Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va reamintim ca Legea preventiei a fost publicata in stadiu de proiect la 30 martie. Astfel, sunt incluse in documentul oficial toate neregulile iertate la prima abatere de catre inspectorii fiscali, precum si noile definitii ale unor termeni necesari pentru aplicarea noilor reglementari.
Art. 1. - Scopul prezentei legi este de a reglementa o serie de instrumente care sa asigure prevenirea savarsirii de contraventii de catre persoanele/entitatile care desfasoara activitate economica, precum si prevenirea savarsirii de contraventii de catre institutiile publice si institutiile publice locale, astfel cum acestea sunt definite conform art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv, conform art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare.Art. 2. - In sensul prezentei legi, termenii au urmatoarele semnificatii:
a) plan de remediere - anexa la procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei intocmit in conditiile prevazute la art. 4, prin care agentul constatator stabileste masuri si termene de remediere;
b) masuri de remediere - masurile dispuse de agentul constatator in planul de remediere in vederea indeplinirii de catre contravenient a obligatiilor prevazute de lege;
c) termen de remediere - perioada de timp de maxim 90 de zile calendaristice, stabilita de comun acord, de catre agentul constatator impreuna cu contravenientul, pentru faptele constatate, in care contravenientul are posibilitatea remedierii neregulilor constatate si indeplinirii obligatiilor legale; termenul de remediere nu poate fi modificat;
Art. 3. - (1) Autoritatile administratiei publice centrale si locale cu atributii de control, constatare si sanctionare a contraventiilor au obligatia, corespunzator domeniilor aflate in responsabilitatea acestora, in termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, sa elaboreze si sa difuzeze materiale documentare si ghiduri si/sau sa aloce pe pagina de internet sectiuni special dedicate informarii publice privind:
- drepturile si obligatiile acestor autoritati in desfasurarea activitatilor de constatare a contraventiilor si aplicare a sanctiunilor contraventionale, precum si privind drepturile si obligatiile persoanelor care sunt supuse acestor activitati;
- legislatia in vigoare privind activitatea de constatare si sanctionare a contraventiilor;
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
- legislatia in vigoare care reglementeaza faptele contraventionale pe care autoritatea publica respectiva este competenta sa le constate si pentru care este competenta sa aplice sanctiuni, indicand distinct lista contraventiilor si a sanctiunilor contraventionale si/sau a altor masuri administrative aplicabile acestora.
(2) Autoritatea administratiei publice centrale cu atributii de coordonare la nivel national a domeniului mediul de afaceri are obligatia, in termen de 12 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, de a dezvolta si opera un portal dedicat oferirii in mod centralizat de servicii online si resurse in vederea informarii sectorului intreprinderilor mici si mijlocii, mediului de afaceri si cooperatiei in ceea ce priveste aspectele mentionate la alin. (1).
(3) Institutiile publice si institutiile publice locale cu atributii de control, pe domeniile de competenta, au obligatia sa indrume operatorii economici, persoanele fizice, institutiile publice, respectiv institutiile publice locale pentru aplicarea corecta si unitara a prevederilor legale care fac obiectul activitatii de control.
(4) in realizarea activitatii de indrumare, prevazuta la alin. (3) institutiile publice si institutiile publice locale cu atributii de control au obligatia:
a) sa raspunda, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii solicitarii, prin emiterea de puncte de vedere si indrumarea metodologica pentru a preveni incalcarea prevederilor legale;
b) sa elaboreze proceduri de indrumare si control care sa fie utilizate de catre toate persoanele competente sa efectueze activitatea de control;
c) sa afiseze pe site-urile proprii spetele cu frecventa ridicata si solutiile de indrumare date de acestea, precum si procedurile elaborate conform lit. b);
d) fiecare activitate de control sa aiba si o componenta de indrumare pentru evitarea pe viitor a incalcarii prevederilor legale.
Art. 4. - (1) in cazul savarsirii uneia dintre contraventiile prevazute in anexa nr. 1 la prezenta lege, la prima constatare sau in conditiile prevazute la art. 9, agentul constatator incheie un proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei prin care se aplica sanctiunea avertismentului si la care anexeaza un plan de remediere, cu respectarea prevederilor prezentei legi. in aceasta situatie, nu se aplica sanctiuni complementare.
(2) Agentul constatator nu intocmeste un plan de remediere, in urmatoarele situatii:
a) in cazul in care, in cursul derularii controlului, contravenientul isi indeplineste obligatia legala;
b) in cazul in care contraventia savarsita nu este continua;
c) in cazul in care, la reluarea controlului, agentul constatator s-ar afla in situatia de a constata si sanctiona aceeasi fapta.
(3) Modelul Planului de remediere care se anexeaza la procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei prevazut la alin. (1) sunt prevazute in anexa nr. 2 la prezenta lege.
Art. 5. - Daca o persoana savarseste mai multe contraventii, inclusiv din cele prevazute in anexa nr. 1 la prezenta lege, constatate in acelasi timp de acelasi agent constatator, se incheie un singur proces-verbal la care se anexeaza, dupa caz, un plan de remediere, in conditiile prevazute la art. 4.
Art. 6. - (1) Agentul constatator are obligatia sa verifice in registrul unic de control si in evidentele autoritatii/institutiei publice din care face parte, daca contravenientul a beneficiat de prevederile art. 4 din prezenta lege.
(2) in cazul persoanelor care nu sunt obligate sa tina registrul unic de control reglementat de Legea nr. 252/2003 privind registrul unic de control, pentru a stabili daca este intrunita conditia prevazuta de lege referitoare la prima constatare sau conditia prevazuta la art. 9, agentul constatator are obligatia sa verifice in evidentele autoritatii/institutiei publice din care face parte daca enitatea controlata a beneficiat de prevederile art. 4 din prezenta lege si sa solicite contravenientului o declaratie pe proprie raspundere prin care acesta declara daca si cand a mai fost sanctionat pentru aceleasi fapte cu aplicarea prevederilor prezentei legi.
(3) Agentul constatator are obligatia sa faca mentiuni in registrul unic de control cu privire la procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei incheiat, precum si, dupa caz, cu privire la planul de remediere anexat.
Art. 7. - Procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei incheiat cu incalcarea dispozitiilor prezentei legi este nul de drept.
Art. 8. - (1) in termen de maxim cinci zile lucratoare de la data expirarii termenului de remediere, agentul constatator are obligatia sa reia controlul, si sa completeze partea a II-a a planului de remediere anexat la procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei si, daca este cazul, registrul unic de control, cu mentiuni privind modalitatea de respectare a masurilor de remediere dispuse.
(2) in situatia in care, cu ocazia reluarii controlului, se constata ca contravenientul nu a indeplinit masurile de remediere stabilite in termenul acordat, agentul constatator incheie un alt proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, prin care agentul constatator/organul sau persoana competenta aplica sanctiunea/sanctiunile contraventionale, altele decat cea cu avertisment, cu respectarea legislatiei in vigoare.
Art. 9. - (1) Contravenientul beneficiaza de masurile prevazute la art. 4, o singura data pentru oricare dintre contraventiile mentionate in anexa nr. 1, in termen de 3 ani de la data aplicarii sanctiunii avertismentului.
(2) in cazul in care, dupa ce a beneficiat de masurile prevazute la art. 4, contravenientul savarseste din nou aceeasi contraventie in termen de 3 ani, sunt direct aplicabile prevederile legale in vigoare privind constatarea si sanctionarea contraventiilor.
Art. 10. - Dispozitiile prezentei legi se completeaza cu prevederile legislatiei in vigoare, in masura in care nu contravin prezentei legi.
Art. 11. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta lege.
Art. 12. - Prezenta lege intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial, Partea I.
Click aici pentru lista completa de nereguli incluse in Legea preventiei!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Legislatia privind casele de marcat electronice fiscale, modificata! Ghid practic pentru contabiliLEGEA PREVENTIEI scapa firmele de amenzi. Care sunt conditiile si cum putem beneficia de ele?Casele de marcat cu jurnal electronic. De cand sunt obligatorii?Inspectorii fiscali nu ar mai putea aplica sanctiuni in anumite conditii din 2017Declaratiile premierului Grindeanu la intalnirea cu marii investitori romani si concluzii privind LEGEA PREVENTIEIUltimele articole
Vechea casa de marcat: Conditii de pastrare a memoriei fiscale. Legea prevenirii in cazul neutilizarii noilor AMEFLEGEA PREVENTIEI se va aplica din 2017. Ce contribuabili vor fi scutiti la prima contraventie?Articole similare
Split TVA. Cum se procedeaza in cazul platilor efectuate indirect?Radierea din Registrul Operatorilor IntracomunitariA aparut ghidul practic care explica cum se taxeaza si se impoziteaza vanzarile pe Internet!Certificarea declaratiilor de catre consultantul fiscalTermen de declarare si plata 25 maiUltimele articole
Controale ANPC in perioada 9-13 septembrie 2024. Cine a fost vizatImplementare sistem E-Sigiliu. Este deja in vigoare din ianuarie 2024?E-Trasport: Ce amenzi ar putea fi SUSPENDATE pana la 31 decembrie 2024Impozitarea veniturilor din strainatate: Ce trebuie sa stii si cum te poate ajuta un avocat fiscalD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleArticole similare
Ordinul 1673/2020. A fost aprobata procedura de verificare a zilierilor care primesc sprijin financiar conform art. 4 din OUG 132/2020Controale ANAF 2022: Au fost aplicate amenzi in valoare de peste 360 milioane lei in primele 5 luni ale anuluiProtejati-va de controalele demarate de Fisc!TVA la incasare. Ce NEREGULI se vehiculeaza!Cheltuielile de protocol se reduc. Vezi ce mai modifica Ordonanta de Urgenta nr. 26Ultimele articole
Controale ANPC in perioada 9-13 septembrie 2024. Cine a fost vizatAmnistie fiscala 2024. Finantele MODIFCA procedura de anulare a unor obligatii bugetareControale ITM: 190 de muncitori depistati pe santierul Autostrazii A7 NU aveau contracte de muncaControale ANPC. Din 1 iunie 2024 au fost verificati peste 800 de operatori economici de pe litoralControale ITM. Activitatea de verificare din luna iunie 2024Articole similare
Decontul de TVAContribuabilii trebuie sa prezinte 5 documente atunci cand INSPECTORII FISCALI solicita baza de date SAGAControale ANAF desfasurate la contribuabilii persoane fizice si juridice in luna martie 2022. Ce rezultate au avut inspectoriiLegislatia fiscala fata in fata cu mediul de afaceri. Interviu Dan BadinModele de politici contabile. Elimina riscul erorilor fiscal-contabileUltimele articole
Rezultatele activitatii de inspectie fiscala in luna mai 2024Taxe si impozite 2024. La ce sa te astepti anul acestaReducerea evaziunii fiscale: Rezultatele activitatii controalelor ANAF in luna octombrie 2023Tot ce trebuie sa stii despre noile MODIFICARI FISCALEControale ANAF pe TVA. Ce documente verifica Fiscul in cazul unui control de TVAAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"