Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Imobilul a fost achizitionat in luna iulie de la o persoana fizica. Se cumpara materiale si reparatiile se fac cu salariatii proprii. TVA-ul pentru achizitiile efectuate se deduce? Care este tratamentul contabil si fiscal al costurilor de reparatie si amenajare? Angajatii primesc in acest caz un avantaj in natura?
Raspunsul specialistului
Art. 29 alin. (1) din Norma metodologica pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii locuintei 114/1996, locuintele de serviciu si cele de interventie fac parte din patrimoniul agentilor economici sau al institutiilor publice centrale ori locale si se administreaza in interesul acestora prin inchiriere salariatilor proprii, contractul de inchiriere fiind accesoriu la contractul individual de munca. Asadar, locuinta de serviciu trebuie sa faca parte din patrimoniul angajatorului adica sa fie in proprietatea acestuia.

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Stabilirea chiriei nominale se face cu respectarea prevederilor cap. III - Stabilirea si plata chiriei din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte
Potrivit alin. (2) al art. 29 mai sus citat, conditiile de administrare si de inchiriere a acestor locuinte se stabilesc de catre conducerile agentilor economici sau ale institutiilor detinatoare, cu respectarea prevederilor legale.
Locuintele inchiriate nu se incadreaza in categoria locuintelor de serviciu.
Chiria suportata de angajator pentru salariati reprezinta avantaj conform art. 76 alin.(3) lit. b) din Codul fiscal care stabileste ca, avantajele, in bani sau in natura, cu exceptia celor prevazute la alin. (4), primite in legatura cu o activitate mentionata la alin. (1) si (2) includ, insa nu sunt limitate la: b) cazare, hrana, imbracaminte, personal pentru munci casnice, precum si alte bunuri sau servicii oferite gratuit ori la un pret mai mic decât pretul pietei. In baza art .139 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, chiria suportata de angajator intra baza de calcul al contributiilor sociale.
Conform pct. 14 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a art. 78 din Codul fiscal drepturile salariale acordate in natura, precum si avantajele acordate angajatilor se evalueaza conform pct. 12 alin. (4)-(6) si se impoziteaza in luna in care au fost primite. Documentele referitoare la calculul contravalorii veniturilor si avantajelor in natura primite de angajat se vor anexa la statul de plata.
Astfel, chiria suportata de angajator reprezinta venit salarial taxat cu impozit pe venit si contributii sociale. De asemenea, contravaloarea chiriei va fi supusa contributiilor sociale aferente veniturilor din salarii.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
LOCUINTA DE SERVICIU. Ajustare TVAStudiu de caz: Ajustare TVANoutati legislatie Fiscala 16-20 martie 2009 - Monitorul OficialActivitate inspectorilor antifrauda se modifica. Noi reglementari adoptateDarea in plata. Ce inseamna si studii de caz practice cu privire la sfera de aplicare a TVAUltimele articole
Tratamentul fiscal al cheltuielilor cu cazarea salariatilorSpatiu inchiriat pentru asociati, administratori si parteneri de afaceri. Cand se deduc cheltuielile si TVA-ul?Care va fi tratamentul fiscal al cheltuielilor aferente unui imobil inchiriat pentru o persoana fizica nerezidenta?Cuantumul deductibilitatii chiriei pentru locuinta oferita angajatilorBon valoric nr. 4Articole similare
Firmele trebuie sa aiba cel putin un angajat la 31.12.2022 sau in 30 de zile de la infiintare ca sa ramana microintreprinderi?Studiu de caz: Contract de comision si obligatia de autorizare. Venituri din strainatateReminder ANAF! Luni, 25 iulie 2022, este termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleTOATE schimbarile fiscale aduse de OG 16/2022: impozite, calculare CAS si CASS, scutiri de venituri, TVA, accizeIesire din sistemul micro in timpul anului. D700 completata eronatUltimele articole
Taxe PFA 2025: Cat platesti pentru PFA cu venituri din drepturi de autorIMPOZIT PE VENIT. Cine NU plateste impozit in 2025 + un studiu de caz utilGhid ANAF pentru veniturile din arenda. Ce trebuie sa stii in 2025Cadouri de Paste in 2025. Platiti CAS, CASS si IMPOZIT PE VENIT pentru aceste cheltuieli?Impozitul pe venit. Conditii pentru acordarea scutirii impozituluiArticole similare
Achizitie autovehicul destinat transportului de persoane. Deducerea TVA si inregistrarile contabileAjustarea pozitiva TVA deductibil si ajustare negativa TVA dedus. Cum procedam?Alte operatiuni supuse masurilor de simplificare in 2010Inregistrare in scopuri de TVA prin optiune pentru entitate non-profit. Cum procedam?Descarcati ultima versiune pentru Declaratia 318!Ultimele articole
Achizitii intracomunitare. Declararea transportului in D300 si D390Ajustare pozitiva a TVA. Cum sa procedati in cadrul unui leasing financiarSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorCoduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la incasareAspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"