Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Vom vedea, prin cele ce urmeaza, daca produsele promotionale cu logo acordate in cadrul unui eveniment organizat de un client al firmei care s-au acordat in baza avizului semnat la receptie de catre client si in baza unei decizii administrative semnate de administrator sunt deductibile la calculul impozitului pe profit. De asemenea, vom stabili daca este obligatoriu sa existe si un contract cu organizatorul evenimentului.
Raspuns:
Cheltuielile cu produsele (realizate din productia proprie sau achizitionate) acordate in cadrul diverselor actiuni de popularizare, purtatoare de logo, se incadreaza in grupa cheltuielilor deductibile reglementate la art. 21, lit. d) privind reclama si publicitatea efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, realizate in baza unui contract scris. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor.
In cazul in care sunt acordate produse achizitionate, inregistrarea achizitiei produselor se face prin formula contabila:
% = 401
371 "Furnizori"
"Marfuri"
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
4426
"TVA deductibila"
Inregistrarea cheltuielilor cu produsele acordate gratuit in scopul stimularii vanzarilor, se face:
6232 = 371
"Cheltuieli de protocol, "Marfuri"
reclama si publicitate"
Pentru produsele finite obtinute de societate si acordate in cadrul campaniei de publicitate, inregistrarile sunt:
- inregistrarea cheltuielilor de productie
6***/analitic = 3***/analitic
- inregistrarea produselor finite
345 = 711
"Produse finite" " Venituri aferente costurilor
stocurilor de produse"
- acordarea produselor
6232 = 345
"Cheltuieli de protocol, "Produse finite"
reclama si publicitate"
Reclama in cadouri este recunoscuta in materia de specialitate. De obicei cadourile se aleg din categoriile de obiecte de folosinta indelungata. Ele trebuie sa fie utile si mai ales sa poata aminti mereu numele societatii de la care s-au primit si evenimentul in urma caruia a avut loc acordarea premiului. Cele mai obisnuite obiecte promotionale sunt cele de uz personal (tricouri, sepci, cravate etc.), obiecte de birou (cd-uri, mape, ceasuri etc.), obiecte de uz gospodaresc(prosoape, servete, discuri, etc.) sau obiecte decorative. Cadourile promotionale vin sa completeze alte forme de reclama, cum sunt cele prin radio, ziar, televiziune sau prin posta.
Pentru recunoasterea cheltuielilor cu publicitatea este bine sa aveti o hotarare a consiliului de administratie cu privire la acordarea acestor materiale, un program din care sa rezulte modul in care sunt alese persoanele care primesc produsele si sa fie stabilita legatura dintre dezvoltarea afacerii d-voastra ca urmare a cresterii volumului vanzarilor si acordarea produselor.
Scoaterea din evidenta se face cu avizul de insotire pe care se inscrie mentiunea "nu se factureaza: materiale acordate in scopul dezvoltarii vanzarilor" (anexa nr. 2 la Omef 3512/2008 privind documentele financiar-contabile).
Chiar daca evenimentul este organizat de unul din clientii societatii este complet acoperitor sa incheiati un contract din care sa rezulte scopul pentru care participati la actiunea organizata de client si implicit, scopul pentru care acordati mostrele. Contractul nu presupune ca partenerul trebuie sa faca reclama produselor d-voastra ci doar ca organizeaza cadrul in care va puteti prezenta produsele. In cazul in care publicitatea se face cu produse achizitionate, popularizarea societatii d-voastra se face intr-un cadru organizat de partener prin acordarea de produse care amintesc vechilor si noilor cumparatori (prin logo-ul atasat) de oferta societatii.
Contractul nu trebuie sa contina obligatii din partea organizatorului, termene sau sanctiuni legate de actiunea de publicitate ci numai cadrul in care se va desfasura operatiunea, timpul cat va dura, modul de acordare a produselor etc. Cheltuielile de publicitate inregistrate de societatea d-voastra vor fi cu produsele acordate in mod gratuit.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 3.17 din 5 din 3 voturi
Articole similare
Noutati Legislatie Fiscala 12-18 mai 2008 - Monitorul OficialCombustibil achizitionat cu bon fiscal. Deductibilitate CHELTUIELI si TVACodul fiscal 2008 - Capitolul IX. Operatiuni scutite de taxa - art. 141-144^1Nou acord european privind masurile de austeritate si reformele care vizeaza functia publica europeanaReziliere contract de vanzare si refuz marfa. Ce tratament contabil si fiscal se aplica?Ultimele articole
Cum sa gestionezi profitul obtinut prin PFA, pentru un viitor financiar mai sigurDeclaratia Unica in 2024. In anumite conditii persoanele fizice NU mai trebuie sa depuna declaratiaFirme cu cifra de afaceri sub 500.000 euro. Poate trece prin optiune la impozit pe profit?Declaratia Unica estimativa anului 2024. Cum se va calcula impozitul pe venit si CASS-ul?Declaratia Unica. Cum se declara in D212 veniturile din cedarea folosintei bunurilorArticole similare
Neinregistrarea bunurilor la stocuri, ci la imobilizari. Cum facem corectia operatiunilor?Vanzare autoturism incomplet amortizat. Tratamentul fiscal al cheltuielilor si al TVAOrdin ANAF privind ajustarea TVA. Detalii aiciCalendar obligatii fiscale mai 2012. Vezi lista completa a declaratiilor cu termenele limitaVanzare bunuri in regim de consignatieUltimele articole
Calendar ANAF. Declaratii cu scadenta in data de 25 martie 2024Conditii pentru modificarea perioadei fiscale de raportare din luna 2023 in trimestru 2024Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 26 februarie 2024Joi, 25 ianuarie 2024, termenul de depunere a unor declaratii fiscale importanteLuni, 27 noiembrie 2023, termenul de depunere a declaratiilor fiscale pentru perioada de raportare incheiataArticole similare
TVA - Operatiuni impozabileSaptamana 12Codul fiscal 2011 - Titlul IIImpozitul pe venit si Contributiile sociale obligatorii au fost modificate prin OUG 130/2021Tichete cadou oferite in campanie de marketing. Cum tratam fiscal?Ultimele articole
Firme care activeaza online. Cum se face incasarea valorii marfurilor vandute pe internet?PFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINERambursarea de TVA: cine o poate solicita si cum se calculeaza valoarea TVA-ului rambursatImpunerea in sistem real prin optiune a veniturilor din cedarea folosintei bunurilorTratamentul fiscal al veniturilor din cedarea folosintei bunurilor bunurilorArticole similare
Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru contribuabili in luna AUGUST 2023Ajustare TVA pentru bunuri lipsa, imputate. Ce cota de TVA se foloseste la ajustare?Inregistrare in scopuri de TVA. Cod TVA anulat. Se doreste reinceperea activitatiiCalcul impozit pe profit in urma unui control de fondCalendar obligatii fiscale februarie 2012. Termen 15 februarieUltimele articole
Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna IULIE 2023Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna SEPTEMBRIE 2022Declaratii fiscale scadente in data de 15 iunie 2022Corectare factura emisa initial. Cum se factureaza diferenta de pret?Monografie contabila productie/prestari serviciiArticole similare
Tratamentul fiscal al cheltuielilor de protocol: 37 de studii de caz cel putin lamuritoareCHELTUIELI DE PROTOCOL. Cum se poate deduce TVA-ul?Studiu de caz: Autofactura si depasirea plafonului de protocol in exercitiul financiar precedentAjustarea TVA pentru lipsurile in gestiune neimputabile | Inregistrarea TVADeducere cheltuieli protocol cu partenerii de afaceri. Cum tratam facturile?Ultimele articole
Material ANAF: Limite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscalAjustare TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliRambursarea de TVA: cine o poate solicita si cum se calculeaza valoarea TVA-ului rambursatLimite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscalMonografie contabila productie/prestari serviciiAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"