Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Guvernul a modificat, in sedinta din data de 2 martie, normele medotologice de aplicare a legii privind sistemul asigurarilor de somaj, precum si procedurile privind accesul la masurile pentru stimularea ocuparii fortei de munca.
In programele care au ca scop ocuparea temporara a fortei de munca, pentru executarea de lucrari si activitati de interes pentru comunitatile locale, pot fi cuprinse persoanele neocupate, inregistrate ca someri la agentiile teritoriale pentru ocuparea fortei de munca judetene, indiferent daca beneficiaza sau nu de indemnizatie de somaj.
Subventia, pentru angajatorii care incadreaza in munca persoane in cadrul unor astfel de programe, se acorda in baza schemei de ajutor de minimis, instituita prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.
Daca subventia se finanteaza din bugetul asigurarilor de somaj, aceasta nu se acorda angajatorilor institutii si autoritati publice.
Sursa: internet
Daca finantarea subventiei se face din alte surse alocate conform prevederilor legale, beneficiare pot fi si autoritatile administratiei publice locale, cu exceptarea de la aplicarea reglementarilor in domeniul ajutorului de minimis.
Pentru acordarea subventiilor din bugetul asigurarilor pentru somaj, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a minicipiului Bucuresti vor incheia, la solicitarea autoritatilor administratiei publice locale, un contract de finantare cu angajatorii persoanelor incadrate in munca din randul somerilor.
Angajatorii sunt obligati sa incheie cu persoanele incadrate in munca din randul somerilor contracte individuale de munca pe perioada determinata de cel mult 12 luni.
Pentru a putea beneficia de subventionarea locurilor de munca din bugetul asigurarilor pentru somaj, prin prestarea unui serviciu sau a unei activitati, angajatorii trebuie sa faca dovada ca:
- au prevazut in statut sau in actul de infiintare activitatea respectiva;
- sunt acreditati sau autorizati pentru derularea activitatii respective, iar acreditarea (autorizarea) nu este suspendata, retrasa sau incetata;
- li s-au atribuit contractele de catre autoritatile administratiei publice locale cu respectarea reglementarilor in vigoare prividn achizitiile publice.
Programele de ocupare temporara a fortei de munca din randul somerilor se intocmesc anual de agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene si a municipiului Bucuresti si se prezinta, pentru aprobare, la consiliile locale comunale, orasenesti si ale sectoarelor municipiului Bucuresti sau, dupa caz, la consiliile judetene, respectiv la Consiliul General al Municipiului Bucuresti, ca autoritati publice deliberative din localitatile si judetele pentru care acestea au fost elaborate.
Pentru finantarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a cheltuielilor cu forta de munca incadrata din randul somerilor, angajatorii vor depune lunar la primar sau, dupa caz, la presedintele consiliului judetean ori la primarul general al municipiului Bucuresti urmatoarele documente:
- cerere de finantare;
- statele de plata, care sa prevada distinct drepturile salariale ale persoanelor pentru care se acorda subventia din bugetul asigurarilor de somaj, iar in perioada 1 noiembrie – 31 martie sa prevada si contributiile de asigurari sociale datorate de angajator pentru persoanele respective, calculate la valoarea indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si stimularii ocuparii fortei de munca si a cotelor de contributii in vigoare in luna in care se incheie contractul de finantare;
- raport tehnic privind executia lucrarii, respectiv prestarea serviciului sau a activitatii;
- un raport financiar privind contravaloarea lucrarilor efectuate, respectiv serviciului sau activitatii prestate in luna respectiva.
Primarul sau, dupa caz, presedintele consiliului judetean ori primarul general al municipiului Bucuresti avizeaza cererile de finantare, iar angajatorii, in situatia in care finantarea se asigura din bugetul asigurarilor pentru somaj, le depun impreuna cu o copie de pe raportul tehnic si cu raportul financiar, cel mai tarziu pana la data de 5 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea, la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti.
Pana cel mai tarziu la data de 15 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea, angajatorii vor depune la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti copii de pe statele de plata semnate.
Agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti va vira angajatorilor sumele aferente subventiilor sustinute din bugetul asigurarilor pentru somaj cel tarziu pana la data de 10 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea.
Sursa: gov.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "In atentia firmelor: Masuri pentru incurajarea angajarii persoanelor care nu au loc de munca":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Ministrul Finantelor: Nu este niciun pericol pentru Programul de Dezvoltare Locala. Niciun proiect nu va fi opritBeneficiarii de ajutor social raman fara venitul minim garantat in cazul refuzului unui loc de muncaEconomia la nivel european are nevoie de industrie pentru a prosperaMinistrul Finantelor: Vom stimula si alte zone din economie, prin acordarea de facilitati, ca in sectorul ITDecontare de pana la 41,5% din partea statului la revenirea din somaj tehnic. Exceptii si conditii (OUG 92/2020)Ultimele articole
INS: Costul orar al fortei de munca a fost mai mare in trimestul II 2020. Cresterea inregistrata a fost de 11,7% fata de trimestrul precedentPlatforma de administrare a training-urilor - Un instrument de imputernicire a angajatilor si Training ManagerilorProgramul „IMM Leasing de echipamente si utilaje” a fost publicat in Monitorul Oficial (OUG 118/2020)„Traieste, Munceste, Pofteste Romaneste!”, noua campanie MEEMA dedicata romanilor din diaspora care se intorc acasaPlasarea fortei de munca. Obligatii si conditii
Mai multe articole despre forta de munca
Articole similare
Saptamana 04 - 10 februarie 2008Noi categorii obligate sa se inscrie ca PFA. Pentru cine se aplica modificarea?Studiu de caz: Deducerea personalaPlan national de relansare economica. Guvernul sprijina firmele prin acordare de granturi si instrumente de asigurare a lichiditatiiPrimaria Capitalei pregateste a doua rectificare bugetara in mai putin de o lunaUltimele articole
Formulare necesare obtinerii SUBVENTIEi conform OUG 220/2020 - incadrare in munca in anul 2021-Decontarea a 41,5 % din salariu si respingerea cererii. Se poate depune contestatie in acest caz?Rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020, publicata in Monitorul Oficial (OUG 136/2020)Ministerul Finantelor rectifica bugetul asigurarilor sociale de stat si cel pentru somaj. Vezi daca sumele au fost majorate sau diminuateProgramul „IMM Leasing de echipamente si utilaje” a fost publicat in Monitorul Oficial (OUG 118/2020)
Mai multe articole despre subventie
Articole similare
Proiect de Lege MFP: Aprobarea contului general anual de executie a bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2019Precizare MFP in privinta Veniturilor neimpozabileNoutati Legislatie Fiscala 24 martie - 30 martieSubventii acordate de la bugetul asigurarilor pentru somaj, in temeiul OUG 92/2020. BeneficiariExclusiv online: Consultantii fiscali: Normele pentru Codul Fiscal contrazic ordonanta pe care incearca sa o clarificeUltimele articole
Incasarile ANAF din TVA, mai mari cu o treime in primele sase luni din 2011Codul fiscal 2011 - Titlul IIICodul Fiscal 2010 TITLUL III - Capitolul I - Dispozitii generaleObligatii de declarare si plata CMINormele de impozitare a veniturilor de natura profesionala (ca PFA si DDA) intarzie, intrebarile persista
Mai multe articole despre asigurari de somaj
Articole similare
Pasi pentru restituirea de accize pentru motorina folosita drept combustibil. Procedura 2014Schema programului IMM Invest a fost prelungita pana la 30 IUNIE 2021, iar bugetul aferent a fost majoratFonduri de 29 de milioane de euro pentru IMM-uri si microintreprinderi in vederea dezvoltarii de proiecte IT&CNormele metodologice si schema de aplicare a programului IMM Leasing de echipamente si utilaje, publicate in monitor (HG. 766/2020)Noi masuri bugetare. Cum arata cel mai nou proiect de ordonanta de urgenta emis de MFPUltimele articole
ANUNT IMPORTANT pentru persoanele care au aplicat la unele masuri de sprijin din fonduri externe nerambursabileOUG 220/2020 care prevede aplicarea masurilor de protectie sociala pentru angajati si angajatori dupa 1 ianuarie 2021 a fost publicata in MonitorEste OFICIAL! A fost publicata SCHEMA DE AJUTOR de minimis pentru digitalizarea IMM-urilor. Vezi lista codurilor CAEN excluse de la finantareSCHEMA DE AJUTOR de stat pentru sprijinirea IMM-urilor a fost modificata (Ordinul 1586/3678/2020)Intreprinderile din domeniul turismului afectate de pandemia Covid-19 vor beneficia de inca 500 de milioane de euro
Mai multe articole despre schema de ajutor

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"