Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In cazul in care o societate incepe sa utilizeze noile aparate de marcat electronic fiscal este obligatoriu sa se predea memoria fiscala pentru cele vechi sau pot fi pastrate ca atare si neutilizate? Iar daca dupa 1 noiembrie 2018 societatea nu a achizitionat inca un nou AMEF, dar continua sa foloseasca casa de marcat veche, mai beneficiaza de prevederile legii preventiei pentru casele de marcat?
Raspunsul specialistului
Asadar, trebuie sa solicitati anularea numarului de ordine alocat de organul fiscal teritorial, prin cerere adresata organului fiscal si totodata sa luati legatura cu tehnicianul de service autorizat.
Se procedeaza la extragerea memoriei fiscale din aparat, operatie care se efectueaza doar de catre un tehnician de service autorizat pentru aparatul respectiv.
Potrivit prevederilor art. 4 alin. (9) din OUG nr. 28/1999, operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) si (2), la umplerea memoriei fiscale, atunci cand aceasta trebuie inlocuita ca urmare a defectarii, ori cand nu mai poate fi folosita de catre utilizatori din diverse motive, precum si in cazul in care acestia isi inceteaza activitatea, sunt obligati sa asigure pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pentru o perioada de 10 ani.
Asadar, memoria fiscala a vechii case de marcat, se pastreaza in arhiva firmei pe o perioada de 10 ani, potrivit prevederilor mai sus mentionate.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Din 10 septembrie a intrat in vigoare H.G nr. 701 din 5 septembrie 2018 pentru modificarea pct. 42 din anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 33/2018 privind stabilirea contraventiilor care intra sub incidenta Legii prevenirii nr. 270/2017, precum si a modelului planului de remediere.
Acesta hotarare,extinde aplicarea legii prevenirii si pentru cateva contraventii reglementate de legislatia aparatelor de marcat electronice fiscale.
Potrivit prevederilor modificate de la pct. 42 din ANEXA nr. 1 la HG nr. 33/2018, contraventiile care intra sub incidenta Legii prevenirii nr. 270/2017, sunt cele de la art. 10 lit. f)-h), j), u) si cc) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv:
Legea prevenirii presupune, in situatia unui control, in urma careia agentul (contatator), constata anumite abateri ce pot fi sanctionate contraventional, iar abaterea respectiva este prevazuta in legea prevenirii, contravenientul va beneficia de prevederile acestei legi, fiind sanctionat doar cu avertisment si fiind obligat la remedierea situatiei in termen de 90 de zile.
Astfel, trebuie achizitionata si fiscalizata noua casa de marcat cu jurnal electronic, avand in vedere ca potrivit OUG nr. 91/2014, incepand cu data de 1 august 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic (doar aplicarea sanctiunilor a fost amanata pana la 1 noiembrie 2018 prin OUG nr. 44/2018).
Asadar, in situatia neutilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic se aplica prevederile din HG nr. 33/2018.
Pana la achizitia noii case de marcat aveti obligatia sa utilizati casa de marcat electronica fiscal, in conditiile in care incasati, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie, intrucat neemiterea bonului fiscal nu intra sub incidenta legii prevenirii.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 3.5 din 5 din 17 voturi
Articole similare
Zoom fiscal: Exceptari noi de la obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleIncasari din vanzari. Cum gestionam operatiunile din casa de marcat?Firmele vor avea aparate de marcat modificate. Noile reglementari OUG 91/2014Proiect de hotarare MFP: Cum se schimba regulile privind casele de marcat?Inregistrarea sumelor de serviciu din casa de marcat. Cum procedam?Ultimele articole
Inregistrarea sumelor de serviciu din casa de marcat. Cum procedam?Modificari fiscale privind casele de marcat. Tabel comparativ OUG 28/1999Articole similare
Aparate de marcat: facilitati, obligatii si termene. Raspunsuri de la specialistii ANAF la cele mai importante intrebariArticole similare
Implicatii fiscale pentru activitatile exceptate de la obligatia dotarii cu AMEFProcedura de conectare a caselor de marcat la ANAF a devenit operationala. Care sunt termenele limita pentru contribuabili?Defectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Controale ANAF 2022: Au fost aplicate amenzi in valoare de peste 360 milioane lei in primele 5 luni ale anuluiEmiterea anticipata a facturii: Declararea in decontul de TVA si in Formularul 394Ultimele articole
HG 355/2023: 7 modificari aduse la Normele metodologice ale caselor de marcatAchizitionare casa de marcat. Cum se va completa D101 pentru a scadea costurile?Reminder ANAF: Utilizatorii de aparate de marcat electronice au obligatia de a depune formularul D4109Microintreprindere: Exista obligativitatea depunerii declaratiei 4109 pentru case de marcat electronice neutilizate?Controale ANAF: Inspectorii au desfasurat verificari in luna iunie la peste 4.200 de contribuabiliArticole similare
Ce ofera HG 332/2014 pentru intreprinderi?Comert cu amanuntul: practici interzise privind reducerile comercialeNu uitati ca la 10 iunie se incheie sesiunea de inregistrare Cereri de acord pentru finantare in baza HG 332/2014Guvernul sprijina investiile noi! Se pot depune deja cereri pentru finantare in baza HG 332/2014Legea prevenirii: Lista contraventiilor care intra sub incidenta legiiUltimele articole
Produse greu vandabile. Care sunt conditiile pentru vanzarea cu pret redus?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"