Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca a publicat recent, pe site-ul oficial, un document care cuprinde cele mai frecvente intrebari cu privire la masurile de sprijin in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 .
Act normativ
OUG nr. 92/2020
Intrebarea 1:
Depasirea termenelor prevazute de art.II alin.(2) si respectiv alin.(4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2020 atrage decaderea angajatorilor din dreptul de a beneficia de prevederile art.I alin.(1) din aceasta ordonanta de urgenta?
Raspuns:
Termenul prevazut la art.II alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2020, este termen de decadere, cu atat mai mult cu cat data de 25 ale lunii se refera la luna ulterioara perioadei de raportare careia si sunt aferente veniturile. In privinta termenului prevazut la art.II alin.(4) din acelasi act normativ, acesta este termenul de decontare din bugetul asigurarilor pentru somaj, deci in obligatia institutiei statului, respectiv a Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.
Act normativ
OUG nr. 92/2020
Intrebarea 2:
Obligatiile declarative si de plata prevazute la art.II alin.(4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2020 sunt aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor realizate in perioada de raportare pentru care se face solicitarea de toti angajatii sau numai de catre angajatii pentru care se solicita decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a sumelor prevazute la art.I alin.(1) din ordonanta de urgenta?
Raspuns:
Obligatiile declarative si de plata prevazute de art.II alin.(4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2020, se refera la toti angajatii avand in vedere ca actul normativ nu distinge intre categorii de salariati si reglementeazã “obligatiile... aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor din perioada de raportare pentru care se face solicitarea” si nu “veniturile din salarii asimilate salariilor corespunzatoare angajatilor pentru care se solicita aplicarea masurii”.
Act normativ:
OUG nr. 92/2020
Intrebarea 3:
Perioada de 3 luni prevazuta art.I alin.(1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2020 este alcatuita din luni consecutive sau pot fi si luni neconsecutive?
Raspuns:
Tinand cont de dispozitiile art.I alin.(1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2020, coroborate cu dispozitiile art. 2552 din Legea privind Codul civil, republicata, cu modificarile si competarile ulterioare, cele trei luni sunt consecutive.
Act normativ
OUG nr. 92/2020
Intrebarea 4:
Care este data de la care se acorda masura prevazuta la art.I alin.(1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2020: data reluarii activitatii si incetarii, pe cale de consecinta, a suspendarii contractelor individuale de munca ale angajatilor sau data depunerii cererii si celorlalte documente prevazute de art.II alin.(2) din ordonanta de urgenta?
Raspuns:
Tinand cont de cele mentionate la punctul 3, termenul de aplicare a prevederilor art.I din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2020 este data de 1 iunie 2020, cele 3 luni consecutive fiind aplicate de la aceasta data.
Act normativ:
OUG nr. 30/2020, OUG nr.32/2020, OUG nr. 92/2020
Intrebarea5:
Care sunt domeniile/codurile CAEN pentru care se acorda indemnizatia de somaj tehnic, prevazuta de art.XI din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.30/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, prelungita potrivit art.X din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2020, dupa ridicarea restrictiilor?
Raspuns:
Actele normative respective nu reglementeaza acordarea indemnizatiei pe baza de coduri CAEN ci doar se raporteaza la domenii in care se mentin restrictii de activitate potrivit deciziilor autoritatiilor competente. In acest sens, pentru perioada starii de alerta s-au aplicat Hotararea Guvernului nr.394/2020, Hotararea Guvernului nr.434/2020, Hotararea Guvernului nr.443/2020, Hotararea Guvernului nr.465/2020, Hotararea Guvernului nr.476/2020, Hotararea Guvernului nr.553/2020, Hotararea Guvernului nr.668/2020, Hotararea Guvernului nr.713/2020 si Hotararea Guvernului nr.729/2020. Aceasta din urma hotarare se aplica din 1 septembrie 2020, solicitarea de drepturi pentru domeniile restrictionate reglementate de aceasta urmand sa se realizeze din luna octombrie 2020. Pentru aceasta noua hotarare, in aplicarea prevederilor OUG nr.30/2020 si ale OUG nr.32/2020, in perioada urmatoare se vor elabora ordine pentru modificarea si/sau completarea ordinelor anterioare care privesc formularele de cerere si declaratie pe propria raspundere pentru solicitarea indemnizatiilor prevazute de OUG nr.30/2020 in noile conditii prevazute de Hotararea Guvernului nr.729/2020.
Act normativ:
OUG nr. 92/2020, OUG nr. 132/2020
Intrebarea 6:
Un angajator poate beneficia in aceeasi perioada sau in perioade diferite de mai multe masuri prevazute atat de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2020, cat si de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.132/2020?
Raspuns:
Potrivit prevederilor art.7 alin.(2) din OUG nr.132/2020 „Indemnizatia prevazuta la art.1 alin.(4) nu se cumuleaza pentru acelasi angajat cu masura prevazuta la art.5, cu masurile active de sprijin acordate potrivit art.I si III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative si nici cu masurile de stimulare a angajatorilor finantate din bugetul asigurarilor pentru somaj prevazute de Legea nr.76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare”.
Act normativ:
OUG nr. 132/2020
Intrebarea 7:
Reducerea cu pana la 50% a programului de lucru, prevazuta la art.1 alin.(1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.132/2020, presupune doar reducerea numarului de ore zilnic sau poate fi transpusa si in zile?
Raspuns:
Potrivit art. 111 din Legea nr. 53/2003-Codul Muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, „Timpul de munca reprezinta orice perioada in care salariatul presteaza munca, se afla la dispozitia angajatorului si indeplineste sarcinile si atributiile sale, conform prevederilor contractului individual de munca, contractului colectiv de munca aplicabil si/sau ale legislatiei in vigoare.”
Act normativ:
OUG nr. 132/2020
Intrebarea 8:
In ce situatii nu se poate recupera indemnizatia prevazuta la art.1 de la bugetul asigurarilor pentru somaj?
Raspuns:
Ordonanta de urgenta nr.132/2020 nu prevede astfel de situatii. alin.(1)
Act normativ:
OUG nr. 132/2020
Intrebarea 9:
Dispozitiile art.5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.132/2020 sunt aplicabile si in cazul agentilor de munca temporara?
Raspuns:
OUG nr. 132/2020 prevede acordarea masurii de la art.5, decontarea sumei de 41,5% numai pentru contractele individuale de munca pe perioada determinata de pana la 3 luni. Contractul de munca temporara este un alt tip de contract cu regim juridic diferit de contractul de munca pe durata determinata.
Act normativ:
OUG nr. 132/2020
Intrebarea 10:
Un agent de munca temporara poate beneficia de prevederile art.6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.132/2020? In caz afirmativ, cum se poate proceda pentru accesarea sprijinului financiar in conditiile in care Revisal nu permite raportarea prestarii activitatii in regim de telemunca?
Raspuns:
Agentul de munca temporara poate beneficia de sprijinul prevazut la art.6 din OUG nr.132/2020 insa numai pentru proprii angajati incadrati cu contract individual de munca.
Act normativ:
OUG nr. 132/2020
Intrebarea 11:
Care este perioada in care se pot achizitiona pachete de bunuri si servicii tehnologice necesare desfasurarii activitatii in regim de telemunca, respectiv perioada starii de urgenta sau alerta, perioada anterioara intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.132/2020 sau perioada ulterioara intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta invocate, respectiv perioada ulterioara publicarii ordonantei de urgenta si pana la publicarea ordinului ministrului muncii si protectiei sociale prevazut la art.6 alin.(3) din aceeasi ordonanta de urgenta, sau perioada ulterioara publicarii ordinului mentionat?
Raspuns:
Pentru aplicarea art.6 din OUG nr.132/2020, bunurile si serviciile tehnologice pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca se pot achizitiona ulterior publicarii si intrarii in vigoare a ordinului ministrului muncii prevazut la alin.(3) din acelasi articol.
Act normativ:
OUG nr. 132/2020
Intrebarea 12:
Sprijinul financiar prevazut la art.6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.132/2020 se acorda angajatorilor pentru telesalariati sncadrati cu contracte individuale de munca indiferent de tipul acestora, respectiv contracte individuale de munca sncheiate pe durata determinata sau pe durata nedeterminata, cu norma intrega sau cu timp partial?
Raspuns:
Sprijinul prevazut de art.6 din OUG nr.132/2020 se acorda angajatorilor pentru angajatii care au lucrat in regim de telemunca in perioada starii de urgenta pentru cel putin 15 zile lucratoare. Potrivit prevederilor art.87 din Legea nr.53/2003, “referitor la conditiile de angajare si de munca, salariatii cu contract individual de munca pe durata determinata nu vor fi tratati mai putin favorabil decat salariatii permanenti comparabili”.
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "12 intrebari si raspunsuri ANOFM cu privire la masurile de sprijin in contextul pandemiei Covid-19. OUG 92/2020 si OUG 132/2020":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Decontarea a 41,5 % din salariu si respingerea cererii. Se poate depune contestatie in acest caz?Decontare de pana la 41,5% din partea statului la revenirea din somaj tehnic. Exceptii si conditii (OUG 92/2020)Subventii acordate de la bugetul asigurarilor pentru somaj, in temeiul OUG 92/2020. BeneficiariDecontarea procentului de 41,5% din salariul de baza, in cazul in care debitorul datoreaza mai multe obligatii fiscale statuluiANOFM acorda subventii lunare de pana la 2.500 de lei pentru insertia pe piata muncii. OUG 92/2020Ultimele articole
Tabel nominal pentru acordarea sumelor prevazute de Art III din OUG nr. 92/2020 (decontarea a 50% din salariu, dar nu mai mult de 2.500 lei)Decontarea a 41,5% din salariu de baza. Perioada de aplicareFirma care activeaza in domeniul HoReCa. Salariati trimisi in somaj tehnic. Indemnizatie suportata de stat in baza OUG 30/2020 si OUG 92/2020Indemnizatia pentru reducerea timpului de lucru si plata a 41,5% din salariu. Se pot cumula cele doua beneficii pentru acelasi salariat?Sume decontate din bugetul asigurarilor pentru somaj, conform OUG 92. Termen de depunere documente
Mai multe articole despre OUG 92/2020
Articole similare
Achizitii pachete de bunuri si servicii tehnologice pentru telesalariati. Studiu de caz. OUG 132/2020ANOFM a publicat documentele necesare pentru acordarea sumelor prevazute de Art. 1 alin. (4) din OUG 132/2020 – reducere timp muncaOrdinul 1673/2020. A fost aprobata procedura de verificare a zilierilor care primesc sprijin financiar conform art. 4 din OUG 132/2020Reminder ITM! Sprijin financiar pentru zilieri, conform OUG 132/2020Aplicare OUG 132/2020 pentru personalul platit cu salariu de regie. Cum se calculeaza indemnizatia de 75%?Ultimele articole
Modificarea OUG 132/2020. Angajatorii pot ajusta programul de lucru de cate ori este nevoieConditii pentru aplicarea masurii reducerii timpului de munca -programul Kurzarbeit-MONOGRAFIE contabila. Indemnizatia pentru reducerea timpului de lucru (OUG 132/2020)Masura reducerii timpului de lucru. Cum se inregistreaza modificarile privind salariul minim in Revisal?Aplicatia REVISAL a fost actualizata! Acum poate fi introdus si contractul de munca temporara cu clauza de telemunca
Mai multe articole despre OUG 132/2020
Articole similare
Fonduri de 29 de milioane de euro pentru IMM-uri si microintreprinderi in vederea dezvoltarii de proiecte IT&CMinistrul Muncii: Pregatim masuri adaptate situatiei actuale si perspectivelor imediateHotararea 719/2020 aproba procedura de decontare si de plata a sumelor acordate in baza OUG 132/2020. Documente necesareMasuri exceptionale pentru producatorii de legume si fructe perisabile din UEIntreprinderile scapa de unele obligatii de plata. Vezi noile masuri UEUltimele articole
Indemnizatii primite pe perioda starii de urgenta/alerta. Cum se declara in Declaratia Unica (formular 212)Beneficiarii microgranturilor si granturilor pentru capital de lucru pot incarca facturile, documentele si raportul de progres prin aplicatieA fost publicat Bugetul asigurarilor sociale de stat pe anul 2021 (Proiect de Lege MFP)Microgranturi pentru PFA/CMI. Doar aplicantii care pot face dovada unei adeverinte emise si semnate de catre DSP pot beneficia de facilitateANUNT IMPORTANT pentru persoanele care au aplicat la unele MASURI DE SPRIJIN din fonduri externe nerambursabile
Mai multe articole despre masuri de sprijin

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"