Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Imobilul a fost achizitionat in luna iulie de la o persoana fizica. Se cumpara materiale si reparatiile se fac cu salariatii proprii. TVA-ul pentru achizitiile efectuate se deduce? Care este tratamentul contabil si fiscal al costurilor de reparatie si amenajare? Angajatii primesc in acest caz un avantaj in natura?
Raspunsul specialistului
Art. 29 alin. (1) din Norma metodologica pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii locuintei 114/1996, locuintele de serviciu si cele de interventie fac parte din patrimoniul agentilor economici sau al institutiilor publice centrale ori locale si se administreaza in interesul acestora prin inchiriere salariatilor proprii, contractul de inchiriere fiind accesoriu la contractul individual de munca. Asadar, locuinta de serviciu trebuie sa faca parte din patrimoniul angajatorului adica sa fie in proprietatea acestuia.

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor

Venituri din CHIRII Tratament fiscal Monografii contabile
Stabilirea chiriei nominale se face cu respectarea prevederilor cap. III - Stabilirea si plata chiriei din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte
Potrivit alin. (2) al art. 29 mai sus citat, conditiile de administrare si de inchiriere a acestor locuinte se stabilesc de catre conducerile agentilor economici sau ale institutiilor detinatoare, cu respectarea prevederilor legale.
Locuintele inchiriate nu se incadreaza in categoria locuintelor de serviciu.
Chiria suportata de angajator pentru salariati reprezinta avantaj conform art. 76 alin.(3) lit. b) din Codul fiscal care stabileste ca, avantajele, in bani sau in natura, cu exceptia celor prevazute la alin. (4), primite in legatura cu o activitate mentionata la alin. (1) si (2) includ, insa nu sunt limitate la: b) cazare, hrana, imbracaminte, personal pentru munci casnice, precum si alte bunuri sau servicii oferite gratuit ori la un pret mai mic decât pretul pietei. In baza art .139 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, chiria suportata de angajator intra baza de calcul al contributiilor sociale.
Conform pct. 14 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a art. 78 din Codul fiscal drepturile salariale acordate in natura, precum si avantajele acordate angajatilor se evalueaza conform pct. 12 alin. (4)-(6) si se impoziteaza in luna in care au fost primite. Documentele referitoare la calculul contravalorii veniturilor si avantajelor in natura primite de angajat se vor anexa la statul de plata.
Astfel, chiria suportata de angajator reprezinta venit salarial taxat cu impozit pe venit si contributii sociale. De asemenea, contravaloarea chiriei va fi supusa contributiilor sociale aferente veniturilor din salarii.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Rating:
Nota: 4 din 5 din 4 voturi
Articole similare
Cuantumul deductibilitatii chiriei pentru locuinta oferita angajatilorBon valoric nr. 4Studiu de caz: Ajustare TVALOCUINTA DE SERVICIU. Ajustare TVAActivitate inspectorilor antifrauda se modifica. Noi reglementari adoptateUltimele articole
Spatiu inchiriat pentru asociati, administratori si parteneri de afaceri. Cand se deduc cheltuielile si TVA-ul?Care va fi tratamentul fiscal al cheltuielilor aferente unui imobil inchiriat pentru o persoana fizica nerezidenta?Noutati legislatie Fiscala 16-20 martie 2009 - Monitorul OficialArticole similare
Contribuabilul poate fi inregistrat fiscal din oficiuIMPOZIT PE VENITuri din activitati independenteImpozit realizat in 2018: Completarea Declaratiei 207Calendar fiscal ANAF: Termenul de 25 martie pentru depunerea Declaratiilor fiscale se PROROGA!Anunt ANAF: Formulare noi pentru declaratii! Modificari importanteUltimele articole
Cum se poate face trecerea in categoria platitorilor de IMPOZIT PE VENITurile micro in 2023Declaratia 112 in 2023: Anumite firme NU vor mai depune formularul pana pe 25 februarie 2023Angajatii care au salarii brute de 3.000 de lei pot beneficia de cei 200 lei neimpozabili?D112 pentru taxe salariale: ANAF a actualizat PDF-ul inteligent, conform Ordinului 165/2023Microintreprinderi in faliment. Se va depune D700 pentru trecere la impozit pe profit?Articole similare
Tratamentul fiscal al compensatiei datoriilor. Prestari servicii intre societatiAnularea inregistrarii in scopuri de TVA. Ce obligatii fiscale avem si cum raportam facturile?Studiu de caz: Exercitarea dreptului de deducere pentru achizitii anterioare inregistrarii in scopuri de TVA in regim normalCum se realizeaza ajustarea pozitiva a TVA dupa inregistrareANAF a descoperit un prejudiciu de 3 milioane de euro la bugetul de statUltimele articole
Avantaje in natura si/sau beneficii extrasalariale acordate salariatilor. Tratament fiscal din 2023Eroare privind anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?Aspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVA: ajustarea TVAFirmele care inregistreaza ajustari de TVA trebuie sa completeze D300?Subventii pentru HoReCa. Societatea isi poate mentine dreptul de deducere TVA?
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA in 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"