Tags: decontarea a 41, 5% din salariu, depunere contestatie, cerere respinsa
O Pensiune organizata ca SRL a transmis prin e-mail in data de 26.09.2020, ora 16.10, cererea privind decontarea sumei prevazute de art. I alin (1) din OUG nr. 92/2020 pentru luna august. In lunile iunie si iulie s-au transmis cereri care s-au aprobat si urmeaza a fi decontate.
In data de 05.10.2020 AJOFM Prahova a emis Decizie prin care respinge cererea depusa pentru luna august, deoarece solicitarea a fost formulata dupa expirarea termenului prevazut la art. II alin 2 din acelasi act normativ.
In mail s-a justificat depunerea cu intarziere, deoarece internetul a fost limitat si nu s-a putut accesa site-ul aicigov.ro.
Decizia poate fi contestata in 30 zile de la data comunicarii.
Ce pot invoca in contestatie pentru a avea dreptul la decontarea sumei de 41,5%?
Raspunsul specialistului:
Conform art. II din OUG 92/2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial nr. 459 din 29 mai 2020, sumele reprezentand decontarea unei parti din salariu, suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj, de 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 se acorda din bugetul asigurarilor pentru somaj, in limita bugetului aprobat.
Art. II al OUG 92/2020 precizeaza:
(1)Sumele prevazute la art. I alin. (1) se acorda din bugetul asigurarilor pentru somaj, in limita bugetului aprobat.
(2)In vederea decontarii sumelor prevazute la art. I alin. (1), angajatorii suporta integral contravaloarea salariilor angajatilor care beneficiaza de prevederile prezentei ordonante de urgenta si ulterior, incepand cu data de intai pana la data de 25 a lunii urmatoare perioadei de raportare careia ii sunt aferente veniturile, depun, prin mijloace electronice, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal insotita de o declaratie pe propria raspundere si de lista persoanelor care beneficiaza de aceasta suma, asumata de reprezentantul legal al angajatorului, conform modelului care va fi aprobat prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, in termen de 5 zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(3)Angajatorii isi asuma raspunderea pentru corectitudinea si pentru veridicitatea datelor inscrise in documentele prevazute la alin. (2).
(4)Decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a sumelor prevazute la art. I alin. (1) se efectueaza in termen de cel mult 10 zile de la data indeplinirii de catre angajatori, potrivit legii, a obligatiilor declarative si de plata aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor din perioada de raportare pentru care se face solicitarea.
(5)Plata sumelor prevazute la art. I alin. (1) se face prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit, dupa verificarea de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti a indeplinirii conditiilor prevazute la alin. (4).
Asadar, angajatorii suporta integral contravaloarea salariilor angajatilor care beneficiaza de prevederile prezentei ordonante de urgenta si ulterior, incepand cu data de intai pana la data de 25 a lunii urmatoare perioadei de raportare careia ii sunt aferente veniturile, depun, prin mijloace electronice, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal insotita de o declaratie pe propria raspundere si de lista persoanelor care beneficiaza de aceasta suma, asumata de reprezentantul legal al angajatorului.
In concluzie, angajatorul, poate solicita subventia dupa ce a achitat integral, in intervalul 1 – 25 al lunii urmatoare perioadei de raportare, contravaloarea salariilor angajatilor precum si a obligatiilor declarative si de plata aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor din perioada de raportare pentru care se face solicitarea.
Nu puteti face contestatie deoarece termenul de solicitare a subventiei pentru luna august 2020 a fost vineri 25 septembrie 2020. Limitarea accesului la internet si faptul ca nu s-a putut accesa site-ul aicigov.ro. nu cred ca poate fi dovedita decat in instanta cu dovezi foarte clare si cu expertiza efectuata de un specialist IT.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
Titularul unei intreprinderi individuale realizeaza deplasari in strainatate. Pentru transportul pe teritoriul Romaniei catre aeroport la plecare si de la aeroport spre casa la intoarcere apeleaza la servicii de ridesharing (Uber, Bolt). Facturile sunt intocmite cu datele intreprinderii individuale si sunt achitate folosind cardul acesteia.
Aceste facturi sunt emise de Bolt / Uber in numele unei firme din Romania.
Intrebarea mea este daca acestea ar trebui...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Demolare casa in vederea construirii unui bloc pentru generare de venituri.
In 12.2020 societatea a achizitionat o casa de la o persoana fizica. In prezent societatea s-a decis sa demoleze casa si sa construiasca un bloc pentru generare de venituri.
Care va fi monografia contabila pentru demolarea casei, a cheltuielilor cu demolarea si a autorizatiei de demolare?
Cum se va inregistra valoarea ramasa neamortizata a casei?
Toate...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Un cabinet individual de psihologie achita anual o taxa (cotizatie) catre Ministerul Transporturilor, in vederea prelungirii autorizatiei de functionare pentru emiterea de avize psihologice in domeniul psihologiei transporturilor.
Ministerul Transporturilor nu a revenit cu factura pentru aceasta cotizatie achitata la inceputul anului. Poate fi considerata deductibila cheltuiala numai in baza ordinului de plata in care este facuta mentiunea "Cotizatie...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
In data de 16.10.2024 se primeste prin SPV o factura emisa de un furnizor cu data de 30.09.2024. Cum se procedeaza cu facturile transmise de furnizori dupa expirarea termenului legal de 5 zile calendaristice?
Putem sa inregistram factura pe luna septembrie sau trebuie sa o inregistram pe luna octombrie?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Societatea (companie de productie) acorda bunuri angajatilor (produse chiar de companie). Care este baza de aplicare a impozitelor si contributiilor, cu alte cuvinte care este pretul pietei pentru produsele acordate avand in vedere ca societatea vinde produse doar catre distribuitori si alte persoane juridice, nu direct consumatorilor? Este corect sa consideram pretul pietei - valoarea neta de vanzare (NSV - net sales value) - adica valoarea de vanzare catre clienti (persoane...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<