Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In ceea ce priveste respectarea obligatiilor aferente sediilor secundare, trebuie mentionat ca acestea vor fi indeplinite in functie de categoriile din care fac parte sediile in cauza. Astfel, se aplica reguli distincte pentru sediile secundare care au sub 5 salariati si pentru cele care au minimum 5 salariati, dupa cum urmeaza:
SEDII SECUNDARE CARE AU SUB 5 SALARIATI
- Contribuabilii care au infiintat sedii secundare au obligatia sa le declare prin completarea formularului Declaratie privind sediile secundare (OMFP 1329/2004)
- Depunerea declaratiei: la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al societatii mama care le infiinteaza insotita de inscrierea de mentiuni la ORC (copie) si alte documente solicitate, dupa caz, de organul fiscal
- Termenul de depunere al declaratiei: 30 de zile de la infiintarea sediului secundar (OG nr. 92/2003, art. 74)
SEDII SECUNDARE CARE AU MINIMUM 5 SALARIATI
Contribuabilii care au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a acestora [OG nr. 92/2003, art. 26 alin.(2) si Legea nr.273 / 2006 art. 32 alin.(7)].

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Manual de politici contabile - Stick USB

Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Inregistrarea fiscala se solicita la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru prin depunerea formularului 060 - Declaratie de inregistrare fiscala (OMEF nr. 2296/2007), insotita de certificatul de inregistrare fiscala a contribuabilului de care apartine sediul secundar, inscrierea de mentiuni la ORC, dovada detinerii cu titlu legal a spatiului (copii) si alte documente solicitate, dupa caz, de organul fiscal. [OG nr. 92/2003 art.34 (2)]
Termenul de depunere al declaratiei: 30 de zile de la infiintarea sediului secundar. [OG nr. 92/2003, art. 74 (1)]
ATENTIE !
Inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor (altele decat cele de pe teritoriul municipiului Bucuresti si al judetului Ilfov), infiintate de marii contribuabili, se face la administratia finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul
directiei generale ale finantelor publice judetene pe a carei raza teritoriala acestea isi desfasoara activitatea. (OMFP 2730/2010).
Inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, infiintate de contribuabilii mijlocii, revine administratiilor finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direc#iilor generale ale finantelor publice judetene, in a caror raza teritoriala acestea isi desfasoara activitatea. (OMFP 2731/2010)
INCEPAND CU 1 IANUARIE 2011, impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare cu minumum 5 salariati se declara in formularul 112 de societatea mama la organul fiscal unde aceasta este inregistrata, defalcat pe fiecare cod fiscal al sediilor secundare cu minimum 5 salariati. Codul fiscal si impozitul pe salarii aferent (0 sau suma de plata) se declara la sectiunea F.2. a
formularului 112. [HG nr. 1397/2010,OG nr. 92/2003 art.26 (3)]
Plata impozitului pe salarii datorat de sediile secundare se face de societatea mama in contul unic 20.47.01.01 "Venituri ale bugetului de stat- sume incasate pentru bugetul de stat in contul unic, in curs de distribuire", deschis pe codul de identificare fiscala al sediilor secundare la trezoreria la care este arondata societatea mama. Societatea mama va intocmi cate un ordin de plata distinct pentru fiecare sediu secundar, la codul de identificare fiscala al beneficiarului inscriindu-se codul fiscal al sediului secundar. [OPANAF nr.1314/2007, OG nr. 92/2003 art. 26 (2)]
Competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare inregistrate fiscal, revine organului fiscal care administreaza obligatiile datorate de societatea mama.[OG nr. 92/2003 art.34 (1)]
DECLARAREA SI PLATA IMPOZITULUI PE SALARII
Depunerea fiselor fiscale ale angajatilor proprii sediilor secundare, se face de catre societatea mama la organul fiscal competent pentru administrarea acesteia pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat.
ATENTIE! Incepand cu drepturile salariale aferente lunii ianuarie 2012, angajatorii nu mai obligatia sa completeze si sa depuna fisele fiscale ci declaratia privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit (formular 205) pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat. (Codul fiscal, art. 59, 93)
FISELE FISCALE
Fiecare sediu secundar are obligatia sa tina REGISTRUL UNIC DE CONTROL care se achizitioneaza in termen de 30 de zile de la data inregistrarii, de la directiile generale ale finantelor publice din raza teritoriala unde isi are sediul social contribuabilul. (Legea nr.252/2003)
REGISTRUL UNIC DE CONTROL.
- Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, astfel cum a fost modificat de OG 30/2011, art. 59, 93.
- Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, art.32 alin.(7);
- Legea nr.252/2003 privind registrul unic de control;
- OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, art.26 alin.(2) si (3), art.34, art. 74, astfel cum a fost modificat prin OUG 117/2010 si Legea nr. 126/2011;
- OMFP nr. 2730/2010 privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili, astfel cum a fost modificat prin OMFP nr. 2147/2011;
- OMFP nr. 2731/2010 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii, astfel cum a fost modificat prin OMFP nr. 2146/2011.
- HG nr.1397/2010 privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a "declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" (formular 112);
- OPANAF nr.1314/2007 pentru aprobarea Metodologiei de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale inregistrate de catre acestia, astfel cum a fost modificat de OPANAF nr. 2351/2011.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ce firme intra in sistemul Split TVA de la 1 martie 2018Facturi prestari servicii cercetare. Decont TVATaxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaIMM Leasing de echipamente si utilaje. TOT ce trebuie sa stii despre acest programProiect ANAF in vederea aplicarii unitare a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.32/2016Ultimele articole
Firma neplatitoare de TVA. Are OBLIGATII FISCALE de plata si de raportare TVA?Prosumator. OBLIGATII FISCALE si MONOGRAFIE contabila explicataDistribuire dividende catre persoane fizice. Ce OBLIGATII FISCALE existaGhid ANAF pentru veniturile din arenda. Ce trebuie sa stii in 2025Activitatea firmei e pe pauza? Iata ce trebuie sa stii despre TVA!Articole similare
Actualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea II.1)Contribuabilii care nu au achizitionat inca REGISTRUL UNIC DE CONTROL vor fi scutiti de amenziZoom fiscal: Stabilirea platilor anticipate cu titlu de impozit si stabilirea venitului net anual din activitati independenteANAF prezinta Ghidul fiscal al persoanelor fizice care realizeaza venituri comercialeCum arata Legea preventiei si ce termeni redefineste? Bonus: lista completa nereguli iertate la prima abatereUltimele articole
REGISTRUL UNIC DE CONTROL. Cine are obligatia achizitionarii registrului unic de controlCe drepturi au contribuabilii pe timpul desfasurarii inspectiei fiscaleMinisterul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiProiect de Ordin ANAF: Aprobarea procedurii de intocmire, avizare si aprobare a raportului de inspectie fiscalaRambursarea TVA cu control anticipat. Solicitarea de dobanzi pentru rambursarea cu intarziere. Cum procedam?Articole similare
Inregistrarea punctului de lucru la organele competente. Cum procedam?TVA. Deschidere punct de vanzare in tara. Cum procedam?Inregistrarea in scopuri de TVA la depasirea plafonului de scutire - documentar fiscalAnexa la cererea de inregistrare in scopuri de TVA. Model formularPunct de lucru cabinet medicalUltimele articole
Certificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Plafon plati numerar 2023: Noul plafon de casierie care se aplica din noiembrie 2023Ce este o persoana fizica independenta (PFI), cum poate functiona si ce impozite platesteANAF: Lista contribuabililor care NU au obligatii fiscale restante se publica TRIMESTRIALArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliArticole similare
Cand nu depune un PFA fara activitate declaratia 600?ANAF: Declaratii fiscale si obligatii de plata cu termen in august 2016Formularul 020 si formularul 030. Noutati aprobateIesire din evidenta platitorilor de TVA. Cum facem inregistrarea speciala in scop de TVA si in ROI?Documente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeUltimele articole
Schimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700Plafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaPerioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemFormularele de INREGISTRARE FISCALA vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noi
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"