keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Atentie la obligatiile sediilor secundare! Vezi ce trebuie respectat urgent

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 12 Dec. 2011 Exclusiv
Tags: obligatii fiscale, registrul unic de control, sedii secundare, inregistrare fiscala

In ceea ce priveste respectarea obligatiilor aferente sediilor secundare, trebuie mentionat ca acestea vor fi indeplinite in functie de categoriile din care fac parte sediile in cauza. Astfel, se aplica reguli distincte pentru sediile secundare care au sub 5 salariati si pentru cele care au minimum 5 salariati, dupa cum urmeaza:


SEDII SECUNDARE CARE AU SUB 5 SALARIATI

- Contribuabilii care au infiintat sedii secundare au obligatia sa le declare prin completarea formularului Declaratie privind sediile secundare (OMFP 1329/2004)

- Depunerea declaratiei: la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al societatii mama care le infiinteaza insotita de inscrierea de mentiuni la ORC (copie) si alte documente solicitate, dupa caz, de organul fiscal

- Termenul de depunere al declaratiei: 30 de zile de la infiintarea sediului secundar (OG nr. 92/2003, art. 74)

SEDII SECUNDARE CARE AU MINIMUM 5 SALARIATI

Contribuabilii care au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a acestora [OG nr. 92/2003, art. 26 alin.(2) si Legea nr.273 / 2006 art. 32 alin.(7)].

Inregistrarea fiscala se solicita la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru prin depunerea formularului 060 - Declaratie de inregistrare fiscala (OMEF nr. 2296/2007), insotita de certificatul de inregistrare fiscala a contribuabilului de care apartine sediul secundar, inscrierea de mentiuni la ORC, dovada detinerii cu titlu legal a spatiului (copii) si alte documente solicitate, dupa caz, de organul fiscal. [OG nr. 92/2003 art.34 (2)]

Termenul de depunere al declaratiei: 30 de zile de la infiintarea sediului secundar. [OG nr. 92/2003, art. 74 (1)]

ATENTIE !

Inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor (altele decat cele de pe teritoriul municipiului Bucuresti si al judetului Ilfov), infiintate de marii contribuabili, se face la administratia finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul
directiei generale ale finantelor publice judetene pe a carei raza teritoriala acestea isi desfasoara activitatea. (OMFP 2730/2010).

Inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, infiintate de contribuabilii mijlocii, revine administratiilor finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direc#iilor generale ale finantelor publice judetene, in a caror raza teritoriala acestea isi desfasoara activitatea. (OMFP 2731/2010)

INCEPAND CU 1 IANUARIE 2011, impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare cu minumum 5 salariati se declara in formularul 112 de societatea mama la organul fiscal unde aceasta este inregistrata, defalcat pe fiecare cod fiscal al sediilor secundare cu minimum 5 salariati. Codul fiscal si impozitul pe salarii aferent (0 sau suma de plata) se declara la sectiunea F.2. a
formularului 112. [HG nr. 1397/2010,OG nr. 92/2003 art.26 (3)]

Plata impozitului pe salarii datorat de sediile secundare se face de societatea mama in contul unic 20.47.01.01 "Venituri ale bugetului de stat- sume incasate pentru bugetul de stat in contul unic, in curs de distribuire", deschis pe codul de identificare fiscala al sediilor secundare la trezoreria la care este arondata societatea mama. Societatea mama va intocmi cate un ordin de plata distinct pentru fiecare sediu secundar, la codul de identificare fiscala al beneficiarului inscriindu-se codul fiscal al sediului secundar. [OPANAF nr.1314/2007, OG nr. 92/2003 art. 26 (2)]

Competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare inregistrate fiscal, revine organului fiscal care administreaza obligatiile datorate de societatea mama.[OG nr. 92/2003 art.34 (1)]

DECLARAREA SI PLATA IMPOZITULUI PE SALARII

Depunerea fiselor fiscale ale angajatilor proprii sediilor secundare, se face de catre societatea mama la organul fiscal competent pentru administrarea acesteia pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat.

ATENTIE! Incepand cu drepturile salariale aferente lunii ianuarie 2012, angajatorii nu mai obligatia sa completeze si sa depuna fisele fiscale ci declaratia privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit (formular 205) pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat. (Codul fiscal, art. 59, 93)

FISELE FISCALE


Fiecare sediu secundar are obligatia sa tina REGISTRUL UNIC DE CONTROL care se achizitioneaza in termen de 30 de zile de la data inregistrarii, de la directiile generale ale finantelor publice din raza teritoriala unde isi are sediul social contribuabilul. (Legea nr.252/2003)
REGISTRUL UNIC DE CONTROL.

- Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, astfel cum a fost modificat de OG 30/2011, art. 59, 93.
- Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, art.32 alin.(7);
- Legea nr.252/2003 privind registrul unic de control;
- OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, art.26 alin.(2) si (3), art.34, art. 74, astfel cum a fost modificat prin OUG 117/2010 si Legea nr. 126/2011;
- OMFP nr. 2730/2010 privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili, astfel cum a fost modificat prin OMFP nr. 2147/2011;
- OMFP nr. 2731/2010 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii, astfel cum a fost modificat prin OMFP nr. 2146/2011.
- HG nr.1397/2010 privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a "declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" (formular 112);
- OPANAF nr.1314/2007 pentru aprobarea Metodologiei de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale inregistrate de catre acestia, astfel cum a fost modificat de OPANAF nr. 2351/2011.
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016