Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Va reamintim ca Legea preventiei a fost publicata in stadiu de proiect la 30 martie. Astfel, sunt incluse in documentul oficial toate neregulile iertate la prima abatere de catre inspectorii fiscali, precum si noile definitii ale unor termeni necesari pentru aplicarea noilor reglementari.
Art. 1. - Scopul prezentei legi este de a reglementa o serie de instrumente care sa asigure prevenirea savarsirii de contraventii de catre persoanele/entitatile care desfasoara activitate economica, precum si prevenirea savarsirii de contraventii de catre institutiile publice si institutiile publice locale, astfel cum acestea sunt definite conform art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv, conform art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare.Art. 2. - In sensul prezentei legi, termenii au urmatoarele semnificatii:
a) plan de remediere - anexa la procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei intocmit in conditiile prevazute la art. 4, prin care agentul constatator stabileste masuri si termene de remediere;
b) masuri de remediere - masurile dispuse de agentul constatator in planul de remediere in vederea indeplinirii de catre contravenient a obligatiilor prevazute de lege;
c) termen de remediere - perioada de timp de maxim 90 de zile calendaristice, stabilita de comun acord, de catre agentul constatator impreuna cu contravenientul, pentru faptele constatate, in care contravenientul are posibilitatea remedierii neregulilor constatate si indeplinirii obligatiilor legale; termenul de remediere nu poate fi modificat;
Art. 3. - (1) Autoritatile administratiei publice centrale si locale cu atributii de control, constatare si sanctionare a contraventiilor au obligatia, corespunzator domeniilor aflate in responsabilitatea acestora, in termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, sa elaboreze si sa difuzeze materiale documentare si ghiduri si/sau sa aloce pe pagina de internet sectiuni special dedicate informarii publice privind:
- drepturile si obligatiile acestor autoritati in desfasurarea activitatilor de constatare a contraventiilor si aplicare a sanctiunilor contraventionale, precum si privind drepturile si obligatiile persoanelor care sunt supuse acestor activitati;
- legislatia in vigoare privind activitatea de constatare si sanctionare a contraventiilor;
- legislatia in vigoare care reglementeaza faptele contraventionale pe care autoritatea publica respectiva este competenta sa le constate si pentru care este competenta sa aplice sanctiuni, indicand distinct lista contraventiilor si a sanctiunilor contraventionale si/sau a altor masuri administrative aplicabile acestora.
(2) Autoritatea administratiei publice centrale cu atributii de coordonare la nivel national a domeniului mediul de afaceri are obligatia, in termen de 12 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, de a dezvolta si opera un portal dedicat oferirii in mod centralizat de servicii online si resurse in vederea informarii sectorului intreprinderilor mici si mijlocii, mediului de afaceri si cooperatiei in ceea ce priveste aspectele mentionate la alin. (1).
(3) Institutiile publice si institutiile publice locale cu atributii de control, pe domeniile de competenta, au obligatia sa indrume operatorii economici, persoanele fizice, institutiile publice, respectiv institutiile publice locale pentru aplicarea corecta si unitara a prevederilor legale care fac obiectul activitatii de control.
(4) in realizarea activitatii de indrumare, prevazuta la alin. (3) institutiile publice si institutiile publice locale cu atributii de control au obligatia:
a) sa raspunda, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii solicitarii, prin emiterea de puncte de vedere si indrumarea metodologica pentru a preveni incalcarea prevederilor legale;
b) sa elaboreze proceduri de indrumare si control care sa fie utilizate de catre toate persoanele competente sa efectueze activitatea de control;
c) sa afiseze pe site-urile proprii spetele cu frecventa ridicata si solutiile de indrumare date de acestea, precum si procedurile elaborate conform lit. b);
d) fiecare activitate de control sa aiba si o componenta de indrumare pentru evitarea pe viitor a incalcarii prevederilor legale.
Art. 4. - (1) in cazul savarsirii uneia dintre contraventiile prevazute in anexa nr. 1 la prezenta lege, la prima constatare sau in conditiile prevazute la art. 9, agentul constatator incheie un proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei prin care se aplica sanctiunea avertismentului si la care anexeaza un plan de remediere, cu respectarea prevederilor prezentei legi. in aceasta situatie, nu se aplica sanctiuni complementare.
(2) Agentul constatator nu intocmeste un plan de remediere, in urmatoarele situatii:
a) in cazul in care, in cursul derularii controlului, contravenientul isi indeplineste obligatia legala;
b) in cazul in care contraventia savarsita nu este continua;
c) in cazul in care, la reluarea controlului, agentul constatator s-ar afla in situatia de a constata si sanctiona aceeasi fapta.
(3) Modelul Planului de remediere care se anexeaza la procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei prevazut la alin. (1) sunt prevazute in anexa nr. 2 la prezenta lege.
Art. 5. - Daca o persoana savarseste mai multe contraventii, inclusiv din cele prevazute in anexa nr. 1 la prezenta lege, constatate in acelasi timp de acelasi agent constatator, se incheie un singur proces-verbal la care se anexeaza, dupa caz, un plan de remediere, in conditiile prevazute la art. 4.
Art. 6. - (1) Agentul constatator are obligatia sa verifice in registrul unic de control si in evidentele autoritatii/institutiei publice din care face parte, daca contravenientul a beneficiat de prevederile art. 4 din prezenta lege.
(2) in cazul persoanelor care nu sunt obligate sa tina registrul unic de control reglementat de Legea nr. 252/2003 privind registrul unic de control, pentru a stabili daca este intrunita conditia prevazuta de lege referitoare la prima constatare sau conditia prevazuta la art. 9, agentul constatator are obligatia sa verifice in evidentele autoritatii/institutiei publice din care face parte daca enitatea controlata a beneficiat de prevederile art. 4 din prezenta lege si sa solicite contravenientului o declaratie pe proprie raspundere prin care acesta declara daca si cand a mai fost sanctionat pentru aceleasi fapte cu aplicarea prevederilor prezentei legi.
(3) Agentul constatator are obligatia sa faca mentiuni in registrul unic de control cu privire la procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei incheiat, precum si, dupa caz, cu privire la planul de remediere anexat.
Art. 7. - Procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei incheiat cu incalcarea dispozitiilor prezentei legi este nul de drept.
Art. 8. - (1) in termen de maxim cinci zile lucratoare de la data expirarii termenului de remediere, agentul constatator are obligatia sa reia controlul, si sa completeze partea a II-a a planului de remediere anexat la procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei si, daca este cazul, registrul unic de control, cu mentiuni privind modalitatea de respectare a masurilor de remediere dispuse.
(2) in situatia in care, cu ocazia reluarii controlului, se constata ca contravenientul nu a indeplinit masurile de remediere stabilite in termenul acordat, agentul constatator incheie un alt proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, prin care agentul constatator/organul sau persoana competenta aplica sanctiunea/sanctiunile contraventionale, altele decat cea cu avertisment, cu respectarea legislatiei in vigoare.
Art. 9. - (1) Contravenientul beneficiaza de masurile prevazute la art. 4, o singura data pentru oricare dintre contraventiile mentionate in anexa nr. 1, in termen de 3 ani de la data aplicarii sanctiunii avertismentului.
(2) in cazul in care, dupa ce a beneficiat de masurile prevazute la art. 4, contravenientul savarseste din nou aceeasi contraventie in termen de 3 ani, sunt direct aplicabile prevederile legale in vigoare privind constatarea si sanctionarea contraventiilor.
Art. 10. - Dispozitiile prezentei legi se completeaza cu prevederile legislatiei in vigoare, in masura in care nu contravin prezentei legi.
Art. 11. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta lege.
Art. 12. - Prezenta lege intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial, Partea I.
Click aici pentru lista completa de nereguli incluse in Legea preventiei!
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Cum arata Legea preventiei si ce termeni redefineste? Bonus: lista completa nereguli iertate la prima abatere":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Inspectorii fiscali nu ar mai putea aplica sanctiuni in anumite conditii din 2017Vechea casa de marcat: Conditii de pastrare a memoriei fiscale. Legea prevenirii in cazul neutilizarii noilor AMEFLEGEA PREVENTIEI se va aplica din 2017. Ce contribuabili vor fi scutiti la prima contraventie?Casele de marcat cu jurnal electronic. De cand sunt obligatorii?Declaratiile premierului Grindeanu la intalnirea cu marii investitori romani si concluzii privind LEGEA PREVENTIEIUltimele articole
Legislatia privind casele de marcat electronice fiscale, modificata! Ghid practic pentru contabiliLEGEA PREVENTIEI scapa firmele de amenzi. Care sunt conditiile si cum putem beneficia de ele?
Mai multe articole despre legea preventiei
Articole similare
Achizitii de bunuri din afara UE. Cum procedam privind plata in avans?Vechea casa de marcat: Conditii de pastrare a memoriei fiscale. Legea prevenirii in cazul neutilizarii noilor AMEFAparate de marcat: facilitati, obligatii si termene. Raspunsuri de la specialistii ANAF la cele mai importante intrebariMFP informeaza cu privire la amenzile pentru romanii care pleaca din tara si nu completeaza un chestionarLegea Preventiei scapa firmele de amenzi. Care sunt conditiile si cum putem beneficia de ele?Ultimele articole
Achizitionare anvelope. Cum se face inregistrarea in contabilitate?Schimbarea regimului de impozitare de la profit la micro. SANCTIUNI aplicabileControale ITM. Inspectorii verifica securitatea si sanatatea in munca in cadrul unitatilor cu cod CAEN 86Amenzi de peste 3 milioane de lei, aplicate de inspectorii de munca in ultima saptamanaDeclaratia 394 in 2021. Contraventii si SANCTIUNI. Cine NU are obligatia depunerii formularului?
Mai multe articole despre sanctiuni
Articole similare
Ce obligatii au platitorii de accize in 2012OUG 40/2015 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020Control antifrauda in Centrul vechi din Capitala in ziua de Sf. ValentinAcum poti suna la MFP ca sa reclami coruptiaSanctiuni de peste 2.6 milioane euro dispuse comerciantilor de combustibili de catre inspectorii antifraudaUltimele articole
Ordinul 1673/2020. A fost aprobata procedura de verificare a zilierilor care primesc sprijin financiar conform art. 4 din OUG 132/2020Manual de politici contabile, actualizat conform cerintelor legislative generate de pandemia 2020. Protejeaza-te impotriva amenzilor ANAF!Operatorii economici de pe litoral sunt sanctionati dur de inspectorii ANPC. Iata ce NEREGULI au fost gasite pana acumProiect de Ordin ANAF: Aprobarea procedurii de intocmire, avizare si aprobare a raportului de inspectie fiscalaActiuni de control ITM: Amenzi de peste 1,4 milioane de euro, in doar doua saptamani
Mai multe articole despre nereguli
Articole similare
Decontul de TVAINSPECTORII FISCALI nu ar mai putea aplica sanctiuni in anumite conditii din 2017Persoanele fizice, in vizorul ANAF! Urmeaza controaleleToamna se numara constatarile contraventionaleSolutii in cazul inspectiei fiscale. Cum procedam cand ni se cere sa listam dovada ca furnizorii nu aplica TVA la incasare?Ultimele articole
Manual de politici contabile, actualizat conform cerintelor legislative generate de pandemia 2020. Protejeaza-te impotriva amenzilor ANAF!Modificari importante la ANAF: INSPECTORII FISCALI, eliminati din ecuatie!Cum se poate evita raspunderea solidara pentru obligatiile fiscale neachitate de societate?INSPECTORII FISCALI au constatat venituri nedeclarate la persoane fizice de peste 119 milioane lei, de peste 30 ori mai mari decat valorile declarateZoom fiscal: Drepturile si obligatiile persoanelor fizice in cazul inspectiei fiscale
Mai multe articole despre inspectorii fiscali

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"