Tags: beneficiari subventii, oug 92/2020, asigurari de somaj
Va rog sa ne precizati daca un PFA expert contabil beneficiaza de subventia ajutorului de la somaj conform OUG. 92/2020. Daca da, in ce conditii si care este valoarea subventiei?
Raspunsul consultantului fiscal Dani Cucu:
OUG 92/2020 a fost adoptata cu scopul continuarii asigurarii unui sprijin acordat angajatorilor in vederea reluarii activitatii economice, dar si salariatilor care au avut contractele individuale de munca suspendate. In acest sens, cele doua subventii de 41,5% si de 50% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, plafonate la 2253 lei si respectiv 2500 lei sunt destinate angajatorilor.
Astfel, potrivit art. I din OUG 92/2020, incepand cu data de 1 iunie 2020, angajatorii ai caror angajati au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din OUG 30/2020, precum si angajatorii ai caror angajati au avut contractele individuale de munca suspendate in conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. c) din Codul muncii, si nu au beneficiat de prevederile art. XI din OUG 30/2020, in perioada starii de urgenta sau alerta, beneficiaza, pentru o perioada de trei luni, de decontarea unei parti din salariu, suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj, reprezentand 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 6/2020. Asadar nivelul subventiei este 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, plafonat la 2.253 lei.
Subventia se acorda incepand cu data de 1 iunie pentru o perioada de 3 luni, cu conditia mentinerii raporturilor de munca pana la data de 31 decembrie 2020. Subventia se acorda se aplica numai pentru persoanele care au avut o durata a suspendarii a contractului individual de munca de minimum 15 zile in perioada starii de urgenta sau de alerta si au beneficiat fie de indemnizatiile prevazute de art. XI si XV din OUG 30/2020, fie de prevederile art. 53 din codul muncii.
In ceea ce priveste subventia de 50% din salariul angajatului, aceasta se acorda potrivit prevederilor art. III din OUG 92/2020. In acest sens, angajatorii care in perioada 1 iunie 2020-31 decembrie 2020 incadreaza in munca, pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga, persoane in varsta de peste 50 de ani ale caror raporturi de munca au incetat din motive neimputabile lor, in perioada starii de urgenta decretate prin Decretul 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, prelungita prin Decretul 240/2020, sau a starii de alerta instituite prin HG 394/2020, inregistrati ca someri in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata din aceasta categorie, 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500 lei. Asadar nivelul subventiei este 50% din salariul angajatului, plafonat la 2.500 lei.
Sumele se acorda pe o perioada de 12 luni de la data incepand cu data de 1 iunie 2020. Angajatorii primesc subventia pe o perioada de 12 luni, fiind obligati sa mentina raporturile de munca inca 12 luni.
Asadar si PFA care are calitatea de angajator si care indeplineste conditiilor prevazute de OUG 92/2020 poate beneficia de subventia de 41,5% din salariul de baza al locului de munca ocupat daca angajeaza persoane care au beneficiat de somaj tehnic sau de subventia de 50 % daca angajeaza persoane in varsta de peste 50 de ani ale caror raporturi de munca au incetat din motive neimputabile lor, in perioada starii de urgenta sau alerta sau persoane cu varsta cuprinsa intre 16 si 29 de ani, inregistrate ca someri.
Precizam de asemenea, ca acordarea indemnizatiilor de somaj tehnic prevazute la art. XI si art. XV din OUG 30/2020, prin urmare si acordarea indemnizatiilor de somaj tehnic pentru profesionisti, se prelungeste si dupa data de 31 mai 2020, numai pentru domeniile de activitate in care se mentin restrictii in conditiile Legii nr. 55/2020, pana la ridicarea acestor restrictii.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: In anul 2024 s-a marit capitalul social, s-a schimbat Administratorul si s-au schimbat asociatii. Bilantul aferent an 2023 nu s-a intocmit si depus inca. Termenul legal este 29.05.2024. Cine va aproba in AGA Bilantul 2023, vechii asociati sau noii asociati? Catre cine se va repartiza profitul anului 2023, catre vechii asociati sau catre noii asociati? Cine va semna Bilantul aferent an 2023 in acest caz, vechiul Administrator sau noul Administrator? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea vrea sa incheie un contract de prestari servicii de masaj la birou pentru angajatii proprii. Societatea ce presteaza serviciile este o unitate protejata. Care este tratamentul fiscal al acestor servicii din punct de vedere al angajatilor?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei reparatii a unei masini pentru un client persoana juridica din Marea Britanie, cum ar trebui sa fie emisa factura, cu TVA sau fara TVA? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: IF ABC constituita din 2 membri, sot si sotie, solicita din motive personale incetarea definitiva a activitatii, respectiv radierea IF. IF ABC are in patrimoniu o cladire construita pe durata activitatii. Se doreste lichidarea patrimoniului de afectatiune constituit prin trecerea acestei cladiri in proprietatea celor 2 membri, conform cotelor prevazute in acordul de constituire. Intrucat nu are loc o adevarata schimbare a proprietarului, ci doar modificarea regimului de afectare, va rugam sa ne...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate comerciala care achizitionam de la un furnizor intern, rumegus folosit pentru celulele de afumare in industria carnii. Furnizorul aplica pe factura taxare inversa. Noi, la revanzarea lui, trebuie sa aplicam aceeasi metoda de taxare inversa? Va rugam sa ne comunicati daca rumegusul reprezinta un bun caruia i se aplica taxare inversa la vanzarea lui, deoarece din Legea 331b, nu se intelege foarte clar. Va multumim. Cu stima
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O firma inregistrata in scopuri de tva in Romania, primeste o factura de marfa de la o firma inregistrata in scopuri de TVA in Cehia. Marfa este livrata direct in Romania din depozitul furnizorului situat in Belgia. Furnizorul din Cehia emite factura cu TVA 0, iar firma din Romania inregistreaza taxare inversa? Cum se declara factura in Declaratia 300 si 390?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<