Tags: indemnizatii anofm, insertia pe piata muncii, oug 92/2020
Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca acorda angajatorilor subventii lunare in cuantum de cel mult 2.500 de lei pentru incadrarea in munca a persoanelor care au implinit varsta de 50 de ani sau a persoanelor cu varsta cuprinsa intre 16 si 29 de ani, asa cum apare intr-un comunicat de presa de pe site-ul institutiei.
Prin aceasta masura ANOFM sustine insertia/reinsertia pe piata muncii a persoanelor ale caror contracte de munca au fost afectate direct de epidemia SARS-CoV-2 si, totodata, asigura ajutor financiar angajatorilor pentru sustinerea platii salariilor.
Astfel, potrivit art. III din OUG nr. 92/2020, angajatorii care incadreaza in munca, pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga, pana cel tarziu la data de 31 decembrie 2020, persoane in varsta de peste 50 de ani ale caror raporturi de munca au incetat din motive neimputabile lor in perioada starii de urgenta sau a starii de alerta primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata din aceasta categorie, 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500 lei.
De aceeasi facilitate pot beneficia si angajatorii care incadreaza in munca, pana la sfarsitul anului, pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga, tineri cu varsta intre 16 si 29 de ani.
Pentru acordarea sprijinului financiar, persoanele care fac parte din cele doua categorii mentionate in actul normativ amintit trebuie sa fie inregistrate ca someri in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, iar angajatorii au obligatia mentinerii raporturilor de munca pentru o perioada de minimum 12 luni de la implinirea termenului de 12 luni prevazut in textul ordonantei.
Sprijinul oferit de ANOFM se aplica, in aceleasi conditii, si in cazul incadrarii in munca a cetatenilor romani carora le-au incetat raporturile de munca cu angajatorii straini aflate in derulare pe teritoriul altor state, din motive neimputabile lor, prin concediere.
Pentru acordarea acestor sume, angajatorii incheie o conventie cu agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a municipiului BucureÅŸti, in raza careia aceÅŸtia iÅŸi au sediul social, dar nu mai tarziu de data de 31 decembrie 2020.
Toate documentele necesare accesarii acestei masuri se pot descarca si transmite ulterior agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca de pe platforma aici.gov.ro.
Aceasta masura de sprijin este una dintre masurile active de sprijin imediat adoptate de Guvern, astfel incat impactul negativ asupra evolutiei inregistrata pe piata muncii sa fie unul cat mai redus, in contextul raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, prin stimularea angajatorilor de a incadra in munca persoane care au implinit varsta de 50 de ani ale caror contracte individuale de munca au incetat in perioada starii de urgenta sau a starii de alerta, precum si tineri cu varsta cuprinsa intre 16 ani si 29 de ani, categorii pentru care insertia/reinsertia pe piata muncii este mai dificil de realizat.
ANOFM aminteste ca numarul unic de telefon - 021.444-0000, la care cetatenii pot suna pentru a obtine informatii suplimentare este in continuare disponibil. Call-centerul functioneaza in acelasi interval orar ca si pana in prezent, respectiv intre orele 09:00 – 16:00 de luni pana joi si vineri intre 09:00 – 13:00.
Sursa: ANOFM

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Eroare SAF-T
Intrebare:
Am primit urmatoarea eroare la depunerea SAF-T:
E: MasterFiles (1) sectiune AnalysisTypeTable (1) sectiune AnalysisTypeTableEntry (1) sectiune AnalysisIDDescription (1)
eroare atribut: atribut prezent dar vid nepermis
Nu stiu ce trebuie sa fac sa corectez aceasta eroare.
Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Contract finantare impadurire suprafete teren
Intrebare:
Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru o societate care a semnat contract de finantare pentru impadurirea unei suprafete de teren, Ordinul ministrului mediului apelor si padurilor 2121/2022.
Contractul de finantare s-a semnat in 2024, in primavara 2025 s-a plantat jumate din suprafata, Garda Forestiera a facut receptia.
In contabilitate au fost costuri cu infiintarea culturii, inconjurarea terenului... etc.
Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cesiune parti sociale actiuni persoana fizica
Intrebare:
O persoana fizica a achizitionat acum 20 de ani parti sociale/actiuni la o societate B. In anul 2025 doreste sa treaca aceste actiuni pe firma lui A la valoarea de 200.000euro. Firma B vinde firmei A apartamente in valoare de 200.000euro. Firma B solicita firmei A dovada achitarii actiunilor cumparate de la persoana fizica (pentru a nu se reconsidera tranzactia). Ce document/contract se poate face intre persoana fizica si firma A (nu sunt lichiditati pentru a face tranzactia prin...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cabinet de avocat. Calcul CAS, CASS si impozit pe venit in 2025
Intrebare:
Un Cabinet avocat obtine in anul 2025 venituri din activitati de avocatura si efectueaza si cheltuieli dupa cum urmeaza: venituri anuale incasate din activitatea desfasurata in suma de 232.000 lei. Plateste in cursul anului 2025 CAS in suma de 32.480 lei. Cheltuielile deductibile platite in 2025 sunt in suma de 11.900 lei. Va rog sa imi spuneti, conform cu legislatia actuala, ce taxe si contributii datoreaza pentru anul 2025 cu scadenta in 2026 precizand si baza legala. Va rog sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul fiscal al veniturilor din premii ocazionale
Intrebare:
In cadrul unui eveniment organizat de societatea noastra pentru promovarea pachetelor turistice de croaziera, am acordat un premiu unei anagajate a unei societati partenere (prin tragere la sorti).
Acest premiu consta intr-o croaziera, pentru care societatea noastra a primit factura de la furnizorul extern.
Cum contabilizez aceasta factura externa?
Acest premiu acordat, intra sub incidenta articolului 110 din Codul fiscal, in acest caz ce...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<