Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In cazul in care o societate incepe sa utilizeze noile aparate de marcat electronic fiscal este obligatoriu sa se predea memoria fiscala pentru cele vechi sau pot fi pastrate ca atare si neutilizate? Iar daca dupa 1 noiembrie 2018 societatea nu a achizitionat inca un nou AMEF, dar continua sa foloseasca casa de marcat veche, mai beneficiaza de prevederile legii preventiei pentru casele de marcat?
Raspunsul specialistului
Asadar, trebuie sa solicitati anularea numarului de ordine alocat de organul fiscal teritorial, prin cerere adresata organului fiscal si totodata sa luati legatura cu tehnicianul de service autorizat.
Se procedeaza la extragerea memoriei fiscale din aparat, operatie care se efectueaza doar de catre un tehnician de service autorizat pentru aparatul respectiv.
Potrivit prevederilor art. 4 alin. (9) din OUG nr. 28/1999, operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) si (2), la umplerea memoriei fiscale, atunci cand aceasta trebuie inlocuita ca urmare a defectarii, ori cand nu mai poate fi folosita de catre utilizatori din diverse motive, precum si in cazul in care acestia isi inceteaza activitatea, sunt obligati sa asigure pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pentru o perioada de 10 ani.
Asadar, memoria fiscala a vechii case de marcat, se pastreaza in arhiva firmei pe o perioada de 10 ani, potrivit prevederilor mai sus mentionate.

Cartea neagra a controlului fiscal

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii

SAF-T Ghid de raportare corecta
Din 10 septembrie a intrat in vigoare H.G nr. 701 din 5 septembrie 2018 pentru modificarea pct. 42 din anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 33/2018 privind stabilirea contraventiilor care intra sub incidenta Legii prevenirii nr. 270/2017, precum si a modelului planului de remediere.
Acesta hotarare,extinde aplicarea legii prevenirii si pentru cateva contraventii reglementate de legislatia aparatelor de marcat electronice fiscale.
Potrivit prevederilor modificate de la pct. 42 din ANEXA nr. 1 la HG nr. 33/2018, contraventiile care intra sub incidenta Legii prevenirii nr. 270/2017, sunt cele de la art. 10 lit. f)-h), j), u) si cc) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv:
Legea prevenirii presupune, in situatia unui control, in urma careia agentul (contatator), constata anumite abateri ce pot fi sanctionate contraventional, iar abaterea respectiva este prevazuta in legea prevenirii, contravenientul va beneficia de prevederile acestei legi, fiind sanctionat doar cu avertisment si fiind obligat la remedierea situatiei in termen de 90 de zile.
Astfel, trebuie achizitionata si fiscalizata noua casa de marcat cu jurnal electronic, avand in vedere ca potrivit OUG nr. 91/2014, incepand cu data de 1 august 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic (doar aplicarea sanctiunilor a fost amanata pana la 1 noiembrie 2018 prin OUG nr. 44/2018).
Asadar, in situatia neutilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic se aplica prevederile din HG nr. 33/2018.
Pana la achizitia noii case de marcat aveti obligatia sa utilizati casa de marcat electronica fiscal, in conditiile in care incasati, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie, intrucat neemiterea bonului fiscal nu intra sub incidenta legii prevenirii.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Rating:
Nota: 3.5 din 5 din 17 voturi
Articole similare
Incasari din vanzari. Cum gestionam operatiunile din casa de marcat?Modificari fiscale privind casele de marcat. Tabel comparativ OUG 28/1999Firmele vor avea aparate de marcat modificate. Noile reglementari OUG 91/2014Proiect de hotarare MFP: Cum se schimba regulile privind casele de marcat?Zoom fiscal: Exceptari noi de la obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleUltimele articole
Inregistrarea sumelor de serviciu din casa de marcat. Cum procedam?Inregistrarea sumelor de serviciu din casa de marcat. Cum procedam?Articole similare
Aparate de marcat: facilitati, obligatii si termene. Raspunsuri de la specialistii ANAF la cele mai importante intrebariArticole similare
Controale ANAF 2022: Au fost aplicate amenzi in valoare de peste 360 milioane lei in primele 5 luni ale anuluiNerespectarea obligatiei de conectare a caselor de marcat electronice la ANAF se sanctioneaza cu pana la 10.000 leiDepunerea F4109, obligatorie pentru contribuabili si dupa conectarea caselor de marcat electronice la ANAFExista cadru legal pentru obligativitatea contractelor de service pentru casele de marcat?Masuri intensificate de control in ce priveste emiterea de bonuri fiscale. Ce pregateste ANAF?Ultimele articole
Reminder ANAF: Utilizatorii de aparate de marcat electronice au obligatia de a depune formularul D4109Microintreprindere: Exista obligativitatea depunerii declaratiei 4109 pentru case de marcat electronice neutilizate?Controale ANAF: Inspectorii au desfasurat verificari in luna iunie la peste 4.200 de contribuabiliDefectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Termenul pentru conectarea caselor de marcat electronice la ANAF a fost prelungit pentru anumiti operatori economiciArticole similare
Nu uitati ca la 10 iunie se incheie sesiunea de inregistrare Cereri de acord pentru finantare in baza HG 332/2014Guvernul sprijina investiile noi! Se pot depune deja cereri pentru finantare in baza HG 332/2014Ce ofera HG 332/2014 pentru intreprinderi?Legea prevenirii: Lista contraventiilor care intra sub incidenta legiiProduse greu vandabile. Care sunt conditiile pentru vanzarea cu pret redus?Ultimele articole
Comert cu amanuntul: practici interzise privind reducerile comerciale
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA în 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"