Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Vom vedea, prin cele ce urmeaza, daca produsele promotionale cu logo acordate in cadrul unui eveniment organizat de un client al firmei care s-au acordat in baza avizului semnat la receptie de catre client si in baza unei decizii administrative semnate de administrator sunt deductibile la calculul impozitului pe profit. De asemenea, vom stabili daca este obligatoriu sa existe si un contract cu organizatorul evenimentului.
Raspuns:
Cheltuielile cu produsele (realizate din productia proprie sau achizitionate) acordate in cadrul diverselor actiuni de popularizare, purtatoare de logo, se incadreaza in grupa cheltuielilor deductibile reglementate la art. 21, lit. d) privind reclama si publicitatea efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, realizate in baza unui contract scris. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor.
In cazul in care sunt acordate produse achizitionate, inregistrarea achizitiei produselor se face prin formula contabila:
% = 401
371 "Furnizori"
"Marfuri"
![Operare SAGA Exemple practice si recomandari](https://www.rs.ro/dbimg/product/2841-operare-saga-ex.png)
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
![Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor](https://www.rs.ro/dbimg/product/2785-planul-de-contu.png)
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
![Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor](https://www.rs.ro/dbimg/product/3096-ghidul-practic-.png)
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
4426
"TVA deductibila"
Inregistrarea cheltuielilor cu produsele acordate gratuit in scopul stimularii vanzarilor, se face:
6232 = 371
"Cheltuieli de protocol, "Marfuri"
reclama si publicitate"
Pentru produsele finite obtinute de societate si acordate in cadrul campaniei de publicitate, inregistrarile sunt:
- inregistrarea cheltuielilor de productie
6***/analitic = 3***/analitic
- inregistrarea produselor finite
345 = 711
"Produse finite" " Venituri aferente costurilor
stocurilor de produse"
- acordarea produselor
6232 = 345
"Cheltuieli de protocol, "Produse finite"
reclama si publicitate"
Reclama in cadouri este recunoscuta in materia de specialitate. De obicei cadourile se aleg din categoriile de obiecte de folosinta indelungata. Ele trebuie sa fie utile si mai ales sa poata aminti mereu numele societatii de la care s-au primit si evenimentul in urma caruia a avut loc acordarea premiului. Cele mai obisnuite obiecte promotionale sunt cele de uz personal (tricouri, sepci, cravate etc.), obiecte de birou (cd-uri, mape, ceasuri etc.), obiecte de uz gospodaresc(prosoape, servete, discuri, etc.) sau obiecte decorative. Cadourile promotionale vin sa completeze alte forme de reclama, cum sunt cele prin radio, ziar, televiziune sau prin posta.
Pentru recunoasterea cheltuielilor cu publicitatea este bine sa aveti o hotarare a consiliului de administratie cu privire la acordarea acestor materiale, un program din care sa rezulte modul in care sunt alese persoanele care primesc produsele si sa fie stabilita legatura dintre dezvoltarea afacerii d-voastra ca urmare a cresterii volumului vanzarilor si acordarea produselor.
Scoaterea din evidenta se face cu avizul de insotire pe care se inscrie mentiunea "nu se factureaza: materiale acordate in scopul dezvoltarii vanzarilor" (anexa nr. 2 la Omef 3512/2008 privind documentele financiar-contabile).
Chiar daca evenimentul este organizat de unul din clientii societatii este complet acoperitor sa incheiati un contract din care sa rezulte scopul pentru care participati la actiunea organizata de client si implicit, scopul pentru care acordati mostrele. Contractul nu presupune ca partenerul trebuie sa faca reclama produselor d-voastra ci doar ca organizeaza cadrul in care va puteti prezenta produsele. In cazul in care publicitatea se face cu produse achizitionate, popularizarea societatii d-voastra se face intr-un cadru organizat de partener prin acordarea de produse care amintesc vechilor si noilor cumparatori (prin logo-ul atasat) de oferta societatii.
Contractul nu trebuie sa contina obligatii din partea organizatorului, termene sau sanctiuni legate de actiunea de publicitate ci numai cadrul in care se va desfasura operatiunea, timpul cat va dura, modul de acordare a produselor etc. Cheltuielile de publicitate inregistrate de societatea d-voastra vor fi cu produsele acordate in mod gratuit.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 3.17 din 5 din 3 voturi
Articole similare
Titlul III Capitolul IIAutoturism de serviciu. Deducere TVAImpozit dobanda creditului externPFA cu activitate de transport in regim de taxiStudiu de caz: Regimul TVA in cazul amenajarii unui sediu in proprietatea administratoruluiUltimele articole
Operatiuni scutite de TVA, reglementate de art. 294 din Legea 227/2015TOT ce trebuie sa stii despre delegare: ce este, pentru cat timp poate fi dispusa si cand inceteazaOrdin de deplasare. Ce trebuie sa contina documentul pentru deplasarile in tara si in strainatatePierdere fiscala in 2023. Cum se calculeaza impozitul pe profit4 pasi de urmat pentru a crea un viitor financiar stabil pentru familia taArticole similare
Reevaluarea imoblilului se poate face si la 2 ani?Codul Fiscal 2010 TITLUL II - Capitolul II - Calculul profitului impozabilCalendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna IULIE 2023Ce implicatii fiscale apar la anularea unei creante?Ajustarea TVA in conditiile anularii inregistrarii in scopuri de TVA, conform art. 149 - Cod FiscalUltimele articole
Joi, 25 iulie, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale la ANAFCalendar ANAF. Pana pe 25 iunie 2024 trebuie depuse la fisc 10 declaratii importanteCum se ajusteaza taxa deductibila dupa achizitionarea unui autoturismCum se scoate din evidenta TVA-ul de rambursatCalendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in data de 27 mai 2024Articole similare
Ce activitati cu caracter ocazional pot presta zilerii?Noi reglementari privind activitatile desfasurate de zilieriCum functioneaza Programul FidelisPromovare produse. Acordare bunuri cu titlu gratuitComunicarea actului administrativ fiscalUltimele articole
D216 in 2024: Au fost publicate instructiunile de completare prin Ordinul 3738/2024Cheltuieli deductibile: tot ce trebuie sa stiiTVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleFirme care activeaza online. Cum se face incasarea valorii marfurilor vandute pe internet?PFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINEArticole similare
Declaratiile fiscale pe care le depunem pana la 15 aprilie. Cum arata lista?Codul fiscal 2008 - Capitolul V. Dispozitii comune de supraveghere aplicate productiei si importului de alcool distilate si bauturi spirtoase - art. 237-238Ce trebuie sa depui pana la 15 decembrieCe declaratii mai avem de depus in noiembrie 2014?TVA - Scutiri pentru importul de bunuri si pentru achizitii intracomunitareUltimele articole
Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru contribuabili in luna AUGUST 2023Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna IULIE 2023Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna SEPTEMBRIE 2022Declaratii fiscale scadente in data de 15 iunie 2022Corectare factura emisa initial. Cum se factureaza diferenta de pret?Articole similare
Material ANAF: Limite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscalIntocmire autofactura. Cum facem calculul impozitului pe profit pentru anul trecut?PFA cu activitate de transport in regim de taxiStudiu de caz: Cum se calculeaza si inregistreaza TVA pentru ...Documentar fiscal: Limite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul profitului impozabilUltimele articole
Limite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscalAjustare TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliRambursarea de TVA: cine o poate solicita si cum se calculeaza valoarea TVA-ului rambursatLimite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscalMonografie contabila productie/prestari servicii![Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB0724b240722141113.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"