Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In studiul de caz prezentat astazi, unul dintre consultantii nostri fiscali ne va explica ce se intampla in cazul unei societati care are o activitate exceptata de la obligatia dotarii cu AMEF, dar care pana in luna mai 2018 a folosit casa de marcat.
Raspunsul specialistului
Referitor la aparatul de marcat vechi, trebuie parcurse urmatoarele etape:
- Casarea aparatului de marcat electronic fiscal care nu mai poate fi utilizat, trebuie stabilita de comisia de inventariere, conform prevederilor OMFP nr. 2861/2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.
Se intocmeste Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA), al carui model se regaseste in Anexa la OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile.
- Din punct de vedere contabil, scoaterea din evidenta a casei de marcat, care a fost data in folosinta se inregistreaza prin creditul contului extracontabil 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta".
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
- Anularea numarului de ordine alocat de organul fiscal teritorial
Trebuie sa solicitati acest lucru prin cerere adresata organului fiscal teritorial si totodata sa luati legatura cu tehnicianul de service autorizat.
Memoria fiscala se pastreaza in arhiva firmei pe o perioada de 10 ani, potrivit prevederilor art 4 alin 9 din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a se dota cu aparate de marcat electronice fiscale.
“Operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) si (2), la umplerea memoriei fiscale, atunci cand aceasta trebuie inlocuita ca urmare a defectarii, ori cand nu mai poate fi folosita de catre utilizatori din diverse motive, precum si in cazul in care acestia isi inceteaza activitatea, sunt obligati sa asigure pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pentru o perioada de 10 ani’’.
Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Aspecte privind inchirierea unor mijloace de transport catre salariatii angajatorului. Cum tratam TVA-ul si ce IMPLICATII FISCALE apar?Majorare salariu minim 2023. ANAF explica care sunt implicatiile fiscale ale acestor modificariCe IMPLICATII FISCALE apar la anularea unei creante?Actiunile de control ale ANAF, in aprilie 2024, au diminuat pierderea fiscala cu 430 milioane lei Prestare servicii de distributie. Care e regimul TVA si ce IMPLICATII FISCALE apar?Ultimele articole
Impozitul pe profit si completarea D101. Cum sa iti gestionezi pierderile fiscaleAnulare cod TVA din oficiu. Are implicatii diferite fata de anularea lui din initiativa societatii?D700 ANAF. Etape pe care sa le urmati daca NU ati solicitatat la timp inregistrarea in scopuri de TVACod TVA anulat din oficiu. IMPLICATII FISCALE si contabile in 3 spete importanteScoatere din gestiune stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliArticole similare
Achizitie autovehicul destinat transportului de persoane. Deducerea TVA si inregistrarile contabileFactura de stornare mijloc fix. Cum facem inregistrarile?TVA de recuperat. Cand se prescrie si o MONOGRAFIE utila contribuabililorRecuperare cheltuieli de judecata pentru care nu s-a colectat TVAOrganizare contabilitate pentru o intreprindere individuala. Cum procedam si cum putem opta pentru contabilitate in partida dubla?Ultimele articole
Cesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si INREGISTRARI CONTABILECum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVARegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaE-Factura: Ce INREGISTRARI CONTABILE sunt necesare pentru facturile platite care NU sunt transmise in SPV?Articole similare
Vanzarea mijloacelor fixe sub valoarea amortizata, tratament fiscal TVA si impozit pe profitDiferente din reevaluare. Ce tratament fiscal aplicam?Stiti care cheltuieli sunt deductibile si care nu sunt, conform celor mai recente reglementari din Codul fiscal?Venituri si cheltuieli PFA. Cum stabilim cuantumul corect?Operatiuni triunghiulare. Care este tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA?Ultimele articole
MIJLOACE FIXE. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UEMIJLOACE FIXE. Ajstarea TVA in cazul casarii mijloacelor fixe + un exemplu util contribuabililorTrecere de la platitor la neplatitor de TVA. Cum se face ajustarea mijloacelor fixePFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Obligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?Articole similare
Ce inregistrari contabile se fac pentru plata cu cardul personal, plata aferenta unei facturi de firma?Ce documente sunt obligatorii pentru vanzarea in regim de consignatie?Consignatie produse spre vanzare. Ce inregistrari contabile si ce documente justificative intocmim?Suspendare activitate. Mai trebuie depusa la ANAF declaratia de inactivitate pentru CASA DE MARCAT?Achizitii efectuate cu bonuri fiscale. Cum, deducem in baza bonului?Ultimele articole
Depasire plafon TVA de 395.000 lei. Termen limita pentru solicitarea inregistrarii in scop TVABonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernSAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



