Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Studiu de caz:O societate comerciala are pe stoc produse finite (mobilier tapitat, folosit ca mostre si modele pentru productia de serie) obtinute din productia proprie in perioada 2005-2008. Aceste ...
Studiu de caz:O societate comerciala are pe stoc produse finite (mobilier tapitat, folosit ca mostre si modele pentru productia de serie) obtinute din productia proprie in perioada 2005-2008. Aceste produse nu au fost depozitate in conditii corespunzatoare, ele fiind deteriorate.
Societatea ia hotararea de la repara acolo unde se pot efectua unele reparatii si apoi de a la vinde la un pret de vanzare redus cu 50%-60% fata de pretul lor de intrare.
Sunt posibile 2 situatii privind repararea:
1. Repararea mobilierului se efectueaza de catre un tert, factura de prestare servicii se inregistreaza in contabilitate prin articolul contabil:
628 Cheltuieli cu prestatii efectuate de teri = 401 Furnizori
4426 TVA deductibila = 401 Furnizori
2. Repararea se face prin forte proprii, se inregistreaza doar consumurile de materiale destinate reparatiilor:
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Contractul de mandat Optimizare fiscala Avantaje si dezavantaje
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
6028 Cheltuieli cu materiale consumabile = 3028 Materiale consumabile
Ca regula generala, vanzarea sub costul de achizitie sau productie este interzisa de art. 17 din O.G. nr. 99/2000 privind comecializarea produselor pe piata. Totusi, acest act normativ defineste posibilitatile de vanzare sub costuri cu respectarea anumitor proceduri prevazute de aceasta.
In esenta, sunt posibile 2 situatii:
- vanzari de lichidare;
- vanzari de soldare.
Pentru fiecare din acestea sunt prevazute proceduri diferite si perioade diferite in an cand pot fi aplicate. Cateva dintre documentele prevazute de ordonanta necesare pentru bunurile care vor fi vandute sub costuri sunt:
- documente justificative privind intrarea in patrimoniu;
- notificare depusa la primaria de unde apartine societatea/punctul de lucru;
- documente ce atesta efectuarea platilor catre furnizorii bunurilor;
- publicitatea efectuata pentru soldare/lichidare, anunturi in magazin etc.
Vanzarea mobilierului (marfurilor) se inregistreaza prin articolul contabil:
4111 Clienti = 707 Venituri din vanzarea marfurilor
4111 Clienti = 4427 TVA colectat
Descarcarea gestiunii marfurilor vandute:
607 Cheltuieli privind marfurile = 371 Marfuri.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"