Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Cheltuieli publicitate prin acordarea de produse cu logo

de InfoTva.ro la 20 Sep. 2012 Exclusiv
Tags: cheltuieli, scoaterea din evidenta, publicitate, produse finite, cheltuieli de protocol

Vom vedea, prin cele ce urmeaza, daca produsele promotionale cu logo acordate in cadrul unui eveniment organizat de un client al firmei care s-au acordat in baza avizului semnat la receptie de catre client si in baza unei decizii administrative semnate de administrator sunt deductibile la calculul impozitului pe profit. De asemenea, vom stabili daca este obligatoriu sa existe si un contract cu organizatorul evenimentului.


Raspuns:
Cheltuielile cu produsele (realizate din productia proprie sau achizitionate) acordate in cadrul diverselor actiuni de popularizare, purtatoare de logo, se incadreaza in grupa cheltuielilor deductibile reglementate la art. 21, lit. d) privind reclama si publicitatea efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, realizate in baza unui contract scris. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor.

In cazul in care sunt acordate produse achizitionate, inregistrarea achizitiei produselor se face prin formula contabila:

 

%                   =                    401

371                             "Furnizori"
Noi reguli privind SPONSORIZAREA
Noi reguli privind SPONSORIZAREA

Vezi detalii

Contabilitatea HORECA. Monografii contabile si cazuri practice
Contabilitatea HORECA. Monografii contabile si cazuri practice

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii



"Marfuri"

4426

"TVA deductibila"

Inregistrarea cheltuielilor cu produsele acordate gratuit in scopul stimularii vanzarilor, se face:

6232               =                     371

"Cheltuieli de protocol,        "Marfuri"

reclama si publicitate"

 

Pentru produsele finite obtinute de societate si acordate in cadrul campaniei de publicitate, inregistrarile sunt:

 

            - inregistrarea cheltuielilor de productie

6***/analitic                 =                     3***/analitic

- inregistrarea produselor finite

345                       =                     711

"Produse finite"                     " Venituri aferente costurilor

                                               stocurilor de produse"

- acordarea produselor

6232               =                     345

"Cheltuieli de protocol,        "Produse finite"

reclama si publicitate"

Reclama in cadouri este recunoscuta in materia de specialitate. De obicei cadourile se aleg din categoriile de obiecte de folosinta indelungata. Ele trebuie sa fie utile si mai ales sa poata aminti mereu numele societatii de la care s-au primit si evenimentul in urma caruia a avut loc acordarea premiului. Cele mai obisnuite obiecte promotionale sunt cele de uz personal (tricouri, sepci, cravate etc.), obiecte de birou (cd-uri, mape, ceasuri etc.), obiecte de uz gospodaresc(prosoape, servete, discuri, etc.) sau obiecte decorative. Cadourile promotionale vin sa completeze alte forme de reclama, cum sunt cele prin radio, ziar, televiziune sau prin posta.


Pentru recunoasterea cheltuielilor cu publicitatea este bine sa aveti o hotarare a consiliului de administratie cu privire la acordarea acestor materiale, un program din care sa rezulte modul in care sunt alese persoanele care primesc produsele si sa fie stabilita legatura dintre dezvoltarea afacerii d-voastra ca urmare a cresterii volumului vanzarilor si acordarea produselor.

Scoaterea din evidenta se face cu avizul de insotire pe care se inscrie mentiunea  "nu se factureaza: materiale acordate in scopul dezvoltarii vanzarilor" (anexa nr. 2 la Omef 3512/2008 privind documentele financiar-contabile).

Chiar daca evenimentul este organizat de unul din clientii societatii este complet acoperitor sa incheiati un contract din care sa rezulte scopul pentru care participati la actiunea organizata de client si implicit, scopul pentru care acordati mostrele. Contractul nu presupune ca partenerul trebuie sa faca reclama produselor d-voastra ci doar ca organizeaza cadrul in care va puteti prezenta produsele. In cazul in care publicitatea se face cu produse achizitionate, popularizarea societatii d-voastra se face intr-un cadru organizat de partener prin acordarea de produse care amintesc vechilor si noilor cumparatori (prin logo-ul atasat) de oferta societatii.

Contractul nu trebuie sa contina obligatii din partea organizatorului, termene sau sanctiuni legate de actiunea de publicitate ci numai cadrul in care se va desfasura operatiunea, timpul cat va dura, modul de acordare a produselor etc. Cheltuielile de publicitate inregistrate de societatea d-voastra vor fi cu produsele acordate in mod gratuit.
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Cheltuieli publicitate prin acordarea de produse cu logo":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 2 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016