Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Care este procedura de infiintare a unei persoane fizice autorizate pentru 2020 (ce act normativ prevede infiintarea) si ce obligatii declarative are in anul infiintarii?
Documente necesare
1. Cererea de inregistrare, original;
2. Anexa 1 privind inregistrarea fiscala;
3. Declaratia-tip pe propria raspundere care sa ateste ca nu desfasoara activitate la sediul profesional, sedii secundare sau in afara acestora sau care sa ateste indeplinirea conditiilor legale de functionare prevazute de legislatia speciala din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii;
4. Cartea de identitate sau pasaportull titularului PFA (fotocopie certificata olograf de catre titular privind conformitatea cu originalul);
5. Declaratie pe propia raspundere privind indeplinirea conditiilor legale pentru desfasurarea activitatilor ca persoana fizica autorizata (forma olografa, original)
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Manual de politici contabile - Stick USB
Contabilitatea organizatiilor non-profit
6. Inscrisul care atesta dreptul de folosinta asupra sediului profesional/punctului de lucru - orice act juridic care confera dreptul de folosinta si/sau atesta afectatiunea speciala a spatiului, in fotocopie certificata olograf de catre titular privind conformitatea cu originalul;
7. Specimenul de semnatura al persoanei fizice autorizate (original);
8. Daca este cazul:
Nota:
Solutionarea cererii revine in competenta directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal care poate dispune prin rezolutie motivata administrarea si a altor acte.
Redactarea actelor, acordarea de indrumari pentru completarea corecta a cererii de inregistrare, efectuarea formalitatilor de depunere a documentelor si de reprezentare a persoanei fizice la oficiul registrului comertului de pe langa tribunal pot fi efectuate prin birourile de asistenta si reprezentare care functioneaza in cadrul primariilor.
Formularele se distribuie la sediul ORC.
Documentele se depun la ORC in raza caruia persoana fizica autorizata isi stabileste sediul profesional, la ghiseu, prin corespondenta sau prin biroul de asistenta si reprezentare din cadrul primariilor.
Obtinerea certificatului de cazier fiscal pentru persoanele fizice autorizate se efectueaza de catre oficiul registrului comertului de pe langa tribunal.
Declaratia de inregistrare se completeaza cu ocazia primei inregistrari fiscale, de regula cu ocazia infiintarii, declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior, iar declaratia de radiere se completeaza cu ocazia radierii inregistrarii fiscale. Declaratia se depune direct sau prin imputernicit/reprezentant legal/reprezentant fiscal la registratura organului fiscal competent ori la posta prin scrisoare recomandata, la termenele stabilite de legislatia in vigoare.
Declaratia unica se depune in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului/incheierii contractului intre parti, in cazul contribuabililor care incep o activitate in cursul anului fiscal sau a celor care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendare pentru care impunerea este finala si care nu au avut, pana la acea data, obligatia depunerii declaratiei unice.
Citeste si: Formularul 163 - ANAF a actualizat cererea de inscriere in Registrul entitatilor pentru care se acorda deduceri fiscale
Citeste si: Tichete cadou 2020: Regimul fiscal al voucherelor acordate salariatilor
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.67 din 5 din 15 voturi
Articole similare
Ce este o persoana fizica independenta (PFI), cum poate functiona si ce impozite platestePFA-ul este in momentul de fata cea mai avantajoasa forma juridica de organizare. Iata 6 motive!Articole similare
Cine depune raportul de evaluare si cum va proceda un PFA?29.250 de aplicanti s-au inscris pentru accesarea fondurilor nerambursabile din cadrul primei masuri a granturilor in valoare de 1 miliard de euroTeodorovici: Persoanele afectate de schimbarile fiscale isi vor recupera banii platiti in plusModalitatea de completare a Registrului de evidenta fiscala. Exemple utilePersoane fizice care folosesc platformele Bolt si Uber. Care este impozitul datorat si cum se declara la ANAF?Ultimele articole
E-Factura: Facturile emise in baza bonului fiscal se declara in sistem?PFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratiiE-Factura in relatia B2C. Facturile PFA catre persoane fizice trebuie incarcate in sistem?PFA. Impozite si contributii aferente anului 2023Cum se rectifica Declaratia Unica pentru venituri estimate (Cap. II)Articole similare
Anulare accesorii conform OUG nr. 69/2020. Posibilitatea de acordare a amnistiei fiscale in cazul unei inspectii fiscale in cursMFP: Se reduce birocratia si se extinde accesul autoritatilor si institutiilor publice la cazierul fiscal al contribuabililorMin. Economiei a publicat tutorialul necesar beneficiarilor masurii HoReCa pentru vizualizarea deciziei de admitereEste OFICIAL! Procedura de acordare a esalonarii la plata de catre organul fiscal central a fost publicata in Monitor (OPANAF 3896/2020)Impozit pe profit achitat cu bonificatie de 10%. Se pierde acest drept daca se intocmeste declaratia rectificativa?Ultimele articole
Achizitie intracomunitara de bunuri. In ce luna trebuie cuprinsa tranzactia in D390Formularul c801 – Ghidul CompletD300 in 2024: Prin Ordinul 888/2024 a fost introdus noul model al formularului 300Mod de calcul sume redirectionate prin formularul 177Pana pe 30 iunie 2024 trebuie depus la ANAF formularul 398Articole similare
Declaratii cu termen la 10 noiembrie. Lista completaDeclaratii fiscale iunie 2014. Lista completa cu fiecare termen-limita stabilitCe declaratii depunem pana la 10 octombrie?Procedura detaliata de specialist: Radierea inregistrarii fiscaleCalendar fiscal complet: Obligatii declarative cu termene in luna mai 2013Ultimele articole
Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativPersoana impozabila a carei cifra de afaceri anuala este inferioara plafonului de 300.000 lei poate aplica scutirea de TVATrecerea la sistemul real este OBLIGATORIE pentru PFA in anumite conditii. Analiza zilei cu Irina DumitrescuFormularul 700, utilizat de toti contribuabilii pentru declararea online a mentiunilor privind vectorul fiscalCe declaratii fiscale se depun la ANAF in luna iulie 2017?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"