Tags: indemnizatii anofm, insertia pe piata muncii, oug 92/2020
Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca acorda angajatorilor subventii lunare in cuantum de cel mult 2.500 de lei pentru incadrarea in munca a persoanelor care au implinit varsta de 50 de ani sau a persoanelor cu varsta cuprinsa intre 16 si 29 de ani, asa cum apare intr-un comunicat de presa de pe site-ul institutiei.
Prin aceasta masura ANOFM sustine insertia/reinsertia pe piata muncii a persoanelor ale caror contracte de munca au fost afectate direct de epidemia SARS-CoV-2 si, totodata, asigura ajutor financiar angajatorilor pentru sustinerea platii salariilor.
Astfel, potrivit art. III din OUG nr. 92/2020, angajatorii care incadreaza in munca, pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga, pana cel tarziu la data de 31 decembrie 2020, persoane in varsta de peste 50 de ani ale caror raporturi de munca au incetat din motive neimputabile lor in perioada starii de urgenta sau a starii de alerta primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata din aceasta categorie, 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500 lei.
De aceeasi facilitate pot beneficia si angajatorii care incadreaza in munca, pana la sfarsitul anului, pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga, tineri cu varsta intre 16 si 29 de ani.
Pentru acordarea sprijinului financiar, persoanele care fac parte din cele doua categorii mentionate in actul normativ amintit trebuie sa fie inregistrate ca someri in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, iar angajatorii au obligatia mentinerii raporturilor de munca pentru o perioada de minimum 12 luni de la implinirea termenului de 12 luni prevazut in textul ordonantei.
Sprijinul oferit de ANOFM se aplica, in aceleasi conditii, si in cazul incadrarii in munca a cetatenilor romani carora le-au incetat raporturile de munca cu angajatorii straini aflate in derulare pe teritoriul altor state, din motive neimputabile lor, prin concediere.
Pentru acordarea acestor sume, angajatorii incheie o conventie cu agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a municipiului BucureÅŸti, in raza careia aceÅŸtia iÅŸi au sediul social, dar nu mai tarziu de data de 31 decembrie 2020.
Toate documentele necesare accesarii acestei masuri se pot descarca si transmite ulterior agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca de pe platforma aici.gov.ro.
Aceasta masura de sprijin este una dintre masurile active de sprijin imediat adoptate de Guvern, astfel incat impactul negativ asupra evolutiei inregistrata pe piata muncii sa fie unul cat mai redus, in contextul raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, prin stimularea angajatorilor de a incadra in munca persoane care au implinit varsta de 50 de ani ale caror contracte individuale de munca au incetat in perioada starii de urgenta sau a starii de alerta, precum si tineri cu varsta cuprinsa intre 16 ani si 29 de ani, categorii pentru care insertia/reinsertia pe piata muncii este mai dificil de realizat.
ANOFM aminteste ca numarul unic de telefon - 021.444-0000, la care cetatenii pot suna pentru a obtine informatii suplimentare este in continuare disponibil. Call-centerul functioneaza in acelasi interval orar ca si pana in prezent, respectiv intre orele 09:00 – 16:00 de luni pana joi si vineri intre 09:00 – 13:00.
Sursa: ANOFM

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Cheltuieli sociale calcul rezultat fiscal
Intrebare:
Societatea ABC SRL, platitoare de impozit pe profit, doreste sa acorde un ajutor social unui angajat pentru decontarea unei interventii medicale. In acest sens se doreste calcularea plafonului maxim pentru deductibilitatea cheltuielilor sociale.
1. In baza de calcul (la care se aplica procentul de 5%) se includ doar sumele din contul 641? "Cheltuieli cu salariile personalului" sau se pot include si alte beneficii permanente, specificate in CIM,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Amortizare fiscala pentru autoturism inchiriat
Intrebare:
O societate achizitioneza in leasing financiar un autoturism in valoare de 300.000 lei.
Ulterior societatea inchiriaza auto unei alte societati si factureaza lunar chiria.
Cheltuielile cu amortizarea lunara, care sunt mai mari de 1.500 lei, sunt deductibile integral sau doar in limita celor 1.500 lei?
Mentionez ca valoarea chiriei lunare depaseste valoarea ratei lunare de leasing.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Sponsorizare si bonificatii in contextul IMCA
Intrebare:
Societatile platitoare de impozit minim (IMCA) incepand cu 2025 isi va putea deduce din acesta suma sponsorizarilor efectuate la trimestrul pentru care se face calculul?
Intelegerea noastra este ca trebuie sa facem la fiecare trimestru atat calculul clasic de impozit pe profit (16%), ca si pana acum cat si cel de IMCA. Sponosorizarile am avea dreptul sa le deducem in procentele permise de codul fiscal (min 0,75% cifra de afaceri;20% impozit pe profit) dar cat am fi avut...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratament contabil si fiscal vanzare mijloc fix reevaluat
Intrebare:
Vanzare Cabina de paza reevaluata:
S-a achizitionat in Februarie anul 2019 o cabina de paza similara celei din urmatorul link: Cabina de paza Sandwich 2 Palmex, la valoare de intratre de 9860 RON, incadrata la codul 1.1.2.1. in catalogul mijloacelor fixe, cu o durata de viata utila de 8 ani.
In luna Decembrie a aceluiasi an (2019) s-a contractat o firma de evaluare si s-au reevaluat toate cladirile. Aceasta cabina de paza a ajuns la valoarea justa de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontare cheltuieli turistice pentru salariati. Factura electronica
Intrebare:
Suntem un operator regional de servicii publice de alimentare cu apa si canalizare. Nu acordam vouchere de vacanta dar, suportam din cheltuielile sociale de 5% aplicabile fondului de salarii, conform CCM in vigoare, 50% din valoarea biletelor de odihna, dar nu mai mult de 1500 lei/salariat/an.
In vederea decontarii a 50% din valoarea biletelor de odihna societatea solicita salariatiilor sai documente justificative respectiv factura fiscala pe numele salariatului, Bon...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<