Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Imobilul a fost achizitionat in luna iulie de la o persoana fizica. Se cumpara materiale si reparatiile se fac cu salariatii proprii. TVA-ul pentru achizitiile efectuate se deduce? Care este tratamentul contabil si fiscal al costurilor de reparatie si amenajare? Angajatii primesc in acest caz un avantaj in natura?
Raspunsul specialistului
Art. 29 alin. (1) din Norma metodologica pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii locuintei 114/1996, locuintele de serviciu si cele de interventie fac parte din patrimoniul agentilor economici sau al institutiilor publice centrale ori locale si se administreaza in interesul acestora prin inchiriere salariatilor proprii, contractul de inchiriere fiind accesoriu la contractul individual de munca. Asadar, locuinta de serviciu trebuie sa faca parte din patrimoniul angajatorului adica sa fie in proprietatea acestuia.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Stabilirea chiriei nominale se face cu respectarea prevederilor cap. III - Stabilirea si plata chiriei din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte
Potrivit alin. (2) al art. 29 mai sus citat, conditiile de administrare si de inchiriere a acestor locuinte se stabilesc de catre conducerile agentilor economici sau ale institutiilor detinatoare, cu respectarea prevederilor legale.
Locuintele inchiriate nu se incadreaza in categoria locuintelor de serviciu.
Chiria suportata de angajator pentru salariati reprezinta avantaj conform art. 76 alin.(3) lit. b) din Codul fiscal care stabileste ca, avantajele, in bani sau in natura, cu exceptia celor prevazute la alin. (4), primite in legatura cu o activitate mentionata la alin. (1) si (2) includ, insa nu sunt limitate la: b) cazare, hrana, imbracaminte, personal pentru munci casnice, precum si alte bunuri sau servicii oferite gratuit ori la un pret mai mic decât pretul pietei. In baza art .139 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, chiria suportata de angajator intra baza de calcul al contributiilor sociale.
Conform pct. 14 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a art. 78 din Codul fiscal drepturile salariale acordate in natura, precum si avantajele acordate angajatilor se evalueaza conform pct. 12 alin. (4)-(6) si se impoziteaza in luna in care au fost primite. Documentele referitoare la calculul contravalorii veniturilor si avantajelor in natura primite de angajat se vor anexa la statul de plata.
Astfel, chiria suportata de angajator reprezinta venit salarial taxat cu impozit pe venit si contributii sociale. De asemenea, contravaloarea chiriei va fi supusa contributiilor sociale aferente veniturilor din salarii.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 3.2 din 5 din 5 voturi
Articole similare
Noutati legislatie Fiscala 16-20 martie 2009 - Monitorul OficialCuantumul deductibilitatii chiriei pentru locuinta oferita angajatilorBon valoric nr. 4Care va fi tratamentul fiscal al cheltuielilor aferente unui imobil inchiriat pentru o persoana fizica nerezidenta?Darea in plata. Ce inseamna si studii de caz practice cu privire la sfera de aplicare a TVAUltimele articole
Tratamentul fiscal al cheltuielilor cu cazarea salariatilorSpatiu inchiriat pentru asociati, administratori si parteneri de afaceri. Cand se deduc cheltuielile si TVA-ul?Activitate inspectorilor antifrauda se modifica. Noi reglementari adoptateLOCUINTA DE SERVICIU. Ajustare TVAStudiu de caz: Ajustare TVAArticole similare
Ce obligatii avem privind regimul fiscal aplicat veniturilor din arendareIntreprinderi legate. In ce conditii se incadreaza la regimul micro din 1 ianuarie 2024Vanzare de locuita intre persoane fizice. ImpoziteVenituri din dividende. Impozit. DeclaratiiOrganizarea unui eveniment de tip festival implica mai multe obligatii fiscaleUltimele articole
Microintreprindere in 2024. Optiune privind plata impozitului pe profit in cursul anuluiRectificarea impozitului pe veniturile microintreprinderilorCriterii intreprinderi legate si limita echivalentului in lei a sumei de 500.000 euro pentru persoane afiliateFirmele incadrate la plata impozitului micro in 2024 pot depune D177 pentru a face sponsorizari?PFA, norma ajustata de venit. Cum se calculeaza impozitul pe venit, CAS si CASSArticole similare
Raportarea prin decontul de TVAAjustarea pozitiva TVA deductibil si ajustare negativa TVA dedus. Cum procedam?Contract prestari servicii: Tratamentul fiscal al compensatiei datoriilorLeasing operational si financiar: Cum deducem TVA-ul si cum inregistram in contabililtate?Renuntare la calitatea de platitor de TVA. Pana cand poti anula inregistrareaUltimele articole
Inspectorii ANAF-Antifrauda au identificat un prejudiciu de peste 9.7 milioane de lei in domeniul ride-sharingRegimul special pentru agricultori - spete utileRambursarea de TVA: cine o poate solicita si cum se calculeaza valoarea TVA-ului rambursatSAF-T: Care sunt codurile de taxa in cazul firmelor care aplica TVA nedeductibil si pro-rata?Avantaje in natura si/sau beneficii extrasalariale acordate salariatilor. Tratament fiscal din 2023Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"