Tags: indemnizatii anofm, insertia pe piata muncii, oug 92/2020
Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca acorda angajatorilor subventii lunare in cuantum de cel mult 2.500 de lei pentru incadrarea in munca a persoanelor care au implinit varsta de 50 de ani sau a persoanelor cu varsta cuprinsa intre 16 si 29 de ani, asa cum apare intr-un comunicat de presa de pe site-ul institutiei.
Prin aceasta masura ANOFM sustine insertia/reinsertia pe piata muncii a persoanelor ale caror contracte de munca au fost afectate direct de epidemia SARS-CoV-2 si, totodata, asigura ajutor financiar angajatorilor pentru sustinerea platii salariilor.
Astfel, potrivit art. III din OUG nr. 92/2020, angajatorii care incadreaza in munca, pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga, pana cel tarziu la data de 31 decembrie 2020, persoane in varsta de peste 50 de ani ale caror raporturi de munca au incetat din motive neimputabile lor in perioada starii de urgenta sau a starii de alerta primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata din aceasta categorie, 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500 lei.
De aceeasi facilitate pot beneficia si angajatorii care incadreaza in munca, pana la sfarsitul anului, pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga, tineri cu varsta intre 16 si 29 de ani.
Pentru acordarea sprijinului financiar, persoanele care fac parte din cele doua categorii mentionate in actul normativ amintit trebuie sa fie inregistrate ca someri in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, iar angajatorii au obligatia mentinerii raporturilor de munca pentru o perioada de minimum 12 luni de la implinirea termenului de 12 luni prevazut in textul ordonantei.
Sprijinul oferit de ANOFM se aplica, in aceleasi conditii, si in cazul incadrarii in munca a cetatenilor romani carora le-au incetat raporturile de munca cu angajatorii straini aflate in derulare pe teritoriul altor state, din motive neimputabile lor, prin concediere.
Pentru acordarea acestor sume, angajatorii incheie o conventie cu agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a municipiului BucureÅŸti, in raza careia aceÅŸtia iÅŸi au sediul social, dar nu mai tarziu de data de 31 decembrie 2020.
Toate documentele necesare accesarii acestei masuri se pot descarca si transmite ulterior agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca de pe platforma aici.gov.ro.
Aceasta masura de sprijin este una dintre masurile active de sprijin imediat adoptate de Guvern, astfel incat impactul negativ asupra evolutiei inregistrata pe piata muncii sa fie unul cat mai redus, in contextul raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, prin stimularea angajatorilor de a incadra in munca persoane care au implinit varsta de 50 de ani ale caror contracte individuale de munca au incetat in perioada starii de urgenta sau a starii de alerta, precum si tineri cu varsta cuprinsa intre 16 ani si 29 de ani, categorii pentru care insertia/reinsertia pe piata muncii este mai dificil de realizat.
ANOFM aminteste ca numarul unic de telefon - 021.444-0000, la care cetatenii pot suna pentru a obtine informatii suplimentare este in continuare disponibil. Call-centerul functioneaza in acelasi interval orar ca si pana in prezent, respectiv intre orele 09:00 – 16:00 de luni pana joi si vineri intre 09:00 – 13:00.
Sursa: ANOFM
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Declarare si plata impozit venit din chirii
Intrebare:
O persoana fizica are un contract de inchiriere cu o persoana juridica. PF nu a declarat in Declaratia Unica pe estimat 2024 niciun contract de inchiriere modificandu-se legislatia si obligatia retinerii la sursa fiind pentru PJ. Doar ca PJ nu a achitat in anul 2024 chiria (trece printr-o perioada de investitii, exista clauza in contract in cazul se precizeaza ca se va achita chiria in functie de lichiditatile chiriasului PJ). Ce obligatii are PF pentru anul 2024, ar trebui sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inregistrare avans pentru marca
Intrebare:
Avem urmatoarele informatii privind dosarul marcii UE:
Cerere de inregistrare a marcii UE primita 31.10.2024
Plata 1500 EURO in data de 31.10.2024
Data estimata a finalizarii examinarii 19.11.2024
Data estimata a publicarii cererii de inregistrare 21.11.2024
Procedura de opozitie:
Sfarsitul termenului de opozitie 21.02.2024
Data estimate a inregistrarii si publicarii marcii UE...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Conditii pentru realizarea divizarii
Intrebare:
Un SRL X, platitor de impozit profit si tva, doreste divizarea activitatii sale prin preluarea activitatii secundare de inchiriere si subinchiriere bunuri imobiliare proprii si inchiriate (CAEN 6820) de catre un alt SRL Y, platitor de impozit profit si tva prin transferul activelor imobiliare ale societatii X catre societatea Y, in baza actului de divizare. In ce conditii se poate face aceasta divizare? Societatea Y trebuie sa fie obligatoriu actionar al societatii X? Ce documente se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie echipament cu plata in rate
Intrebare:
Achizitionam un echipament printr-un contract de vanzare cumparare cu rezerva dreptului de proprietate. Plata echipamentului se face in 4 rate, facturate ca avans. Echipamentul este livrat la prima rata de avans. Cum evidentiem in contabilitate ca echipamentul este in posesia noastra? Cand se inregistreaza amortizarea lui? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inchiriere imobil prin BOOKING - AIRBNB
Intrebare:
PFA, cu cod CAEN 6202 - Activitati de consultanta in tehnologia informatiei, platitor de tva, detine un imobil achizitionat de la o PJ cu taxare inversa (apartament cu 2 camere) pe care doreste sa-l inchirieze in regim hotelier (booking, airbnb). Ce obligatii declarative are? Va trebui sa-si activeze CAEN-ul de inchiriere? Dar facturile emise vor fi cu tva?
In cazul in care va dori sa-si inchida PFA-ul, apartamentul va trece in patrimoniul personal. Va trebui sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<