Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Vom vedea, prin cele ce urmeaza, daca produsele promotionale cu logo acordate in cadrul unui eveniment organizat de un client al firmei care s-au acordat in baza avizului semnat la receptie de catre client si in baza unei decizii administrative semnate de administrator sunt deductibile la calculul impozitului pe profit. De asemenea, vom stabili daca este obligatoriu sa existe si un contract cu organizatorul evenimentului.
Raspuns:
Cheltuielile cu produsele (realizate din productia proprie sau achizitionate) acordate in cadrul diverselor actiuni de popularizare, purtatoare de logo, se incadreaza in grupa cheltuielilor deductibile reglementate la art. 21, lit. d) privind reclama si publicitatea efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, realizate in baza unui contract scris. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor.
In cazul in care sunt acordate produse achizitionate, inregistrarea achizitiei produselor se face prin formula contabila:
% = 401
371 "Furnizori"
"Marfuri"
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Manual de politici contabile - Stick USB
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
4426
"TVA deductibila"
Inregistrarea cheltuielilor cu produsele acordate gratuit in scopul stimularii vanzarilor, se face:
6232 = 371
"Cheltuieli de protocol, "Marfuri"
reclama si publicitate"
Pentru produsele finite obtinute de societate si acordate in cadrul campaniei de publicitate, inregistrarile sunt:
- inregistrarea cheltuielilor de productie
6***/analitic = 3***/analitic
- inregistrarea produselor finite
345 = 711
"Produse finite" " Venituri aferente costurilor
stocurilor de produse"
- acordarea produselor
6232 = 345
"Cheltuieli de protocol, "Produse finite"
reclama si publicitate"
Reclama in cadouri este recunoscuta in materia de specialitate. De obicei cadourile se aleg din categoriile de obiecte de folosinta indelungata. Ele trebuie sa fie utile si mai ales sa poata aminti mereu numele societatii de la care s-au primit si evenimentul in urma caruia a avut loc acordarea premiului. Cele mai obisnuite obiecte promotionale sunt cele de uz personal (tricouri, sepci, cravate etc.), obiecte de birou (cd-uri, mape, ceasuri etc.), obiecte de uz gospodaresc(prosoape, servete, discuri, etc.) sau obiecte decorative. Cadourile promotionale vin sa completeze alte forme de reclama, cum sunt cele prin radio, ziar, televiziune sau prin posta.
Pentru recunoasterea cheltuielilor cu publicitatea este bine sa aveti o hotarare a consiliului de administratie cu privire la acordarea acestor materiale, un program din care sa rezulte modul in care sunt alese persoanele care primesc produsele si sa fie stabilita legatura dintre dezvoltarea afacerii d-voastra ca urmare a cresterii volumului vanzarilor si acordarea produselor.
Scoaterea din evidenta se face cu avizul de insotire pe care se inscrie mentiunea "nu se factureaza: materiale acordate in scopul dezvoltarii vanzarilor" (anexa nr. 2 la Omef 3512/2008 privind documentele financiar-contabile).
Chiar daca evenimentul este organizat de unul din clientii societatii este complet acoperitor sa incheiati un contract din care sa rezulte scopul pentru care participati la actiunea organizata de client si implicit, scopul pentru care acordati mostrele. Contractul nu presupune ca partenerul trebuie sa faca reclama produselor d-voastra ci doar ca organizeaza cadrul in care va puteti prezenta produsele. In cazul in care publicitatea se face cu produse achizitionate, popularizarea societatii d-voastra se face intr-un cadru organizat de partener prin acordarea de produse care amintesc vechilor si noilor cumparatori (prin logo-ul atasat) de oferta societatii.
Contractul nu trebuie sa contina obligatii din partea organizatorului, termene sau sanctiuni legate de actiunea de publicitate ci numai cadrul in care se va desfasura operatiunea, timpul cat va dura, modul de acordare a produselor etc. Cheltuielile de publicitate inregistrate de societatea d-voastra vor fi cu produsele acordate in mod gratuit.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Creante incerte si ajustari pentru pierdere de valoare. Cum deducem si constituim provizion?TVA-ul inflationistFactura de servicii. Care este tratamentul din punctul de vedere al TVA?Inregistrare contract partener. Implicatii fiscaleTVA: Ajustarea bazei de impozitareUltimele articole
Registrul contribuabililor inactivi ANAF: ce este, cum se ajunge pe lista si ce consecinte suntFirme inactive in 2025. Cum poti deduce CHELTUIELIle aferente perioadei de inactivitateCHELTUIELI deductibile. Deductibilitate CHELTUIELI AUTO daca masina are regim mixtContract comodat auto. In ce conditii pot fi deduse CHELTUIELIleCHELTUIELIle deductibile. In cazul unui PFA, CHELTUIELIle cu cazarea si masa pot fi deductibile?Articole similare
SCOATEREA DIN EVIDENTA platitorilor de TVA. Ce declaratii se depun?Procedura scoaterii din evidenta a creantelor neincasateTratament fiscal si contabil pentru SCOATEREA DIN EVIDENTA a titlurilor de participareCalendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna SEPTEMBRIE 2022Ce declaratii fiscale au termen in septembrie 2014?Ultimele articole
Declaratia 700 trebuie depusa pentru SCOATEREA DIN EVIDENTA a CAS, CASS si CAMFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVACalendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Microintreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVACalendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiArticole similare
Norme codul fiscal 2008 Titlul II Capitolul ICodul fiscal 2011 - Titlul IIAu fost modificate normele metodologice ale programului IMM INVEST. Pentru anumite domenii nu se pot garanta crediteMostre realizate de societate si neacordate beneficiarilor. Ce tratament fiscal si contabil se aplica?Ce obligatii fiscale apar in cazul utilizarii zilierilor in activitatea cu caracter ocazional?Ultimele articole
Veniturile obtinute din CHIRII sunt venituri impozabile. Ce obligatii fiscale au persoanele fiziceMaterial ANAF: Locul taxarii cu TVA in cazul prestarilor de serviciiD216 in 2024: Au fost publicate instructiunile de completare prin Ordinul 3738/2024Cheltuieli deductibile: tot ce trebuie sa stiiTVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleArticole similare
Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna SEPTEMBRIE 2022Obligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?Avizul de insotire a marfii: 10 situatii obligatorii pentru intocmirea avizului de expeditieDeclaratii cu termen in noiembrie 2017. Ce formulare depuneti?Intrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulUltimele articole
E-Factura in 2024. Este obligatorie atasarea PDF-ului facturii dupa transmiterea acesteia in sistem?Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru contribuabili in luna AUGUST 2023Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna IULIE 2023Declaratii fiscale scadente in data de 15 iunie 2022Corectare factura emisa initial. Cum se factureaza diferenta de pret?Articole similare
Recalcul anual cheltuieli deductibile limitat la 2 la suta protocol si cheltuieli de sponsorizareCHELTUIELI DE PROTOCOL. Care este momentul colectarii TVA in cazul depasirii plafonului de 2 la suta in timpul anului?Cheltuieli cu ocazia petrecerilor de Craciun pentru angajati. Cum sunt considerate dpdv fiscalCum privim un spot publicitar?Achizitia produselor de protocol. Solutii in cazul in care se aplica TVA-SFDDUltimele articole
Cadouri de Paste in 2025. Platiti CAS, CASS si impozit pe venit pentru aceste cheltuieli?Limite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscalMaterial ANAF: Limite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscalAjustare TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliRambursarea de TVA: cine o poate solicita si cum se calculeaza valoarea TVA-ului rambursat
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



