Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Implicatii fiscale pentru activitatile exceptate de la obligatia dotarii cu AMEF

de InfoTva.ro la 18 Oct. 2018 Exclusiv
Tags: implicatii fiscale, inregistrari contabile, mijloace fixe, exceptie de la casele de marcat, casa de marcat

In studiul de caz prezentat astazi, unul dintre consultantii nostri fiscali ne va explica ce se intampla in cazul unei societati care are o activitate exceptata de la obligatia dotarii cu AMEF, dar care pana in luna mai 2018 a folosit casa de marcat.

Asadar, societatea are o casa de marcat care nu a mai fost folosita din mai 2018 si nici nu a fost defiscalizata. In conditiile in care nu mai este necesara folosirea casei de marcat (se va trece pe comert on line, cu plata la curier) ce implicatii sunt in conditiile in care s-a introdus obligativitatea introducerii caselor de marcat cu jurnal electronic incepand cu 01.11.2018 pentru contribuablilii mici?

Raspunsul specialistului

Intr-adevar, potrivit art 2 lit h din OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a se dota cu aparate de marcat electronice fiscale, este exceptat  de la obligatia dotarii cu case de marcat “comertul cu amanuntul prin comis-voiajori’”. Prin urmare, nu trebuie sa va dotati cu casa de marcat cu jurnal electronic.

Referitor la aparatul de marcat vechi, trebuie parcurse urmatoarele etape:

- Casarea aparatului de marcat electronic fiscal care nu mai poate fi utilizat, trebuie stabilita de comisia de inventariere, conform prevederilor OMFP  nr. 2861/2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.

Se intocmeste Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA), al carui model se regaseste in Anexa la OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile.

- Din punct de vedere contabil, scoaterea din evidenta a casei de marcat, care a fost data in folosinta se inregistreaza prin creditul contului extracontabil 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta". 
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

 Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii

Initial, la darea in folosinta s-a procedat astfel:
603   =  303 si Debit cont extrabilantier 8035

- Anularea numarului de ordine alocat de organul fiscal teritorial

Trebuie sa solicitati acest lucru prin cerere adresata organului fiscal teritorial si totodata sa luati legatura cu tehnicianul de service autorizat.
Se procedeaza la extragerea memoriei fiscale din aparat, operatie care se efectueaza doar de catre un tehnician de service autorizat pentru aparatul respectiv, in prezenta unui reprezentant din cadrul organului fiscal teritorial.

Memoria fiscala se pastreaza in arhiva firmei pe o perioada de 10 ani, potrivit prevederilor art 4 alin 9 din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a se dota cu aparate de marcat electronice fiscale.

“Operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) si (2), la umplerea memoriei fiscale, atunci cand aceasta trebuie inlocuita ca urmare a defectarii, ori cand nu mai poate fi folosita de catre utilizatori din diverse motive, precum si in cazul in care acestia isi inceteaza activitatea, sunt obligati sa asigure pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pentru o perioada de 10 ani’’.

Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Implicatii fiscale pentru activitatile exceptate de la obligatia dotarii cu AMEF":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 6 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016