Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Guvernul a modificat, in sedinta din data de 2 martie, normele medotologice de aplicare a legii privind sistemul asigurarilor de somaj, precum si procedurile privind accesul la masurile pentru stimularea ocuparii fortei de munca.
In programele care au ca scop ocuparea temporara a fortei de munca, pentru executarea de lucrari si activitati de interes pentru comunitatile locale, pot fi cuprinse persoanele neocupate, inregistrate ca someri la agentiile teritoriale pentru ocuparea fortei de munca judetene, indiferent daca beneficiaza sau nu de indemnizatie de somaj.
Subventia, pentru angajatorii care incadreaza in munca persoane in cadrul unor astfel de programe, se acorda in baza schemei de ajutor de minimis, instituita prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.
Daca subventia se finanteaza din bugetul asigurarilor de somaj, aceasta nu se acorda angajatorilor institutii si autoritati publice.
Sursa: internet
Daca finantarea subventiei se face din alte surse alocate conform prevederilor legale, beneficiare pot fi si autoritatile administratiei publice locale, cu exceptarea de la aplicarea reglementarilor in domeniul ajutorului de minimis.
Pentru acordarea subventiilor din bugetul asigurarilor pentru somaj, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a minicipiului Bucuresti vor incheia, la solicitarea autoritatilor administratiei publice locale, un contract de finantare cu angajatorii persoanelor incadrate in munca din randul somerilor.
![Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete](https://www.rs.ro/dbimg/product/3035-ghidul-practic-.jpg)
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
![Operare SAGA Exemple practice si recomandari](https://www.rs.ro/dbimg/product/2841-operare-saga-ex.png)
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
![Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor](https://www.rs.ro/dbimg/product/2785-planul-de-contu.png)
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Angajatorii sunt obligati sa incheie cu persoanele incadrate in munca din randul somerilor contracte individuale de munca pe perioada determinata de cel mult 12 luni.
Pentru a putea beneficia de subventionarea locurilor de munca din bugetul asigurarilor pentru somaj, prin prestarea unui serviciu sau a unei activitati, angajatorii trebuie sa faca dovada ca:
- au prevazut in statut sau in actul de infiintare activitatea respectiva;
- sunt acreditati sau autorizati pentru derularea activitatii respective, iar acreditarea (autorizarea) nu este suspendata, retrasa sau incetata;
- li s-au atribuit contractele de catre autoritatile administratiei publice locale cu respectarea reglementarilor in vigoare prividn achizitiile publice.
Programele de ocupare temporara a fortei de munca din randul somerilor se intocmesc anual de agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene si a municipiului Bucuresti si se prezinta, pentru aprobare, la consiliile locale comunale, orasenesti si ale sectoarelor municipiului Bucuresti sau, dupa caz, la consiliile judetene, respectiv la Consiliul General al Municipiului Bucuresti, ca autoritati publice deliberative din localitatile si judetele pentru care acestea au fost elaborate.
Pentru finantarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a cheltuielilor cu forta de munca incadrata din randul somerilor, angajatorii vor depune lunar la primar sau, dupa caz, la presedintele consiliului judetean ori la primarul general al municipiului Bucuresti urmatoarele documente:
- cerere de finantare;
- statele de plata, care sa prevada distinct drepturile salariale ale persoanelor pentru care se acorda subventia din bugetul asigurarilor de somaj, iar in perioada 1 noiembrie – 31 martie sa prevada si contributiile de asigurari sociale datorate de angajator pentru persoanele respective, calculate la valoarea indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si stimularii ocuparii fortei de munca si a cotelor de contributii in vigoare in luna in care se incheie contractul de finantare;
- raport tehnic privind executia lucrarii, respectiv prestarea serviciului sau a activitatii;
- un raport financiar privind contravaloarea lucrarilor efectuate, respectiv serviciului sau activitatii prestate in luna respectiva.
Primarul sau, dupa caz, presedintele consiliului judetean ori primarul general al municipiului Bucuresti avizeaza cererile de finantare, iar angajatorii, in situatia in care finantarea se asigura din bugetul asigurarilor pentru somaj, le depun impreuna cu o copie de pe raportul tehnic si cu raportul financiar, cel mai tarziu pana la data de 5 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea, la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti.
Pana cel mai tarziu la data de 15 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea, angajatorii vor depune la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti copii de pe statele de plata semnate.
Agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti va vira angajatorilor sumele aferente subventiilor sustinute din bugetul asigurarilor pentru somaj cel tarziu pana la data de 10 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea.
Sursa: gov.ro
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
4 provocari pentru dezvoltarea unui business mic si cum le faci fata cu succesDatorii de 400 milioane de euro intr-un singur an. Vezi ce companii de stat sunt de vinaLimitarea circulatiei lucratorilor e un pas inapoiMinistrul Finantelor: Scutirea IT-istilor de impozitul pe venit este abordarea corecta. Intentionam sa extindem si asupra altor domeniiAjustarea TVAUltimele articole
Decont precompletat e-TVA. Patronii IMM-urilor din Romania cer amanarea e-TVAMajorarea salariului minim la 3.700 lei lunar, aprobata de ExecutivMinistrul Muncii a anuntat MAJORAREA salariului minim de la 1 iulie 2024!Contractul de munca in 2024. 15 lucruri pe care trebuie sa le stie angajatorii si angajatiiControale ANOFM: Institutia propune introducerea controlului electronic, modifica procedura de control si clarifica anumite termene (Proiect)Articole similare
Subventii pentru HoReCa. Societatea isi poate mentine dreptul de deducere TVA?Exigibilitatea TVA in cazul subventiilor pentru ...IMM IMVEST este la faza a patra de implementare: plata ajutorului de stat. Sunt asigurate 0 costuri de finantare pentru aplicantiImplicatiile impozitului pe profit si al TVA-ului in cazul unei...Finantele propun cresterea SUBVENTIEi la acciza pentru combustibil de la 13 la 20 de baniUltimele articole
Subventii la accizele pentru combustibil acordate de Finante transportatorilor si distribuitorilor din Romania Impozitare PFA: 3 studii de caz utile pentru contribuabiliMONOGRAFIE contabila pentru achizitiile auto cu prima de casareMicrogranturi de 2.000 euro pentru PFA-uri. Care este tratamentul fiscal?Monografie leasing financiar AUTO. Cum se inregistreaza datoriile si creantele exprimate in lei?Articole similare
Incasarile ANAF din TVA, mai mari cu o treime in primele sase luni din 2011Codul Fiscal 2010 TITLUL III - Capitolul I - Dispozitii generalePrecizare MFP in privinta Veniturilor neimpozabileSubventii acordate de la bugetul asigurarilor pentru somaj, in temeiul OUG 92/2020. BeneficiariObligatii de declarare si plata CMIUltimele articole
Proiect de Lege MFP: Aprobarea contului general anual de executie a bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2019Codul fiscal 2011 - Titlul IIIExclusiv online: Consultantii fiscali: Normele pentru Codul Fiscal contrazic ordonanta pe care incearca sa o clarificeNormele de impozitare a veniturilor de natura profesionala (ca PFA si DDA) intarzie, intrebarile persistaNoutati Legislatie Fiscala 24 martie - 30 martieArticole similare
SCHEMA DE AJUTOR de stat pentru sprijinirea IMM-urilor a fost modificata (Ordinul 1586/3678/2020)Ministrul Economiei, despre SCHEMA DE AJUTOR HoReCa: Nu mai mergem pe principiul „primul venit, primul servitâ€Ordin privind aplicarea OG nr. 25 din 2010 pentru SCHEMA DE AJUTOR in cadrul finantarii in agriculturaIMM Leasing de echipamente si utilaje. TOT ce trebuie sa stii despre acest programO noua procedura de restituire a diferentelor dintre nivelul standard al accizelor si nivelul accizelor diferentiatUltimele articole
Finantele propun cresterea subventiei la acciza pentru combustibil de la 13 la 20 de baniDin 29 iulie 2024 firmele pot accesa schema pentru investitii majore in industriile cu traditie in RomaniaUltimul pas pentru operationalizarea IMM Plus, indeplinit. Cum se acorda sprijinul pentru firmeIMM Plus a fost aprobat de Guvern: Bugetul de 12,5 miliarde lei va sprijini 11.500 companii Noua schema IMM Plus, propusa de Finante. Vor fi acordate 12,5 miliarde lei pentru sprijinul antreprenorilor![Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB cop rap231108160950.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"