Tags: beneficiari subventii, oug 92/2020, asigurari de somaj
Va rog sa ne precizati daca un PFA expert contabil beneficiaza de subventia ajutorului de la somaj conform OUG. 92/2020. Daca da, in ce conditii si care este valoarea subventiei?
Raspunsul consultantului fiscal Dani Cucu:
OUG 92/2020 a fost adoptata cu scopul continuarii asigurarii unui sprijin acordat angajatorilor in vederea reluarii activitatii economice, dar si salariatilor care au avut contractele individuale de munca suspendate. In acest sens, cele doua subventii de 41,5% si de 50% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, plafonate la 2253 lei si respectiv 2500 lei sunt destinate angajatorilor.
Astfel, potrivit art. I din OUG 92/2020, incepand cu data de 1 iunie 2020, angajatorii ai caror angajati au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din OUG 30/2020, precum si angajatorii ai caror angajati au avut contractele individuale de munca suspendate in conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. c) din Codul muncii, si nu au beneficiat de prevederile art. XI din OUG 30/2020, in perioada starii de urgenta sau alerta, beneficiaza, pentru o perioada de trei luni, de decontarea unei parti din salariu, suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj, reprezentand 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 6/2020. Asadar nivelul subventiei este 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, plafonat la 2.253 lei.
Subventia se acorda incepand cu data de 1 iunie pentru o perioada de 3 luni, cu conditia mentinerii raporturilor de munca pana la data de 31 decembrie 2020. Subventia se acorda se aplica numai pentru persoanele care au avut o durata a suspendarii a contractului individual de munca de minimum 15 zile in perioada starii de urgenta sau de alerta si au beneficiat fie de indemnizatiile prevazute de art. XI si XV din OUG 30/2020, fie de prevederile art. 53 din codul muncii.
In ceea ce priveste subventia de 50% din salariul angajatului, aceasta se acorda potrivit prevederilor art. III din OUG 92/2020. In acest sens, angajatorii care in perioada 1 iunie 2020-31 decembrie 2020 incadreaza in munca, pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga, persoane in varsta de peste 50 de ani ale caror raporturi de munca au incetat din motive neimputabile lor, in perioada starii de urgenta decretate prin Decretul 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, prelungita prin Decretul 240/2020, sau a starii de alerta instituite prin HG 394/2020, inregistrati ca someri in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata din aceasta categorie, 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500 lei. Asadar nivelul subventiei este 50% din salariul angajatului, plafonat la 2.500 lei.
Sumele se acorda pe o perioada de 12 luni de la data incepand cu data de 1 iunie 2020. Angajatorii primesc subventia pe o perioada de 12 luni, fiind obligati sa mentina raporturile de munca inca 12 luni.
Asadar si PFA care are calitatea de angajator si care indeplineste conditiilor prevazute de OUG 92/2020 poate beneficia de subventia de 41,5% din salariul de baza al locului de munca ocupat daca angajeaza persoane care au beneficiat de somaj tehnic sau de subventia de 50 % daca angajeaza persoane in varsta de peste 50 de ani ale caror raporturi de munca au incetat din motive neimputabile lor, in perioada starii de urgenta sau alerta sau persoane cu varsta cuprinsa intre 16 si 29 de ani, inregistrate ca someri.
Precizam de asemenea, ca acordarea indemnizatiilor de somaj tehnic prevazute la art. XI si art. XV din OUG 30/2020, prin urmare si acordarea indemnizatiilor de somaj tehnic pentru profesionisti, se prelungeste si dupa data de 31 mai 2020, numai pentru domeniile de activitate in care se mentin restrictii in conditiile Legii nr. 55/2020, pana la ridicarea acestor restrictii.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Transfer in cont de garantii
Intrebare:
Daca am creat in TREZO un cont de garantii (este creat si in balanta), iar din contul curent am transferat in contul de garantii suma convenita in contract, care e monografia contabila, fiindca in contul de trezo garantii am primit si dobanda la acea suma, dar in acelasi timp vreau sa evidentiez si in 2678 suma? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Datorii la bugete. Atribuire contract
Intrebare:
Am un certificat de atestare fiscala cu datorii trecute pe coloana curent dar reprezinta impozite cladiri, teren, redeventa, toate trecute pe coloana curent. Pot exclude o firma din licitatie? Daca am taxe transport tot pe coloana curente si redeventa miniera pe aceeasi coloana, pot exclude firma?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Impozitul pe venit in cazul salariatei care au copil cu handicap in intretinere
Intrebare:
O societate prestatoare de servicii in domeniul medical angajeaza cu CIM de patru ore pe perioada nedeterminata. Salariata a prezentat un certificat de handicap pentru copilul minor pe care il are in intretinere. Dorim sa stim daca aceasta salariata beneficiaza de scutiri salariale pentru copilul cu handicap. Daca da, de cand ar trebui sa beneficieze de aceste scutiri si ce documente trebuie sa prezinte? Are vreo relevanta faptul ca salariata are contract de munca pentru 4...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul fiscal al imobilului luat in comodat
Intrebare:
Apartament cumparat prin credit ipotecar pe persoana fizica. Se doreste realizarea unui contract de comodat intre persoana fizica si persoana juridica pentru realizarea activitatii de consultanta in spatiul respectiv. Pentru a-si deduce persoana juridica cheltuielile cu utilitatile si mici imbunatatiri aduse imobilului (mobilier achizitionat, jaluzele, sistem de supraveghere), care este procedura legala? Este necesara schimbarea destinatiei imobilulul sau doar se notifica la taxe si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Prelucrare bunuri cu transport in Elvetia
Intrebare:
O fabrica din Romania produce un component care necesita un tratament care se poate face doar in Elvetia.
Componentul fabricat in Romania pleaca in Elvetia, iar dupa tratament se intoarce in Romania.
Va rog sa ma ajutati din punct de vedere a TVA-lui si fiscal ce inregistrari/declaratii necesita acest proces.
Va multumesc anticipat pentru raspuns!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<