Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
 
	
	
		In studiul de caz prezentat astazi, unul dintre consultantii nostri fiscali ne va explica ce se intampla in cazul unei societati care are o activitate exceptata de la obligatia dotarii cu AMEF, dar care pana in luna mai 2018 a folosit casa de marcat.
Raspunsul specialistului
Referitor la aparatul de marcat vechi, trebuie parcurse urmatoarele etape:
- Casarea aparatului de marcat electronic fiscal care nu mai poate fi utilizat, trebuie stabilita de comisia de inventariere, conform prevederilor OMFP nr. 2861/2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.
Se intocmeste Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA), al carui model se regaseste in Anexa la OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile.
- Din punct de vedere contabil, scoaterea din evidenta a casei de marcat, care a fost data in folosinta se inregistreaza prin creditul contului extracontabil 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta".
 
					Operare SAGA Exemple practice si recomandari
 
					Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
 
					Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
- Anularea numarului de ordine alocat de organul fiscal teritorial
Trebuie sa solicitati acest lucru prin cerere adresata organului fiscal teritorial si totodata sa luati legatura cu tehnicianul de service autorizat.
Memoria fiscala se pastreaza in arhiva firmei pe o perioada de 10 ani, potrivit prevederilor art 4 alin 9 din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a se dota cu aparate de marcat electronice fiscale.
“Operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) si (2), la umplerea memoriei fiscale, atunci cand aceasta trebuie inlocuita ca urmare a defectarii, ori cand nu mai poate fi folosita de catre utilizatori din diverse motive, precum si in cazul in care acestia isi inceteaza activitatea, sunt obligati sa asigure pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pentru o perioada de 10 ani’’.
Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
 de Redactia Infotva
 de Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Societate in faliment: inregistrarea evaluarii activelor si scutirea/ajustarea TVAIMPLICATII FISCALE pentru firma in reorganizare judiciara. Cand se poate instraina patrimoniul?Transport international de persoane. Ce IMPLICATII FISCALE apar?Impozitare venituri din cedarea folosintei bunurilor. Cum procedam pentru cetatenii straini?Decontarea mesei salariatilor. IMPLICATII FISCALEUltimele articole
Impozitul pe profit si completarea D101. Cum sa iti gestionezi pierderile fiscaleAnulare cod TVA din oficiu. Are implicatii diferite fata de anularea lui din initiativa societatii?D700 ANAF. Etape pe care sa le urmati daca NU ati solicitatat la timp inregistrarea in scopuri de TVACod TVA anulat din oficiu. IMPLICATII FISCALE si contabile in 3 spete importanteScoatere din gestiune stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliArticole similare
Completare formular 104. Ce INREGISTRARI CONTABILE se fac la asocierea in participatie cu o persoana fizica?Inregistrare factura cu TVA la o firma neplatitoare de TVAAchizitie intracomunitara autoturism si cautiune (garantie). Ce regim TVA se aplica?Tratamentul contabil si fiscal al creantelor. Procese pentru recuperarea acestoraTratament TVA pentru contract de asociere in participatieUltimele articole
Cesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si INREGISTRARI CONTABILETVA de recuperat. Cand se prescrie si o MONOGRAFIE utila contribuabililorCum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVARegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaArticole similare
GHID: Procedura inregistrarii in scopuri de TVALegislatia cu privire la TVA impune organizarea evidentei fiscale doar pentru capitalul imobilizat in active corporale.Sistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?GHID de plata pentru intreprinderile care beneficiaza de scheme de ajutor de stat, elaborat in baza Hotararii 807/2014Solutii practice: Tratamentul fiscal al valorii ramase neamortizate a investitiilorUltimele articole
MIJLOACE FIXE. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UEMIJLOACE FIXE. Ajstarea TVA in cazul casarii mijloacelor fixe + un exemplu util contribuabililorTrecere de la platitor la neplatitor de TVA. Cum se face ajustarea mijloacelor fixePFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Obligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?Articole similare
Lipsa din casierie impozitata. Decizie de impunereFirme care activeaza online. Cum se face incasarea valorii marfurilor vandute pe internet?Masuri de dorit, scheme de evaziune si de ce PFA-urile pot plati de trei ori contributii. Interviu Adrian BentaStudiu de caz: Deducerea TVA aferenta bonurilor de combustibilCheltuieli autoturisme. In ce conditii avem drept sa deducem TVA-ul?Ultimele articole
Depasire plafon TVA de 395.000 lei. Termen limita pentru solicitarea inregistrarii in scop TVABonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernSAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVA 
   
		Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"


 
 

 InfoTva.ro
InfoTva.ro


 RSS Flux RSS 2.0
 RSS Flux RSS 2.0 Sitemap XML
 Sitemap XML
