Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Vechea casa de marcat: Conditii de pastrare a memoriei fiscale. Legea prevenirii in cazul neutilizarii noilor AMEF

de InfoTva.ro la 31 Oct. 2018 Exclusiv
Tags: oug 91, casa de marcat veche, amef, hg 33

In cazul in care o societate incepe sa utilizeze noile aparate de marcat electronic fiscal este obligatoriu sa se predea memoria fiscala pentru cele vechi sau pot fi pastrate ca atare si neutilizate? Iar daca dupa 1 noiembrie 2018 societatea nu a achizitionat inca un nou AMEF, dar continua sa foloseasca casa de marcat veche, mai beneficiaza de prevederile legii preventiei pentru casele de marcat?

Este mai bine sa nu o mai utilizeze pe cea veche si sa beneficieze de legea preventiei pana la dotarea cu noile case de marcat? Iata intrebarile la care va raspunde unul dintre specialistii nostri.
 

Raspunsul specialistului

Potrivit prevederilor art. 62 din Normele metodologice de aplicare a OUG nr. 28/1999, in cazul incetarii activitatilor de livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din ordonanta de urgenta vor solicita in scris organului fiscal care a atribuit numarul de ordine anularea acestuia, anexand la cerere documente probatoare ale motivelor incetarii activitatii, respectiv inchiderea punctului de lucru, instrainarea aparatului, lichidarea, dizolvarea, fuziunea, divizarea societatii sau altele, dupa caz. Utilizatorii aflati in aceasta situatie sunt obligati sa arhiveze memoria fiscala pe perioada prevazuta de lege.

Asadar, trebuie sa solicitati anularea numarului de ordine alocat de organul fiscal teritorial, prin cerere adresata organului fiscal si totodata sa luati legatura cu tehnicianul de service autorizat.

Se procedeaza la extragerea memoriei fiscale din aparat, operatie care se efectueaza doar de catre un tehnician de service autorizat pentru aparatul respectiv.

Potrivit prevederilor art. 4 alin. (9)  din OUG nr. 28/1999, operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) si (2), la umplerea memoriei fiscale, atunci cand aceasta trebuie inlocuita ca urmare a defectarii, ori cand nu mai poate fi folosita de catre utilizatori din diverse motive, precum si in cazul in care acestia isi inceteaza activitatea, sunt obligati sa asigure pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pentru o perioada de 10 ani.
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii


Asadar, memoria fiscala  a vechii case de marcat, se pastreaza in arhiva firmei pe o perioada de 10 ani, potrivit prevederilor mai sus mentionate.

Din 10 septembrie a intrat in vigoare H.G nr. 701 din 5 septembrie 2018 pentru modificarea pct. 42 din anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 33/2018 privind stabilirea contraventiilor care intra sub incidenta Legii prevenirii nr. 270/2017, precum si a modelului planului de remediere.

Acesta hotarare,extinde aplicarea legii prevenirii si pentru cateva contraventii reglementate de legislatia aparatelor de marcat electronice fiscale.

Potrivit prevederilor modificate de la pct. 42 din ANEXA nr. 1 la HG nr. 33/2018, contraventiile care intra sub incidenta Legii prevenirii nr. 270/2017,  sunt cele de la  art. 10 lit. f)-h), j), u) si cc) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv:
- emiterea bonului fiscal continand date eronate sau fara ca acestea sa contina toate datele prevazute de legislatie;
- neinmanarea bonului fiscal clientului si/sau neeliberarea facturii la cererea clientului;
- neindeplinirea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a obligatiei de a afisa anuntul de atentionare prin care clientul poate sa nu plateasca bunurile daca nu i se inmaneaza bonul fiscal;
- nerespectarea obligatiei utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscal, de a utiliza consumabilele corespunzatoare;
- nerespectarea obligatiei de a asigura functionarea aparatului de marcat electronic fiscal in parametrii tehnici legali, pe toata durata utilizarii acestuia si de a permite interventia tehnica numai a persoanelor autorizate;
- nerespectarea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale, a termenelor prevazute de lege, de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,  echipate cu dispozitiv de memorare a jurnalului electronic.

Legea prevenirii presupune, in situatia unui control, in urma careia agentul (contatator), constata anumite abateri ce pot fi sanctionate contraventional, iar abaterea respectiva este prevazuta in legea prevenirii, contravenientul va beneficia de prevederile acestei legi, fiind sanctionat doar cu avertisment si fiind obligat la remedierea situatiei in termen de 90 de zile.

Astfel, trebuie achizitionata si fiscalizata noua casa de marcat cu jurnal electronic, avand in vedere ca potrivit OUG nr. 91/2014, incepand cu data de 1 august 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic (doar aplicarea sanctiunilor a fost amanata pana la 1 noiembrie 2018 prin OUG nr. 44/2018).

Asadar, in situatia neutilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic se aplica prevederile din HG nr. 33/2018.

Pana la achizitia noii case de marcat aveti obligatia sa utilizati  casa de marcat electronica fiscal, in conditiile in care incasati, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie, intrucat  neemiterea bonului fiscal nu intra sub incidenta legii prevenirii.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Vechea casa de marcat: Conditii de pastrare a memoriei fiscale. Legea prevenirii in cazul neutilizarii noilor AMEF":
Rating:

Nota: 3.35 din 5 din 10 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016