Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In ceea ce priveste respectarea obligatiilor aferente sediilor secundare, trebuie mentionat ca acestea vor fi indeplinite in functie de categoriile din care fac parte sediile in cauza. Astfel, se aplica reguli distincte pentru sediile secundare care au sub 5 salariati si pentru cele care au minimum 5 salariati, dupa cum urmeaza:
SEDII SECUNDARE CARE AU SUB 5 SALARIATI
- Contribuabilii care au infiintat sedii secundare au obligatia sa le declare prin completarea formularului Declaratie privind sediile secundare (OMFP 1329/2004)
- Depunerea declaratiei: la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al societatii mama care le infiinteaza insotita de inscrierea de mentiuni la ORC (copie) si alte documente solicitate, dupa caz, de organul fiscal
- Termenul de depunere al declaratiei: 30 de zile de la infiintarea sediului secundar (OG nr. 92/2003, art. 74)
SEDII SECUNDARE CARE AU MINIMUM 5 SALARIATI
Contribuabilii care au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a acestora [OG nr. 92/2003, art. 26 alin.(2) si Legea nr.273 / 2006 art. 32 alin.(7)].
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Inregistrarea fiscala se solicita la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru prin depunerea formularului 060 - Declaratie de inregistrare fiscala (OMEF nr. 2296/2007), insotita de certificatul de inregistrare fiscala a contribuabilului de care apartine sediul secundar, inscrierea de mentiuni la ORC, dovada detinerii cu titlu legal a spatiului (copii) si alte documente solicitate, dupa caz, de organul fiscal. [OG nr. 92/2003 art.34 (2)]
Termenul de depunere al declaratiei: 30 de zile de la infiintarea sediului secundar. [OG nr. 92/2003, art. 74 (1)]
ATENTIE !
Inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor (altele decat cele de pe teritoriul municipiului Bucuresti si al judetului Ilfov), infiintate de marii contribuabili, se face la administratia finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul
directiei generale ale finantelor publice judetene pe a carei raza teritoriala acestea isi desfasoara activitatea. (OMFP 2730/2010).
Inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, infiintate de contribuabilii mijlocii, revine administratiilor finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direc#iilor generale ale finantelor publice judetene, in a caror raza teritoriala acestea isi desfasoara activitatea. (OMFP 2731/2010)
INCEPAND CU 1 IANUARIE 2011, impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare cu minumum 5 salariati se declara in formularul 112 de societatea mama la organul fiscal unde aceasta este inregistrata, defalcat pe fiecare cod fiscal al sediilor secundare cu minimum 5 salariati. Codul fiscal si impozitul pe salarii aferent (0 sau suma de plata) se declara la sectiunea F.2. a
formularului 112. [HG nr. 1397/2010,OG nr. 92/2003 art.26 (3)]
Plata impozitului pe salarii datorat de sediile secundare se face de societatea mama in contul unic 20.47.01.01 "Venituri ale bugetului de stat- sume incasate pentru bugetul de stat in contul unic, in curs de distribuire", deschis pe codul de identificare fiscala al sediilor secundare la trezoreria la care este arondata societatea mama. Societatea mama va intocmi cate un ordin de plata distinct pentru fiecare sediu secundar, la codul de identificare fiscala al beneficiarului inscriindu-se codul fiscal al sediului secundar. [OPANAF nr.1314/2007, OG nr. 92/2003 art. 26 (2)]
Competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare inregistrate fiscal, revine organului fiscal care administreaza obligatiile datorate de societatea mama.[OG nr. 92/2003 art.34 (1)]
DECLARAREA SI PLATA IMPOZITULUI PE SALARII
Depunerea fiselor fiscale ale angajatilor proprii sediilor secundare, se face de catre societatea mama la organul fiscal competent pentru administrarea acesteia pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat.
ATENTIE! Incepand cu drepturile salariale aferente lunii ianuarie 2012, angajatorii nu mai obligatia sa completeze si sa depuna fisele fiscale ci declaratia privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit (formular 205) pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat. (Codul fiscal, art. 59, 93)
FISELE FISCALE
Fiecare sediu secundar are obligatia sa tina REGISTRUL UNIC DE CONTROL care se achizitioneaza in termen de 30 de zile de la data inregistrarii, de la directiile generale ale finantelor publice din raza teritoriala unde isi are sediul social contribuabilul. (Legea nr.252/2003)
REGISTRUL UNIC DE CONTROL.
- Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, astfel cum a fost modificat de OG 30/2011, art. 59, 93.
- Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, art.32 alin.(7);
- Legea nr.252/2003 privind registrul unic de control;
- OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, art.26 alin.(2) si (3), art.34, art. 74, astfel cum a fost modificat prin OUG 117/2010 si Legea nr. 126/2011;
- OMFP nr. 2730/2010 privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili, astfel cum a fost modificat prin OMFP nr. 2147/2011;
- OMFP nr. 2731/2010 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii, astfel cum a fost modificat prin OMFP nr. 2146/2011.
- HG nr.1397/2010 privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a "declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" (formular 112);
- OPANAF nr.1314/2007 pentru aprobarea Metodologiei de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale inregistrate de catre acestia, astfel cum a fost modificat de OPANAF nr. 2351/2011.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Un secret privind impozitul pe venit si contributiile obligatoriiVIDEO: OBLIGATII FISCALE privind prestarea de serviciiSeminare online ANAF: Explicatii pentru TOATE facilitatile prevazute de OUG 107/2024Ministerul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiCHESTIONAR privind modul de implementare si efectele asupra mediului de afaceri ale Formularului 088Ultimele articole
Proiect: Noi ajustari privind Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAVeniturile obtinute din CHIRII sunt venituri impozabile. Ce OBLIGATII FISCALE au persoanele fiziceANAF a publicat lista contribuabililor cu OBLIGATII FISCALE RESTANTE la 30 septembrie 2024Declaratia 100 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completarePana pe 11 noiembrie 2024 trebuie sa depuneti formularele de inregistrare /anulare a inregistrarii in scopuri de TVAArticole similare
OFICIAL: Continut integral al OUG privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare la operatorii economiciCe drepturi au contribuabilii pe timpul desfasurarii inspectiei fiscaleANAF prezinta Ghidul fiscal al persoanelor fizice care realizeaza venituri comercialeInregistrarea punctului de lucru la organele competente. Cum procedam?Rambursarea TVA cu control anticipat. Solicitarea de dobanzi pentru rambursarea cu intarziere. Cum procedam?Ultimele articole
REGISTRUL UNIC DE CONTROL. Cine are obligatia achizitionarii registrului unic de controlContribuabilii care nu au achizitionat inca REGISTRUL UNIC DE CONTROL vor fi scutiti de amenziMinisterul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiProiect de Ordin ANAF: Aprobarea procedurii de intocmire, avizare si aprobare a raportului de inspectie fiscalaCum arata Legea preventiei si ce termeni redefineste? Bonus: lista completa nereguli iertate la prima abatereArticole similare
Incep controalele Fiscului! Sunt vizate companiile nerezidente si firmele romanesti care fac tranzactii cu acesteaPentru sediile secundare: Declaratii fiscale prin transmitere la distantaProcedura de administrare si monitorizare a marilor contribuabiliInfiintarea unei subunitati pe teritoriul unui alt statCertificatul de atestare fiscala pentru persoane juridiceUltimele articole
Certificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Plafon plati numerar 2023: Noul plafon de casierie care se aplica din noiembrie 2023Ce este o persoana fizica independenta (PFI), cum poate functiona si ce impozite platesteANAF: Lista contribuabililor care NU au obligatii fiscale restante se publica TRIMESTRIALArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliArticole similare
Care sunt cele mai importante obligatii din Codul de procedura fiscala? Ce amenzi riscam?Inregistrare in scopuri de TVA cu intarziere dupa depasirea plafonului. Care sunt implicatiile fiscale si ce sactiuni se aplica?Reminder ANAF: Contribuabilii trebuie sa depuna mai multe declaratii fiscale pana pe 10 aprilie 2023Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru zilele de 12 si 15 martieIn atentia persoanele inregistrare in scopuri de TVAUltimele articole
Declaratia 070. Termen depunere si instructiuni de completareMiercuri, 20 noiembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale importantePana pe 11 noiembrie 2024 trebuie sa depuneti formularele de inregistrare /anulare a inregistrarii in scopuri de TVADoua situatii in care se poate modifica perioada fiscala pentru TVA de la trimestru la lunaPersoanele care NU se inregistreaza in scopuri de TVA risca amenzi de pana la 1.000 leiAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"