Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In ceea ce priveste respectarea obligatiilor aferente sediilor secundare, trebuie mentionat ca acestea vor fi indeplinite in functie de categoriile din care fac parte sediile in cauza. Astfel, se aplica reguli distincte pentru sediile secundare care au sub 5 salariati si pentru cele care au minimum 5 salariati, dupa cum urmeaza:
SEDII SECUNDARE CARE AU SUB 5 SALARIATI
- Contribuabilii care au infiintat sedii secundare au obligatia sa le declare prin completarea formularului Declaratie privind sediile secundare (OMFP 1329/2004)
- Depunerea declaratiei: la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al societatii mama care le infiinteaza insotita de inscrierea de mentiuni la ORC (copie) si alte documente solicitate, dupa caz, de organul fiscal
- Termenul de depunere al declaratiei: 30 de zile de la infiintarea sediului secundar (OG nr. 92/2003, art. 74)
SEDII SECUNDARE CARE AU MINIMUM 5 SALARIATI
Contribuabilii care au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a acestora [OG nr. 92/2003, art. 26 alin.(2) si Legea nr.273 / 2006 art. 32 alin.(7)].
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Manual de politici contabile - Stick USB
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Inregistrarea fiscala se solicita la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru prin depunerea formularului 060 - Declaratie de inregistrare fiscala (OMEF nr. 2296/2007), insotita de certificatul de inregistrare fiscala a contribuabilului de care apartine sediul secundar, inscrierea de mentiuni la ORC, dovada detinerii cu titlu legal a spatiului (copii) si alte documente solicitate, dupa caz, de organul fiscal. [OG nr. 92/2003 art.34 (2)]
Termenul de depunere al declaratiei: 30 de zile de la infiintarea sediului secundar. [OG nr. 92/2003, art. 74 (1)]
ATENTIE !
Inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor (altele decat cele de pe teritoriul municipiului Bucuresti si al judetului Ilfov), infiintate de marii contribuabili, se face la administratia finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul
directiei generale ale finantelor publice judetene pe a carei raza teritoriala acestea isi desfasoara activitatea. (OMFP 2730/2010).
Inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, infiintate de contribuabilii mijlocii, revine administratiilor finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direc#iilor generale ale finantelor publice judetene, in a caror raza teritoriala acestea isi desfasoara activitatea. (OMFP 2731/2010)
INCEPAND CU 1 IANUARIE 2011, impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare cu minumum 5 salariati se declara in formularul 112 de societatea mama la organul fiscal unde aceasta este inregistrata, defalcat pe fiecare cod fiscal al sediilor secundare cu minimum 5 salariati. Codul fiscal si impozitul pe salarii aferent (0 sau suma de plata) se declara la sectiunea F.2. a
formularului 112. [HG nr. 1397/2010,OG nr. 92/2003 art.26 (3)]
Plata impozitului pe salarii datorat de sediile secundare se face de societatea mama in contul unic 20.47.01.01 "Venituri ale bugetului de stat- sume incasate pentru bugetul de stat in contul unic, in curs de distribuire", deschis pe codul de identificare fiscala al sediilor secundare la trezoreria la care este arondata societatea mama. Societatea mama va intocmi cate un ordin de plata distinct pentru fiecare sediu secundar, la codul de identificare fiscala al beneficiarului inscriindu-se codul fiscal al sediului secundar. [OPANAF nr.1314/2007, OG nr. 92/2003 art. 26 (2)]
Competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare inregistrate fiscal, revine organului fiscal care administreaza obligatiile datorate de societatea mama.[OG nr. 92/2003 art.34 (1)]
DECLARAREA SI PLATA IMPOZITULUI PE SALARII
Depunerea fiselor fiscale ale angajatilor proprii sediilor secundare, se face de catre societatea mama la organul fiscal competent pentru administrarea acesteia pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat.
ATENTIE! Incepand cu drepturile salariale aferente lunii ianuarie 2012, angajatorii nu mai obligatia sa completeze si sa depuna fisele fiscale ci declaratia privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit (formular 205) pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat. (Codul fiscal, art. 59, 93)
FISELE FISCALE
Fiecare sediu secundar are obligatia sa tina REGISTRUL UNIC DE CONTROL care se achizitioneaza in termen de 30 de zile de la data inregistrarii, de la directiile generale ale finantelor publice din raza teritoriala unde isi are sediul social contribuabilul. (Legea nr.252/2003)
REGISTRUL UNIC DE CONTROL.
- Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, astfel cum a fost modificat de OG 30/2011, art. 59, 93.
- Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, art.32 alin.(7);
- Legea nr.252/2003 privind registrul unic de control;
- OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, art.26 alin.(2) si (3), art.34, art. 74, astfel cum a fost modificat prin OUG 117/2010 si Legea nr. 126/2011;
- OMFP nr. 2730/2010 privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili, astfel cum a fost modificat prin OMFP nr. 2147/2011;
- OMFP nr. 2731/2010 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii, astfel cum a fost modificat prin OMFP nr. 2146/2011.
- HG nr.1397/2010 privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a "declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" (formular 112);
- OPANAF nr.1314/2007 pentru aprobarea Metodologiei de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale inregistrate de catre acestia, astfel cum a fost modificat de OPANAF nr. 2351/2011.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Codul Fiscal 2010 TITLUL VII - Capitolul IV - Dispozitii comuneAprobarea regimului de declarare derogatoriu. Formulare obligatorii!Achitarea arieratelor inregistrate de unele unitati administrativ-teritoriale si institutii publiceReminder (ANAF): 25 iunie, termenul limita pentru mai multe OBLIGATII FISCALECalendar OBLIGATII FISCALE ANAF: termen la 10 decembrieUltimele articole
Microintreprindere in 2024. Optiune privind plata impozitului pe profit in cursul anuluiColectarea veniturilor la bugetul general consolidat in primul trimestru din 2024TVA deductibil. Avantaje, conditii si exemplePFA, activitati independente. OBLIGATII FISCALE an 2024Facilitati fiscale in domeniul constructiilor pentru anii 2023 si 2024Articole similare
Rambursarea TVA cu control anticipat. Solicitarea de dobanzi pentru rambursarea cu intarziere. Cum procedam?Ce drepturi au contribuabilii pe timpul desfasurarii inspectiei fiscaleProiect de Ordin ANAF: Aprobarea procedurii de intocmire, avizare si aprobare a raportului de inspectie fiscalaCum arata Legea preventiei si ce termeni redefineste? Bonus: lista completa nereguli iertate la prima abatereZoom fiscal: Stabilirea platilor anticipate cu titlu de impozit si stabilirea venitului net anual din activitati independenteUltimele articole
REGISTRUL UNIC DE CONTROL. Cine are obligatia achizitionarii registrului unic de controlContribuabilii care nu au achizitionat inca REGISTRUL UNIC DE CONTROL vor fi scutiti de amenziMinisterul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiDocumentar fiscal: Ghid ANAF privind impozitul pe veniturile din profesii libereANAF prezinta Ghidul fiscal al persoanelor fizice care realizeaza venituri comercialeArticole similare
Ce este o persoana fizica independenta (PFI), cum poate functiona si ce impozite platesteNou! Procedura pentru a beneficia de facilitatile fiscale si pentru anularea obligatiilor de plata accesoriiOFICIAL: Continut integral al OUG privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare la operatorii economiciEste OFICIAL! Procedura de acordare a esalonarii la plata de catre organul fiscal central a fost publicata in Monitor (OPANAF 3896/2020)Punct de lucru cabinet medicalUltimele articole
Plafon plati numerar 2023: Noul plafon de casierie care se aplica din noiembrie 2023ANAF: Lista contribuabililor care NU au obligatii fiscale restante se publica TRIMESTRIALArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliIntocmire factura in baza bonurilor fiscale. Clientii trebuie sa transmita CIF al societatii mama, nu al punctului de lucruGHID de plata pentru intreprinderile care beneficiaza de scheme de ajutor de stat, elaborat in baza Hotararii 807/2014Articole similare
Retineti cele mai importante obligatii din Codul de procedura fiscala!Inregistrare in scopuri de TVA prin optiune. Organizarea contabilitatiiRegimul deducerilor TVA pentru un ONG cu activitate economicaMarti, 7 februarie 2023, termen limita pentru depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleFime care platesc impozit pe venit. Daca raman la acelasi impozit, mai trebuie depusa D700 in 2024?Ultimele articole
Microintreprindere in 2024. Optiune privind plata impozitului pe profit in cursul anuluiCalendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 22 aprilie 2024Miercuri, 10 aprilie 2024, termenul pentru depunerea formularelor de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVACum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativPana pe 20 martie 2024 trebuie depuse declaratiile pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"