Tags: decontarea a 41, 5% din salariu, depunere contestatie, cerere respinsa
O Pensiune organizata ca SRL a transmis prin e-mail in data de 26.09.2020, ora 16.10, cererea privind decontarea sumei prevazute de art. I alin (1) din OUG nr. 92/2020 pentru luna august. In lunile iunie si iulie s-au transmis cereri care s-au aprobat si urmeaza a fi decontate.
In data de 05.10.2020 AJOFM Prahova a emis Decizie prin care respinge cererea depusa pentru luna august, deoarece solicitarea a fost formulata dupa expirarea termenului prevazut la art. II alin 2 din acelasi act normativ.
In mail s-a justificat depunerea cu intarziere, deoarece internetul a fost limitat si nu s-a putut accesa site-ul aicigov.ro.
Decizia poate fi contestata in 30 zile de la data comunicarii.
Ce pot invoca in contestatie pentru a avea dreptul la decontarea sumei de 41,5%?
Raspunsul specialistului:
Conform art. II din OUG 92/2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial nr. 459 din 29 mai 2020, sumele reprezentand decontarea unei parti din salariu, suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj, de 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 se acorda din bugetul asigurarilor pentru somaj, in limita bugetului aprobat.
Art. II al OUG 92/2020 precizeaza:
(1)Sumele prevazute la art. I alin. (1) se acorda din bugetul asigurarilor pentru somaj, in limita bugetului aprobat.
(2)In vederea decontarii sumelor prevazute la art. I alin. (1), angajatorii suporta integral contravaloarea salariilor angajatilor care beneficiaza de prevederile prezentei ordonante de urgenta si ulterior, incepand cu data de intai pana la data de 25 a lunii urmatoare perioadei de raportare careia ii sunt aferente veniturile, depun, prin mijloace electronice, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal insotita de o declaratie pe propria raspundere si de lista persoanelor care beneficiaza de aceasta suma, asumata de reprezentantul legal al angajatorului, conform modelului care va fi aprobat prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, in termen de 5 zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(3)Angajatorii isi asuma raspunderea pentru corectitudinea si pentru veridicitatea datelor inscrise in documentele prevazute la alin. (2).
(4)Decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a sumelor prevazute la art. I alin. (1) se efectueaza in termen de cel mult 10 zile de la data indeplinirii de catre angajatori, potrivit legii, a obligatiilor declarative si de plata aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor din perioada de raportare pentru care se face solicitarea.
(5)Plata sumelor prevazute la art. I alin. (1) se face prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit, dupa verificarea de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti a indeplinirii conditiilor prevazute la alin. (4).
Asadar, angajatorii suporta integral contravaloarea salariilor angajatilor care beneficiaza de prevederile prezentei ordonante de urgenta si ulterior, incepand cu data de intai pana la data de 25 a lunii urmatoare perioadei de raportare careia ii sunt aferente veniturile, depun, prin mijloace electronice, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal insotita de o declaratie pe propria raspundere si de lista persoanelor care beneficiaza de aceasta suma, asumata de reprezentantul legal al angajatorului.
In concluzie, angajatorul, poate solicita subventia dupa ce a achitat integral, in intervalul 1 – 25 al lunii urmatoare perioadei de raportare, contravaloarea salariilor angajatilor precum si a obligatiilor declarative si de plata aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor din perioada de raportare pentru care se face solicitarea.
Nu puteti face contestatie deoarece termenul de solicitare a subventiei pentru luna august 2020 a fost vineri 25 septembrie 2020. Limitarea accesului la internet si faptul ca nu s-a putut accesa site-ul aicigov.ro. nu cred ca poate fi dovedita decat in instanta cu dovezi foarte clare si cu expertiza efectuata de un specialist IT.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Castigul din transferul titlurilor de valoare
Intrebare:
Un SRL avand un capital social de 4.000.000 ron are 2 asociati persoane fizice fiecare cu o cota de participare de 50%. Cei doi asociati decid sa vanda partile sociale la valoare nominala (valoarea capitalului social) catre o persoana juridica care astfel devine asociat unic. Suma de 4.000.000 ron (2.000.000 ron pentru fiecare asociat) este impozabila la asociatii persoane fizice? Care sunt obligatiile acestora din punct de vedere fiscal?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Pontaj salarizare soferi
Intrebare:
Suntem o firma de transport marfa avem intrebari legate de pontajul angajatiilor nostri soferi. Acestia lucreaza intr-un program flexibil, variabil respectand reglementarile legale pentru soferi conform tahograf.
Intrebarile noastre sunt urmatoarele:
1. Cum trebuie sa pontam corect orele lucrate de soferi: trebuie sa luam in considerare orele lucrate, conform tahografului, nu doar condusul) sau doar orele efective de condus?
Exemplu: Un sofer...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Livrare intracomunitara efectuata catre client neplatitor de tva
Intrebare:
Am facut o livrare intracomunitara si, deoarece banii au fost achitati in avans, marfa a fost trimisa inainte de verificarea datelor clientului extern. La verificare, s-a constatat ca acesta nu este platitor de TVA, fapt pentru care factura s-a emis cu TVA-ul romanesc de 19%. Livrarea a fost declarata si in e-transport. Cum inregistram aceasta livrare in decontul de tva si declaratia 394? Deoarece este purtatoare de tva pe teritoriul Romaniei, aceasta nu se inregistreaza in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie autoturism SH
Intrebare:
O persona juridica din Romania neplatitoare de TVA achiztioneaz din Germania un autoturism SH pentru uzul societatii de la o persoan fizica sau de la o persona juridica. Valoare achizitiei este mai mare de 10.000 eur.
Este obilgata societatea sa se inregistreze ca platitoare de TVA in fiecare dintre situatii ? Daca da, ce obligatii declarative are in ambele situatii?
Multumesc anticipat.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<CASS venituri din activitati independente
Intrebare:
O persoana fizica autorizata realizeaza in anul 2024 venituri in suma de 4560 lei sub plafonul celor 6 salarii minime. Persoana nu este asigurata nici d.p.d.v. al asigurarilor sociale de sanatate si nici in cel al asigurarilor sociale (pensii). Are obligatia de a achita CASS si CAS.
Cum se completeaza declaratia unica? Ce obligatii ar avea daca venitul ar fi zero sau pierdere? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<