Tags: indemnizatii anofm, insertia pe piata muncii, oug 92/2020
Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca acorda angajatorilor subventii lunare in cuantum de cel mult 2.500 de lei pentru incadrarea in munca a persoanelor care au implinit varsta de 50 de ani sau a persoanelor cu varsta cuprinsa intre 16 si 29 de ani, asa cum apare intr-un comunicat de presa de pe site-ul institutiei.
Prin aceasta masura ANOFM sustine insertia/reinsertia pe piata muncii a persoanelor ale caror contracte de munca au fost afectate direct de epidemia SARS-CoV-2 si, totodata, asigura ajutor financiar angajatorilor pentru sustinerea platii salariilor.
Astfel, potrivit art. III din OUG nr. 92/2020, angajatorii care incadreaza in munca, pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga, pana cel tarziu la data de 31 decembrie 2020, persoane in varsta de peste 50 de ani ale caror raporturi de munca au incetat din motive neimputabile lor in perioada starii de urgenta sau a starii de alerta primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata din aceasta categorie, 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500 lei.
De aceeasi facilitate pot beneficia si angajatorii care incadreaza in munca, pana la sfarsitul anului, pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga, tineri cu varsta intre 16 si 29 de ani.
Pentru acordarea sprijinului financiar, persoanele care fac parte din cele doua categorii mentionate in actul normativ amintit trebuie sa fie inregistrate ca someri in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, iar angajatorii au obligatia mentinerii raporturilor de munca pentru o perioada de minimum 12 luni de la implinirea termenului de 12 luni prevazut in textul ordonantei.
Sprijinul oferit de ANOFM se aplica, in aceleasi conditii, si in cazul incadrarii in munca a cetatenilor romani carora le-au incetat raporturile de munca cu angajatorii straini aflate in derulare pe teritoriul altor state, din motive neimputabile lor, prin concediere.
Pentru acordarea acestor sume, angajatorii incheie o conventie cu agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a municipiului BucureÅŸti, in raza careia aceÅŸtia iÅŸi au sediul social, dar nu mai tarziu de data de 31 decembrie 2020.
Toate documentele necesare accesarii acestei masuri se pot descarca si transmite ulterior agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca de pe platforma aici.gov.ro.
Aceasta masura de sprijin este una dintre masurile active de sprijin imediat adoptate de Guvern, astfel incat impactul negativ asupra evolutiei inregistrata pe piata muncii sa fie unul cat mai redus, in contextul raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, prin stimularea angajatorilor de a incadra in munca persoane care au implinit varsta de 50 de ani ale caror contracte individuale de munca au incetat in perioada starii de urgenta sau a starii de alerta, precum si tineri cu varsta cuprinsa intre 16 ani si 29 de ani, categorii pentru care insertia/reinsertia pe piata muncii este mai dificil de realizat.
ANOFM aminteste ca numarul unic de telefon - 021.444-0000, la care cetatenii pot suna pentru a obtine informatii suplimentare este in continuare disponibil. Call-centerul functioneaza in acelasi interval orar ca si pana in prezent, respectiv intre orele 09:00 – 16:00 de luni pana joi si vineri intre 09:00 – 13:00.
Sursa: ANOFM

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Regim achizitie echipament de la persoana fizica
Intrebare:
Doresc sa achizitionez o instalatie de vopsire de la o persoana fizica in valoare de 35.000 lei si sa o trec in patrimoniul societatii ca mijloc fix.
Ce documente trebuie sa intocmesc?
Ce implicatii reprezinta pentru persoana fizica din punct de vedere fiscal (daca trebuie sa plateasca oarecare impozite pentru vanzarea bunului pe care-l vinde din patrimoniul personal)?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inactivitate temporara. Anulare cod TVA
Intrebare:
Activitatea unei societati platitoare de impozit pe profit si TVA trimestrial a fost suspendata temporar la Registru Comertului incepand cu data de 25.03.2025. Deciziile emise de ANAF de intrare in inactivitate fiscala si de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA sunt valabile incepand cu data de 30.04.2025. Pentru luna aprilie 2025 societatea trebuie sa mai depuna D300 si D394?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declaratia unica. Profesii liberale
Intrebare:
Medic militar pensionar limita de varsta, presteaza servicii medicale (medic chirurg) intr-un spital privat, in baza unui contract de prestari servicii (profesie liberala).
Ce impozite si taxe datoreaza pe veniturile care vor fi realizate in anul 2025, in suma de 322.800 lei. Nu are alte venituri (din chirii, dividende, dobanzi, etc). Multumesc !
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Utilizare autoturism in scop personal de catre asociat
Intrebare:
O societate care detine in patrimoniu un autoturism amortizat integral si care doreste sa-si suspende activitatea societatii, poate folosi in continuare autoturismul in scop personal? Contract de comodat sau in baza carui document? Societatea este platitoare de tva si impozit pe profit, dar nu mai are activitate si nici salariati. Ce implicatii fiscale, contabile pot fi?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Redirectionare impozit profit
Intrebare:
In data de 15.04.2025 s-a incheiat un Contract de sponsorizare in suma de 1000 lei cu o fundatie inregistrata in Registrul Entitatilor la ANAF. Banii nu au fost virati acestei Fundatii, urmeaza sa depunem Declaratia 101 pentru anul 2024. Conform Codului fiscal, sponsorizarea se poate face. Suma de 1000 de lei se scade din impozitul pe profit datorat pentru anul 2024, societatea platind diferenta sau este suficient sa depun Formularul 177 in acelasi timp cu declaratia 101, ANAF virand...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Acordarea de imprumuturi intre persoane juridice
Intrebare:
SC A si SC B, SC A este asociata in SC B, in acelasi timp SC A detine un teren pe care doreste sa construiasca o cladire. Poate SC B sa ajute SC A cu bani in baza unui contract de imprumut? Sau ce ma sfatuiti, cum sa procedam legal astfel incat SC A sa primeasca bani de la SC B? Dupa finalizarea cladirii, aceasta va fi inchiriata sau vanduta. SC A ii va inapoia banii investiti. Multumesc frumos.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<