TVANoutati legislatie Fiscala 16-20 martie 2009 - Monitorul OficialArticole similare
Totul despre regimul pierderilor fiscale in 2014!OG nr. 8 din 2013 | Impozitul pe veniturile microintreprinderilor de la 1 februarie 2013Nou: modificari ale cotelor defalcate din impozitul pe venitFiscul acorda bonificatii contribuabililor care-si platesc impozitul pe profit pana la 25 aprilieIn atentia societatilor: Recuperarea pierderilor fiscaleUltimele articole
Facilitatile fiscale pentru constructii, eliminate in 2025Cum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Venituri din chirii in scop turistic. Precizari importante ale ANAF pentru persoanele fiziceNoutati privind salariile si beneficiile extrasalariale in 2025In ce conditii poti trece de la impozit pe profit la impozit micro in 2025Articole similare
Care sunt declaratiile care se depun de catre o intreprindere individuala?Deducere TVA la stoc de marfa. Cum facem inregistrarile contabile si cum declaram in decontul de TVA?Decontul de TVA. Cum procedam pentru corectia de erori materiale?Avansuri la contractele de leasing. Tratament contabil si fiscalSocietate declarata inactiva si cod TVA anulat. Cum procedam si care sunt consecintele fiscale?Ultimele articole
Aspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVAMicrointreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVASistemul e-TVA: Principalele 5 provocari pentru contabiliCotele TVA pentru 2025, aplicabile in RomaniaControale ANAF august 2024. 5 situatii in care au fost verificate persoanele juridiceAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"