Tags: decontarea a 41, 5% din salariu, depunere contestatie, cerere respinsa
O Pensiune organizata ca SRL a transmis prin e-mail in data de 26.09.2020, ora 16.10, cererea privind decontarea sumei prevazute de art. I alin (1) din OUG nr. 92/2020 pentru luna august. In lunile iunie si iulie s-au transmis cereri care s-au aprobat si urmeaza a fi decontate.
In data de 05.10.2020 AJOFM Prahova a emis Decizie prin care respinge cererea depusa pentru luna august, deoarece solicitarea a fost formulata dupa expirarea termenului prevazut la art. II alin 2 din acelasi act normativ.
In mail s-a justificat depunerea cu intarziere, deoarece internetul a fost limitat si nu s-a putut accesa site-ul aicigov.ro.
Decizia poate fi contestata in 30 zile de la data comunicarii.
Ce pot invoca in contestatie pentru a avea dreptul la decontarea sumei de 41,5%?
Raspunsul specialistului:
Conform art. II din OUG 92/2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial nr. 459 din 29 mai 2020, sumele reprezentand decontarea unei parti din salariu, suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj, de 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 se acorda din bugetul asigurarilor pentru somaj, in limita bugetului aprobat.
Art. II al OUG 92/2020 precizeaza:
(1)Sumele prevazute la art. I alin. (1) se acorda din bugetul asigurarilor pentru somaj, in limita bugetului aprobat.
(2)In vederea decontarii sumelor prevazute la art. I alin. (1), angajatorii suporta integral contravaloarea salariilor angajatilor care beneficiaza de prevederile prezentei ordonante de urgenta si ulterior, incepand cu data de intai pana la data de 25 a lunii urmatoare perioadei de raportare careia ii sunt aferente veniturile, depun, prin mijloace electronice, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal insotita de o declaratie pe propria raspundere si de lista persoanelor care beneficiaza de aceasta suma, asumata de reprezentantul legal al angajatorului, conform modelului care va fi aprobat prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, in termen de 5 zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(3)Angajatorii isi asuma raspunderea pentru corectitudinea si pentru veridicitatea datelor inscrise in documentele prevazute la alin. (2).
(4)Decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a sumelor prevazute la art. I alin. (1) se efectueaza in termen de cel mult 10 zile de la data indeplinirii de catre angajatori, potrivit legii, a obligatiilor declarative si de plata aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor din perioada de raportare pentru care se face solicitarea.
(5)Plata sumelor prevazute la art. I alin. (1) se face prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit, dupa verificarea de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti a indeplinirii conditiilor prevazute la alin. (4).
Asadar, angajatorii suporta integral contravaloarea salariilor angajatilor care beneficiaza de prevederile prezentei ordonante de urgenta si ulterior, incepand cu data de intai pana la data de 25 a lunii urmatoare perioadei de raportare careia ii sunt aferente veniturile, depun, prin mijloace electronice, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal insotita de o declaratie pe propria raspundere si de lista persoanelor care beneficiaza de aceasta suma, asumata de reprezentantul legal al angajatorului.
In concluzie, angajatorul, poate solicita subventia dupa ce a achitat integral, in intervalul 1 – 25 al lunii urmatoare perioadei de raportare, contravaloarea salariilor angajatilor precum si a obligatiilor declarative si de plata aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor din perioada de raportare pentru care se face solicitarea.
Nu puteti face contestatie deoarece termenul de solicitare a subventiei pentru luna august 2020 a fost vineri 25 septembrie 2020. Limitarea accesului la internet si faptul ca nu s-a putut accesa site-ul aicigov.ro. nu cred ca poate fi dovedita decat in instanta cu dovezi foarte clare si cu expertiza efectuata de un specialist IT.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Cod de TVA anulat. Obligatii declarative
Intrebare:
O societate are TVA SUSPENDAT din 08.08.2025 prin sediu expirat.
1. Daca are codul de TVA anulat mai depun D390 pentru ca are achizitie de servicii UE prin taxare inversa? Si daca nu pot aplica taxarea inversa, tva-ul din servicii UE trebuie sa-l platesc la ANAF? Pe ce tip de declaratie trebuie sa depun?
2. Trebuie sa depun D311 pentru diferenta de luna, adica din 09.08.2025 - 31.08.2025?
3. Depun D300, D390 si D394 pentru perioada 01.08.2025...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Amenzi de circulatie recuperate de la salariati. Tratament contabil
Intrebare:
Societatea noastra primeste ocazional amenzi de circulatie pentru masinile conduse de catre angajatii societatii, unele in afara orelor de program. Amenda a fost platita de catre companie, insa vrem sa recuperam sumele de la angajatii in cauza. Ce posibilitati avem pentru a recupera aceste amenzi de la angajati? Va rugam sa ne spuneti care este tratamentul contabil si cum ar trebui sa procedam in acest caz? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Grup fiscal TVA. Monografie contabila
Intrebare:
Intentionam sa constituim grup fiscal TVA.
Ca reprezentant al grupului preiau TVA-ul de recuperat de la membrii grupului si achit diferenta de TVA la bugetul statului conform decontului consolidat.
Care este termenul de decontare al TVA-ului (suma de recuperat) catre membrii grupului fiscal? Care este monografia contabila pentru reprezentantul grupului? Dar pentru membrii grupului?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratament fiscal - transfer proprietate teren
Intrebare:
Va rugam sa ne precizati ce taxe trebuie achitate in cazul a 2 spete, atat de catre societate, cat si de persoana fizica, si anume:
1. Un asociat detine un teren in proprietate, provenit prin donatie, si doreste sa il vanda societatii pentru a construi pe el ansamblu locuinte.
2. Daca asociatul care detine acest teren, vine cu el aport la capitalul social al societatii, iar ulterior cand vinde aceste locuinte, asociatul isi poate lua banii inapoi pe...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<