Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In studiul de caz prezentat astazi, unul dintre consultantii nostri fiscali ne va explica ce se intampla in cazul unei societati care are o activitate exceptata de la obligatia dotarii cu AMEF, dar care pana in luna mai 2018 a folosit casa de marcat.
Raspunsul specialistului
Referitor la aparatul de marcat vechi, trebuie parcurse urmatoarele etape:
- Casarea aparatului de marcat electronic fiscal care nu mai poate fi utilizat, trebuie stabilita de comisia de inventariere, conform prevederilor OMFP nr. 2861/2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.
Se intocmeste Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA), al carui model se regaseste in Anexa la OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile.
- Din punct de vedere contabil, scoaterea din evidenta a casei de marcat, care a fost data in folosinta se inregistreaza prin creditul contului extracontabil 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta".

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Ghidul practic al contabilitatii 2023 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
- Anularea numarului de ordine alocat de organul fiscal teritorial
Trebuie sa solicitati acest lucru prin cerere adresata organului fiscal teritorial si totodata sa luati legatura cu tehnicianul de service autorizat.
Memoria fiscala se pastreaza in arhiva firmei pe o perioada de 10 ani, potrivit prevederilor art 4 alin 9 din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a se dota cu aparate de marcat electronice fiscale.
“Operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) si (2), la umplerea memoriei fiscale, atunci cand aceasta trebuie inlocuita ca urmare a defectarii, ori cand nu mai poate fi folosita de catre utilizatori din diverse motive, precum si in cazul in care acestia isi inceteaza activitatea, sunt obligati sa asigure pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pentru o perioada de 10 ani’’.
Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 3.75 din 5 din 6 voturi
Articole similare
Depasire plafon TVA. Ce IMPLICATII FISCALE apar?TVA lunar si constituire grup fiscal. Ce IMPLICATII FISCALE apar?Bon valoric nr. 3Controale ANAF: Inspectorii au desfasurat verificari in luna iunie la peste 4.200 de contribuabiliTratament fiscal pentru mentenanta platforma de comert electronic. Inregistrarea la ANAFUltimele articole
Majorare salariu minim 2023. ANAF explica care sunt implicatiile fiscale ale acestor modificariCesiune parti sociale. Aspecte contabile si fiscaleANAF Brasov organizeaza un seminar web cu tema “Operatiuni impozabile care se declara in decontul special de TVA”Calendarul seminariilor web pentru luna OCTOMBRIE a fost publicat pe site-ul ANAFIesire din sistemul micro in timpul anului. D700 completata eronatArticole similare
Repartizarea trimestriala de dividende. Intocmirea situatiilor financiare interimareSe colecteaza TVA pentru despagubirea incasata de la o societate de asigurari?Livrare marfuri cu aviz in conditiile schimbarii cotei de TVA. Cum arata monografia contabila?Marfuri constatate in plus in gestiune. Cum se va proceda pentru emiterea corecta a facturilor?Inregistrare in scop de TVA. Factura avans si achizitie materii primeUltimele articole
Cesiune parti sociale. Aspecte contabile si fiscaleRegimul special pentru agricultori - spete utileFirme care achizitioneaza marfa non-UE si vor sa o revanda. Care sunt implicatiile fiscale?Contabilitatea unui complex hotelier. INREGISTRARI CONTABILE specifice, utile oricarui contabilMicrointreprinderi HORECA 2023: Ce firme si de cand trebuie sa tina cont de plafonul de 500.000 euro?Articole similare
Cheltuieli deductibile PFA. Ce cheltuieli pot deduce persoanele fizice autorizate in anul 2022?Vanzare autoturism incomplet amortizat. Tratamentul fiscal al cheltuielilor si al TVALegea prevenirii: Lista contraventiilor care intra sub incidenta legiiTitlul I Capitolul IIIImobilizarile corporale. Ce documente se utilizeaza pentru evidenta lorUltimele articole
Sistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Contabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilTVA imobiliare 2023: 3 studii de caz importante pentru contribuabiliImpozitare PFA: 3 studii de caz utile pentru contribuabiliPFA in 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineascaArticole similare
Vanzare catre persoana fizica. Trebuie emis bon fiscal?Exceptiile OG 28 din 1999 referitoare la CASA DE MARCATInregistrare venituri ONG din consultatii. Cum facturam?Vechea CASA DE MARCAT: Conditii de pastrare a memoriei fiscale. Legea prevenirii in cazul neutilizarii noilor AMEFCare sunt efectele fiscale si contabile la anularea din oficiu a codului de inregistrare TVA?Ultimele articole
Sistemul Garantie-Returnare devine functional. Cu ce dificultati se vor confrunta contabilii de la 30 noiembrie 2023?Aparate de marcat electronice fiscale: Noi documente au fost aprobate prin Ordinul 1612/2023Firme care activeaza online. Cum se face incasarea valorii marfurilor vandute pe internet?PFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINEAchizitionare CASA DE MARCAT. Cum se va completa D101 pentru a scadea costurile?
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"