Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In studiul de caz prezentat astazi, unul dintre consultantii nostri fiscali ne va explica ce se intampla in cazul unei societati care are o activitate exceptata de la obligatia dotarii cu AMEF, dar care pana in luna mai 2018 a folosit casa de marcat.
Raspunsul specialistului
Referitor la aparatul de marcat vechi, trebuie parcurse urmatoarele etape:
- Casarea aparatului de marcat electronic fiscal care nu mai poate fi utilizat, trebuie stabilita de comisia de inventariere, conform prevederilor OMFP nr. 2861/2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.
Se intocmeste Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA), al carui model se regaseste in Anexa la OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile.
- Din punct de vedere contabil, scoaterea din evidenta a casei de marcat, care a fost data in folosinta se inregistreaza prin creditul contului extracontabil 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta".
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
- Anularea numarului de ordine alocat de organul fiscal teritorial
Trebuie sa solicitati acest lucru prin cerere adresata organului fiscal teritorial si totodata sa luati legatura cu tehnicianul de service autorizat.
Memoria fiscala se pastreaza in arhiva firmei pe o perioada de 10 ani, potrivit prevederilor art 4 alin 9 din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a se dota cu aparate de marcat electronice fiscale.
“Operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) si (2), la umplerea memoriei fiscale, atunci cand aceasta trebuie inlocuita ca urmare a defectarii, ori cand nu mai poate fi folosita de catre utilizatori din diverse motive, precum si in cazul in care acestia isi inceteaza activitatea, sunt obligati sa asigure pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pentru o perioada de 10 ani’’.
Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 3.75 din 5 din 6 voturi
Articole similare
Anulare cod TVA si raportare eronata 394. Ce IMPLICATII FISCALE si amenzi apar?Studiu de caz: Ce IMPLICATII FISCALE apar la majorarea de capital pentru un asociat nerezident?Aspecte privind inchirierea unor mijloace de transport catre salariatii angajatorului. Cum tratam TVA-ul si ce IMPLICATII FISCALE apar?Decontarea mesei salariatilor. IMPLICATII FISCALEDecontare servicii turistice pentru salariati. IMPLICATII FISCALE (impozit pe profit, TVA)Ultimele articole
Digitalizare ANAF. Ce programe vor fi implementate de institutie in 2024Majorare salariu minim 2023. ANAF explica care sunt implicatiile fiscale ale acestor modificariCesiune parti sociale. Aspecte contabile si fiscaleANAF Brasov organizeaza un seminar web cu tema “Operatiuni impozabile care se declara in decontul special de TVA”Calendarul seminariilor web pentru luna OCTOMBRIE a fost publicat pe site-ul ANAFArticole similare
Control AFP: Restituirea sumelor stabilite eronat la controlul fiscalInregistrarea sumelor de serviciu din casa de marcat. Cum procedam?Vanzare marfuri cu amanuntul cu plata ulterioara. Bonul fiscal se emite corect la livrarea bunurilor?Cheltuieli cu chiria si TVA pentru un spatiu inchiriat. Cum procedam?Noi produse pentru care se aplica cota redusa TVA 9%. Ce presupune trecerea la aceasta cota TVAUltimele articole
Cum se poate efectua deducerea TVA-ului de pe bonurile fiscaleMONOGRAFIE contabila pentru abonamentele de sport platite angajatilorSistemul de Garantie-Returnare (SGR) Romania. 2 studii de caz importanteCesiune parti sociale. Aspecte contabile si fiscaleRegimul special pentru agricultori - spete utileArticole similare
Regim TVA pentru vanzarea de marfa si MIJLOACE FIXE reevaluateDecont de TVA la iesirea din evidenta platitorilor de TVA | Cum procedam?PFA: Cum recunoastem cheltuielile cu dobanda la creditele obtinute?Codul fiscal 2011 - Titlul IRegim TVA si vanzare imobil cu plata in doua transe. Cum intocmim monografia contabila?Ultimele articole
Sistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Contabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilTVA imobiliare 2023: 3 studii de caz importante pentru contribuabiliImpozitare PFA: 3 studii de caz utile pentru contribuabiliPFA in 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineascaArticole similare
Data de raportare la ANAF a operatiunilor efectuate cu aparatele de marcat electroniceFirme care activeaza online. Cum se face incasarea valorii marfurilor vandute pe internet?Combustibil achizitionat de salariat. Ce tratament fiscal se aplica in ce priveste TVA-ul si impozitul pe profit?Bon fiscal emis de 3 ori pe CASA DE MARCAT. Cum se poate corecta eroarea fara riscuri in cazul unui control?Ce implicatii TVA apar la utilizarea unui voucher pentru impulsionarea vanzarilor?Ultimele articole
TVA zahar 2024. Studii de caz practiceSistemul Garantie-Returnare devine functional. Cu ce dificultati se vor confrunta contabilii de la 30 noiembrie 2023?Aparate de marcat electronice fiscale: Noi documente au fost aprobate prin Ordinul 1612/2023PFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINEAchizitionare CASA DE MARCAT. Cum se va completa D101 pentru a scadea costurile?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"