Tags: beneficiari subventii, oug 92/2020, asigurari de somaj
Va rog sa ne precizati daca un PFA expert contabil beneficiaza de subventia ajutorului de la somaj conform OUG. 92/2020. Daca da, in ce conditii si care este valoarea subventiei?
Raspunsul consultantului fiscal Dani Cucu:
OUG 92/2020 a fost adoptata cu scopul continuarii asigurarii unui sprijin acordat angajatorilor in vederea reluarii activitatii economice, dar si salariatilor care au avut contractele individuale de munca suspendate. In acest sens, cele doua subventii de 41,5% si de 50% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, plafonate la 2253 lei si respectiv 2500 lei sunt destinate angajatorilor.
Astfel, potrivit art. I din OUG 92/2020, incepand cu data de 1 iunie 2020, angajatorii ai caror angajati au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din OUG 30/2020, precum si angajatorii ai caror angajati au avut contractele individuale de munca suspendate in conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. c) din Codul muncii, si nu au beneficiat de prevederile art. XI din OUG 30/2020, in perioada starii de urgenta sau alerta, beneficiaza, pentru o perioada de trei luni, de decontarea unei parti din salariu, suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj, reprezentand 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 6/2020. Asadar nivelul subventiei este 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, plafonat la 2.253 lei.
Subventia se acorda incepand cu data de 1 iunie pentru o perioada de 3 luni, cu conditia mentinerii raporturilor de munca pana la data de 31 decembrie 2020. Subventia se acorda se aplica numai pentru persoanele care au avut o durata a suspendarii a contractului individual de munca de minimum 15 zile in perioada starii de urgenta sau de alerta si au beneficiat fie de indemnizatiile prevazute de art. XI si XV din OUG 30/2020, fie de prevederile art. 53 din codul muncii.
In ceea ce priveste subventia de 50% din salariul angajatului, aceasta se acorda potrivit prevederilor art. III din OUG 92/2020. In acest sens, angajatorii care in perioada 1 iunie 2020-31 decembrie 2020 incadreaza in munca, pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga, persoane in varsta de peste 50 de ani ale caror raporturi de munca au incetat din motive neimputabile lor, in perioada starii de urgenta decretate prin Decretul 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, prelungita prin Decretul 240/2020, sau a starii de alerta instituite prin HG 394/2020, inregistrati ca someri in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata din aceasta categorie, 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500 lei. Asadar nivelul subventiei este 50% din salariul angajatului, plafonat la 2.500 lei.
Sumele se acorda pe o perioada de 12 luni de la data incepand cu data de 1 iunie 2020. Angajatorii primesc subventia pe o perioada de 12 luni, fiind obligati sa mentina raporturile de munca inca 12 luni.
Asadar si PFA care are calitatea de angajator si care indeplineste conditiilor prevazute de OUG 92/2020 poate beneficia de subventia de 41,5% din salariul de baza al locului de munca ocupat daca angajeaza persoane care au beneficiat de somaj tehnic sau de subventia de 50 % daca angajeaza persoane in varsta de peste 50 de ani ale caror raporturi de munca au incetat din motive neimputabile lor, in perioada starii de urgenta sau alerta sau persoane cu varsta cuprinsa intre 16 si 29 de ani, inregistrate ca someri.
Precizam de asemenea, ca acordarea indemnizatiilor de somaj tehnic prevazute la art. XI si art. XV din OUG 30/2020, prin urmare si acordarea indemnizatiilor de somaj tehnic pentru profesionisti, se prelungeste si dupa data de 31 mai 2020, numai pentru domeniile de activitate in care se mentin restrictii in conditiile Legii nr. 55/2020, pana la ridicarea acestor restrictii.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Completare D100
Intrebare:
Am fost sunata azi in legatura cu D100, am fost indrumata, dar nu am completat in timp ce primeam raspunsul si acum nu pot depune declaratia cu impozit pe constructii pentru ca nu pot completa scadenta si nr. de evidenta a platii. Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Documente justificative prestari servicii
Intrebare:
Ajutati-ne va rog sa clarificam ce documente sunt necesare de intocmit pentru un contract de elaborare concept productie publicitara ce ne este prestata de un furnizor si noi o facturam mai departe unei agentii de publicitate. Sunt 2 variante de colaborari:
1. Contractul contine detalii privind obiectul acestuia - ex. productie spot TV brand XXX si este specificat faptul ca materialele/productia spot are un termen specific de livrare si facturarea se va intampla la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Reinregistrare in scopuri de TVA, cod TVA anulat din oficiu
Intrebare:
SC a fost platitoare de TVA pana la data de 10.03.2012 cand a fost scoasa din oficiu de la TVA pentru inactivitate, in 30.12.2014 si-a reactivat activitatea si a fost din nou platitoare de TVA. In data de 01.02.2016 a fost iar scoasa de la TVA din oficiu cf art 316 alin 11 lit e pentru ca in perioada de 6 luni consecutiv nu a avut venituri. In perioada 01.02.2016-07.04.2021 societatea incepe sa aiba niste venituri foarte mici din arenda (in valoare totala in aceasta perioada de 4745...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Monografie joc online obtinut in colaborare cu terti
Intrebare:
Societate din Romania platitoare de impozit profit si tva, cu cod CAEN IT, va produce un joc online, care se va distribui online in baza unor abonamente. Pentru producerea acestui joc, sunt contracte cu developeri din Romania, care vor factura serviciile de prestari pentru producerea jocului, catre firma producatoare a jocului. Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila atat pentru productia jocului, cat si pentru incasarea veniturilor, in baza abonamentelor.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<