keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Achizitia produselor de protocol. Solutii in cazul in care se aplica TVA-SFDD

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 26 Oct. 2012 Exclusiv
Tags: tva deductibila, adaos comercial, cheltuieli de protocol, achizitie

Analizam cazul unei societati care a achizitionat de la un muzeu produse de protocol la care s-a aplicat TVA - SFDD. La pozitia 2, s-a facturat adaosul comercial. Vom vedea cum va fi tratata deductibilitatea TVA alaturi de inregistrarile contabile.

Din punctul de vedere al inregistrarilor contabile avem urmatoarele variante:

 Achizitionarea marfurilor de la furnizori - produsele ajung cu factura:

%                                                  =                  401
371                                                               "Furnizori"
"Contributia unitatii la fondul de somaj"
4426
"TVA deductibila"


Inregistrarea adaosului comercial:

371                      =                                                      %
"Contributia unitatii la fondul de somaj"                 378
                                                                "Diferente de pret la marfuri"
                                                                               4428
                                                                        "TVA neexigibila

Achizitionarea produselor de la furnizori - marfurile ajung cu aviz de insotire:


371                                   =                   408
"Contributia unitatii la fondul de somaj"         "Furnizori - facturi nesosite"


- inregistrarea adaosului comercial:

371                                       =                    %
"Contributia unitatii la fondul de somaj"
378
"Diferente de pret la marfuri"
4428
"TVA neexigibila"

In momentul primirii facturii:


%                                       =                      401
408                                                        "Furnizori"
"Furnizori - facturi nesosite"
4426
"TVA nedeductibila"

In cazul in care evidenta marfurilor se tine la pretul de cumparare sau la costul de achizitie, nu este necesara folosirea contului 378 "Diferente de pret la marfuri" pentru evidenta adaosului comercial.

Daca evidenta marfurilor se tine la pretul cu amanuntul, interventia contului 378 "Diferente de pret la marfuri" este necesara pentru evidenta adaosului comercial continut in pretul de inregistrare a marfurilor.

In conditiile in care evidenta marfurilor se tine la pretul cu amanuntul, inclusiv taxa pe valoare adaugata, apare necesitatea evidentierii acestei taxe pana in momentul vanzarii marfurilor, in contul 4428 "TVA neexigibila".

Evident, in momentul vanzarii marfurilor, aceasta taxa va fi transferata, devine exigibila si apare contul 4427 "TVA colectata". Pentru taxa pe valoare adaugata cuvenita furnizorilor se va folosi in mod normal, contul 4426 "TVA deductibila".

Contul 371 "Marfuri", cont de activ, serveste pentru evidenta existentei si miscarii marfurilor aflate in depozite, in unitatile comerciale cu amanuntul sau de alimentatie publica. in debitul sau evidentiaza valoarea la pret de inregistrare a marfurilor intrate in gestiunea unitatii prin aprovizionare de la furnizori sau pe alte cai. in creditul acestui cont se evidentiaza valoarea la pret de inregistrare a marfurilor iesite din patrimoniul unitatii prin vanzarea catre clienti sau pe alte cai. Soldul debitor al contului reprezinta valoarea marfurilor existente in stoc.

Contul 378 "Diferente de pret la marfuri" este folosit pentru evidenta adaosului comercial aferent marfurilor existente in gestiunea unitatii cu activitate comerciala. in creditul acestui cont se inregistreaza adaosul comercial aferent marfurilor vandute, soldul creditor al acestui cont reprezentand adaosul comercial aferent marfurilor existente in stoc.

In cazul produselor de protocol care au un regim de deductibilitate limitat, tinand cont ca aceste produse nu sunt achizitionate in vederea vanzarii, pot fi inregistrate pe contul 623 "Cheltuielile de protocol", atat valoarea produsului, cat si a adaosului comercial la achizitie, inregistrarea separata fiind necesara, decat in cazul in care aceste produse raman in patrimoniul societatii si este posibilitatea comercializarii acestuia.
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016