Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In studiul de caz prezentat astazi, unul dintre consultantii nostri fiscali ne va explica ce se intampla in cazul unei societati care are o activitate exceptata de la obligatia dotarii cu AMEF, dar care pana in luna mai 2018 a folosit casa de marcat.
Raspunsul specialistului
Referitor la aparatul de marcat vechi, trebuie parcurse urmatoarele etape:
- Casarea aparatului de marcat electronic fiscal care nu mai poate fi utilizat, trebuie stabilita de comisia de inventariere, conform prevederilor OMFP nr. 2861/2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.
Se intocmeste Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA), al carui model se regaseste in Anexa la OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile.
- Din punct de vedere contabil, scoaterea din evidenta a casei de marcat, care a fost data in folosinta se inregistreaza prin creditul contului extracontabil 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta".
Booking & Airbnb Solutii fiscal-contabile pentru companii
Examen Consultant Fiscal 2026
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Anularea numarului de ordine alocat de organul fiscal teritorial
Trebuie sa solicitati acest lucru prin cerere adresata organului fiscal teritorial si totodata sa luati legatura cu tehnicianul de service autorizat.
Memoria fiscala se pastreaza in arhiva firmei pe o perioada de 10 ani, potrivit prevederilor art 4 alin 9 din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a se dota cu aparate de marcat electronice fiscale.
“Operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) si (2), la umplerea memoriei fiscale, atunci cand aceasta trebuie inlocuita ca urmare a defectarii, ori cand nu mai poate fi folosita de catre utilizatori din diverse motive, precum si in cazul in care acestia isi inceteaza activitatea, sunt obligati sa asigure pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pentru o perioada de 10 ani’’.
Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Societate neplatitoare de TVA. IMPLICATII FISCALE pentru servicii de constructiiVanzare cladire si factura cu TVA de 5 la suta. Ajustam taxa? Ce IMPLICATII FISCALE sunt?Import nerezidenti si Formularul 090. Ce IMPLICATII FISCALE are societatea in Romania?Sistemul de plata a TVA la incasare influenteaza numai tranzactiile cu furnizori romani?Controale ANAF 2022: Au fost aplicate amenzi in valoare de peste 360 milioane lei in primele 5 luni ale anuluiUltimele articole
Cartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaFactura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaCod de TVA anulat. IMPLICATII FISCALE pentru societatea afectata si partenerii comercialiRetea de firme fictive depistata de ANAF, 18 milioane de lei luati ilegal de la stat si zeci de imobile sechestrateFactura cu TVA la incasare, neinregistrata in contabilitate. Corectare in D101, D300 si D394Articole similare
Deducerea TVA cu 50 la suta la pretul de intrare al autovehicului. Ce perioada se amortizeaza?INREGISTRARI CONTABILE din punct de vedere fiscal in cazul reducerilor comerciale. Studiu de cazEvidentierea in contabilitate a facturilor servicii in avansDeducere TVA la stoc de marfa. Cum declaram in decontul de TVA?Achizitionare produse de la o firma in urma executarii silite. INREGISTRARI CONTABILEUltimele articole
Cartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaStudiu de caz - Vanzare cu puncte de fidelizare: tratament TVA, INREGISTRARI CONTABILEMaparea SAF-T gresita iti aduce ANAF-ul la usa. Iata cum scapi de aceasta problema o data pentru totdeaunaCesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si INREGISTRARI CONTABILETVA de recuperat. Cand se prescrie si o MONOGRAFIE utila contribuabililorArticole similare
Diferente din reevaluare. Ce tratament fiscal aplicam?Anulare inregistrare in scopuri de TVAImpunerea in sistem real prin optiune a veniturilor din cedarea folosintei bunurilorCodul fiscal 2011 - Titlul IICesiune leasing. Cum facem deducerea unor cheltuieli?Ultimele articole
Inregistrarea in scopuri de TVA: ce TVA poate fi dedusa retroactiv si cum se ajusteaza taxa pentru stocuri si MIJLOACE FIXEMIJLOACE FIXE, TVA dedus. Puteti sau nu sa le vindeti inainte de perioada de 5 ani?Achizitie MIJLOACE FIXE din UE. Cand platiti TVA si cand nu, in functie de plafonul de 10.000 euroMIJLOACE FIXE. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UEMIJLOACE FIXE. Ajstarea TVA in cazul casarii mijloacelor fixe + un exemplu util contribuabililorArticole similare
Limitarea dreptului de deducere a TVA pentru autoturismeComert cu amanuntul prin comis voiajori. Cand se utilizeaza CASA DE MARCAT?Vanzare sub pret de achizitie. Ce documente sunt obligatorii?CASA DE MARCAT defecta. Cum sa procedati in cazul in care a fost incasat TVA de 9% in loc de 19%87 solutii: Cand si de ce esti obligat sa folosesti CASA DE MARCATUltimele articole
[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate CASA DE MARCAT/POSDecont precompletat RO e-TVA si bonuri fiscale: cum tratezi diferenteleMetode moderne de plata in domeniul transporturilor. Este obligatoriu un POS pentru fiecare vehicul?CASA DE MARCAT. Cum sa inregistrati in contabilitate raportul Z daca aveti activitate Bolt/UberInovatii tehnologice in sistemele POS pentru restaurante
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



