Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In analiza de mai jos pornim de la o situatie complexa in care se solicita in martie 2009 transfer de dosar fiscal din Sectorul 6 in Sectorul 5 obtinand CIF de platitor de TVA in luna aprilie 2009 de la noul sector. In luna aprilie 2009 s-a depus decontul de TVA aferent lunii martie 2009 la noul sector. Transferul dosarului de la sectorul 6 (vechiul sediu) in sectorul 5 (noul sediu) s-a intamplat in luna ianuarie 2016.
Am primit titlu executoriu pe dobanzi si penalitati aferente TVA calculate gresit la care am facut adresa de recalculare. Raspunsul ANAF a fost ca trebuie ca reprezentantul sa se prezinte, in termen de 5 zile, cu decontul de TVA aferent lunii martie 2009 deoarece acesta nu figureaza in baza lor de date (decont depus de catre firma in termenul legal), cu precizarea ca, in caz contrar, nu vor onora solicitarea facuta pentru recalcularea dobanzilor si penalitatilor.
Vom stabili in ce masura este indreptatita solicitarea ANAF de a prezenta un decont de TVA din luna martie 2009 si daca nu este prescris termenul in care puteau face aceasta solicitare.
Potrivit art. 105 aliniatul (5) din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, in situatia in care corectia se datoreaza indeplinirii sau neindeplinirii unei conditii prevazute de lege care impune corectarea bazei de impozitare si/sau a creantei fiscale aferente declaratia de impunere poate fi depusa sau corectata dupa anularea rezervei verificarii ulterioare.
In concluzie, in situatia data, avand in vedere ca se doreste corectarea bazei de impozitare, este intemeiata soliciatarea ANAF.
"Legea 207/2015
ART. 105 Corectarea declaratiei fiscale
Cartea Verde a Contabilitatii 2026
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
(4) In cazul taxei pe valoarea adaugata, corectarea erorilor din deconturile de taxa se realizeaza potrivit prevederilor Codului fiscal. Erorile materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata se corecteaza potrivit procedurii aprobate prin ordin al presedintelui A.N.A.F.
(5) Declaratia de impunere nu poate fi depusa si nu poate fi corectata dupa anularea rezervei verificarii ulterioare.
(6) Prin exceptie de la prevederile alin.
(5), declaratia de impunere poate fi depusa sau corectata dupa anularea rezervei verificarii ulterioare in urmatoarele situatii:
a) in situatia in care corectia se datoreaza indeplinirii sau neindeplinirii unei conditii prevazute de lege care impune corectarea bazei de impozitare si/sau a creantei fiscale aferente."
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Facturi emise de client in numele furnizorului. Cum inregistram si cum declaram in D 394?Inregistrarea in scopuri de TVA intarziat. Cum procedam?Comision contract de mandate. Declaram si depunem Formularul 300?Ajustare TVA la investitie intr-un spatiu inchiriat. Ce procedura urmam?Masuri de simplificare. Cum procedam privind raportarea de livrari prin declaratia informativa 394?Ultimele articole
DECONT TVA 2026 (Formularul 300): studii de caz si situatii practice de completare dupa modificarile OPANAF 174/2026e-TVA. De cand trebuie sa raspundeti la Notificarea de conformare + un EXEMPLU concretE-TVA. Cum sa corelezi exigibilitatea TVA cu datele din Decontul precompletat e-TVAPerioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriE-Factura: Ce amenzi se aplica pentru facturile care NU sunt trimise in 5 zile de la emitere in sistemArticole similare
Preturile de vanzare cu amanuntul NU vor mai fi declarate pe suport hartie. Va fi modificat titlul VIII din Legea 227/2015Firme care au omis inregistrarea impozitului micro in contabilitate. Cum poate fi corectata aceasta situatie?Anularea dreptului de acces la depunerea DECLARATIIlor. Cine solicita revocarea?Calendar obligatii fiscale februarie 2012. Termen 15 februarieCertificatul de atestare fiscala. Vezi procedura completa!Ultimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce DECLARATII trebuie depuse daca NU esti platitor de TVACartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaDeclaratia 394: 4 intrebari frecvente despre completare si depunereCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Factura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaArticole similare
Prescrierea termenului de recuperare a impozitului pe profitANAF: Principalele obligatii declarative si de plata cu termene in luna iunie 2016Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna IULIE 2023Proiect de Ordin privind conditiile de solicitare si de prezentare a dosarului preturilor de transfer si procedura de ajustare/estimare a preturilor de transerCe declaratii se depun la ANAF in decembrie 2016?Ultimele articole
Persoanele care NU se inregistreaza in scopuri de TVA risca amenzi de pana la 1.000 leiLegea 207/2025 a fost modificata recent prin Legea 296/2023. Vezi ce schimbari vor fi implementateCalendar ANAF: Obligatii fiscale pentru contribuabili in luna AUGUST 2023Obligatii declarative in cazul contribuabililor care nu desfasoara activitateInspectii ANAF. Se pot desfasura controale fiscale si la firmele care au intrat in faliment?Articole similare
Cine depune formularul 221?E-Transport: Contraventiile si sanctiunile intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2023De la 1 ianuarie persoanele care au o pensie mai mare de 4.000 lei vor plati CASS (OUG 130/2021)Inspectii fiscale si sume stabilite suplimentar de inspectorii ANAF in august 2022Ce declaratii fiscale au termen in luna octombrie 2016?Ultimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor partiVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Compensare impozit pe profit platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatANAF extinde lista firmelor cu risc la rambursarea TVA: ce se schimba dupa publicarea Ordinului nr. 1.123/2026[MODEL] Contestatie anulare din oficiu cod TVA + reglementari cheie
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



