Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In studiul de caz prezentat astazi, unul dintre consultantii nostri fiscali ne va explica ce se intampla in cazul unei societati care are o activitate exceptata de la obligatia dotarii cu AMEF, dar care pana in luna mai 2018 a folosit casa de marcat.
Raspunsul specialistului
Referitor la aparatul de marcat vechi, trebuie parcurse urmatoarele etape:
- Casarea aparatului de marcat electronic fiscal care nu mai poate fi utilizat, trebuie stabilita de comisia de inventariere, conform prevederilor OMFP nr. 2861/2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.
Se intocmeste Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA), al carui model se regaseste in Anexa la OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile.
- Din punct de vedere contabil, scoaterea din evidenta a casei de marcat, care a fost data in folosinta se inregistreaza prin creditul contului extracontabil 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta".
Manual de politici contabile - Stick USB
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
- Anularea numarului de ordine alocat de organul fiscal teritorial
Trebuie sa solicitati acest lucru prin cerere adresata organului fiscal teritorial si totodata sa luati legatura cu tehnicianul de service autorizat.
Memoria fiscala se pastreaza in arhiva firmei pe o perioada de 10 ani, potrivit prevederilor art 4 alin 9 din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a se dota cu aparate de marcat electronice fiscale.
“Operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) si (2), la umplerea memoriei fiscale, atunci cand aceasta trebuie inlocuita ca urmare a defectarii, ori cand nu mai poate fi folosita de catre utilizatori din diverse motive, precum si in cazul in care acestia isi inceteaza activitatea, sunt obligati sa asigure pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pentru o perioada de 10 ani’’.
Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ce implicatii TVA apar la utilizarea unui voucher pentru impulsionarea vanzarilor?Anulare repartizare dividende. Cum procedam la anularea deciziei initiale de repartizare?Vanzare mijloc fix amortizat partial. IMPLICATII FISCALEIesire din sistemul micro in timpul anului. D700 completata eronatCalendarul seminariilor web pentru luna OCTOMBRIE a fost publicat pe site-ul ANAFUltimele articole
ANAF a efectuat 4.200 actiuni de control fiscal si 1.700 controale antifrauda in iunie 2024Controale e-Transport: 300 de inspectori antifrauda verifica traficul rutierCheltuieli deplasare nejustificate. Tratament fiscalActiunile de control ale ANAF, in aprilie 2024, au diminuat pierderea fiscala cu 430 milioane lei Digitalizare ANAF. Ce programe vor fi implementate de institutie in 2024Articole similare
Anulare inregistrare in scopuri de TVA de catre organul fiscalComision cesiune creanta. Cum facem inregistrarile contabile?Ghidul contabilului din firmele de transport si logisticaManualul contabilului din firmele mici, un instrument esential in 2013!Cum sa rezolvati de 2 ori mai multe probleme de contabilitate intr-un timp de 2 ori mai scurtUltimele articole
Cum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVARegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaE-Factura: Ce INREGISTRARI CONTABILE sunt necesare pentru facturile platite care NU sunt transmise in SPV?Care este procedura corecta pentru gestionarea returului de marfa si restituirea banilorArticole similare
Investitii efectuate asupra unui imobil. Care sunt aspectele fiscale si contabile de care tinem cont?Titlul II Captitolul II partea a II-aDecont de TVA la iesirea din evidenta platitorilor de TVA | Cum procedam?Cesiune leasing. Cum facem deducerea unor cheltuieli?Radiere PFA. Cum se inregistreaza mijloacele fixe in aceste conditii?Ultimele articole
Obligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?PFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratiiSistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Contabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilTVA imobiliare 2023: 3 studii de caz importante pentru contribuabiliArticole similare
TVA si CASA DE MARCAT fiscalaPFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINECum am inteles eu ecotaxa!Achizitionare CASA DE MARCAT. Cum se va completa D101 pentru a scadea costurile?Numerar prin CASA DE MARCAT. Cum se procedeaza la emiterea facturilor?Ultimele articole
Radiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasCum se declara in D394 facturile si bonurile fiscaleFormularul c801 – Ghidul CompletCare este procedura corecta pentru gestionarea returului de marfa si restituirea banilorTVA zahar 2024. Studii de caz practiceAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"