keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

In atentia firmelor: Masuri pentru incurajarea angajarii persoanelor care nu au loc de munca

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ioana Andreea Pavel la 08 Mar. 2016 Exclusiv
Tags: forta de munca, subventie, asigurari de somaj, schema de ajutor

Guvernul a modificat, in sedinta din data de 2 martie, normele medotologice de aplicare a legii privind sistemul asigurarilor de somaj, precum si procedurile privind accesul la masurile pentru stimularea ocuparii fortei de munca.


In programele care au ca scop ocuparea temporara a fortei de munca, pentru executarea de lucrari si activitati de interes pentru comunitatile locale, pot fi cuprinse persoanele neocupate, inregistrate ca someri la agentiile teritoriale pentru ocuparea fortei de munca judetene, indiferent daca beneficiaza sau nu de indemnizatie de somaj.

Subventia, pentru angajatorii care incadreaza in munca persoane in cadrul unor astfel de programe, se acorda in baza schemei de ajutor de minimis, instituita prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.

Daca subventia se finanteaza din bugetul asigurarilor de somaj, aceasta nu se acorda angajatorilor institutii si autoritati publice.

Sursa: internet

Daca finantarea subventiei se face din alte surse alocate conform prevederilor legale, beneficiare pot fi si autoritatile administratiei publice locale, cu exceptarea de la aplicarea reglementarilor in domeniul ajutorului de minimis.

Pentru acordarea subventiilor din bugetul asigurarilor pentru somaj, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a minicipiului Bucuresti vor incheia, la solicitarea autoritatilor administratiei publice locale, un contract de finantare cu angajatorii persoanelor incadrate in munca din randul somerilor.

Angajatorii sunt obligati sa incheie cu persoanele incadrate in munca din randul somerilor contracte individuale de munca pe perioada determinata de cel mult 12 luni.
Pentru a putea beneficia de subventionarea locurilor de munca din bugetul asigurarilor pentru somaj, prin prestarea unui serviciu sau a unei activitati, angajatorii trebuie sa faca dovada ca:

-    au prevazut in statut sau in actul de infiintare activitatea respectiva;
-    sunt acreditati sau autorizati pentru derularea activitatii respective, iar acreditarea (autorizarea) nu este suspendata, retrasa sau incetata;
-    li s-au atribuit contractele de catre autoritatile administratiei publice locale cu respectarea reglementarilor in vigoare prividn achizitiile publice.

Programele de ocupare temporara a fortei de munca din randul somerilor se intocmesc anual de agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene si a municipiului Bucuresti si se prezinta, pentru aprobare, la consiliile locale comunale, orasenesti si ale sectoarelor municipiului Bucuresti sau, dupa caz, la consiliile judetene, respectiv la Consiliul General al Municipiului Bucuresti, ca autoritati publice deliberative din localitatile si judetele pentru care acestea au fost elaborate.

Pentru finantarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a cheltuielilor cu forta de munca incadrata din randul somerilor, angajatorii vor depune lunar la primar sau, dupa caz, la presedintele consiliului judetean ori la primarul general al municipiului Bucuresti urmatoarele documente:

-    cerere de finantare;
-    statele de plata, care sa prevada distinct drepturile salariale ale persoanelor pentru care se acorda subventia din bugetul asigurarilor de somaj, iar in perioada 1 noiembrie – 31 martie sa prevada si contributiile de asigurari sociale datorate de angajator pentru persoanele respective, calculate la valoarea indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si stimularii ocuparii fortei de munca si a cotelor de contributii in vigoare in luna in care se incheie contractul de finantare;
-    raport tehnic privind executia lucrarii, respectiv prestarea serviciului sau a activitatii;
-    un raport financiar privind contravaloarea lucrarilor efectuate, respectiv serviciului sau activitatii prestate in luna respectiva.

Primarul sau, dupa caz, presedintele consiliului judetean ori primarul general al municipiului Bucuresti avizeaza cererile de finantare, iar angajatorii, in situatia in care finantarea se asigura din bugetul asigurarilor pentru somaj, le depun impreuna cu o copie de pe raportul tehnic si cu raportul financiar, cel mai tarziu pana la data de 5 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea, la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti.

Pana cel mai tarziu la data de 15 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea, angajatorii vor depune la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti copii de pe statele de plata semnate.

Agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti va vira angajatorilor sumele aferente subventiilor sustinute din bugetul asigurarilor pentru somaj cel tarziu pana la data de 10 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea.

Sursa: gov.ro
Ioana Andreea Pavel de Ioana Andreea Pavel
Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016