Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pentru ca exista tot mai multi administratori de societati neplatitoare de TVA care se intreaba in ce conditii pot achizitiona bunuri si servicii din Uniunea Europeana, consultantul fiscal Dana Hristu va spune care sunt obligatiile declarative, dar si in ce conditii trebuie sa inregistrati societatea in scop special de TVA.
Deci, societatea neplatitoare de TVA din Romania are obligatia de a se inregistra in scop special de TVA, inainte de efectuarea achizitiilor de bunuri intracomunitare, doar daca plafonul de 34.000 lei este depasit, conform art. 317 din Codul fiscal. In acest fel, va obtine un cod valid de TVA pe care trebuie sa il comunice partenerului, pentru a fi facturat fara TVA.
Atunci cand plafonul pentru achizitii intracomunitare este depasit, fie ca este vodrba de achzitii de bunuri sau servicii din UE, societatea va avea urmatoarele obligatii fiscale, dupa cum arata expertul Dana Hristu:
1) sa taxeze bunurile/serviciile primite in Romania la o baza de impozitare formata din aplicarea cursului valutar in vigoare la data emiterii facturii de la furnizorul din UE asupra sumei in valuta inscrisa de catre furnizor in factura emisa;
2) sa achite efectiv bugetului de stat suma TVA rezultata din aplicarea cotei de TVA de 19% asupra bazei de impozitare calculate conform punctului 1, pana pe data de 25 a lunii urmatoare emiterii facturii de furnizorul din UE;
Cartea Verde a Contabilitatii
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
SAF-T Ghid de raportare corecta
3) sa evidentieze factura primita in jurnalul pentru cumparari intocmit pentru luna taxarii bunului. Documentul de evidenta fiscala trebuie intocmit de beneficiarul din Romania chiar daca nu este inregistrat in regim normal in scopuri de TVA;
4) sa raporteze achizititia prin decontul de TVA cod 301 “Decont special de taxa pe valoarea adaugata”, utilizand numarul de inregistrare fiscala atribuit de organul fiscal conform art. 317 din Codul fiscal, valabil pentru operatiuni intracomunitare Raportarea se efectueaza in baza informatiilor preluate din jurnalul pentru cumparari, pana pe data de 25 a lunii urmatoare emiterii facturii de catre furnizorului din UE, data pana la care se va face si plata TVA la bugetul de stat;
5) sa raporteze operatiunea prin declaratia cod 390, pe baza codului valid de TVA (verificabil VIES) cu cod A pentru achizitia de bunuri si cod S pentru achizitia de servicii si sa depuna declaratia pana pe data de 25 a lunii urmatoare emiterii facturii de catre furnizorului din UE.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Obligatiile unei SOCIETATI NEPLATITOARE DE TVA la achizitia intracomunitara. Conditii 2017 care va ajuta sa respectati legeaCampanie de promovare online in cazul unei SOCIETATI NEPLATITOARE DE TVA. Tratament fiscalInventarierea stocului de marfa: Inregistrari contabile la ajustarea TVA. Completare D300Articole similare
ACHIZITIE BUNURI DIN UE. Care e tratamentul fiscal?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"