Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Valabil la 8.09.2011 - Infiintarea intreprinderilor reprezinta un subiect care furnizeaza informatii de interes general, mai ales in conditiile existentei unor fonduri europene nerambursabile. Pentru ca aceste informatii sa poata fi aplicate in mod general, se vor avea in vedere procedurile aferente situatiei in care o persoana fizica doreste sa infiinteze o intreprindere individuala care ar urma sa desfasoare activitati de consultanta pentru afaceri si management. Astfel, se va vedea si ce fel de pregatire va trebui sa aiba persoana care doreste sa infiinteze intreprinderea.
Intreprindere individuala este intreprinderea economica, fara personalitate juridica, organizata de un intreprinzator persoana fizica (art. 2 lit. g) din OUG 44/2008).
In temeiul dreptului la libera initiativa, al dreptului la libera asociere si al dreptului de stabilire, orice persoana fizica, cetatean roman sau cetatean al unui alt stat membru al Uniunii Europene ori al Spatiului Economic European, poate desfasura activitati economice pe teritoriul Romaniei, in conditiile prevazute de lege.
Activitatile economice pot fi desfasurate in toate domeniile, meseriile, ocupatiile sau profesiile pe care legea nu le interzice in mod expres pentru libera initiativa.
Prezenta ordonanta de urgenta se aplica pentru activitatile prevazute de Codul CAEN a caror desfasurare in una dintre urmatoarele forme:
a) individual si independent, ca persoane fizice autorizate;
b) ca intreprinzatori titulari ai unei intreprinderi individuale;
c) ca membri ai unei intreprinderi familiale.
nu este reglementata exclusiv potrivit unei legi speciale.
Potrivit codului CAEN Rev. 2, aprobat prin Ordinul 337/2007 cu aplicare de la 1 ianuarie 2008, Activitati de consultanta pentru afaceri si management are Codul CAEN 7022.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Cartea verde a contabilitatii
Aceasta clasa include acordarea de consultanta, indrumare si asistenta operationala pentru firme si alte organizatii pe probleme de management, cum ar fi: planificarea strategica si organizationala, procese de retehnologizare, managementul schimbarilor, reducerea costurilor si alte probleme financiare, obiective si strategii de marketing; planificarea de politici privind resursele umane; strategii de compensare si pensionare; planificarea productiei si planificarea controlului.
Aceste servicii pentru afaceri pot include consultanta, indrumare si asistenta operationala pentru firme si servicii publice cu privire la:
- poiectarea metodelor sau procedurilor contabile, programe de contabilizare a costurilor, proceduri de control bugetar;
- consultanta si asistenta acordata firmelor si serviciilor publice pentru planificare, organizare eficienta si control, managementul informatiei etc.
Aceasta clasa exclude:
- proiectarea de software (programe) pentru sisteme de contabilitate, se aplica cod CAEN 6201;
- consultanta si reprezentare juridica, a se vedea cod CAEN 6910;
- activitati de contabilitate si audit financiar, consultanta in domeniul fiscal, pentru care se aplica cod CAEN 6920;
- activitati de consultanta legate de arhitectura si inginerie, codurile CAEN 7111 si 7112;
- activitati de consultanta legate de mediul inconjurator, agronomie, securitate si similare, unde se aplica codul CAEN 7490;
- activitati de consultanta privind selectia si plasarea fortei de munca, a se vedea codul CAEN 7810;
- activitati de consultanta in invatamant, a se vedea codul CAEN 8560.
In temeiul art. 8 din OUG 44/2008, pot desfasura activitati economice in una dintre formele mentionate mai sus persoanele fizice care:
a) au implinit varsta de 18 ani, in cazul persoanelor fizice care solicita autorizarea pentru desfasurarea de activitati economice conform lit. a) si b) si al reprezentantului intreprinderii familiale, respectiv varsta de 16 ani, in cazul membrilor intreprinderii familiale;
b) nu au savarsit fapte sanctionate de legile financiare, vamale si cele care privesc disciplina financiar-fiscala, de natura celor care se inscriu in cazierul fiscal;
c) au un sediu profesional declarat;
d) declara pe propria raspundere ca indeplinesc conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si al protectiei muncii.
Indeplinirea conditiilor prevazute la lit. d) se face potrivit art. 5, 15 si urmatoarele din Legea 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare, atat pentru sediul profesional, pentru fiecare punct de lucru, cat si pentru activitatile desfasurate in afara sediului profesional sau a punctelor de lucru.
In cazul in care, potrivit unor prevederi legale speciale, pentru anumite activitati economice este necesara indeplinirea unor conditii de pregatire profesionala si/sau de atestare a pregatirii profesionale, persoanele mentionate mai sus trebuie sa faca dovada indeplinirii acestora.
In concluzie, in functie de calificarea intreprinzatorului persoana fizica titular al unei intreprinderi individuale fata de conditiile mentionate mai sus si posibilitatile de desfasurare a activitatilor pentru care este calificat va depune respectivul document din care sa reiasa ca are abilitati manageriale cu privire la: planificarea strategica si organizationala, procese de retehnologizare, managementul schimbarilor, reducerea costurilor si alte probleme financiare, obiective si strategii de marketing; planificarea de politici privind resursele umane; strategii de compensare si pensionare; planificarea productiei si planificarea controlului. Se considera ca titularul trebuie sa fie absolvent al unei facultati, nu neaparat de management, dar sa fi beneficiat pe durata facultatii de un curs de management si/sau un curs de inspector resurse umane.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Atentie! Se schimba regulile pentru PFA-uri, INTREPRINDERI INDIVIDUALE si familialeIn atentia contribuabililor! Formularele D7 si D8 pentru acordarea esalonarii la plata se transmit prin SPVCe declaratii depunem la 31 ianuarieAspecte generale cu privire la contributiile sociale datorate de persoanele fizice. Anexe.Un secret privind impozitul pe venit si contributiile obligatoriiUltimele articole
Plafon de 50.000 lei in casierie. Exista exceptii in privinta PFA/II/IF?Microintreprindere 2024. Veniturile din drepturi de proprietate intelectuala intra in plafonul de 500.000 euro?Case de marcat electronice dotate cu POS. ONG-urile au aceasta obligatie?Cum se infiinteaza microintreprinderile in cursului anuluiConditii de incadrare in regimul micro conform noilor modificari aduse de OUG 31/2024Articole similare
IMM-urile si firmele mari din mai multe domenii pot beneficia de schema de ajutor de stat HoReCa 2. Criterii de eligibilitateIn iunie vor fi lansate trei programe de sprijin financiar pentru IMM-uri: Start-up Nation, Microindustrializare si Comert si ServiciiArticole similare
Veniturile obtinute de persoanele fizice din meditatii acordate in particular sunt venituri impozabileIn ce caz utilizeaza PFA fisa de operatiuni diverse?Obligatii fiscale de plata privind veniturile din activitati independentePrestarea unei activitati cu caracter repetitivProiect: PFA-urile, II-urile, IF-urile ar putea deveni SRL-uri. Ce documente sunt necesareUltimele articole
PFA in 2023: Care sunt obligatiile fiscale si termenele de plata specifice unei persoane fizice autorizate?PFA inregistrat in 2023. Ce obligatii fiscale are?PFA cu venituri sub 12 salarii minime brute pe tara. Este OBLIGATA sa plateasca CAS optional?Plafonul pentru aplicarea scutirii de TVA in cazul intreprinderilor individualeTrecerea la sistemul real este OBLIGATORIE pentru PFA in anumite conditii. Analiza zilei cu Irina DumitrescuAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"