Tags: campanie de promovare, tva, servicii intracomunitare
Care sunt situatiile in care persoanele impozabile cu sediul activitatii economice in Romania au obligatia sa solicite inregistrarea speciala in scopuri de TVA, conform art. 317 din Codul fiscal? Despre acest subiect va vorbi unul dintre specialistii nostri, in cele ce urmeaza.
"O societate care are ca obiect de activitate activitati medicale, pentru care nu are obligativitatea inregistrarii in scopuri de TVA, doreste sa faca o companie de promovare pe GOOGLE. Inainte de achizitia acestor servicii intracomunitare pe cale electronica are obligatia inregistrarii in scopuri de TVA conform art 317, alin.1, lit. c)?"
Unul dintre specialistii
Portal Codul Fiscal arata ca persoanele impozabile care au sediul activitatii economice in Romania au obligatia sa solicite inregistrarea speciala in scopuri de TVA conform art. 317 din Codul fiscal in urmatoarele cazuri:
b) presteaza servicii care au locul in alt stat membru, pentru care beneficiarul serviciului din alt stat membru este persoana obligata la plata taxei conform echivalentului din legislatia altui stat membru al art. 307 alin. (2) din Codul fiscal;
c) achizitioneaza un serviciu de la un prestator, persoana impozabila stabilita in alt stat membru, servicii pentru care este obligata la plata taxei in Romania conform art. 307 alin. (2) din Codul fiscal;
d) livrari intracomunitare de bunuri realizate de catre persoanele impozabile care aplica regimul special pentru agricultori.
Chiar daca desfasurati activitati scutite de TVA in temeiul art. 292 alin. 1 lit. b din Codul fiscal, cabinetul medical (societate care are ca obiect de activitate activitati medicale) este considerat persoana impozabila din punct de vedere al TVA conform art. 269 alin. 1 si 2 din Codul fiscal.
In aceste conditii, achizitia serviciilor de reclama de la Google reprezinta achizitii intracomunitare de servicii pentru care cabinetul trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 317 alin. 1 lit. c din Codul fiscal ( cod fiscal special pentru operatiuni intracomunitare).
In concluzie, cabinetul este obligat sa solicite codul special de TVA inainte de achizitia serviciilor intracomunitare si sa achite TVA pentru achizitiile efectuate in baza decontului special de TVA 301.
In cazul in care persoana este obligata sa se inregistreze in scopuri de TVA conform art. 317 din Codul fiscal si nu solicita inregistrarea, atunci organele fiscale competente vor inregistra persoana respectiva din oficiu.
In vederea inregistrarii in scopuri de TVA a altor persoane care efectueaza achizitii intracomunitare sau pentru servicii, contribuabilii trebuie sa depuna formularul 091 – Declaratie de inregistrare in scop de TVA/Declaratie de mentiuni a altor persoane care efectueaza achizitii intracomunitare sau pentru servicii. Acest formular va fi insotit si de alte documente cerute de organul fiscal pentru determinarea corecta a situatiei fiscale a contribuabilului.
Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 317 din Codul fiscal trebuie sa depuna declaratia recapitulativa (formular 390) pentru lunile calendaristice in care ia nastere exigibilitatea taxei.
Factura de la furnizor, care nu va mai contine TVA pentru ca i-ati comunicat numarul valid de TVA:
628 = 401
- Calculati TVA: 628 = 446 valoarea facturii x 19%
- Declarati taxa in 301 si achizitia in 390
- Platiti TVA pana pe 25 ale lunii urmatoare: 446 = 5121/5311.
Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Doua angajate aflate in concedii medicale cod 08 si 14 ale caror salarii de incadrare se situeaza sub pragul de 3700 lei. Cum se procedeaza cu majorarea salariului avand in vedere faptul ca salariata aflata in concediu medical cod 08 (sarcina si lauzie) va intra in curand in concediu de crestere copil?<br />
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate care comercializeaza articole de pescuit. Vrem sa ne extindem activitatea, prin adaugarea in obiectul nostru de activitatea a vendoring ului vom achizitiona tonomate. Pentru vanzarea acestor produse, este nevoie de casa de marcat? Din punct de vedere al autorizatiilor, care ar fi acestea? Cum vom contabiliza incasarea acestor produse? Va multumim frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei tranzactii de intermediere de vanzare parti sociale ale unei societati care consta in identificare investitor, facilitatea comunicarii cu investitorul, participare la negociere, .. etc., factura de comision emisa de intermediar pentru finalizarea unei astfel de tranzactii se incadreaza in sfera operatiunilor scutite de TVA conform art 292 (2) lit.a) ?<br />
(2) Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa:<br />
a) prestarile urmatoarelor servicii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Firmele de exploatare platesc impozit pe veniturile realizate din masa lemnoasa exploatata de 0.5%.<br />
Firma produce seturi de berarie folosind cheresteaua care provine din masa lemnoasa exploatata.<br />
ANAF ne impune sa platim 0.5% la venitul realizat din vanzarea acestor seturi de berarie insa doar 60%reprezinta cherestea restul de 40% fiind feronerie,lac,etc.<br />
Va rog sa ne precizati modul de calcul al acestui impozit.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Buna ziua, in anul 2023 societatea a avut incasari cash in valoare de 116.600 lei. In anul 2024 de 25.500. Daca anul acesta nu depaseste plafonul de 50.000 lei, mai este obligata sa se doteze cu POS? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<