Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In studiul de caz prezentat astazi, unul dintre consultantii nostri fiscali ne va explica ce se intampla in cazul unei societati care are o activitate exceptata de la obligatia dotarii cu AMEF, dar care pana in luna mai 2018 a folosit casa de marcat.
Raspunsul specialistului
Referitor la aparatul de marcat vechi, trebuie parcurse urmatoarele etape:
- Casarea aparatului de marcat electronic fiscal care nu mai poate fi utilizat, trebuie stabilita de comisia de inventariere, conform prevederilor OMFP nr. 2861/2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.
Se intocmeste Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA), al carui model se regaseste in Anexa la OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile.
- Din punct de vedere contabil, scoaterea din evidenta a casei de marcat, care a fost data in folosinta se inregistreaza prin creditul contului extracontabil 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta".
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
- Anularea numarului de ordine alocat de organul fiscal teritorial
Trebuie sa solicitati acest lucru prin cerere adresata organului fiscal teritorial si totodata sa luati legatura cu tehnicianul de service autorizat.
Memoria fiscala se pastreaza in arhiva firmei pe o perioada de 10 ani, potrivit prevederilor art 4 alin 9 din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a se dota cu aparate de marcat electronice fiscale.
“Operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) si (2), la umplerea memoriei fiscale, atunci cand aceasta trebuie inlocuita ca urmare a defectarii, ori cand nu mai poate fi folosita de catre utilizatori din diverse motive, precum si in cazul in care acestia isi inceteaza activitatea, sunt obligati sa asigure pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pentru o perioada de 10 ani’’.
Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Expertii la tine acasa: catalog al unor instrumente de top in domeniul financiar-contabilDecontare servicii turistice pentru salariati. IMPLICATII FISCALE (impozit pe profit, TVA)Decontarea mesei salariatilor. IMPLICATII FISCALECalendarul seminariilor web pentru luna OCTOMBRIE a fost publicat pe site-ul ANAFTransport international de persoane. Ce IMPLICATII FISCALE apar?Ultimele articole
ANAF a efectuat 4.200 actiuni de control fiscal si 1.700 controale antifrauda in iunie 2024Controale e-Transport: 300 de inspectori antifrauda verifica traficul rutierCheltuieli deplasare nejustificate. Tratament fiscalActiunile de control ale ANAF, in aprilie 2024, au diminuat pierderea fiscala cu 430 milioane lei Digitalizare ANAF. Ce programe vor fi implementate de institutie in 2024Articole similare
Vanzare autoturism incomplet amortizat. Inregistrarea TVAConsignatie produse spre vanzare. Ce INREGISTRARI CONTABILE si ce documente justificative intocmim?Leasingul financiar. Cum procedam in ce priveste TVA-ul?Tratamentul contabil si fiscal al concesiunilor si al investitiilor efectuate la imobilizari concesionateStudiu de caz: Inregistrarea facturilorUltimele articole
Cum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVARegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaE-Factura: Ce INREGISTRARI CONTABILE sunt necesare pentru facturile platite care NU sunt transmise in SPV?Care este procedura corecta pentru gestionarea returului de marfa si restituirea banilorArticole similare
Norme codul fiscal 2008 Titlul II Capitolul IIInvestitii efectuate asupra unui imobil. Care sunt aspectele fiscale si contabile de care tinem cont?Vanzare MIJLOACE FIXE. Regim TVA. Corectarea facturiiDiscount primit de PFA - calculul impozitului pe venitCota de TVA aplicata in caz de falimentUltimele articole
Obligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?PFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratiiSistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Contabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilTVA imobiliare 2023: 3 studii de caz importante pentru contribuabiliArticole similare
Totul despre emiterea facturii cu si fara TVASplit TVA. Cum procedam cu tichetele de masa?Deducerea TVA pentru cheltuielile de deplasareVanzare catre persoana fizica. Trebuie emis bon fiscal?Firme inchise fiindca nu foloseau CASA DE MARCAT. Sanctiuni de 2 milioane euroUltimele articole
Defiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceRadiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasCum se declara in D394 facturile si bonurile fiscaleFormularul c801 – Ghidul CompletCare este procedura corecta pentru gestionarea returului de marfa si restituirea banilorAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"