Atentie contabili!


Modificari importante privind planul de conturi!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Cum privim un spot publicitar?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 15 Iul. 2008
Tags: tva, deducere tva, achizitie intracomunitara

In aceasta perioada de consum, se utilizeaza din ce in ce mai des promovarea si popularizarea firmelor, produselor si serviciilor prin intermediul spoturilor publicitare. Spotul sau clipul este un ...

In aceasta perioada de consum, se utilizeaza din ce in ce mai des promovarea si popularizarea firmelor, produselor si serviciilor prin intermediul spoturilor publicitare.

Spotul sau clipul este un scurt mesaj publicitar audiovizual care este difuzat la radio si la televiziune. Practic, acesta este un film comercial transpus pe un suport film sau video si are drept scop promovarea unei firme sau popularizarea unui produs sau a unui serviciu.

Spotul publicitar se realizeaza doar la cererea clientului, in functie de cerintele acestuia. Acest fapt ne poate induce in eroare pentru incadrarea spotului in categoria bunurilor sau in categoria prestarilor de servicii.

Astfel, pentru o firma stabilita in Romania inregistrata in scopuri de TVA, un spot poate fi considerat:

* un bun, in situatia in care clientul lanseaza comanda unui prestator, urmand ca difuzarea acestuia sa fie efectuata prin mass-media de catre alt prestator de servicii. In aceasta situatie, beneficiarul intra in posesia suportului material al spotului pentru a-l preda firmei care il va difuza.

D.p.d.v. contabil, contravaloarea suportului material al spotului receptionat poate fi inregistrat fie in contul 302 „Materiale auxiliare“  (302 = 401), fie in contul 303 „Materiale de natura obiectelor de inventar“. Inregistrarea pe cheltuieli de exploatare a contravalorii acestui spot (cont 623 „Cheltuieli de protocol, reclama si publicitate“) se efectueaza numai la momentul predarii spotului in vederea difuzarii;

* un serviciu, in situatia in care clientul lanseaza comanda unui prestator de servicii in vederea transmiterii unui spot pentru promovarea produselor noi din sortimentul de fabricatie. In aceasta situatie, beneficiarul nu intra in posesia suportului material al spotului.

D.p.d.v. contabil, serviciul prestat se inregistreaza in contul 623 „Cheltuieli de protocol, reclama si publicitate“ la momentul prestarii serviciului.

Daca un spot publicitar se incadreaza la bunuri, d.p.d.v. al unui cumparator avem urmatoarele tipuri de operatiuni supuse taxarii cu cota standard TVA:

✓ achizitie interna, daca producatorul este stabilit pe teritoriul Romaniei. In acest caz, producatorul spotului emite o factura cu TVA colectata deoarece operatiunea se incadreaza in prevederile articolului 128 „Livrarea de bunuri“.;

✓ achizitie intracomunitara, daca producatorul este stabilit intr-un stat comunitar. In acest caz, obligatia de taxare a operatiunii revine beneficiarului care va evidentia obligatia de plata prin formula contabila

                           4426                                                       4427

deoarece operatiunea se incadreaza in prevederile articolului 1301 „Achizitiile intracomunitare de bunuri“;

✓ import de bunuri, daca producatorul este stabilit intr-un stat tert. In acest caz, beneficiarul este obligat sa achite TVA in vama deoarece operatiunea se incadreaza in prevederile art. 131 „Importul de bunuri“;

Daca un spot publicitar se incadreaza la servicii, d.p.d.v. al unui beneficiar sau al unui prestator, locul prestarii si al taxarii poate fi situat:

➔ in Romania, daca beneficiarul serviciului este stabilit pe teritoriul Romaniei si serviciul este efectuat de:

- un prestator stabilit in Romania. In acest caz, producatorul spotului emite o factura cu TVA colectata; 

- un prestator persoana nerezidenta. In acest caz, obligatia taxarii operatiunii revine beneficiarului din Romania in baza prevederilor art. 133 alin. (2) lit. g) pct. 4.

Taxarea operatiunii se face pe baza formulei contabile 4426 = 4427, avand drept baza de impozitare contravaloarea serviciului in valuta facturat de prestator si convertit la cursul valutar din data emiterii facturii;

➔in afara Romaniei, in situatia in care prestatorul de servicii este stabilit in Romania si beneficiarul este stabilit intr-un stat membru sau intr-un stat tert.

Operatiunea nu este impozabila de catre prestatorul din Romania, caz in care, pe factura emisa trebuie inscrisa obligatoriu mentiunea ,,neimpozabil in Romania“. Aceasta mentiune este impusa prin articolul 155 alin. (5) lit. n), pct. 1 din Codul fiscal.

Pentru toate situatiile enumerate, indiferent de faptul ca spotul publicitar este un bun sau este o prestare de serviciu, cumparatorul, respectiv beneficiarul, isi exercita dreptul de deducere a TVA , fie integral daca realizeaza doar operatiuni taxabile, fie partial daca realizeaza si operatiuni scutite fara drept de deducere a TVA. Acelasi drept de deducere se exercita si in situatia in care operatiunea nu este impozabila in Romania.

Deducerea pentru operatiunile neimpozabile in Romania se exercita in baza prevederilor art. 145 alin. (2) lit. b): „Orice persoana impozabila are dreptul sa deduca taxa aferenta
achizitiilor, daca acestea sunt destinate utilizarii in folosul urmatoarelor operatiuni: ... b) operatiuni rezultate din activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate, daca taxa ar fi deductibila, in cazul in care aceste operatiuni ar fi fost realizate in Romania;“

Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Cum privim un spot publicitar?":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi
Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016