Tags: indemnizatii anofm, insertia pe piata muncii, oug 92/2020
Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca acorda angajatorilor subventii lunare in cuantum de cel mult 2.500 de lei pentru incadrarea in munca a persoanelor care au implinit varsta de 50 de ani sau a persoanelor cu varsta cuprinsa intre 16 si 29 de ani, asa cum apare intr-un comunicat de presa de pe site-ul institutiei.
Prin aceasta masura ANOFM sustine insertia/reinsertia pe piata muncii a persoanelor ale caror contracte de munca au fost afectate direct de epidemia SARS-CoV-2 si, totodata, asigura ajutor financiar angajatorilor pentru sustinerea platii salariilor.
Astfel, potrivit art. III din OUG nr. 92/2020, angajatorii care incadreaza in munca, pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga, pana cel tarziu la data de 31 decembrie 2020, persoane in varsta de peste 50 de ani ale caror raporturi de munca au incetat din motive neimputabile lor in perioada starii de urgenta sau a starii de alerta primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata din aceasta categorie, 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500 lei.
De aceeasi facilitate pot beneficia si angajatorii care incadreaza in munca, pana la sfarsitul anului, pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga, tineri cu varsta intre 16 si 29 de ani.
Pentru acordarea sprijinului financiar, persoanele care fac parte din cele doua categorii mentionate in actul normativ amintit trebuie sa fie inregistrate ca someri in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, iar angajatorii au obligatia mentinerii raporturilor de munca pentru o perioada de minimum 12 luni de la implinirea termenului de 12 luni prevazut in textul ordonantei.
Sprijinul oferit de ANOFM se aplica, in aceleasi conditii, si in cazul incadrarii in munca a cetatenilor romani carora le-au incetat raporturile de munca cu angajatorii straini aflate in derulare pe teritoriul altor state, din motive neimputabile lor, prin concediere.
Pentru acordarea acestor sume, angajatorii incheie o conventie cu agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a municipiului BucureÅŸti, in raza careia aceÅŸtia iÅŸi au sediul social, dar nu mai tarziu de data de 31 decembrie 2020.
Toate documentele necesare accesarii acestei masuri se pot descarca si transmite ulterior agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca de pe platforma aici.gov.ro.
Aceasta masura de sprijin este una dintre masurile active de sprijin imediat adoptate de Guvern, astfel incat impactul negativ asupra evolutiei inregistrata pe piata muncii sa fie unul cat mai redus, in contextul raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, prin stimularea angajatorilor de a incadra in munca persoane care au implinit varsta de 50 de ani ale caror contracte individuale de munca au incetat in perioada starii de urgenta sau a starii de alerta, precum si tineri cu varsta cuprinsa intre 16 ani si 29 de ani, categorii pentru care insertia/reinsertia pe piata muncii este mai dificil de realizat.
ANOFM aminteste ca numarul unic de telefon - 021.444-0000, la care cetatenii pot suna pentru a obtine informatii suplimentare este in continuare disponibil. Call-centerul functioneaza in acelasi interval orar ca si pana in prezent, respectiv intre orele 09:00 – 16:00 de luni pana joi si vineri intre 09:00 – 13:00.
Sursa: ANOFM
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: In anul 2024 s-a marit capitalul social, s-a schimbat Administratorul si s-au schimbat asociatii. Bilantul aferent an 2023 nu s-a intocmit si depus inca. Termenul legal este 29.05.2024. Cine va aproba in AGA Bilantul 2023, vechii asociati sau noii asociati? Catre cine se va repartiza profitul anului 2023, catre vechii asociati sau catre noii asociati? Cine va semna Bilantul aferent an 2023 in acest caz, vechiul Administrator sau noul Administrator? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea vrea sa incheie un contract de prestari servicii de masaj la birou pentru angajatii proprii. Societatea ce presteaza serviciile este o unitate protejata. Care este tratamentul fiscal al acestor servicii din punct de vedere al angajatilor?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei reparatii a unei masini pentru un client persoana juridica din Marea Britanie, cum ar trebui sa fie emisa factura, cu TVA sau fara TVA? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: IF ABC constituita din 2 membri, sot si sotie, solicita din motive personale incetarea definitiva a activitatii, respectiv radierea IF. IF ABC are in patrimoniu o cladire construita pe durata activitatii. Se doreste lichidarea patrimoniului de afectatiune constituit prin trecerea acestei cladiri in proprietatea celor 2 membri, conform cotelor prevazute in acordul de constituire. Intrucat nu are loc o adevarata schimbare a proprietarului, ci doar modificarea regimului de afectare, va rugam sa ne...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate comerciala care achizitionam de la un furnizor intern, rumegus folosit pentru celulele de afumare in industria carnii. Furnizorul aplica pe factura taxare inversa. Noi, la revanzarea lui, trebuie sa aplicam aceeasi metoda de taxare inversa? Va rugam sa ne comunicati daca rumegusul reprezinta un bun caruia i se aplica taxare inversa la vanzarea lui, deoarece din Legea 331b, nu se intelege foarte clar. Va multumim. Cu stima
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O firma inregistrata in scopuri de tva in Romania, primeste o factura de marfa de la o firma inregistrata in scopuri de TVA in Cehia. Marfa este livrata direct in Romania din depozitul furnizorului situat in Belgia. Furnizorul din Cehia emite factura cu TVA 0, iar firma din Romania inregistreaza taxare inversa? Cum se declara factura in Declaratia 300 si 390?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<