Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Informam contribuabilii interesati ca, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 68/26.01.2011, a fost publicat Ordinul nr. 52/2011 privind actualizarea din oficiu, a vectorului fiscal privind ...
Informam contribuabilii interesati ca, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 68/26.01.2011, a fost publicat Ordinul nr. 52/2011 privind actualizarea din oficiu, a vectorului fiscal privind impozitul pe venitul din salarii si contributiile sociale. Prin acest ordin a fost adoptata si procedura de declarare a obligatiilor prevazute in Nomenclatorul „Creante fiscale” din anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 1.397/2010 privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a „Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, aferente unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011.De la 1 februarie 2011, pentru perioada fiscala ianuarie 2011, organele fiscale vor actualiza, din oficiu, vectorul fiscal privind impozitul pe venitul din salarii, al contribuabililor care au organizate sedii secundare cu minimum 5 angajati, potrivit legii, prin:
- inscrierea obligatiei de declarare a impozitului pe venitul din salarii in vectorul fiscal al contribuabililor platitori de salarii care, la data mentionata, nu au inscrisa in vectorul fiscal aceasta obligatie declarativa;
- anularea obligatiei de declarare a impozitului pe venitul din salarii din vectorul fiscal al sediilor secundare cu minimum 5 angajati, potrivit legii.
Incepand cu aceeasi data, organul fiscal competent va actualiza in vectorul fiscal al contribuabililor platitori de impozit pe venitul din salarii si contributii sociale, perioada fiscala lunara, incepand cu obligatiile de declarare aferente lunii ianuarie 2011.
De asemenea, incepand cu 1 februarie 2011, impozitul pe venitul din salarii datorat de sediile secundare cu minimum 5 angajati, aferent unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011, se vor declara si se vor corecta de catre contribuabilul care le-a infiintat, la organul fiscal competent pentru administrarea acestuia, astfel:
- prin depunerea formularului 100 „Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat”, aprobat prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 101/2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, cu modificarile si completarile ulterioare, impreuna cu formularul prevazut in anexa nr. 1 „Situatia privind impozitul pe venitul din salarii, defalcat pe sedii secundare, aferent unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011”;

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
- prin depunerea formularului 710 „Declaratie rectificativa”, aprobat prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.340/2009 privind aprobarea modelului si continutului formularului 710 „Declaratie rectificativa”, cod 14.13.01.00/r, impreuna cu formularul prevazut in anexa nr. 2 „Situatia privind rectificarea impozitului pe venitul din salarii, defalcat pe sedii secundare, aferent unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011”. La corectarea impozitului pe venitul din salarii, aferent perioadelor de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011, se vor avea in vedere si dispozitiile Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului Romaniei nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
In situatia in care impozitul pe venitul din salarii, aferent unei perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011, se refera atat la activitatea sediilor secundare, cat si la activitatea contribuabilului care le-a infiintat, obligatia de plata se declara cumulat, dupa caz, in formularul 100 „Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat” sau in formularul 710 „Declaratie rectificativa”, insotite de situatiile mentionate mai sus.
Atentie! Obligatiile de declarare a impozitului pe venitul din salarii aferente ultimei perioade fiscale a anului 2010, cu termen legal de declarare pana la data de 25 ianuarie 2011 inclusiv, se indeplinesc potrivit reglementarilor legale si procedurilor in vigoare pana la data de 1 ianuarie 2011.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Studiu de caz: Inregistrarea in scopuri de TVA in cazul activitatii de preluare a drepturilor de autorProiect nou privind VECTORUL FISCAL si doua formulareAsociat in firme platitoare de impozit micro si pe profit. Se va ajusta VECTORUL FISCAL in acest caz?Inregistrare achizitie intracomunitara de bunuri, urmata de livrare interna. Cum inregistram?Fundatie non-profit. Cum colectam TVA?Ultimele articole
Plafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemDepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAPlatitor de impozit pe profit cu 1 ianuarie 2023. Poate trece la impozitarea micro din 2025?Cum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Articole similare
Procedura de administrare si monitorizare a marilor contribuabiliModificarea formularului 010 – Declaratie de inregistrare fiscalaFirmele scapa de datorii! Vezi Ordinul 1520 publicat de MFP!Asociatia de proprietari: lista impozitelor si contributiilor datorateCriterii din formularul cod 088. Beneficii deschidere punct de lucru in raport cu deducerea TVAUltimele articole
Scutiri fiscale in IT. Cum se determina impozitul scutit in cazul salariilor peste plafonul de 10.000 lei?Impozit pe veniturile salariale. Cum se poate evita dubla impunere?Telemunca in strainatate. Ce obligatii are angajatorul in acest cazContracte de mandat. Modificare vector fiscal. Formular 010Cererea de esalonare la plata si documentele justificative, modificate! (OPANAF 1960/2019)
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"