Tags: modificare capital social, amenzi, neinregistrare operatiuni in contabilitate
Avem o firma care a modificat capitalul social de la 200 lei la 400 lei in anul 2017, insa modificarea nu s-a operat in contabilitate. De la banca ne cere rectificare bilant si recipisa de rectificare. Se poate face aceasta rectificare acum pentru 2018, 2019, 2020? Exista sanctiuni pentru asta ?
Raspunsul specialistului:
La pct. 66 din reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014 sunt definite erorile constatate in contabilitate care se corecteaza la data constatarii dar nu modifica situatiile financiare ale exercitiilor financiare precedente. In acest sens, erorile din perioadele anterioare sunt omisiuni si declaratii eronate cuprinse in situatiile financiare ale entitatii pentru una sau mai multe perioade anterioare rezultand din greseala de a utiliza sau de a nu utiliza informatii credibile care:
a)erau disponibile la momentul la care situatiile financiare pentru acele perioade au fost aprobate spre a fi emise;
b)ar fi putut fi obtinute in mod rezonabil si luate in considerare la intocmirea si prezentarea acelor situatii financiare anuale.
Exista si anumite erori din situatiile financiare care pot fi corectate pe baza unei proceduri – aprobata prin OMFP 450/2016. Pot fi corectate prin aceasta procedura erorile determinate de completarea eronata a:
a)denumirii entitatii raportoare;
a1)codului unic de inregistrare al entitatii raportoare;
b)activitatii CAEN (denumire clasa CAEN si/sau cod CAEN);
c)formei de proprietate;
c1)indicatorilor raportati prin formularul "Bilant"/"Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii", daca valoarea acestor indicatori poate fi dovedita de alte documente (de exemplu, act constitutiv, contracte etc.) si acest aspect este cuprins in declaratia pe propria raspundere a administratorului;
d)numarului de salariati si/sau a altor indicatori raportati prin formularul "Date informative".
Constituie obiect al corectarii conform acestei proceduri si situatia determinata de depunerea de situatii financiare anuale/raportari contabile anuale care nu cuprind niciun indicator valoric.
Constituie, de asemenea, obiectul corectarii si situatiile determinate de urmatoarele tipuri de erori:
a)transmiterea electronica de situatii financiare anuale/raportari contabile anuale in loc de declaratie de inactivitate, precum si transmiterea electronica a declaratiei de inactivitate in loc de situatii financiare anuale/raportari contabile anuale;
b)transmiterea electronica de situatii financiare anuale/raportari contabile anuale folosind un format de raportare cuprins in programul de asistenta, diferit de cel corespunzator tipului de entitate sau netransmiterea electronica a tuturor documentelor prevazute de lege (raportul administratorilor, declaratia pe propria raspundere, raportul auditorului statutar etc.).
c)intocmirea si transmiterea electronica de situatii financiare anuale/raportari contabile anuale folosind date eronate, determinate inclusiv de procesele de extragere si prezentare a informatiilor din bazele de date.
Astfel, consider ca nu se poate efectua acum inregistrarea majorarii capitalului social cu data din anul 2017. Doar formularul F30 poate fi corectat pe baza acestei proceduri..
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Doua angajate aflate in concedii medicale cod 08 si 14 ale caror salarii de incadrare se situeaza sub pragul de 3700 lei. Cum se procedeaza cu majorarea salariului avand in vedere faptul ca salariata aflata in concediu medical cod 08 (sarcina si lauzie) va intra in curand in concediu de crestere copil?<br />
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate care comercializeaza articole de pescuit. Vrem sa ne extindem activitatea, prin adaugarea in obiectul nostru de activitatea a vendoring ului vom achizitiona tonomate. Pentru vanzarea acestor produse, este nevoie de casa de marcat? Din punct de vedere al autorizatiilor, care ar fi acestea? Cum vom contabiliza incasarea acestor produse? Va multumim frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei tranzactii de intermediere de vanzare parti sociale ale unei societati care consta in identificare investitor, facilitatea comunicarii cu investitorul, participare la negociere, .. etc., factura de comision emisa de intermediar pentru finalizarea unei astfel de tranzactii se incadreaza in sfera operatiunilor scutite de TVA conform art 292 (2) lit.a) ?<br />
(2) Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa:<br />
a) prestarile urmatoarelor servicii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Firmele de exploatare platesc impozit pe veniturile realizate din masa lemnoasa exploatata de 0.5%.<br />
Firma produce seturi de berarie folosind cheresteaua care provine din masa lemnoasa exploatata.<br />
ANAF ne impune sa platim 0.5% la venitul realizat din vanzarea acestor seturi de berarie insa doar 60%reprezinta cherestea restul de 40% fiind feronerie,lac,etc.<br />
Va rog sa ne precizati modul de calcul al acestui impozit.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Buna ziua, in anul 2023 societatea a avut incasari cash in valoare de 116.600 lei. In anul 2024 de 25.500. Daca anul acesta nu depaseste plafonul de 50.000 lei, mai este obligata sa se doteze cu POS? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<