Tags: masuri de prevenire, sanciuni, retragere autorizatie
Comitetul National pentru Situatii de Urgenta a adoptat in data de 29 iunie 2020 hotararea 32, prin care sunt implementate noi masuri dupa data de 1 iulie.
Printre cele mai importante masuri din hotararea CNSU se regaseste propunerea instituirii sanctiunii complementare de suspendare a autorizatiei de functionare pentru organizatorii activitatilor si evenimentelor, daca in cadrul acestor evenimente nu sunt respectate regulile de siguranta sanitara.
Conform unui comunicat de presa CNSU, prin aceeasi Hotarare au mai fost adoptate propuneri de modificare a unor masuri privind organizarea competitiilor sportive si a altor tipuri de activitati.
De asemenea, CNSU a luat decizia de a mentine lista statelor aflate in “zona verde”, pentru care nu mai exista obligatia izolarii la domiciliu pentru cetatenii care vin in Romania din respectivele tari, aprobata prin Hotararile numarul 29 si 31.
Masurile propuse si aprobate in sedinta CNSU sunt bazate pe recomandarile specialistilor din Grupul de Suport tehnico-stiintific si vor avea aplicabilitate incepand cu data de 1 iulie 2020.
Masurile de prevenire si control a raspandirii infectiilor cu SARS-CoV-2:
- activitatea centrelor rezidentiale de ingrijire si asistenta a persoanelor varstnice, centrelor rezidentiale pentru copii si adulti, cu si fara dizabilitati, precum si pentru alte categorii vulnerabile se va desfasura dupa un program de lucru avizat de directiile judetene de sanatate publica;
- instituirea sanctiunii complementare a suspendarii autorizatiei de functionare pentru organizatorii activitatilor si a evenimentelor in care regulile de siguranta sanitara nu sunt respectate;
- permiterea organizarii si desfasurarii antrenamentelor si cantonamentelor colective, in grupuri de maxim 10 persoane, pentru ligile inferioare de fotbal, inclusiv de amatori, cu respectarea conditiilor stabilite prin ordin comun al ministrului tineretuluisi sportului si ministrului sanatatiisi aplicabile pentru Liga I de fotbal;
- permiterea organizarii de cursuri de instruire si workshop-uri pentru adulti precum si cele organizate pentru implementarea proiectelor din fonduri europene, cu participarea a cel mult 20 persoane si cu respectarea regulilor de distantare fizica stabilite prin ordin al ministrului sanatatii;
- permiterea organizarii si desfasurarii activitatilor specifice din domeniul apararii nationale, ordinii si sigurantei publice desfasurate in aer liber, cu participarea a maxim 200 persoane si sub supravegherea unui medic epidemiolog;
- permiterea organizarii si desfasurarii activitatilor specifice din domeniul diplomatic, la sediile ambasadelor, organizate in aer liber astfel incat sa fie asigurata o suprafata de minimum 4mp pentru fiecare persoana participanta si respectarea regulilor de protectie sanitara;
- inlocuirea notiunii de ”triaj epidemiologic” cu ”triaj” in privinta activitatilor desfasurate de institutiile si autoritatilor publice, operatorii economici si profesionistii, la intrarea in sediul acestora.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: S-a depus bilantul aferent anului 2023 cu intarziere in data de 10.06.2024, e obligata firma sa treaca la impozit pe profit? Daca da, cu ce data? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Doua angajate aflate in concedii medicale cod 08 si 14 ale caror salarii de incadrare se situeaza sub pragul de 3700 lei. Cum se procedeaza cu majorarea salariului avand in vedere faptul ca salariata aflata in concediu medical cod 08 (sarcina si lauzie) va intra in curand in concediu de crestere copil?<br />
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate care comercializeaza articole de pescuit. Vrem sa ne extindem activitatea, prin adaugarea in obiectul nostru de activitatea a vendoring ului vom achizitiona tonomate. Pentru vanzarea acestor produse, este nevoie de casa de marcat? Din punct de vedere al autorizatiilor, care ar fi acestea? Cum vom contabiliza incasarea acestor produse? Va multumim frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei tranzactii de intermediere de vanzare parti sociale ale unei societati care consta in identificare investitor, facilitatea comunicarii cu investitorul, participare la negociere, .. etc., factura de comision emisa de intermediar pentru finalizarea unei astfel de tranzactii se incadreaza in sfera operatiunilor scutite de TVA conform art 292 (2) lit.a) ?<br />
(2) Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa:<br />
a) prestarile urmatoarelor servicii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Firmele de exploatare platesc impozit pe veniturile realizate din masa lemnoasa exploatata de 0.5%.<br />
Firma produce seturi de berarie folosind cheresteaua care provine din masa lemnoasa exploatata.<br />
ANAF ne impune sa platim 0.5% la venitul realizat din vanzarea acestor seturi de berarie insa doar 60%reprezinta cherestea restul de 40% fiind feronerie,lac,etc.<br />
Va rog sa ne precizati modul de calcul al acestui impozit.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<