Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Comert cu amanuntul: practici interzise privind reducerile comerciale

de InfoTva.ro la 02 Oct. 2012 Exclusiv
Tags: reduceri comerciale, comert cu amanuntul, og 99/2000, hg 333/2003, legea 650/2002

Va prezentam mai jos conditiile in care se pot acorda discounturi persoanelor fizice la vanzarea in magazin, urmand sa stabilim daca trebuie sa existe o regula general potrivit careia discountul aplicat sa nu faca diferentiere intre clienti.

Raspuns:


In cadrul comertului cu amanuntul nu este permisa acordarea de discount-uri, in mod selectiv, pentru anumite persoane fizice. Reducerile comerciale se acorda unitar, tuturor cumparatorilor care intra in magazin, intr-o anumita perioada de timp, delimitata in cadrul campaniei. In acest sens, am in vedere prevederile art. 33 din OG 99/2000 alin. (1) lit. b) "Orice anunt de reducere de preturi, indiferent de forma, modul de publicitate si motivatia reducerii, trebuie sa se adreseze ansamblului consumatorilor si sa indice in cifre o reducere in raport cu preturile de referinta, exceptie facand:
 - publicitatile comparative de pret;
 - anunturile publicitare exclusiv literare, care nu contin cifre;
 - anunturile de pret de lansare a unui nou produs pe piata;
 - anunturile publicitare orale efectuate exclusiv in interiorul magazinului pentru reduceri de preturi la un anumit raion, pentru o foarte scurta perioada a unei zile de vanzare."
 
Conform prevederilor art. 33 alin. (1) lit. d), reducerea de pret trebuie afisata vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice si exprimata in valoare absoluta sau in procent, prin:
 - mentionarea noului pret langa pretul anterior, barat sau;
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!

Vezi detalii

37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

Noi reguli privind SPONSORIZAREA
Noi reguli privind SPONSORIZAREA

Vezi detalii


 - mentiunile "pret nou", "pret vechi" langa sumele corespunzatoare sau;
 - mentionarea procentului de reducere si a pretului nou care apare langa pretul anterior, barat.
 
 Pentru evitarea surprizelor neplacute cu privire la organizarea campaniilor promotionale sau a campaniilor de reducere de preturi catre cumparatori sau beneficiari persoane fizice sau a practicilor comerciale interzise, va recomand sa consultati urmatoarele acte normative pentru
- OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata;
- HG 333/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata;
- Legea 650/2002 pentru aprobarea OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata.
 
Prevederile acestor acte normative nu sunt aplicabile si tranzactiilor derulate cu parteneri persoane juridice. Cu fiecare partener persoana juridica se poate negocia prin contract sau acte aditionale incheiate ulterior semnarii contractului, posibilitatea acordarii reducerilor de pret fie la momentul vanzarii, fie ulterior vanzarii. Definitia diverselor tipuri de reduceri comerciale acordate sau primite este reglementata prin OMFP 3055/2009 la punctul 51 alin. (5), dupa cum urmeaza:
- rabaturile: se acorda/primesc pentru defecte de calitate si se practica asupra pretului de vanzare;
- remizele: se acorda/primesc in cazul vanzarilor superioare volumului convenit sau in situatia in care cumparatorul are un statut preferential;
- risturnele: sunt reduceri de pret calculate asupra ansamblului tranzactiilor efectuate cu acelasi tert, in decursul unei perioade determinate.
 
Reducerile comerciale acordate in momentul vanzarii nu se inregistreaza distinct in evidenta contabila si fiscala (jurnalul pentru vanzari). In evidenta contabila se inregistreaza doar reducerile acordate ulterior livrarii/prestarii prin inregistrarea in creditul contului 609 "Reduceri comerciale primite" in corespondenta cu debitul contului 411 "Clientii".

In acest caz, se considera ca are loc ajustarea bazei de impozitare in baza prevederilor art. 138 denumit "Ajustarea bazei de impozitare" lit. c) conform caruia baza de impozitare se reduce " in cazul in care rabaturile, remizele, risturnele si celelalte reduceri de pret prevazute la art. 137 alin. (3) lit. a) sunt acordate dupa livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor;". Pentru ajustarea bazei de impozitare prin acordarea unei reducere se emite, obligatoriu, o factura cu semnul minus a carei valoare se evidentiaza in jurnalul pentru cumparari si se raporteaza atat prin decontul de TVA cod 300 cat si prin declaratia cod 394 (in situatia in care clientul este inregistrat in scopuri de TVA in Romania.
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Comert cu amanuntul: practici interzise privind reducerile comerciale":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 6 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016