Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In studiul de caz prezentat astazi, unul dintre consultantii nostri fiscali ne va explica ce se intampla in cazul unei societati care are o activitate exceptata de la obligatia dotarii cu AMEF, dar care pana in luna mai 2018 a folosit casa de marcat.
Raspunsul specialistului
Referitor la aparatul de marcat vechi, trebuie parcurse urmatoarele etape:
- Casarea aparatului de marcat electronic fiscal care nu mai poate fi utilizat, trebuie stabilita de comisia de inventariere, conform prevederilor OMFP nr. 2861/2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.
Se intocmeste Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA), al carui model se regaseste in Anexa la OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile.
- Din punct de vedere contabil, scoaterea din evidenta a casei de marcat, care a fost data in folosinta se inregistreaza prin creditul contului extracontabil 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta".

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
- Anularea numarului de ordine alocat de organul fiscal teritorial
Trebuie sa solicitati acest lucru prin cerere adresata organului fiscal teritorial si totodata sa luati legatura cu tehnicianul de service autorizat.
Memoria fiscala se pastreaza in arhiva firmei pe o perioada de 10 ani, potrivit prevederilor art 4 alin 9 din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a se dota cu aparate de marcat electronice fiscale.
“Operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) si (2), la umplerea memoriei fiscale, atunci cand aceasta trebuie inlocuita ca urmare a defectarii, ori cand nu mai poate fi folosita de catre utilizatori din diverse motive, precum si in cazul in care acestia isi inceteaza activitatea, sunt obligati sa asigure pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pentru o perioada de 10 ani’’.
Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Controale e-Transport: 300 de inspectori antifrauda verifica traficul rutierTransfer si plata chirie. Ce tratament fiscal si contabil se aplica?Scrisoare de renuntare la recuperarea soldului creditului primita din partea bancii. IMPLICATII FISCALEControale ANAF: Inspectorii au desfasurat verificari in luna iunie la peste 4.200 de contribuabiliVanzarile produselor si serviciilor sub pretul de achizitie. Cum procedam si ce IMPLICATII FISCALE apar?Ultimele articole
Impozitul pe profit si completarea D101. Cum sa iti gestionezi pierderile fiscaleAnulare cod TVA din oficiu. Are implicatii diferite fata de anularea lui din initiativa societatii?D700 ANAF. Etape pe care sa le urmati daca NU ati solicitatat la timp inregistrarea in scopuri de TVACod TVA anulat din oficiu. IMPLICATII FISCALE si contabile in 3 spete importanteScoatere din gestiune stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliArticole similare
TVA la incasare. Care vor fi inregistrarile contabile si tratamentul TVA?Vanzari cu plata in rateStudiu de caz: Ajustarea TVA in cazul vanzarii unui mijloc fix sub valoarea ramasa neamortizataMarfa in custodie. Facturare pe masura vanzarii. Cum procedam?Plata cesiune parti sociale. Ce INREGISTRARI CONTABILE se fac pentru tranzactii?Ultimele articole
Cesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si INREGISTRARI CONTABILETVA de recuperat. Cand se prescrie si o MONOGRAFIE utila contribuabililorCum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVARegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaArticole similare
Import nerezidenti si Formularul 090. Ce implicatii fiscale are societatea in Romania?Documentar fiscal: Valoarea fiscala si reglementari actualeNorme actuale privind ajustarea TVA. Impactul asupra profitului impozabilRegim TVA si vanzare imobil cu plata in doua transe. Cum intocmim monografia contabila?TVA 2012: Achizitiile intracomunitare de mijloace de transport noi si second handUltimele articole
MIJLOACE FIXE. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UEMIJLOACE FIXE. Ajstarea TVA in cazul casarii mijloacelor fixe + un exemplu util contribuabililorTrecere de la platitor la neplatitor de TVA. Cum se face ajustarea mijloacelor fixePFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Obligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?Articole similare
Reglementari noi si vechi cu iz de TVA privind aparatele de marcat electronice fiscaleNumerar prin CASA DE MARCAT. Cum se procedeaza la emiterea facturilor?Aparate de marcat: facilitati, obligatii si termene. Raspunsuri de la specialistii ANAF la cele mai importante intrebariClientii vor putea verifica daca bonul fiscal a fost emis de o CASA DE MARCAT conectata la ANAFCase de marcat electronice. Cum verificati daca sunt conectate la ANAF si daca transmit date catre serverUltimele articole
Bonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernSAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"