Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In studiul de caz prezentat astazi, unul dintre consultantii nostri fiscali ne va explica ce se intampla in cazul unei societati care are o activitate exceptata de la obligatia dotarii cu AMEF, dar care pana in luna mai 2018 a folosit casa de marcat.
Raspunsul specialistului
Referitor la aparatul de marcat vechi, trebuie parcurse urmatoarele etape:
- Casarea aparatului de marcat electronic fiscal care nu mai poate fi utilizat, trebuie stabilita de comisia de inventariere, conform prevederilor OMFP nr. 2861/2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.
Se intocmeste Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA), al carui model se regaseste in Anexa la OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile.
- Din punct de vedere contabil, scoaterea din evidenta a casei de marcat, care a fost data in folosinta se inregistreaza prin creditul contului extracontabil 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta".

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
- Anularea numarului de ordine alocat de organul fiscal teritorial
Trebuie sa solicitati acest lucru prin cerere adresata organului fiscal teritorial si totodata sa luati legatura cu tehnicianul de service autorizat.
Memoria fiscala se pastreaza in arhiva firmei pe o perioada de 10 ani, potrivit prevederilor art 4 alin 9 din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a se dota cu aparate de marcat electronice fiscale.
“Operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) si (2), la umplerea memoriei fiscale, atunci cand aceasta trebuie inlocuita ca urmare a defectarii, ori cand nu mai poate fi folosita de catre utilizatori din diverse motive, precum si in cazul in care acestia isi inceteaza activitatea, sunt obligati sa asigure pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pentru o perioada de 10 ani’’.
Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Sistemul de plata a TVA la incasare influenteaza numai tranzactiile cu furnizori romani?Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorANAF a efectuat 4.200 actiuni de control fiscal si 1.700 controale antifrauda in iunie 2024Monografie contabila pentru suspendarea obligatiei la plata ratelor de credit si dobanzii aferente. OUG 37/2020TVA lunar si constituire grup fiscal. Ce IMPLICATII FISCALE apar?Ultimele articole
Anulare cod TVA din oficiu. Are implicatii diferite fata de anularea lui din initiativa societatii?D700 ANAF. Etape pe care sa le urmati daca NU ati solicitatat la timp inregistrarea in scopuri de TVACod TVA anulat din oficiu. IMPLICATII FISCALE si contabile in 3 spete importanteScoatere din gestiune stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliControale e-Transport: 300 de inspectori antifrauda verifica traficul rutierArticole similare
Achizitie autovehicul destinat transportului de persoane. Deducerea TVA, INREGISTRARI CONTABILEStudiu de caz: Modalitatea de facturare a discounturilor comercialeNoi produse pentru care se aplica cota redusa TVA 9%. Ce presupune trecerea la aceasta cota TVADeducere TVA la stoc de marfa. Cum declaram in decontul de TVA?Aspecte privind TVA si INREGISTRARI CONTABILE intr-o operatie triunghiulara. Cum procedam?Ultimele articole
TVA de recuperat. Cand se prescrie si o MONOGRAFIE utila contribuabililorCum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVARegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaE-Factura: Ce INREGISTRARI CONTABILE sunt necesare pentru facturile platite care NU sunt transmise in SPV?Articole similare
Cele mai importante informatii despre Noul Cod Fiscal vor fi discutate in perioada 29 – 31 Ianuarie la Poiana BrasovVanzari cu plata in rateRepartizarea dividendelor sub forma de MIJLOACE FIXEContract de comodat pentru sediu social. Modernizare imobil. Deducere TVASe deduc cheltuielile de amenajare sediu inainte de inmatricularea firmei?Ultimele articole
MIJLOACE FIXE. Ajstarea TVA in cazul casarii mijloacelor fixe + un exemplu util contribuabililorTrecere de la platitor la neplatitor de TVA. Cum se face ajustarea mijloacelor fixePFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Obligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?PFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratiiArticole similare
Ce documente sunt obligatorii pentru vanzarea in regim de consignatie?Ce modificari s-au adus legislatiei referitor la bonurile fiscale?Declaratia F4109. Termen depunere si instructiuni de completareNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileMetoda cantitativ valorica. Formulare. Corectare bon fiscalUltimele articole
SAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"